اشپیگل: آلمان احتمالا 19 تانک لئوپارد-2 به اوکراین می‌فرستد

یک نشریه آلمانی گزارش داد، ارتش آلمان احتمالا ۱۹ دستگاه تانک «لئوپارد-۲» را با برداشت از انبارهای خود به اوکراین می‌فرستد.

به گزارش مشرق، منابع خبری به یک نشریه آلمانی تصریح کردند، ارتش این کشور سرانجام ممکن است ۱۹ دستگاه تانک لئوپارد-۲ از مدلی که تنها برای استفاده به عنوان اهداف دشمن فرضی در مانورهای نظامی در نظر گرفته را برای اوکراین بفرستد.

به نوشته نشریه آلمانی «اشپیگل»، وزارت دفاع آلمان از ابتدای تابستان ۲۰۲۲، فهرستی دقیق از مدلهای مختلف تانکهای لئوپارد موجود در ارتش این کشور را در اختیار داشته است. همچنین این فهرست وزارت دفاع آلمان مشخص می‌کند، کدام مدلها از این تانک را می‌تواند در صورت لزوم برای ارسال به اوکراین در نظر بگیرد.

به نوشته اشپیگل، طبق این سند در ارتش آلمان ۳۱۲ دستگاه تانک لئوپارد در مدلهای متفاوت وجود دارند. از بین آنها ۹۹ دستگاه از ماه مه سال گذشته میلادی تحت تعمیر بوده‌اند و یک دستگاه نیز از رده خارج شده است.

منبع خبری مورد استناد این نشریه گفت، ۲۱۲ تانک لئوپارد دیگری که برای ارتش آلمان باقی می‌ماند شامل مدل‌های ۲A۵, ۲A۶, ۲A۷ و ۲A۷B هستند. طبق این گزارش، از بین این مدلها تنها ۱۹ تانک لئوپارد ۲A۵ که در رزمایشهای نظامی و برای اهداف تمرینی و آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند قابل انتقال به اوکراین هستند چون ارتش آلمان می‌تواند از وجود آنها به دلیل آموزشی بودنشان صرف نظر کند.

این نشریه آلمانی متذکر شد، دولت برلین در صورت موافقت با ارسال این تانکهای لئوپارد-۲ به اوکراین، می‌تواند آنها را با تانکهای لئوپارد ارتشهای کشورهای اروپایی دیگر همچون لهستان ادغام کند.

اشپیگل نتیجه‌گیری می‌کند، با مشخص شدن موجود بودن این تانکها برای عرضه به اوکراین، فشارها بر «بوریس پیستوریوس»، وزیر دفاع جدید آلمان بر تصمیم‌گیری درباره ارسال آنها افزایش می‌یابد.

در حالی که آمریکا روز جمعه نشستی را در پایگاه «رامشتاین» در آلمان با هدف اعمال فشار به برلین به منظور موافقت با ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین برگزار کرد، اما این نشست در رسیدن به هدفش راه به جایی نبرد.

خبرگزاری رویترز از شکست ایالات متحده و همپیمانان این کشور در نشست «رامشتاین» آلمان برای اعمال فشار به برلین به منظور ارسال تانک«لئوپارد» به اوکراین برای نبرد با روسیه خبر داد.

پیشتر برلین گفته بود در صورت اجماع در نشست رامشتاین،‌ به متحدان خود اجازه می‌دهد که از زرادخانه‌های خود به اوکراین تانک لئوپارد ارسال کنند اما توافقی در این خصوص در نشست رامشتاین حاصل نشد.

طرفداران ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین امید داشتند اقدامات اخیر کشورهای غربی همچون تصمیم بریتانیا برای ارسال ۱۴ تانک رزمی، زمینه را برای اقدام مشابه آلمان برای ارسال چنین تانک‌هایی به اوکراین فراهم کند.

آمریکا قبل از نشست روز جمعه یک بسته ۲.۵ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرده بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 3
    جون مادرت 20 تا بفرست
    • ایرانی وطن دوست IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      3 1
      خجالت بکش مردم بی دفاع و بی پناه زیر آتش جنگ هستند و تو مسخره بازی در میاری واقعا اسم تو مسلمان است
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      اسرائیلی متجاوز، خودت خجالت بکش، مردم بی دفاع؟؟!! غلط کردن یه دلقک صهیونیست رو انتخاب کردن و نوکری یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس بازو قبول کردن، حالا بخورن نوش جونشون!
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      0 0
      آسیب دیدن مردم بسیار درد آور است ولی کدام مردم بی پناه؟ همانها که نئونازیها براشون فیلم سربریدن گذاشتند و پختن روس تبارها را گذاشتند و دم نزدند؟ همانها که با تقدیم اکراین به غرب تمام منطقه را به خطر انداختند؟ هیچ کس از جنگ خوشحال نیست . ولی یک طرفه دیدن هم نادرستی عجیبی است مخصوصا که از مسلمانی هم مایه بگذاری
  • ایرانی وطن دوست IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    3 1
    سلام و تبریک به مناسبت ماه مبارک رجب به جای اینکه ریش سفیدها و کهنه کاران سیاست و دیپلماسی از همه دنیا جمع شوند و آتش این جنگ ویرانگر را خاموش کنند، متاسفانه هر کشوری سلاحهای سبک و سنگین خودش را امتحان میکند مثلا ایران عزیزمان پهباد و موشک می‌فرستد آلمان تانک می‌فرستد آمریکا سامانه پاتریوت میدهد انگلیس موشک و اسلحه می‌فرستد و ...‌.افتادم یاد ۸سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی که همه دولتهای دنیا متاسفانه همه سلاحهایشان را و ابزارهای نظامی و حتی بمب های شیمیایی و خوشه ای را بر سر مردم مظلوم و رزمندگان جان برکف ایران عزیز امتحان کردند و واقعا جبهه نبرد حق علیه باطل بود که الان همین اوضاع تاسف بار در یمن و اوکراین در حال انجام است و هیچکس و هیچ دولتی و حتی ابرقدرتهای زورگو حاضر به گفتگو برای صلح نیستد و با دادن سلاحهای مختلف نظامی فقط و فقط بنزین بر آتش جنگ میریزند و شعله های جنگ را بیشتر میکنند بیچاره مردم مظلوم و بی دفاع اوکراین و یمن و ...‌‌ پناه میبریم به خدا
  • ایرانی وطن دوست IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    سلام و تبریک به مناسبت ماه مبارک رجب به جای اینکه ریش سفیدها و کهنه کاران سیاست و دیپلماسی از همه دنیا جمع شوند و آتش این جنگ ویرانگر را خاموش کنند، متاسفانه هر کشوری سلاحهای سبک و سنگین خودش را امتحان میکند مثلا ایران عزیزمان پهباد و موشک می‌فرستد آلمان تانک می‌فرستد آمریکا سامانه پاتریوت میدهد انگلیس موشک و اسلحه می‌فرستد و ...‌.افتادم یاد ۸سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی که همه دولتهای دنیا متاسفانه همه سلاحهایشان را و ابزارهای نظامی و حتی بمب های شیمیایی و خوشه ای را بر سر مردم مظلوم و رزمندگان جان برکف ایران عزیز امتحان کردند و واقعا جبهه نبرد حق علیه باطل بود که الان همین اوضاع تاسف بار در یمن و اوکراین در حال انجام است و هیچکس و هیچ دولتی و حتی ابرقدرتهای زورگو حاضر به گفتگو برای صلح نیستند و با دادن سلاحهای مختلف نظامی فقط و فقط بنزین بر آتش جنگ میریزند و شعله های جنگ را بیشتر میکنند بیچاره مردم مظلوم و بی دفاع اوکراین و یمن و ...‌‌ پناه میبریم به خدا
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    یه وجهی که دیده نشد این بود جامع کف خیابون روس ها رو هم هوشیار کردن ! غرب از داخل جوئیده میشه جیگر &_*
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    حمل هاز شمال کیف تنها انهم با نیروی های بسیج نسبی و تازه نفس یگانه راهکار تسلیم نمودن اوکراینی ها در این جنگ است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس