برادران کیایی

چطور افرادی نظیر برادران کیایی که با انتشار پست و استوری‌های مکرر خود به عنوان چهره‌های مرجع اجتماعی مشغول نفت ریختن روی آتش آشوب‌ها بودند باید برای ساخت یک پروژه‌المللی حمایت شوند!؟

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - چند روز قبل مشرق گزارشی را درباره فعالیت‌های اخیر برادران کیایی در پروژه‌ای تحت عنوان «قصه هزار و یک شب» را منتشر کرد. در متن این گزارش آمده بود که این مجموعه یکی از پروژه‌های گرانقیمت میلیاردی سامانه فیلیمو است که به زودی وارد مرحله پیش تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید:

پروژه‌های دهها میلیاردی فیلیمو هدیه به برادران کیایی/ حمایت از آشوب‌گران خیلی زود جواب داد! +تصاویر

پس از انتشار این گزارش، مشرق به اطلاعات بیشتری درباره پروژه «قصه هزار و یک شب» دست یافت. شنیده‌های حاکی از آن است که ابعاد تولید این سریال ۳۰ قسمتی فراتر از همکاری برادران کیایی با فیلیمو و دریافت بودجه ساخت از این سامانه است. «قصه هزار ویک شب» اثری تک محصولی نیست و دو کشور ترکیه و روسیه در آن مشارکت دارند.

یکی از جنجالی‌تری ابعاد این پروژه مشارکت سرمایه‌گذار طرف روس در این سریال بر اساس راهبردهای استراتژیک سیاسی و تولیدات مشترک فرهنگی میان جمهوری اسلامی و روسیه است.

جزئیات این پروژه از این جهت قابل تامل است که سرمایه‌گذار روس به برادران کیایی به عنوان فیلمسازی و نمایندگان جمهوری اسلامی می‌نگرد. در حالیکه رویکردهای برادران کیایی در قالب استوری‌های اخیرشان در آشوب‌های اخیر نشان‌ می‌دهد که آنان را باید در گروه منتقدان جدی جمهوری اسلامی گنجاند.

استراتژی برادران کیایی؛ حمله به حاکمیت، اتحاد با روس‌ها! +عکس
استوری‌های مصطفی کیایی تهیه کننده که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی موفق به اخد کمک‌های مالی از روسیه برای ساخت پروژه قصه هزار و یک شب شده اند

استراتژی برادران کیایی؛ حمله به حاکمیت، اتحاد با روس‌ها! +عکس

استراتژی برادران کیایی؛ حمله به حاکمیت، اتحاد با روس‌ها! +عکس

استراتژی برادران کیایی؛ حمله به حاکمیت، اتحاد با روس‌ها! +عکس

استراتژی برادران کیایی؛ حمله به حاکمیت، اتحاد با روس‌ها! +عکس

استراتژی برادران کیایی؛ حمله به حاکمیت، اتحاد با روس‌ها! +عکس

استراتژی برادران کیایی؛ حمله به حاکمیت، اتحاد با روس‌ها! +عکس

برادران کیایی در حالی از مواهب مشارکت مالی روسیه بهره‌مند می‌شوند که خودشان از چریک‌های مبارز مجازی داخلی هستند. از عملکرد و نحوه موضع‌گیری‌های برادران کیایی مهمتر این است که این دو در مقام تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان کارنامه معتبری برای ساخت محصول مشترک را ندارند.

از سوی دیگر شنیده‌های دیگری حاکی از آن است که یکی از مهمترین نهادهای حاکمیتی از سریال «قصه‌های هزارو یک شب» حمایت می‌کند و زمینه مشارکت کشور روسیه رااین نهاد مهم فرهنگی فراهم آورده است.

سازمان فرهنگ و ارتباطات یکی دیگر از مهمترین ارگان‌های دولتی تکمیل کننده پازل‌های بین‌المللی این سریال است.

یکی از مهمترین نهادهای فرهنگی کشور که مشخص نیست بر اساس کدام سلیقه فرهنگی در میان طیف وسیعی از جامعه خلاقان و نخبگان سینمایی برای ساخت این سریال به گزینه برادران کیایی رسیده است.

از مسئولان فرهنگی در «سازمان فرهنگ و ارتباطات» انتظار می‌رود در انتخاب افرادی که قرار است در حوزه سینما توسط این نهاد مهم فرهنگی حمایت شوند، یک بازنگری اساسی صورت پذیرد تا نمایندگان سینمایی از ایران که قرار است محصول مشترکی را تولید کنند، دارای اعتبار و پشتوانه هنری قدرتمندتری باشند.

خالتورسازی یکی از ژانرهای فرعی در سینمای ایران با مثلث منوچهرهادی، مسعود اطیابی و مصطفی کیایی تثبیت شد.

با انتخاب برادران کیایی برای حضور در این پروژه قطعا نخبگان حوزه سینمای خالتور که صاحب سبک‌تر از آنان هستند نسبت به این انتخاب موضع‌گیری خواهند کرد، چون فرصت تولید مشترک سریال به واسطه پیگیری‌های نهادهای فرهنگی مهم مگر چند بار در طول چهل و اندی سال گذشته فراهم شده که این چنین با انتخاب‌های بشدت اشتباه مواجه می‌شود؟

این سئوال را باید با مسئولان سازمان فرهنگ و ارتباطات مطرح کرد که در چند ماهه اخیر فیلمسازانی فراوانی بودند که دست کم اگر مخالف رخدادهای اخیر بودند اما با انتشار مواضع لحظه‌ای خود چنگ روی صورت حاکمیت نکشیدند. چطور افرادی نظیر برادران کیایی، همزمان با پخش سریال بشدت نازلشان با انتشار پست و استوری‌های مکرر (با هر هدفی) به عنوان چهره‌های مرجع اجتماعی مشغول نفت ریختن روی آتش آشوب‌ها بودند و در نهایت با یک انتخاب مهلک برای ساخت یک پروژه بین‌المللی باید توسط این نهاد حمایت شوند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 10
  • قریبا IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    35 8
    چرا ما هم اینها رو و امثال اینها رو تحریم نمیکنم کسانی که اتیش بیار محرکه بودند وبا تحریک افکار عمومی باعث ریختن خون انسانهای پاک مثل شهید عجمیانها شدندباید قانون تصویب بشه این هنرمندنماها هرکسی باشون کار کرد اون فرد ومجموعه تحریم بشند
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      5 14
      ۵ ساله تلوزیون خونه ما کلا روی فیلیمو هست ، قطعش نکنید که همه سریالهامون ناقصمیشه و بچه هام اعصابشون خورد میشه .
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      12 1
      نمیدونم این کارها عمدیه یا حاصل نفوذ هست یا سهوی ولی فکر نمیکردم فرهنگ و ارشاد اینقدر بی در و پیکر باشه.
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      9 1
      کامبیز دیرباز هم که اونهمه از اغتشاشات حمایت میکرد و حتی به تیم ملی فوتبال گفته بود که به جام جهانی نرن حالا داره مجری برنامه مافیاست و تازه تو شبکه سحر افغان هم مجری یه برنامه دیگس.
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      2 0
      یه خبر از بچه های این تیپ ادمای مدعی بگیرید میبینید بیشترین ناهنجاری اخلاقی مالی عقیدتی فرهنگی در بین همینهاست خودشان بند را اب دادند انوقت به مملکتی که حججی ارمان سید روح الله دانیال احمدی روشن رضایی نژاد عارف کاید خورده احسان قد بیگی و ده ها هزار گل دیگر پرورانده ایراد میگیرند
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    22 10
    به کوری چشم آقای کیایی انقلاب اسلامی چهل و چهار ساله میشود شما هنوز تو چهل موندی
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      4 0
      1401 روحانی دلار تعهدات جهانگیری و زیر سازی هایی که انجام نگرفت = دستکاری مصنوعی
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      4 0
      باید با اون منافقی که پروژه را به اینها سپرده و اینها را به عنوان نماینده ایران معرفی کرده برخورد شود.
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    25 2
    عجب،پس اینهمه وقت از حال خراب اقتصادی و آموزشی مردم اطلاع داشتید و اینطور فیلم های پر زرق و برق،رویایی و به دور از واقعیت زندگی مردم می ساختید‌.
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      9 1
      واقعا هینجوره برای پول پارو کردن هر چرت و پرتی ساختن ولی دریغ از یک فیلم برای آموزش همین بچه هایی که ازش دم میزنند
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    15 1
    کلاه روسیه را هم برداشتن
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    6 5
    تیتر شما جوری که انگار برادران کیابی با روسیه همکاری می کنند در حالیکه این نهاد امنبتی همکاری داره وپروژه رو به برادران کیابی میده
  • بنده خدا IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    19 4
    باید جلوی این منافقان را گرفت،نباید بهشون میدان داد
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    13 2
    حرص هرزه شدن خودشون رومیخورن
  • صدرا IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    15 2
    مگه نمیدونید .. هرچی بیشتر بدوبیراه بگی بیشتر میان سراغت همه میدونن
  • CA ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    19 3
    سلبریتی‌ها از صدقه سری امنیتی که رزمندگان و شهدا برای این کشور بوجود آوردن ثروتمند شدن و حالا بجای تشکر کردن هار شدن. بزنید وسط کاسه کوزه این نمک به حرام ها و فلجشون کنید . نذارید این حرامخوارهای قبح‌شکن، بیشرافتی و خباثت و نمک نشناسی رو در این کشور به یه سنت تبدیل کنند.
  • یک بنده خدا IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    16 3
    باید جلوی ساخت این اثر گرفته شود بعید نیست این دو برادر همان کاری را کنند که فرخ نژاد بیشعور کرد سازمان فرهنگ و ارتباطات باید این دو برادر را اخراج و به جای آن از کارگردان بهتری استفاده کند پول مفت خوردن از حکومت توسط این جماعت شارلاتان دیگه بسه
  • م ح IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    18 3
    اینم یه مدل نفوذدیگه!!
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      3 1
      البته هر کی پست استوری میذاره از هر چندتا پست و استوری غلط چندتا دونه درست هم بینشون هست ببینید بعد از چهل و سه چهار سال دلار همینطوری می‌ره بالا خب یه جای کار میلنگه تمام دولت های بر سر کار آمده نتونستن حتی برای یه هفته قیمت دلار رو ثابت نگه دارند خودروسازی ایران خودرو و سایپا که تمامش چینی و کره ای است و قیمتش مثل دلار هماهنگ بالا می‌ره مسکن خوراکی ها دارو... پس به مردم حق بدهید که از فردایشان استرس و ترس داشته باشند
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      8 2
      قصه فرخ نژاد رو میخوایم تکرار کنیم؟
  • م ح IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    12 3
    اینم یه مدل نفوذدیگه!!
  • م ح IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    6 3
    اینم یه مدل نفوذدیگه!!
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    7 1
    چه جالب، یه دلقک راجبه همچی صاخب نظره
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    3 0
    مسولان فرهنگی کرم دارند باید قطع کرد اون شاخه کرمو رو...پشت صحنه اون ها ۶ستند که اسمی ازشون برده نمیشه
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    8 2
    حاتمی کیا کارگردان کار بلد و انقلابی باید این پروژه را مدیریت کند نه این دو ضد انقلاب
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    8 1
    جز تاسف کاری برای این مسیولین فرهنگی بی عرضه نمیشود کرد بی خود نیست وضع فرهنگیه کشور به اینجا رسیده
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    4 1
    درود به شرفت.
  • هموطن GB ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    22 1
    لابد اینم مصلحت نظامه، گند زدید به همه چیز با این مصلحت اندیشی که فقط از صاحبان زور و زر مراقبت میکند. پس برای چی بقیه را میگیرید به جرم فرماندهی اغتشاش. اون جوانی که فرماندهی ۵۰ نفر اغتشاشگر را در میدان دارد در مقابل امثال این لجن پراکنی های برادران کیایی،مثل قطره آبی در مقابل رودخانه است. حیف خون پاک شهدا
  • ali IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    9 3
    برادران کاسب
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    11 1
    جالبه اونوقت بچه های انقلاب هم فحش میخورند و هم اونایی که وسط میدونن یا دست خالی یا با ناچیزی دارند سعی میکنند کار بسازند. آقای جمهوری اسلامی لطفا درس بگیر و جسارت به خرج بده همه این ها را رها کن. چیزی که جمهوری اسلامی داره مستضعفین و اصالتش هست نه درجات و القاب و اه ن وتلمپ این آدم ها که از صدقه سر جمهوری اسلامی و البته همیشه در نفاق به جایی رسیدند و حالا پرده های نفاق را برداشتند.
  • علوی IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    3 0
    لعنت بر مسئولانی که چنین خیانت می‌کنند به خون شهدا
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    10 0
    پس چرا نظام در مقابل این...های متعفن چه کنم چه کنم می کند؟ نکند هنوز در مورد فاسد ومفسد بودن عده ای شک دارد
  • عبدالله IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    1 0
    در این فتنه اخیر خیلی ها ماهیت اصلیشان افشا شد. کیانی ها رسوا شدند. الان بخاطر همین اعمال و رفتار ننگینشان در زمان فتنه که فتنه رو شعله ور تر میکردند باید بازخواست و شدیدا تنبیه بشن.
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    2 0
    اجازه بدید پولشون کاملا جمع بشه اینها هم بعید نیست فرخ نژاد جدید سینما و فیلم ایران شوند
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    2 0
    فکر نمی کنم فرقی با فرخنژاد داشته باشن. غربی ها اینا رو می فرستن تا برن از جشنواره روسی جایزه بگیرن و بعد علیه روسی حرف بزنن و موجب دشمنی ایران و روسیه بشن. غربی ها از مشهور شدن جشنواره های غیرغربی می ترسن و این جوری اسب تروا می فرستن
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    2 0
    باید به روسیه چه دولت و چه مردم توضیح داده شود که این افراد نماینده ایران نیستند و اگر جفتکی پرت کردند به خودشان مربوط هست
  • علوی IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    10 0
    میدونم چاپ نمیکنید اما یک کد بهتون میدهم .تعجب نکنید وقتی پیرو فرمان رهبرت انقلابی باشی و فراجناحی؛سالهایی از عمر را صرف اجرای جملاتشون بکنید به مجموعه ای از حقایق در پژوهش ها میرسیدالقصه برای اغتشاش ناگهانی سلبریتی ها در حوزه فرهنگ در پازلی از جنگ ترکیبی به سبقه وزیر ارشاد کنونی رجوع کنید! الان از چی رنج میبریم ؟! از یله بودن جمعی از اهالی سینما و هار شدن و احساس امنیت کردن در حالی که با انتخاب وزیر ارشاد تصور این بود با سبقه امنیتی ش کنترل میکنه که دقیقا حتی از دوران روحانی هم بدتر شد.در ادامه به فهرست و سخنان موافقان وی در مجلس رجوع کنید .عفت شریعتی ظاهرا اصول گرا که از بیست دقیقه نطق ش دقیق وقت گرفتم و یکربع سلام به شهیدان از صدر اسلام تا حاج قاسم داد.حلا به سوابق آرا او در هئیت منصفه مطبوعات رجوع کنید سراسر در حمایت از سلبریتی ها علیه حزب الله بود. (نفوذ -آنوسی ها ‌‌..)
  • یاران امام IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    2 0
    چقد ما بدبخت شدیم که خائینین و منافقین برای مملکت دلسوزی می کنند توبه گرگ .......... حرفهای مخالفان نظام ، ملت را برای پایبندی به نظام جمهوری اسلامی محکمتر می کند.
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 2
    انقد گنده نکنید چهارتا بازیگر چرت پرت میگن ملت باید بدون که چه چیزی درست یا غلط
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    2 1
    بذارید عاقبت برادران کیایی رو بگم.دقیقا مثل حمید فرخ نژاد هر غلطی میخوان میکنن در عین حال حسابهای بانکی شون هم از بیت المال و هم از طریق پولشویی سفارتخانه های خارجی مثل رضا کیانیان و عکسهای مسخره اش پر میشه.بعدش هم گورشون رو گم میکنند و به همراه مسولین پشت پرده که از انها حمایت کرده اند به ریش مردم ایران میخندند
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    2 0
    باید این رویه اصلاح شود
  • ایرانی با غیرت IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    1 0
    متاسفانه اکثر غریب به اتفاق سلبریتی های کم سواد و بیسواد ما طرز فکری مشابه همین دو برادر مفتخور و ابله را دارند!
  • میثم IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 0
    متآسفانه فرهنگ کشور دست افرادی قرار گرفته که نتنها از فرهنگ چیزی حالیشون نیست بلکه خودشان بی فرهنگ ترین آدها هستند . و از فرهنگ انقلاب اسلامی فقط پولش را دریافت می کنند. نفوذ یعنی همین. که شما با نگاه ضد فرهنگی در جایگاه فرهنگی قرار بگیری. اونوقت حاصل کار خود را به نظام اسلامی منتصب کنی. باید در سازمان فرهنگ ارتباطات را گل گرفت با این کارهاش.
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 0
    وزیر ارشاد جواب دهد که تمام توجهش حل مشکل امنیتی هنرمندان بی هنر بود!!!!!!!؟؟؟؟؟
  • مجید IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 0
    نباید هم از توبره بخورن هم از آخور ولی استوریایی که گذاشتین ازشون خیلی مسخرست بیشتر تا توجیه مقاله شما. بیشتر نشونه وسطبازی این دو برادره
  • IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    3 0
    نوشته ۴۰ سال با سیستم اموزشی غلط ! اقایان کیایی شما در این نظام توانستید کار کنید و پول در بیاورید و با امنیت کامل و بدون دغدغه زندگی کنید و شب ها راحت خوابیدید ،حالا شد غلط ؟؟؟ خبر دارید درهمین ۴ دهه گذشته چند نفر شهید شدند تا امنیت امثال شما حفظ بشه ؟ خبردارید در این دورانی که امثال شما با خیال راحت با مردم عکس می گرفتید چندین نفر جان و خانواده هایشان را رها کردند تا ارامش و اسایش شما حفظ بشه ؟ خبر دارید چند فرزند پدرانشان را از دست دادند تا شما بتوانید در کنار فرزندانتان زندگی کنید ؟ خبر دارید چند مادر داغدار شدند تا شما در کنار مادرانتان پیشرفت کنید ؟خبر دارید که چند جوان مدافع حرم شهید شدند تا دست داعش به شما و خانواده هایتان نرسد ؟ شما در قبال انها چه کردید ؟ درست در زمانی که باید از کشور و نظام حمایت می کردید تا ایران عزیز تکه تکه نشود و خون شهدا پایمال نشود این کار را نکردید و هیزم روی اتش شدید . مشکلات باید حل شوند ولی قبل از حل انها باید کشور را حفظ کنیم . ایران باید با همین اقتدار و همین وسعت به دست نسل های اینده برسه
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    0 0
    وطن فروشی یعنی همین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس