محمد توسلی

آیا حامیان مطالبه‌ی غلط و خیانت‌بار "رفراندوم برای اصل نظام" نمی‌دانند که این درخواست به معنی ندیدن پیشرفت‌ها و پشت پا زدن به مجاهدت‌های مردم برای پیروزی اصل انقلاب است؟!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

شکست توطئه علیه تیم ملی فوتبال

شکست توطئه علیه تیم ملی فوتبال/ پدرانه‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با دانشجویان معترض

حسین نورانی‌نژاد، فعال چپ و معاون حزب اتحاد ملت اخیراً طی یادداشتی که در کانال تلگرامی امتداد منتشر شد، به تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرده و نوشته است: البته بازیکن‌ها که در این روزها فشارهای بی‌سابقه دیگری تا حد افشای چت‌ها و گفت‌وگوهای خصوصی‌شان را تحمل کرده بودند، به اعتبار برخاستن از درون جامعه و مسئولیت اجتماعی که کمابیش در این شرایط در وجود هر ایرانی به‌وجود می‌آید، همراهی‌های بی‌سابقه‌ای را با مردم رنجدیده و به حق متوقع نشان دادند که اگر خشم و پرتوقعی‌های موجود اجازه دهد، از اهمیت بالایی برای توجه برخوردارند.
او می‌افزاید: بازیکن‌هایی که طبق شنیده‌ها با وجود فشارها، از ادای برخی مراسم و تشریفات مرسوم مانند خواندن سرود سر باز زدند و در مصاحبه‌های پیش از بازی، بارها بر همراهی و همدلی با مردم تاکید کردند، شایسته پاسخ بهتر و مهربانانه‌تری هستند...آنها هم از همین مردمند با احساسات و عواطفی مشابه‌.
عضو کادر حزب اتحاد ملت تصریح کرده است: این تیم به جای ایجاد شکاف، می‌توانست و می‌تواند تا یکی از مولفه‌های همبستگی مردم در این روزهای سخت باشد. می‌تواند آزمونی باشد برای تمرین انصاف در شرایط خشم و اعتراض. تمرینی برای گم نکردن خط درست از فریب و دوست از غیر دوست.

*اگرچه توطئه‌چینی آقای نورانی‌نژاد برای تیم ملی فوتبال ایران با سرود ملی خواندن بازیکنان و پیروزی تیم کشورمان در مقابل ولز شکست خورد لکن از حیث سیاسی؛ ما پیش از این نیز بخشی از یک یادداشت یک روزنامه اصلاح‌طلب پیرامون حوادث اخیر کشور را منتشر و این قضاوت را بر عهده مخاطبان محترم گذاشتیم که این قبیل یادداشت‌های حمایت‌کننده از اغتشاش و معاند با اهتزاز پرچم و سرود ملی ایران را چه کسی می‌نویسد؟ پژاک و نیوزویک و اینترنشنال یا کسانی برنشسته در اردوگاه اصلاحات؟![1]

یادداشت نورانی‌نژاد نیز خالی از همین سؤال مهم نیست...

دقت شود که نورانی‌نژاد اگرچه در یادداشت خود کلمات بسیاری را به مسلخ کشیده است اما در یکی از پربسامدترین رخدادهای این جنایت؛ شاهد به مذبح بردن کلمات "ایرانی، جامعه و مردم" هستیم.

نورانی‌نژاد عملا به یک جمع محدود اغتشاشگر خیابانی که ترکیبی از فریب‌خوردگان و اوباش بوده‌اند؛ کلمات "مردم و جامعه و ایران" را اطلاق کرده است و به طرح مطالبات آنها می‌پردازد!

و حتی خواستار اعطای اعانه به فریب‌خوردگانی می‌شود که با مطالبات این جمع بد سگال و البته معدود همراهی کرده‌اند!

این فاجعه تحلیلی و امنیتی اگرچه برآمده از یک جمع محدود و یک مانیفست غلط و براندازانه است و در برخی ابعاد هیچ اهمیتی ندارد؛ اما از آنجا که یک آفت است و آفت نیز به هر میزان مخلّ امنیت و سلامت؛ الزام عقلی آنست که با چنین القائات غلطی از دو وجه امنیتی و تبیینی تقابل اصولی و عقلانی صورت گیرد.

آن قبیله محدودی که امروز در کوچه‌پس‌کوچه‌های رسانه ترکتازی می‌کند و برای پیروزی دشمن دعا می‌کند؛ از هیچ خباثتی علیه ایران و ایرانی فروگذار نیست و این مسئله الزام برخورد و پیگیری را عیان می‌کند.

حسین نورانی‌نژاد و حزب متبوع او از عاملان اصلی تحریم انتخابات سال 1400 بوده‌اند.

ما پیش از این هشدار داده بودیم که تحریم انتخابات به برداشتن سلاح در کف خیابان‌ها منجر خواهد شد. و آنچه که اخیرا در برخی خیابان‌ها دیدیم مؤید همین تحلیل راهبردی بود.

باید از بروز فاجعه پیشگیری کرد. پیش از آنکه یاخته سرطانی دچار وسعت اندامی شود.

***

پدرانه‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با دانشجویان معترض

شکست توطئه علیه تیم ملی فوتبال/ پدرانه‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با دانشجویان معترض

آیت‌ا... آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به تازگی با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف دیدار کرد.

به گزارش جماران، در این دیدار که با صحبت‌های دانشجویان و طرح مطالبات آنها همراه بوده است؛ آیت‌ا... آملی در یکی از فرازهای سخنان خود خطاب به نمایندگان تشکل‌ها با تاکید بر اینکه ما دنبال شنیدن حرف‌ها هستیم، گفته است: حجاب، قانون کشور است. در لیبرال ترین کشورها هم باید التزام به قانون داشت. در غیر این صورت سنگ روی سنگ نمی‌ماند.

او همچنین می‌افزاید:

"باید قانون را رعایت کرد. آیا شما توهین را جرم می دانید یا نه؟ در همه دنیا جرم است. آیا نباید با مجرم برخورد کرد؟ چه فرقی می کند که یک دانشجو جرمی را مرتکب شود یا یک فرد غیر دانشجو؟ نباید بین دانشجو و غیر دانشجو در این جهت فرق گذاشت."

آیت‌ا... آملی لاریجانی همچنین در ادامه گفته است: این حرف شما که اعتراضات باید شنیده شود حرف صحیحی است. این که شنیدن صوری نباشد هم درست است...آمریکایی‌ها در تسلیح گروه‌های تروریست در آن سوی مرزهای کردستان نقش دارند. شما دانشجویان در شناخت نقش دشمن خارجی و پایگاه های منافقین و برخی کشورهای منطقه چقدر تلاش کرده‌اید؟[2]

*صحبت‌های آیت‌ا... آملی از این حیث واجد اهمیت ویژه و راهبردی است که در طول هفته‌های اخیر و حوادثی که بر کشور عزیزمان گذشت؛ کمتر کسی در حوزه جهاد تبیین وارد این عرصه خاص شد که ضمن احترام به مطالبات اصولی و شنیدن انتقادات؛ اما بر اهمیت حجاب، ضرورت اجرای مُرّ قانون حجاب و بی‌تأثیری طبقه اجتماعی مجرم در برخورد قضایی تأکید کند.

و جالب آنکه می‌بینیم این تأکیدات عقلانی و شجاعانه در یک جمع رسمی و در دیدار با دانشجویان دانشگاهی بیان شد که یکی از تندترین تحرکات منتسب به دانشجویان در همان رخ داد.

تأکید بر رعایت حجاب یکی از کم‌بسامدترین صداهای عقلانی بود که در هفته‌های اخیر آنرا از کمتر رجل یا تریبونی شنیدیم!

***

چرا درخواست رفراندوم برای اصل نظام "خیانت" است؟!

شکست توطئه علیه تیم ملی فوتبال/ پدرانه‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با دانشجویان معترض

محمد توسلی، فعال اصلاح‌طلب و مدعی دبیر کلی تشکل منحله نهضت آزادی، اخیراً در یک توییت نوشت:

"راهکار واقع بینانه برای خروج از بحران های جاری در راستای منافع ملی بازگشت حاکمیت به قانون و تامین مطالبات برحق مردم است. گام اول آزادی همه زندانیان سیاسی و دلجویی ازخانواده های جان باختگان و درگام بعدی برگزاری رفراندوم برای اصلاح ساختار قانون اساسی است."

او در نوشتار خود همچنین از هشتگ "جدایی نهاد دین از حکومت" نیز استفاده کرده است!

*آنچه که ایران عزیز ما در هفته‌های اخیر شاهد آن بود نه یک "بحران" بلکه مشکلی بود که حاکمیت کلان کشور در آن تقصیری نداشت.

مشکلی که دشمن خارجی و ایادی داخلی‌اش بانیان آن بودند و می‌خواستند با اردوکشی خیابانی و ایجاد حمام خون؛ نظام اسلامی را وادار به عقب‌نشینی از مواضع اصولی و قانونی خود کنند. که البته موفق نشدند...

یک حرکت بدون مانیفست، با جمع‌آوری اوباش و فریب‌خوردگان و با راهبری فرماندهان فتنه 88 که سابقه مشخصی در نزد مردم و نیروهای سیاسی کشور داشتند.

مسئله آزادی زندانیان سیاسی نیز در واقع یک شیطنت متعفن است.

چه اینکه امثال میرحسین موسوی و تاجزاده و وریا غفوری از بانیان اغتشاش و تشویق به آشوب هستند و طبعا هر عقلی می‌فهمد که پمپاژ انگیزه اغتشاش و آشوب موجب بغرنج‌تر شدن مشکلات می‌شود نه باعث رفع آنها.

همانطور که از پس فتنه 88 و آشوب‌های اخیر نیز ضربات اقتصادی متعددی بر پیکره مردم و جامعه وارد آمد.

و اما رفراندوم...

مشخص نیست در جبهه اصلاحات چه می‌اندیشند که اینچنین شاهد رواداری بی‌عقلی و بلاهت سیاسی هستیم.

آقای توسلی نمی‌فهمد که درخواست برگزاری رفراندوم برای اصل نظام غیر ممکن است چون اولا این رفراندوم غیر عقلانی (درباره اصل حکومت) به معنی انکار پیشرفت‌های مشخص انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف است و ثانیا به معنی نادیده گرفتن آنهمه مجاهدت‌ها، شهادت‌ها و فعالیت‌های یک ملت در هنگامه بروز انقلاب خواهد بود؟!

فلذا عقلانیت می‌گوید که این نادیده گرفتن‌ها یعنی خیانت!

کما اینکه هیچ حکومتی در دیگر نقاط جهان نیز اصل خود را به رفراندوم نمی‌گذارد.

اینکه چرا برخی سران جبهه اصلاحات در کنار عده‌ای فریب خورده و عده‌ای اراذل قرار گرفته‌اند و مروّج بی‌عقلی شده‌اند و از رفراندوم می‌گویند نشان می‌دهد که مغز تحلیلی جریان چپ، معیوب شده است.

ماجرای جدایی نهاد دین از حکومت یا همان سکولاریزم هم آرزوی محالی است که چپ‌های ستادی برای انقلاب اسلامی امام خمینی(ع) دارند اما 43 سال است که برای طرح و تحقق آن به در بسته خورده‌اند.

مردم ایران چرا باید مخالف اسلامی باشند که برای آنها استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد، طبقه حکومتگر فاسد را از تخت به زیر کشید و برای درآمدهای مالیاتی هم چشم به جیب مردم ندوخته است و کمترین مالیات جهان را از شهروندان خودش می‌گیرد.

مدعیان سکولاریزم آیا جرأت دارند که میزان درصد مالیات از حقوق ماهانه یا روزانه شهروندان در حکومت‌های سکولار را جار بزنند؟!

آنها هرگز چنین نمی‌کنند چون می‌دانند در مقایسه کارنامه اقتصادی حکومت دینی با حکومت‌های سکولار چه کسی پیروز خواهد شد؟!

***

1_ mshrgh.ir/1438658

2_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1575222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    3 7
    این برد باعث شد که من از فاز مجازی به فاز عملیاتی تغییر موضع بدم
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      4 3
      خفه شوکثافت بیناموس
    • دلخور IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      4 0
      اخه بی نوا . همون فاز مجازی تون همه اش با ترس و لرز بود .لرزه داشتین که کی چهار دست تو و پا حول تون بدن تو گونی .
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      3 0
      مثلا چه غلطی میخوای بکنی نکبت ؟
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    8 1
    اصلاح طلب ها برای رسیدن به خواسته های خودشون قبلا معیشت مردم رو گروگان گرفته بودند الان میخواهد شادی مردم را به گروگان بگیرند. یعنی تا خواسته های لیبرال ها پیاده سازی نشه حق ندارید خوشحال باشید! غافل از اینکه خوشحالی و ارغ ملی یک حس درونی است و با دستورات مجازی و ژورنالیستی تغییر پذیر نمی باشد
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      9 1
      تا اصلاح طلب هست فتنه و آشوب و تحریم هم هست افساد طلبان بزرگترین مانع پیشرفت و آرامش کشورند.
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      12 4
      عده ای معدود اغتشاشگر مردم نیستن مردم جمعیت 25 میلیونی هستن که در مراسم تشییع سردار دلها غوغا کردند.
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    0 3
    رییس مجمع تشخیص وقتی رییس قوه قضاییه بودن پدر دانشجوها رو در اوردن
  • سید IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    5 0
    نخواهید دید در تاریخ معاصر کشور که فتنه و آشوبی باشد که اتفاقاً همواره مورد حمایت غرب هم بوده است اما اسلاف اصلاح طلبان امروز و یا همین فرقه منحوس تهوع آور کنونی در ایجاد، استمرار و یا تشدید آن نقشی آن هم بسیار مؤثر نداشته اند! از فتنه بابی و بهائیان تا فرقه رجوی و فتنه سبز و .......! پس بهترین دعا برای پیشرفت کشور مرگ بر ضد ولایت فقیه است!
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    0 2
    کشته شدن شماری از مستشاران
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    0 3
    تیم فوتبال هم ضعیف کش شده
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    0 3
    شماها فوتبال و نتایج تیم ملی براتون مهم بود
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    0 5
    این بازی اصلا جوانمردانه وقدرتمندانه نبود وبرای ایران وایرانی بی ارزش بود
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    0 4
    این بازی اصلا جوانمردانه وقدرتمندانه نبود
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    10 1
    99% اصلاح طلبا دارن از درون میسوزن فقط نمیتون ابراز کنن این سوزش رو دارن ژست همراهی با مردم رو میگیرن خائن ها
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      1 7
      دوست عزیز فکر میکنی چرا کلمه رفراندم ترسناک شده؟ حالا آب بریز...
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      5 1
      ما که چیز ترسناکی تو رفراندوم ندیدیم چون تشییع هر کدوم از این شهیدای امنیت و راه پیماییها هر کدوم یه رفراندومه که داره مثل مشتی کود حیوانی و انسانی خالی میشه تو دهنتون . پس یه خاور پماد بخر .
    • سید IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      6 0
      جناب 11:38 نا عزیز ــ آیا براندازان و مخالفین حاضرند ابتدا خود را در معرض همه پرسی قرار دهند تا معلوم شود کدام یک از ایشان با اقبال مردم روبرو هستند؟! تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد!!!
  • شاکی IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    5 1
    این اوباش و توطئه گران حکم پوشک یک بار مصرف رو دارن .وقتی که بهشون .... زده شد . دیگه قابل استفاده برای اربابشون نیستن و میرن توی سطل زباله . چون کلا یک بار مصرفن
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    4 2
    انشاالله دودلی فشارهای اجنبی وقدرشناسی از مردم دوست داشتنی وخبرمرگ علی کریمی انگیزهای مضاعف در بازیکنان ورفع دودلی وتوطعه وفشار معاندین ایجاد کرده .عزیزان محکمواستوار درمقابل تیم امریکا پیروزی بدست خواهند اورد وشکست مجازی شش گل روباه مکار را بار دیگر باطل خواهند کرد اینبار قبل از سرود دورکعت نماز دشمن شکن هم بخوانید شیطان متزلل خواهد شد
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    4 1
    مطالبه ملت ایران این است که قبل از دستگیری تروریست و داعشی میدانی، تروریست و داعشی رسانه‌ای را بگیرید. کجای دنیا رسانه‌ای تشویق به کنار زدن نظام، اغتشاش و حمایت از آشوبگران می‌کنند بعد هم آزادانه می چرخند؟!
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    4 2
    ایران قطعا دشمن اصلیش آمریکا را تفاضل گل بالا شکست خواهدداد
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      1 0
      اشتباه نکن دشمن اصلی استعمارگر پیر و پدر همه استعمارگران ،انگلیس است امریکا و اسراییل و فرانسه و ...نوچه های اوست پشت پرده اصلی انگلیس است البته با مرگ ملکه( یار دیرین شیطان ) دوران اضمحلال و سقوط شان فرا رسیده است و بزودی در ورزش و جنگ و در همه حوزه ها شکست خواهند خورد اما بشرط آگاهی ملت ایران و گول نخوردن از نوچه ها و ایادی داخلی شان که متاسفانه در قوای سه گانه هم حضور دارند انشاالله
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      0 2
      مردم ایران هیچ دشمنی با آمریکا ندارن
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    6 2
    آقای لاریجانی اگر قانون درست کار میکرد خیلی از مسولان باید اعدام میشدند....
    • تک سوتر DE ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      0 0
      منجمله شاید برادر ایشان. حالا که آتش فتنه در حال فروکش کردنه دارن سعی می کنن با تبدیل اغتشاش به اعتراض براش وقت اضافه بگیرند.
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    1 2
    انقلاب مثل دریا می مونه بعضی موج ها فقط پاتو نوازش می کنند بعضی موج ها تا کمرت میاد اما بالاخره یه موج بزرگ میاد و می بره شما رو
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    6 0
    زنده باد ایران وایرانی باغیرت دیروز تیم ملی غیرت بزرگی بخرج داد ودل مردم ایران ودیگر دوستداراران ایران شاد کرد
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    4 1
    والله بالله تا لله از دست خیانت های آشکار و پنهان افساد طلبان به ستوه آمده ایم
  • علی افصحی IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    4 2
    امام خامنه‌ای فرمودند متاسفانه در داخل ادامه های رشوه گیر از دشمن وجود دارند که حرف دشمن را می زنند
  • همت IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    0 2
    نویسنده ای که از سر زور جواب میدهی و با جواب عقل داری مثلا جواب میدی کمی اندیشه کنی می بینی چقدر پیشرفت داشتیم از مالیات میگی من کارمند کلی مالیات میدم و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده از نظر شما چقدر پیشرفت کمی اندیشه بفرمایید ودر احوال و رفتار حکومت های حاکم در جهان هم سیر نما ببین احوال کج روزگار ما که نه از وطن چیزی ماند ونه از آرمان انقلاب مردم در کمتر از 6 ماه گوشت مرغ از 20هزار به 60 وگوشت دقرمز به بالای 200 دلار قرار بودبه کمتر از 25 بیاد ولی قانونگذاران مدعیپیشرفت بودجه را 26 بستند کمی اندیشه البته جسارت نباشه وجدان
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    1 2
    واقعا جای بسی تعجب است که مسئولین با داد و بیداد چند اغتشاشگر از مسئله ی حجاب عقب نشینی کردند
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      1 1
      حجاب شخصی هست.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    2 2
    درود بر رهبرم خامنه ای
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    2 0
    خمیرمایه دکان شیشه گر سنگ است عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد !
  • آمریکا IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    0 2
    من در عجبم چرا صدا سیما ورزش(مساوی آمریکا) میگه صعود ایران مسجل تر شد خب هرچه پایین تر امتیاز بگیره شرایط برا بالا تریا بدتر
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    0 2
    آمریکا 0 انگلیس 0 زنگ خطر برا بعضی ها....
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      1 0
      تبانی اصلا غیر ممکن نیست . دفعه اولشونم نیست .
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    2 0
    مطالبه‌ی غلط و خیانت‌بار رفراندوم برای اصل نظام
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    1 0
    دانشجوی اغتشاشگر بساط نامردییشو جمع کنه ببره اونور اب
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    1 0
    حجاب، قانون کشور است. در لیبرال ترین کشورها هم باید التزام به قانون داشت
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    0 1
    رییس تشخیص مصلحت و توصیه پدرانه؟
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 0
    نصایح آقای لاریجانی در تنزل ندادن دعدغه دانشجوها معقول بود اگر همین اصرار که بر قاطعیت جلو اخلال گر و بی حجاب خیابان داشتند ، بر علیه افراد فاسد و اخلال گر در سیستم اداری داشتند
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    1 0
    وحشی گری و رذالت های برخی مدیران فاسد اداری و جلسات شیک فریب و جعل زدو بند مدیریتی برخی ها ، کم از ظلم آشوب گران و هتاک های خیابانی ندارد یکی بی صدا و دیگری پر غوغا امید تخریب میکند
  • صابر IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    2 0
    این افسادطلب ها اول اصولی که بهش پایبند هستند رو بنویسند بعد دنبال مثلا اصلاح قانون اساسی باشند. کارنامه اونها که معرف وطن فروشی، دروغ، بی عرضگی سیاسی، خودباختگی، ولنگاری و شهوت پرستی است...
  • ایرانی با غیرت IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
    0 0
    دانشجو اگر واقعا به چیزی معترض است انرا بایستی در چارچوب قانون طرح کند نه اینکه به وسیله فحاشی و اغتشاش و بر هم زدن نظم دانشگاه انرا بروز دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس