کد خبر 1461032
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
هشدار رئیس جمهوری صربستان در باره انزوای بلگراد

الکساندر ووچیچ رئیس جمهوری صربستان روز پنجشنبه در نشست تنش آلود مجلس قانونگذاری کشورش، در باره انزوای بلگراد در اروپا در صورت خودداری از عادی سازی روابط با کوزوو، هشدار داد.

به گزارش مشرق، مخالفان راست گرا در پارلمان، در برخوردی خصمانه با رئیس جمهوری عوام گرا، ضمن متهم کردن او به خیانت، خواستار رد طرح عادی سازی روابط با کوزوو شدند.

هر چند این طرح هنوز به صورت رسمی منتشر نشده، اما به گفته ووچیچ، به صورت ضمنی شامل مخالفت نکردن بلگراد با پیوستن کوزوو به سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل متحد است، گرچه بلگراد به صورت رسمی آن را به رسمیت نخواهد شناخت.

این نشست شامل تنش، درگیری و پرتاب اشیاء میان نمایندگان حزب حاکم به رهبری ووچیچ و مخالفان بود که فریاد می زدند خیانت، خیانت و ما کوزوو را تسلیم نخواهیم کرد و خواستار کناره گیری ووچیچ شده بودند.

ووچیچ نیز با فریادهای متقابل، نمایندگان معترض را دزد و خائن خواند.

به گزارش رویترز، کریستوفر هیل سفیر آمریکا در بلگراد، از عادی سازی روابط صربستان با کوزوو و عضویت این کشور در اتحادیه اروپا سخن گفته است.

سفیر آمریکا در صربستان روز سه شنبه در نشستی خبری در شهر بلگراد افزود که کشورش از قصد صربستان برای عادی سازی روابط با کوزوو و در نهایت پیوستن به اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

کوزوو و صربستان برای عضویت در اتحادیه اروپا درخواست داده‌اند ولی یکی از شروط این عضویت برقراری روابط مسالمت آمیز بین دو کشور تعیین شده است.

الکساندر ووچیچ، رئیس‌جمهور صربستان، دیروز در سخنانی گفت کشورش در معرض خطر واکنش بین‌المللی و از دست دادن شانس پیوستن به اتحادیه اروپا است، مگر اینکه به طرح غرب برای عادی‌سازی روابط با استان سابق خود توجه کند.

وی در این سخنرانی تلویزیونی به این موضوع تاکید کرد که صربستان بدون عضویت در اتحادیه اروپا از نظر اقتصادی و سیاسی دچار خسارت خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس