واکنش ساترا به استمرار پخش «سقوط»/ منتظر اقدام دستگاه قضایی هستیم

ساترا در بیانیه‌ای اعلام کرد ضابط قضایی نیست و برای جلوگیری از تخلفات صورت گرفته در فضای نمایش خانگی، گزارش آن‌ها را به دستگاه قضایی اعلام می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از روابط‌ عمومی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، در پی ادامه انتشار غیرقانونی و بدون مجوز مجموعه نمایشی «سقوط» به اطلاع عموم می‌رساند سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) بر اساس وظیفه قانونی خود، همزمان با انتشار خبر تولید این سریال از سکوی فیلیمو درخواست کرد برای دریافت مجوز تولید و انتشار این مجموعه نمایشی اقدام کند.

تذکرات مکتوب پیاپی ساترا به فیلیمو و هشدار نسبت به عواقب بی‌توجهی به قانون نیز توسط سکوی مذکور نادیده گرفته شد. با استمرار بی‌توجهی این سکو به مکاتبات و تذکرات مکرر ساترا، این سازمان بر اساس وظیفه قانونی اقدام به مکاتبه با نهادهای ذی‌ربط به ویژه دادستانی کرد و خواستار برخورد قانونی برای توقف انتشار این سریال به دلیل بی‌توجهی سکوی فیلیمو به تذکرات پیاپی این سازمان و انتشار بدون مجوز تولید و پخش سریال سقوط شد.

جهت استحضار افکار عمومی تاکید می‌نماید سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی که نهاد قانونی صدور مجوز تولید و انتشار سریال‌های نمایش خانگی و سایر محتواهای صوتی و تصویری فراگیر در فضای مجازی است فارغ از محتوا و سایر عناصر این سریال، درخواست توقف انتشار آن را در این مرحله صرفا به دلیل بی‌اعتنایی سکوی فیلیمو به قانون به دادستانی ارائه داده و منتظر اقدام قانونی دستگاه قضایی است.

یادآور می‌شود از آنجا که ساترا به‌عنوان نهاد تنظیم‌گر خود ضابط قضایی نیست، برای انجام ماموریت محوله و جلوگیری از تخلفاتی که منجر به اخلال در حقوق مردم و دیگر فعالان و رقبای کسب و کار مربوطه می‌شود، گزارش تخلفات ثبت‌شده را باید به دستگاه قضایی گزارش کند. بدیهی است اقدامات بعدی در حیطه وظایف دستگاه قضایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    6 0
    دستگاه قضا هم بنازم به شستش خوب داره عمل میکنه اما هنوز جای بهتر شدن داره… ببندید برن این رانت خوارای تولیدکننده محتواهای ضدملی و ضد امنیت ملی رو برن پیش ارباباشون…
    • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
      4 0
      از سریالهای فیلیمو انتقاد نکنید چون م توانگر ن تهران بهش بر میخوره و ناراحت میشه کسی از فیلیمو انتقاد کنه.
  • محسن IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    7 1
    مملکت عجیبی شده. فیلمی که بازیگرش شده اپوزیسیون نظام، داره غیرقانونی پخش میشه. آقایون هم فقط به دادن بیانیه کفایت می کنن.
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    5 1
    تا دشتگاه قضایی به خودش بژنبه شریال تموم شدهههههههه.
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    3 1
    جنع کنند این پدرسوخته بازیا رو
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    4 0
    کشورهای آفریقایی که این همه ظلم شده وکودتا کردن توکشورشون انقددر فیلم های ضد اخلاقی ضد امنیتی ، خود تحقیری ، فساد، نابودی خانواده،بی بند وباری و................ از مملکتشون نشون نمی دهند که اینجا نشون می دهند
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    4 0
    ابر جاسوسان فرهنگی در فیلیمو را پیدا کنید
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    4 0
    در بی عرضگی و بی دغدگی اعضای ساترا همین بس که از همان اول فکر این قبیل مسائل را نکرده بود که در صورت عدم تمکین فیلیمو و ... به قانون ، ابزار اجرایی برای ممانعت از پخش ان پیش بینی می کرد. فرهنگ کشور توسط هیولای فیلیمو در حال له شدن است مسئولان بی کفایت ساترا در خواب .
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    3 0
    روند نظارت بر محتوای سریالهای باید در سه مرحله انجام شود پیش تولید( فیلمنامه و عوامل) حین تولید و قبل از پخش . انهم توسط افراد متدین و متخصص، نه اعضای ساترا که کلا از قشر مدیران مرفه بدون دغدغه فرهنگی هستند. و تجربه کاری در این زمینه را ندارند
  • حسین IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    4 4
    به نظرم داستان فیلم تا اینجا که داستان قشنگی بوده و هیچ محتوای ضد دینی یا ضد ملی نداشته. نباید صرفا به خاطر اشتباه یک بازیگر زحمات یک مجموعه بزرگ از طراحی،فیلم برداری،بازیگری،دکوراسیون و ... رو هدر بدیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس