انگلیس سلاح‌های دوربرد در اختیار اوکراین قرار می‌دهد

دفتر نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از برنامه سفر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین به این کشور خبر داد و اعلام کرد که لندن قصد دارد تا اوکراین را به سلاح‌های دوربرد مجهز کند.

به گزارش مشرق، براساس بیانیه دفتر ریشی سوناک، «این سلاح ها توانایی روسیه برای هدف قرار دادن مستمر زیرساخت‌های غیرنظامی و حیاتی ملی اوکراین را مختل و به کاهش فشار بر خط مقدم اوکراین کمک می‌کند»

زلنسکی تا ساعاتی دیگر برای نخستین بار از آغاز جنگ کشورش وارد لندن خواهد شد. او در ماه دسامبر گذشته در سفر به امریکا با جو بایدن رئیس جمهوری این کشور دیدار کرده بود.

رئیس جمهوری اوکراین طبق اعلام دفتر نخست وزیر انگلیس، با ریشی سوناک و همچنین سربازان اوکراینی که در انگلیس آموزش می‌بینند دیدار خواهد کرد. او همچنین قرار است در پارلمان انگلیس سخنرانی کند و نمایندگان مجلس این کشور را در جریان آخرین وضعیت جنگ در کشورش قرار دهد.

دولت انگلیس قصد دارد تا در راستای حمایت از اوکراین، برنامه آموزش نظامی این کشور را به خلبانان و نیروی دریایی هم توسعه دهد. بر اساس اعلام دفتر نخست وزیر انگلیس، این برنامه علاوه بر آموزش سربازان اوکراینی است که از تابستان گذشته در انگلیس جریان دارد.

ریشی سوناک هفته پیش در گفت‌وگوی تلفنی با زلنسکی اعلام کرد که آموزش استفاده از تانک‌های پیشرفته چلنجر۲ نیز برای سربازان اوکراینی آغاز شده است.

نخست وزیر انگلیس در آستانه ورود زلنسکی به لندن اعلام کرد که این کشور «تحریم‌های بیشتری را امروز در واکنش به ادامه بمباران اوکراین توسط روسیه اعلام خواهد کرد؛ از جمله هدف قرار دادن کسانی که به پوتین در ایجاد ثروت شخصی او کمک کرده‌ و شرکت‌هایی که از ماشین جنگی کرملین سود می‌برند.»

جنگ در اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد؛ به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

رئیس جمهوری روسیه شهریور ماه گذشته برای انجام مذاکرات صلح با کی‌یف اعلام آمادگی کرد و از اوکراین خواست خصومت را کنار بگذارد. اما ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین تحت تاثیر القائات مقام‌های جنگ‌طلب غرب عنوان کرد که زمانی آماده مذاکره است که رئیس جمهور دیگری در روسیه به قدرت برسد.

سخنگوی کرملین هم تصریح کرد که روسیه برای حل و فصل بحران اوکراین یک مسیر دیپلماتیک را ترجیح می‌دهد اما تسلیم فشارهای غرب نمی‌شود. "دیمیتری پسکوف" در سخنانی تصریح کرد: «عملیات نظامی ویژه ادامه دارد. با این اوصاف، رئیس‌جمهور پوتین برای مذاکرات آماده بوده، هست و خواهد بود. قطعا مسیر ترجیحی ما برای تامین منافعمان، یک دیپلماسی مسالمت‌آمیز است.»

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    گدایی این دلقک تمومی نداره
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
    0 0
    مارمولک داره میره پیش روباه پیر که بسی سابقه در شرارت وپدر سوختگی دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس