کد خبر 1472685
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
محسن مهدیان

اساسا هیچ آدم عاقلی، تأکید می‌شود، هیچ عاقلی اعمال قانون در مسئله حجاب را مطلقا نفی نمی‌کند؛ مگر جریان هوسران و هرزه‌ای که همین‌ها نیز اگر پایش برسد، برای خود و خانواده‌شان نسخه دیگری دارند.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت: یکم؛ درباره حجاب ۲سؤال برای این روزها قابل طرح است؛ سؤال اول این است که چرا کشف حجاب داریم؟ اما سؤال دوم این است که چرا کشف حجاب نداریم؟ توضیح می‌دهم:

تمرکز این متن برخلاف تصور رایج روی کشف حجاب نیست، بلکه روی حفظ حجاب است. سؤال ساده است. این روزها که از عدلیه و نظمیه خبری نیست، چرا مردم کشف حجاب نمی‌کنند؟

مطابق نظرسنجی همشهری ۷۹درصد پاسخ‌دهنده‌ها معتقدند حتی اگر الزام قانونی هم نباشد، باز هم حجاب‌شان را برنمی‌دارند. ۷درصد هم پاسخ ندادند و اظهار تردید کردند.

دوم؛ مردم ما متدین‌ هستند. جامعه ما ایمانی است. بانوان ما در هر سطحی از حجاب آن ‌را حجاب می‌دانند؛ ولو در مصداق اشتباه کنند. به سخن ساده‌تر فردی با حجاب عرفی هم خود را با حجاب می‌داند و حاضر نیست مقابل خدا و دین او، صف بکشد.

ضدانقلاب جاهل تصور می‌کرد شل‌حجابی در ایران یعنی تقابل با نظام؛ تقابل با دین. از این جهت تصور کردند اگر الزام حجاب برداشته شود، مردم یکباره کشف حجاب می‌کنند؛ حال آنکه حجاب در ایران امری فطری و از سر حیا و عفاف است. بدحجابی به‌معنای متعارف نیز از سر سبک زندگی غربی است؛ نه خدای ناکرده فرهنگ بی‌حیایی و بی‌عفتی.

از همین رو پروژه ضدانقلاب شکست خورد، تا آنجا که یک روز به‌خود آمدند و متوجه شدند که همین بدحجاب‌ها مقابل آنها ایستاده‌اند.

امروز هم برخلاف تصورشان می‌بینند که مردم حجاب‌شان را حفظ کرده‌اند و محلی به اینها نمی‌دهند. تا حالا می‌گفتند مردم حجاب نمی‌خواهند و مدعی رفراندوم بودند و الان متوجه شده‌اند اکثریت مردم خواهان حجاب‌ هستند.

با این توضیح، برهنگی و کشف حجاب تعرض به حقوق اکثریت است؛ روشن است.

سوم؛ تا اینجا مشخص شد جامعه ما عفیف و باحیاست. حالا یک سؤال مطرح است. اگر برداشتن الزام حجاب سهمی در بی‌حجابی ندارد، چرا اصرار داریم قانون حجاب اعمال شود؟

پاسخ ساده است. علت این است که ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. فرهنگ به مرور زمان تغییر می‌کند. اگر از آن صیانت نشود هیچ دلیلی ندارد فردا بهتر از امروز باشد. بنابراین نه اینجا و بلکه هرجای عالم برویم بالاخره یک مرزی برای حجاب قرارداد می‌شود و قانون از آن صیانت می‌کند.

اساسا هیچ آدم عاقلی، تأکید می‌شود، هیچ عاقلی اعمال قانون در مسئله حجاب را مطلقا نفی نمی‌کند؛ مگر جریان هوسران و هرزه‌ای که همین‌ها نیز اگر پایش برسد، برای خود و خانواده‌شان نسخه دیگری دارند.

اما سؤال اینجاست که حد و مرز الزام قانون کجاست؟ اینجاست که قانون، شرع و عرف را توامان می‌بیند.

چهارم و یک پیشنهاد:

نظمیه و عدلیه از انفعال خارج شوند. مسئله حجاب مسئله اول ما نیست، اما قرار هم نیست اگر مسئله‌ای اولویت نداشت، مورد بی‌اعتنایی قرار گیرد. حجاب جزیی از دین است. حکم ضروری حق است. منطقا لازم است در کنار اقدامات فرهنگی و آموزشی،‌ سازوکار تذکر و نهی از منکر قانونی نیز طراحی شود.

یک راه پیشنهادی این است که ناجا خانم‌های معتقد، باانگیزه و با سعه‌صدر را در شهر مأمور کند تا تذکر دهند. به هیچ ون یا هیچ برخورد فیزیکی نیز نیاز نیست.

کافی است بانوان پلیس مجهز به دوربین باشند. هرجا برهنگی، هرزگی و کشف حجاب دیدند کافی است تذکر لسانی دهند. اگر اصلاح شد که اغلب می‌شود، هیچ و اگر اصلاح نشد، بعدا متخلف به دستگاه قضایی فراخوانده شود و بدوا تعهد شفاهی داده شده و در مرحله بعد کتبی و در نهایت جریمه شود.

حد و مرز تذکر را هم شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تعیین کند که ناجا از برخوردهای سلیقه‌ای برحذر شود. خلاصه اکثریت مردم ما ایمانی‌اند و اهل دین، معنویت و اخلاق. هیچ جای دنیا آزادی عده‌ای حق تعرض به حقوق اکثریت ندارد؛ این هم استدلال حقوق بشری. استدلال دینی و قانونی‌اش بماند. لطفا آقایان مسئول به حکم مردم‌سالاری یا دمکراسی یا هرچه اسمش را می‌گذارند، قانون را اجرا و از خواست اکثریت صیانت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 250
  • در انتظار بررسی: 47
  • غیر قابل انتشار: 53
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    52 26
    به نظرم باید ابتدا با درستی و امر به معروف و نهی از منکر درست و متناسب با شرایط به رعایت حجاب دعوت کرد و نه همون اولش محکم و برخورد قاطع تا از حججاب زده شود. ان شالله
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      9 6
      من فعلا به قوانین آن کاری ندارم ولی این را خوب میدانم وقتی زنان را می خواهند مانند مردان کنند و می آورند در کار مردان نامحرم کار کنند و اختلاط صورت می گیرید اوضاع اعتقادی به حجاب درست نمی شود هیچ بدتر هم می شود و این قبلا در جهان ثابت شده و در ایران هم در این چند دهه که به شکل افراطی صورت گرفت نشان داده شده البته حجاب هم فقط یکی از آثار آن هست لطفا منتشر کنید
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      5 8
      حجاب یک بایسته و نشانه و پرچم دین است اما بی حجابی یک معلول است و عاملی دارد و آن ترویج سیستماتنیک بی حیایی است که اتفاقا مردانه آن عاملیت بیشتری دارد تا معلول آن! برخورد قانونی با هر ناهنجار حق است اما گیر دادن به حجاب مانند گیردادن به محل برخورد فشنگ است و رها کردن تیرانداز! که مروجین بی حجابی هستند مرد دانا فرمود : فرهنگ مانند هوایی است که آن را تنفس می کنیم... به فرهنگ برسیم
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      10 7
      فکر نمی کنید در اسن ۴۳ سال به اندازه کافی تذکر داده شده است؟! بجای تذکر و آموزش بهتر است قانون محدودیت های اجتماعی اعمال شود. مثل مسدود شدن شماره کد ملی ، توقیف گواهینامه و خودرو، ابطال پاسپورت، منع معامله ، عدم مجوز استخدام و شرکت در کنکور و....
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      16 4
      با این وضع بشدت بی حجابی فعلی خدا به داد تابستون برسه . احتمالا عین کنار دریا بیان تو خیابونا
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      5 13
      حجاب یه مسعله پیش پا افتاده و روتینی هست که بیخود آن را بزرگ کرده اند ... رعایت حجاب حد و حدودی داره که توی هر مملکتی رعایت میشه .. شما نمیتونی با لباسیکه لب ساحل میپوشی بری اداره یا مدرسه ... هرچیزی به وقت و مکان خودش برنامه ریزی شده ... توی مملکت ما حد و حدودی براش تعیین نشده بخاطر همینه که توی اداره و دانشگاه و خیابون یه نوع تیپ زنانه میبینیم . وقتی اون خانوم جایی رو نداره که راحت بگرده مجبوره برای خودنماییم که شده توی هر جای عمومی با لباس مهمونی و ارایش غلیظ بزنه بیرون
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      4 2
      بی حجابی هم یه جرمه مثل بقیه جرایم. مثل دزدی . آدمکشی . مواد مخدر و... چرا برخورد پلیس با بقیه جرایم خوب ولی با بی حجابی بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • شهراد IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    80 58
    ملت گشنه ست
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      16 6
      بیخود و بی جهت گودرز را به شقیقه ارتباط نده , چرا که اکثر بی حجابها و بدحجابها از طبقه مرفه هستند.
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      18 7
      چرا تا مسئله حجاب میاد وسط یاد گشنگی مردم میوفتین . یعنی اگه حجاب نداشته باشن دیگه سیر میشن. حجاب دستور من و تو نیست که دارین روش بحث می کنین دستور خداست تو همه ادیان الهی هم هست از مای مسلمون بعیده که رو داشتن و نداشتنش بحث کنیم.این موضوعات باید بحث بین یه مسلمون و کافر باشه نه ما. حیفه به خدا.
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      11 6
      چه ربطی بهم دارند یعنی همه سیرها روبند میزنند و همه ندارها لخت میگردند فعلا که برعکس است......پس لطفا از این مزخرف گویی دست بردارید
    • BE ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      7 4
      چادرتو بردار سیر میشی خخخخخخخخ
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      10 4
      پس چرا اینهمه شکم گنده تو خیابون می بینیم؟ پس چرا همه دنبال رژیم گرفتن هستن؟ پس چرا 70 درصد مردم ایران چاق هستن؟ این دروغ رو از 15 سال پیش نمک به حروم های منافق تو ایران رواج دادن و گاگول ها تکرار کردن. ایرانی ها سالی 14 میلیارد کیلو گندم و 120 میلیارد کیلو میوه و سبزی و 20 میلیارد عدد تخم مرغ می خورن و از سیرترین و متاسفانه اسراف کارترین ملت ها هستن (هیچ جای دنیا اینطور نان خشک دور نمی ریزن). هرچی مزدور ماهواره _مثل نوری زاده حراف یا سیما کثافت_ بهتون گفت باور نکنین. دشمن به اینا جیره میده برای گفتن همین دروغ ها.
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      12 3
      نکنه از سومالی اومدی؟ یه لقمه نون می خوردی شکم گرسنه نظر نمی دادی
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      15 2
      احسنت ،دقيقأ همینطوره!! تو آمریکا و اروپا هم که ملت لخت راه میرن از گرسنگیه، دمت گرم تا حالا دلیلشو نمیدونستم!!!! خخخخخخخخ
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      13 6
      تشنۀ شهوت؟
    • BE ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      5 4
      چادرتو بردار سیر شی
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      3 5
      ملت ایران یا ملت آلبانی ؟! ما که سیریم. شاید آلبانی قحطی افتاده...
  • پرشیا IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    29 47
    چقدر دیر فهمیدین! بهای سنگینی پرداختیم ما بانوان ایران برای این نرسالاری تاریخی در نقاب تقدس. اما خوبه سرانجام فهمیدین.
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      16 9
      عجب! حکم خدا شد نرسالاری؟! مهریه و نفقه چطور؟ ماده سالاریه؟! دهن نجست رو آب بکش... حالمون رو به هم زدی با این لحن جنسیت زده و تهوع آور
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      15 3
      مثلا بانو هستی تو؟!! این چه ادبیاتیه؟ اولا نرسالاری واقعی و دوران پادشاهی نرهای هوسران (نه مردها)بعد از کشف حجاب خواهد بود زلف زن مفت، ساق پا مفت بغل مفت و ... لختی مفتی زن = پادشاهی نر ( نه مرد) که حداکثر سواستفاده را بکنن از این حراج قرن زن بدون مهریه بدون نفقه بدون گردن گرفتن بچه لذا میگی نر سالاری تاریخی، زن سالاری واقعی بود که زن برای خودش ارزش قائل بود و با حجاب اجازه نمی داد مثل تلفن همگانی همه استفاده کنن و کارشون که راه افتاد برن بلکه زیبایی هایش فقط برای مردی بود که برای ابد دوستش داشته باشد
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      11 6
      ولی شما هرزه‌سالارانِ هرزه‌نواز هنوز نفهمیدین!!
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      12 4
      تو چه قدر دیر میفهمی که حجاب دستور خداست و ربطی به قانون اساسی نداره .بماند که تو قانون هم اومده و هر کی بهش عمل نکنه باید باهاش برخورد قانونی بشه
    • عرشیا IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      11 3
      بانوان ایرانی دقیقا در این چهل و اندی سال فقط منافع دین و دنیایشان تامین شد آنها ضرر کردند که دین و قیامت نداشتند و مجال هوسرانی از آنها گرفته شده بود ...
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    حجاب باید آزاد شود تا عیار مشخص شود..
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      36 60
      چطور .....هم آزاد بشه تا عیار خانواده ت معلوم بشه هان؟
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      13 48
      ازاده دیگه الدنگ 3 ساله کسی کاری ندارن به اون صورت ولی چی شد برعکس کم حجاب ها هم عاشق شهدا شدن
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      37 28
      حتی امریکا هم این کار رو نمیکنه و در جاهای مختلف طبق معیار های خودشون dress code یا قوانین پوش دارن
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      35 26
      هیچ کشور و هیچ حکومت عاقلی اینکار رو نمیکنه که کلا ازاد بزاره! بحث بر سر تفاوت در حد و حدوده
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      37 38
      اگه آزاد بشه تابستان با لباس زیر میان تو کوچه و خبابون ......
    • اندکی تامل . IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      8 32
      همه لخت بیان بیرون عیار بهتر مشخص نمیشه؟
    • ضیا IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      54 16
      ارزش حجاب در ازاد بودن آن است نه در اجبار به قول آقایون الزام-
    • حمید IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      28 45
      شرابخواری چی ؟ اون نباید ازاد شه تا عیار مشخص شه؟؟ قمار جی؟ گناهان دیگه چی؟؟
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      68 34
      مهدیان خیلی فسفر نسوزون. اون آمار من دراوردیتم بزار دم کوزه آبشو بخور. شماها هیچ فرقی با طالبان ندارید.
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      39 46
      نظرت چیه جلوی مدارس مواد مخدر هم ازاد باشه بفروشن تا عیار مشخص بشه؟ هان دزدی و قتل هم همینطور ازاد باشه تا معلوم بشه کی جانیه که نه؟ نهایت شعور یک هرزه همینه
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      35 58
      میخوای لخت باشی برو جایی که قانون لختی دارن، به ما توهین نکن.
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      35 11
      شهید مطهری به در هم تنیدگی در اصول اسلامی قائل هستند و نظرشون این هست که برای حل مشکل حجاب باید برای تحقق همه ارمانهای اسلامی مثل استقلال ازادی رفاه امنیت عدالت و حق تعیین سرنوشت هم تلاش بشه. این نگاه سطحی رو باید کنار بزاریم. از ون رسیدیم چریمه؟ خیلی پیشرفت کردیم واقعا.
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      16 12
      عیارتونو تو ترکیه دیدیم...
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      3 3
      الان یه سری میان تهمت و فحاشی، کار این جماعت همینه کافی یه نظری به مزاقشان خوش نیاد
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      7 3
      به نظر من اسلحه هم باید آزاد شه تا عیار معلوم بشه!! خخخخخخ
    • محمد IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      9 2
      پس مواد مخدر و مشروب و همجنس بازی و َسرقت هم آزاد بشه تا معیارها مشخص تر بشه..
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      2 2
      عیار یا ابعاد؟
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      5 3
      اینجوری فقط ناخالصی زیاد می‌شه و عیار پایین میاد
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    14 22
    برادر عزیز مشکل اینجاست که حکومت هم اصراری بر حفظ حجاب ندارد
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    31 10
    ما امروز بشدت کشف حجاب داریم وبقیه درصدبسیاری حجاب شل وناقص دارند که اگر نترسند کنار می گذارند اعلام شود حفظ حجاب آزاد است تا ببینید وضعیت چه جوری است
    • ناشناس IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      4 1
      به شدت؟؟؟؟!!!! خیلیم خوب
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      5 4
      کجا تو زندگی میکنی؟ ما که ایرانیم و اینی تو میگی نی
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    29 15
    حجاب صرفا برای زنان مومن واجب شده از خودتون قانون درنیارین.
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      13 3
      پس خودتون دارین میگین اونایی که حجاب ندارن مومن نیستن. اونی هم که مومن نباشه به هیچ ارزشی پایبند نیست. به کسی که به ارزشی پایبند نیست نمیشه اعتماد کرد. به همین راحتی جامعه رو تو همه زمینه ها تباه کردین. اینه هدف دشمن.
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      4 14
      ایول جواب همه ی منتقدین بی حجابی همینه که خودت گفتی.
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      14 5
      جزیه هم بر نامسلمانان واجب شده... هم از توبره می‌خورین هم از آخور؟
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      10 3
      جناب بی دینی و هرزگی خودت روبه همه نسبت نده
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      11 9
      یعنی قبول داری کسایی که حجاب نداران خدانشناس و کافرن نه مسلمان غیرمتشرع؟
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      11 4
      اون آدم غیرمومن می‌تونه تو خونه‌اش جلوی نامحرم لخت مادرزاد راه بره، اما نمی‌تونه به بهانۀ عدم ایمان قواعد جامعۀ اسلامی را زیر پا بگذاره و گرنه این به موضوع حجاب محدود نمیشه!
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      8 4
      پس کسانی که حجاب ندارن حق ندارن مهریه بخوان بابد برن سربازی اگر مورد تعرض قرار گرفتن با متعرض طبق قوانین اسلامی برخورد نمیشه. نمیشه که قوانین رو انتخابی بخوای
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    10 7
    اکثریت بانوان از تعرض خوششون نمیاد و به طبع اون از تبرج زیاد هم پرهیز میکنن
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    6 12
    الان در چین پلیس مجهز به عینک هایی است که به صورت آنلاین صورت طرف رو اسنک میکنه و تمام اطلاعاتش رو میتونن در بیارن
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      4 3
      اولا اسکن نه اسنک دوما این چیزا رو از کجا در میارین خداییش؟ حکومت چین هم یه نوع حکومتی بسته است یعنی سکولار نیست ما اینجا بحثمون سکولاریسمه ۱۵
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    4 9
    ان در چین پلیس مجهز به عینک هایی است که به صورت آنلاین صورت طرف رو اسنک میکنه و تمام اطلاعاتش رو میتونن در بیارن از این طرق متخلف اعمال قانون میشه
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    6 6
    الان در چین پلیس مجهز به عینک هایی است که به صورت آنلاین صورت طرف رو اسکن میکنه و تمام اطلاعاتش رو میتونن در بیارن از این طرق متخلف اعمال قانون میشه
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    11 3
    اول باید فلسفه حجاب برای همه اصناف و محصلان گفته شود چه در تلویزیون چه رادیو چه در سریالها و فیلمها در مرحله بعد باید اقدامات اجرایی هم باشد مثلا انظباط در مدرسه مثل قدیم در معدل تاثیرگذار باشد و قانون شکنان حجاب چه جلوی مدرسه چه در گروههای مجازی مدرسه از نمره انضباطشان کم شود که با توجه به تاثیر معدل در کنکور می تواند موثر باشد البته باید در دانشگاه هم از ادامه تحصیل دانشجویان متخلف در مقاطع بالاتر خودداری شود/ در مورد سایر اقشار جامعه هم همچنین باید تاکسی ها و سایر اصناف از ارائه خدمت به بدحجابها خودداری کنن
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 0
    حاکمیت برای اجرای قانون و اعمال قانون های غیر جبری و ایجاد روش های مدنی تر برای کنترل اجتماعی دستش خیلی بازه. از تذکر تا جریمه و محدودیت های اجتماعی. نه ونی میخواد نه بازداشتی نه خشونتی که با شکستن عزت نفس افراد همراهه
  • ضیا IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    4 3
    کاش برای اختلاس و دزدی مسئولین و مدیران و امرای بی لیاقت که با قبول کردن پست های که تخصص و توانش را ندارند و کشور را بدبخت کرده اند به اندازه همین حجاب پرداخته میشد- برای مسئولین مبارزه با عدم حجاب بعضی از بانوان - بی خطر ترین بی هزینه ترین و ... برای مسئولین است در برخورد با اختلاس گردن کافتان موشی بیش نیستند
  • ناشناس IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    7 13
    همانطور که کشف حجاب در ان زمان اشتباه محض بود ، همینطور حجاب اجباری هم در این زمان اشتباه است ، همان زمان هم بزور نمیتوانستند حجاب از سر زنان این مملکت بردارن همین زمان هم نمیتوانن به زور بر سر زنان حجاب کنن ، تا به کی اینهمه هزینه ، این همه درگیری ، این همه ... ، یکبار برای همیشه مشکلات و اختلافات این چندین ساله را برای بهبود شرایط کشور حل کنید
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      7 3
      این به اون هیچ ربط و شباهتی نداره. قانون درست و بصلاح جامعه باید اجرا بشه. حالا اگر اجرا نمیشه ضعف مسئولان هست نه ضعف قانون
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 6
    جالب بود
  • آخرالزمان IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 3
    ببین جانم الان آخرالزمان است و همه جوامع با فساد روزافزون مواجه خواهند بود. راه حل بهتر برای مؤمنین تمامی ادیان و باورهای معنوی اینست که جوامع کوچکتر سنتی خود را تشکیل دهند! بطور گروهی هجرت کنند از شهرهای بزرگ به کوهپایه و کویر و مزرعه داری و آموزش مشترک کودکان و کار و زندگی دسته جمعی سنتی. بقیه هم بازگردند به فرهنگ بومی در استان‌های خودشان.
  • . IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    4 2
    من و کل آشنا هام با حجاب مشکل نداریم هر چقدر هم حجاب بیشتر باشه هیچ مشکلی نداریم فقط با گرونی مشکل داریم تورم سبب شده ازدواج سخت بشه خواسته های معمولی آرزو بشه . حجاب برا ما نون آب نمیشه هزینه مدرسه رفتن بچه و اجاره خونه و مسافرت حتی سالی یک بار نمیشه. دو روز دیگه بچه ها مون چجوری ازدواج کنن براشون چی میخوایم یادگاری بزاریم ، یک خونه ی اجاره ای و کلی آرزو
  • حسین IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 2
    دبیرخانه ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر یک طرح پیشنهادی جامع به مجلس ارائه کرده و از قضا رویکردش بیشتر فرهنگی و در نهایت محرومیت است تا برخورد فیزیکی و زندان و... که اگر نمایمدگان منفعل مجلس تصویب و ابلاغ کنند خیلی از مسائل حل و وظایف تمامی دستگاه ها هم مشخص می شود. البته امیدی هم به این شورای نسبتا عالی انقلاب فرهنگی نیست. خیلی ها فقط بودجه کار فرهنگی را می گیرند و بس در ضمن باید عده ای کارشناس و متخصص دین و مسلط به اصول جامعه شناسی و روان شناسی از حوزه و دانشگاه و کارشناسان اجتماعی و فرهنگی پلیس زن که سعه صدر دارند و بهترین ارتباط را می توانند با دختران بخصوص دانش آموز و دانشجو برقرار کنند مسئولیت تببین موضوع و اقناع افراد کشف حجاب کرده را برعهده بگیرند و در نهایت اینها اگر اصلاح نشدند محرومیت هایی در نظر گرفته شود.
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    7 5
    امثال بیسوادهای مثل شماها حجاب را از یک موضوع شرعی به یک مسئله حکومتی تبدیل کردید
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      13 5
      از امثال باسوادهایی مثل شماها پوزش می طلبیم که شرع رو از حکومت جدا می کنید.
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      3 5
      از امثال باسوادهایی مثل شماها پوزش می طلبیم که شرع رو از حکومت جدا می کنید. کاری که حکومت شاه در قانونگذاری جراتش رو نداشت
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    41 71
    با دریافت کارت ملی بی حجاب از خدمات اجتماعی محرومش کنید . بسیار ساده.
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      8 6
      یک پیامک به همه گوشی های دختران و خانم ها بزنید با این مضمون : از تاریخ فلان در صورت عدم رعایت قانون کشور در زمینه حجاب به پرداخت مبلغ 10 میلیون تومان جریمه می شوید و «شماره ملی شما مسدود می شود». سپس هر کاری اعم از بانکی و انتقال وجه و ثبت نام در دبیرستان و هر ترم دانشگاه و حتی خرید بلیت اتوبوس و قطار و هواپیما را به شماره ملی موکول کنید. به همین سادگی.
    • hamid IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      81 34
      طالبان جان
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      12 4
      یک sms به گوشی همه دخترها بفرستید : در صورت عدم رعایت قانون کشور در زمینه حجاب 1_شماره ملی شما قرمز و مسدود می شود 2_ نام و مشخصات شما در لیست خاطیان پلیس و قوه قضائیه قرار می گیرد.
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      6 5
      مگه تو ایران اصلا خدمات اجتماعی هم داریم
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      7 13
      ۵۲ کشور اسلامی است فقط در ایران و افغانستان و در عربستان هم قثط در دو شهر مذهبی مکه و مدینه حجاب اجباری است. در هیج گشور دیگری در دنیا حجاب اجاری نداریم نه در کشورهای مسلمان و نه غیر مسلمان
  • مصطفی IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    48 24
    مردم با دین هیچ مشکلی ندارند همه درد ها از معیشت واقعا به خاک سیاه نشستیم. بابا مشکل معیشت رو حل کنید مرد ها هم حجاب میگیرند به خدا
    • مردم IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      39 12
      والا ما از دین زدگی افراطی بیزاریم. اگر شما طالبان و داعش را دوست داری به پای همه ننویس.
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    62 4
    خدا گفته بزرگترین گناه ربا هست خب چرا بانک ها ربا میگیرند بانک که دیگه زیر نظر دولت هست
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 3
      خیر با در نظر گرفتن تورم بانکها ربا نمی گیرند
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    33 7
    طبق کدام نظرسنجی؟؟؟
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      4 16
      روزنامه همشهری نظر سنجی گذاشته بین اشار مختلف جامعه 79 درصد گفتن در صورت ازاد شدن همچنان حجابی که دارند رو حفظ میکنن 7 درصد پاسخ ممتنع دادن و 14 درصد گفتن حجاب کنونی خودشون رو بر میدارن
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      3 2
      ما هم دارم مثل تو تو همین کشور زندگی میکنم واقعا مشاهدات میدانی هم همین نظر سنجی رو تایید میکنه با وجود اینکه دیگه گشت ارشادی نیست از هر 10 20 نفر یه نفر رو بدون حجاب میبینی مابقی حجابی که دشتن رو هنوز دارن. تازه جاها مختلف متفاوته بعضی شهر ها از هر صد نفر یکی دوتا هستن. منتها چون بی حجابه تو چشم هست بیشتر دیده میشه
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    4 6
    در روانشناسی برای ایجاد رفتار مورد نظر دو راه وجود دارد یا باید فکر مردم را عوض کرد تا رفتارشان را تغییر داد (همانکاری که شبکه های معاند کردند) و یا با با اعمال قانون رفتار مورد نظر را ایجاد کرد. و به نظرم باید هر دو باشد مثلا برای نفی از دزدی و شل حجابی هم روی فکر مردم کار کرد تا رفتارشان تغییر کند و هم برای اینکار مجازاتی در نظر گرفته شود چون در هر صورت هستن افرادی که اهل تفکر منطقی نیستن و فقط به فکر هوس و منافع خودشان هستن و ناراحتی دیگران برای لطمه مالی و روحی برایشان مهم نیست
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    32 20
    یه سر به مترو شیراز بزنید دیگه بحث کشف حجاب از سر و مو گذشته و علنا به کشف عورت داره میرسه ، شلوارهای کاملا پاره و پاچه هایی که تا سر زانو میرسه و ...
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    35 11
    مسئله حجاب نیست جناب مسئله اجبار است بانوان ما همه عفیف هستند از اجبار بدشان می آید اجازه دهید جامعه خود تصمیم بگیرد البته قانون هم می شود اصلاح کرد اینکه در حد مو اشکال ندارد اما برهنگی جرم است وباید جریمه دهد واز برخورد خشونت بار پرهیز شود
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      9 3
      قانون یعنی اجبار. قانون بدون اجبار یک توصیه اخلاقیه. شما نسبت به اجرای سایر لوایح قانونی هم چه خوشتون باید چه نیاد مجبورید. این اجبار البته با حدود مختلف و متفاوت در همه کشور های دنیا وجود داره. هیچ حکومتی تن به آنارشیسم مورد نظر شما نخواهد داد.
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      2 2
      تعیین حدود اجتماع و زندگی اجتماعی یه قاعده عقلانی هست. کسی نمیتونه بگه نباید باشه کلا! بحث سر مقدار این حدود و نحوه برخورد با متخلفین از این حدود هست
    • زهرا IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      3 3
      کجای دنیا مردم خودشان تصمیم میگیرند عده ای ظرفیت ندارن ول کنی هار میشن طوری میگردن ادم خجالت میکشه چون ابروی یک زن به ما هم مربوط میشه باید در مقابل بعضی دیوانه ها سختگیری بشه شما فکر میکنین حجاب فقط چادره؟
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      14 2
      چنان میگن اجبار اجبار که ادم فکر می کنه کلا اینا تو زندگی شون اجبار ندارن الا همین حجاب؟!!! اقا اگه اجبار بده چرا فرزندت رو به اجبار می فرستی مدرسه ؟ چرا اجبار میکنی فحش نده؟ چرا اجبار می کنی زیاد تنقلات نخوره درحالیکه دوست داره چرا مجبورش می کنی سمت سیگار و مواد نره؟ با این منطق ات باید اجازه بدی خودش تصمیم بگیره مثل غرب که به ما گیر میدن کودک همسری ولی الان قانون تصویب کردن که بچه با بزرگترها حق داره رابطه جنسی داشته باشه. چرا پله اخر ازادی غرب رو الان قبول نمی کنی ؟ چرا مجبورش می کنی با غریبه ها زنا نکنه؟؟ اخر جاده زن هرزگی همینه دیگه قبول کنی یا قبول نکنی.
  • حسین IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    91 16
    حجاب اجباری دوباره موجب تنش میشه،با زور نمیشه مردم رو دیندار کرد،نسخه پیچی نسل قدیم برای نسل جوان محکوم به شکسته.
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      7 17
      اگر با مجازات مدنی تر اجرا بشه دیگه تنشی در کار نیست. نه ونی هست و نه ماموری و نه پلیسی.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    61 7
    حجاب خوبه ولی نباید اجباری باشه لطفا دیدگاهی که نصبت به هرزه بودن بی حجاب عنوان میکنید به خودتون وصل کنید هر با حجابی هم با حیا نیست مطلقا وقطعا حکومت باید خواسته ملت اجرا کنه نه منطق خودشو اگر منطق خودش بهترین بود کشور درگیر مشکلات فراوان نبود ملت خودشون باید تصمیم بگیرند چطور میخواهند زندگی کنند
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      2 4
      قانون حدود رو تعیین میکنه نمیگه چی بپوش پی نپوش. این حدود هم در کشور ما عرفی و فرهنگی هست. نه حجاب کامل اسلامی. حجاب کامل باید با کار فرهنگی ترویج بشه ولی حدود اجتماعی تقنین و تعزیر میخواد
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      2 4
      حجاب دستور قرآن هست همان طور که مهریه و شیربها و نفقه و ...هست.رد حجاب یعنی رد قرآن.آیا منصفانه هست کسی که حجاب و قرآن رو قبول نداره مهریه بگیره؟؟اگه در ایران به دختری تجاوز بشه پسر رو اعدام میکنن.اما تو آمریکا میره زندان.هر قانونی وظایفی رو به دنبال داره و حق و حقوقی رو به فرد اعطا میکنه.قرآن گفته زن حجاب و مرد نگاه رو حفظ کنه حالا اگه تعرضی به زن بی حجاب شد تکلیف چیه؟؟آیا باید مرد با قوانین اسلامی مجازات بشه و زن از حق قانون اسلامی استفاده کنه وقتی خودش به اسلام عمل نکرده؟؟یا آیا باید به زن بی حجاب ۱۰۰۰ سکه مهریه و شیربها و ...داد وقتی خودش به قران اعتقاد نداره؟کجای دنیا مرد رو بخاطر مهریه میندازن زندان؟؟
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      3 0
      حجاب اجباری یک خلط مبحث است، بحث اجبار اگر هست نه برای حجاب، که برای صیانت از جامعه است، فرهنگ عمومی مثل هوایی است که در اون نفس می کشند، اگر آلوده شد، همه بیمار می شوند. پس لطفاً یک بار برای همیشه این مطلب رو بفهمیم و هی بحث حجاب اختیاری و اجباری رو تکرار نکنید، این یک، دو، حد پوشش در همه جای دنیا، حتی در لیبرال ترین جوامع وجود دارد و برای اون قانون وضع شده، واین کاملا عقلانی است، وضعی که ما الان تو جامعه مون می بینم اینه که انگار کار رها شده، مسلما هیچ کجای دنیا، جامعه رو به حال خود رها نمی کنند، اون هم وقتی که شما دشمنانی دارید که می دونید روی حجاب و پوشش برنامه ریزی دارند. سه، اگر چه مسأله حجاب داریم، ولی مطمئنا اکثریت جامعه با بی حجابی موافق نیست، اینکه بگیم بگذاریم خواسته ملت اجرا بشه، مسلما خواسته ملت، خواسته اقلیت هنجار شکن نیست. مطلب آخر، مشکلات موجود همه اش مطابق بیان شما، نتیجه منطق و نظر حاکمیت نیست، بخشی از این مشکلات نتیجه ناآگاهی ها و اشتباه ما در بعضی از انتخاب هامون هست.
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      1 2
      همانطور که مشق و املا باید اجباری باشه والا تو این سن می نویسی نصبت؟!!! ضمنا همممممممممممممه قوانین جهان اجباری است اگه اینطوره دستور بدین همه قوانین رو جمع کنن. سوما باحجاب های بی حیا شکر خدا حجاب رو کنار گذاشتن و دیگه الان در این زمانه هرکی باحجابه یقینا یقینا با حیا هم هست مگر اینکه مثل ابتکار و .. از وزیر وزرا باشه
  • ایرانی IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    9 6
    احسنت! خیلی عالی، جامع و منطقی حق مطلب را بیان کردید بله واقعا همینطور هست هیچ کمی را نباید کم شمرد
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    35 4
    اولا در تمام کشورای عربی مثل سوریه لبنان و فلسطین حجاب آزاده هرکی میخوا می پوشه در صمن زن بشار اسد را که دید عراق هم دید چرا پافشاری میکنید که جوانان لج بکنن
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    24 4
    دیگه وقت شما تمام شد داری پیشنهاد میدی هنوز؟
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    49 9
    در نزد خدا همه انسانها برابر هستند و حدود سه ونیم میلیارد زن غیر مسلمان در دنیا زندگی می کند که حجاب برای آنها مفهومی ندارد وچه بسیار از آنها که در برابر خداوند از تمام زنان با حجاب برتر هستند
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      1 3
      خوب که چی. این چیزایی که شما میگین توجیه بی حجابی نمیشه. شما مطمئن باش اگه هر آدم منطقی و فهیمی باشه حتی اگه تو بقیه مسائلش هم قید و بند درستی نداشته باشه واسه مزایایی که حجاب بهش میده و امنیتی که در برخورد با مردهای هرزه که ممکنه اتفاق بیفته ، حجاب رو انتخاب می کنه . متاسفانه تو کشور ما برخی از زنها از امنیتی که نظام بهشون داده دارن سوء استفاده می کنن و بی حجاب میان بیرون.
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      1 2
      ۱۰:۵۵ یعنی داری میگی در نظر خداوند کسی که به حکمش بی اعتنایی و حتی اهانت می کنه، از کسی که در برابر امرش مطبع و پذیراست، برتره؟
  • فرشید IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    13 26
    بی حجابی = دشمنی با خدا حجاب در ۳ مورد در قرآن برای مسلمانان الزام شده است و اسم کشور ما جمهوری اسلامی است آزادی حجاب = آزادی مشروب و هر دو گناه هستند
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      4 2
      شما وکیل خدایی چرا از جانب خدا سخن می گویید حتی علما بزرگ به این نتیجه نرسیده اند تند روی باعث بدتر شدن می شود والا ربا وریا ودروغ واختلاس ودزدی از بیت المال وغیبت واین گناهان خیلی خطر بیشتری دارد شاید هم زمینه خیلی از گناهان جامعه باشد آیا در مورد فقر هم اینگونه حساسی که ام الفساد است
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      4 1
      اونی که در قرآن گفته شده که جنگ با خدا ست ربا هست
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      5 2
      11:40 نه، شما وکیل خدایی! کدوم تندروی؟ حالا دیگه تذکر شد تندروی؟ بله بی حجابی از همش بدتره چون اونطور که بی حجابی مسربه و نظایر شما وکلای بی حجابان کاری کردید که حتی به اون افتخار کنند، هیچکس حاضر نیست علنا به دزدی و اختلاس افتخار کنه. اینم یکی دیگه از ترفندای شماهاست برای رواج بی حجابی
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    28 6
    برای کنترل پوشش چهل میلیون زن و دختر ایرانی چه تعداد پلیس و چه مقدار بودجه نیاز داریم؟ آیا زن ایرانی آنقدر شعور و قدرت تشخیص و حق انتخاب ندارد که نداند چه باید بپوشد؟
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      7 2
      نگران نباش همونقدر که برای کنترل سایر تخلفات بودجه و امکانات داریم، برای کنترل این بی‌قانونی هم امکانات هست. درضمن ترویج تعمدی تبرج و بدن‌نمایی، اظهرمن‌الشمسه. اینکه پای شعور و قدرت و حق انتخاب زنان رو وسط بکشی، مثل اینه که بگی چون انسان دارای شعور و قدرت و حق انتخاب هست هیچکس مرتکب تخلف نمیشه
  • ناهید IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    35 2
    والا نمیدونم شما از کی نظر سنجی کردید
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      4 39
      از دورو بری های شما نبوده
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    7 36
    جریمه مالی سنگین راه کار مناسبی است
  • KR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    17 3
    همه جای دنیا در تلاشند تا حضور فیزیکی و برخورد فیزیکی پلیس با مردم رو به حداقل برسونن تا اون هیبت و ابهت خودشو داشته باشه. اینجارو باش.
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      0 2
      اینو باش... از اون حرفای حسن فریدونی بود ها! کجای دنیا چنین خبطی می کنن حضور پلیس رو در جامعه کمرنگ کنن؟ این چه منطقیه که پلیس حداقل باشه تا هیبت و ابهت داشته باشه! پلیس اگر نباشه برای اجرای نظم و قانون که سنگ رو سنگ بند نمیشه
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 1
    حجاب فقط مال زنان ایرانی است ولی اگه بلاگرهای زن روسی و لبنانی باشند مشکلی نیست !!! دستورات اسلامی را سلیقه ی انجام میدهند برهنگی زن روسی و لبنانی در ایران باعث‌تحریک مردان نمیشه !!ا اما بیرون بودن یک تار موی زن ایرانی باعث تحریک و گناهی نابخشودنی است.!!
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    13 29
    خواهشا به مسله حجاب رسیدگی شود وگرنه جامعه به قهقرا میرود
  • رضا IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    50 16
    آقای مهدیان دست از افکار خود بردارید و به فکر پیشرفت کشور ویران شده باشید.
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      25 17
      همین دو روز پیش تو همین کشور ویران شده بزرگگترین و مجهز ترین بیمارستان خاور میانه افتتاح شد! مشکلات اقتصادی هست و باید درست بشه ولی ویران شده نیست کشوری که واکسن مسازه و موشک میفرسته فضا
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      14 32
      حجاب با پیشرفت منافاتی نداره اما بی حجابی با فساد رابطه مستقیم داره
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    5 3
    در ایران مردان حجاب ندارند.ایا در خیابانها لخت می گردند؟ بحث اینجاست که در سال 2023 در عصر انقلاب اطلاعات و هوش مصنوعی اینقدر سخت نگیرید. بگزارید جوانها درجامعه راحت باشند و فراری و روانی نشوند.اینجا لاس وگاس یا کالیفرنیا نیست که میترسید الان همه لخت شوند بگزارید مردم راحت باشند تا از گوششان بیرون نزند
    • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      1 2
      سرت رو از زیر برف بیرون بیاری می بینی به لطف همون مثلا کشورهای پیشرفته در اطلاعات و هوش مصنوعی، الان عصر جدیدترین انواع فجایع، فحشا، مواد مخدر و تفریحات مخرب و کشنده هم هست. تربیت و نظم و مهار زدن به نفسانیات سرکش هیچوقت چیز بدی نبوده از عصر حضرت آدم تا به الان. درضمن! یه کم روانشناسی دو جنس رو مطالعه کنی به جایی برنمی خوره ها!
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 2
    کل اسلام را خلاصه کردید تو جچهار تا تار مو
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      0 2
      سفسطه نکن
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 2
    یکی از عوامل هزینه ساز برای تظام و انقلاب دستش را بالا برد، امیدوارم روزی درکنار اغتشاشگران اشد مجازات برای این حمالان هیزم جهنم نا امنی و تحریک اراذل نیز درنظرگرفته شود.
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    10 15
    برهنگی تمدن نیست. تن نمایی بیماریست.
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      4 1
      تا زمانی که این نوع تفکر بر ما حاکم است وضع همین است
  • عباسم IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    40 3
    دمتون گرم اینقدر پیگیر اجرای قوانین الهی هستید پلی چرا از کل قوانین الهی فقط قفلی زدید رو حجاب؟
    • اکبر IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      3 2
      چکن دکان خیلی خوبیه....
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    7 4
    یکی از ریشه های بدحجابی عدم شناخت به زندگی معقول و حاکمیت اداری بی عقل ها و بانکهای زورگیر هست. فقر و تبعیض دین زدایی و عقل زدایی می کنند.
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      2 1
      خیر
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    8 14
    اگر کسی متعهد به خداوند و دستورات او نباشد غیر قابل اعتماد است. آسیب می خورد و آسیب می زند.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    11 15
    خداوند به پوشش و شیطان به برهنگی امر می کند.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    12 19
    برهنگی = شیطان زدگی
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      2 2
      اینا به چیش منفی دادن . این جزء عقاید اصلی شیطان پرستیه. کدوم شیطان پرست رو دیدین محجبه و چشم پاک و با حیا باشه.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    48 32
    بی حجابی و بد حجابی نشانه فریب خوردن انسان از شیطان و شیاطین است.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 2
    قرآن عظیم شان برای تمام زمانهاست-حجاب باید طبق قرآن(معمولی ومبنا باطن ونیات بالقوه،بالفعل واعمال آدمها باشد)تا افراد(متظاهر خودی ترکیبی وغیرخودی بی رقابت خائن جنایتکارامتیازی اراذل واوباش....)به اشکال مختلف سواستفاده نکنند وحکومت هم امنیت هرحجاب قرآنی را حفظ کند
  • FR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 1
    اول با فساد مبارزه کنند دست مسئولان دزد را «قطع» کنند و شریعت را برای مسئولان به اجرا بگذارند و شفافیت مالی را به تصویب برسانند که اکثر نماینده ها با این قول و دروغ به نمایندگی رسیدند ! اقای قالیباف حریف ۲۰۰ نماینده برای یک قول مقدس نیست از دختران ۱۸ ساله که دنبال شوهر میگردند چه انتظاری داشته باشیم 😊
  • ایلیا IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 4
    کسی با اصل حجاب خصومتی نداره .
  • حبیب IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 1
    چقدر صغرا و کبری؟!!
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 2
    پشت تریبون صدا و سیما ی دوهزاری شعار و آمار کشک ی نده بیا بیرون واقعیات رو ببین بعد بیا آمار بده اونم واقعی
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 1
    کشورهای غربی که حجاب آزادی روز بروز بر محجبه اضافه میشود اینجا هم اگه از سال ۶۱ اجبار نبود وضع خیلی بهتر بود چون با توجه به فطرت ایرانیا بعد مدتی خسته میشدند و دنبال حجاب میرفتند اون برخورد قهری کارو خراب کرد
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 1
    حجاب را اینقدر افراطی کردنند که مردم هجوم آوردنند به بی بندباری والگویی غربی-اگرحجاب قرآنی(که حجاب معمولی وحجاب باطن نیات واعمال هست)بود-نه تنها اینطوری نمیشد بلکه خداوند هم حمایت میفرمائیدند
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      4 3
      برعکس ادعای تو شبیخون رواج الگوی غربی و چند دهه تفریط و بی‌تفاوتی و سهل‌انگاری مسئولین باعث این وضعیت شده نه افراط
  • مردم IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 2
    مهدویان اصولگرا با مدرک کارشناس ارشد اقتصاد لطف کن در حیطه سواد و تحصیلاتت صحبت کن و این دفعه آخرت باشد از طرف مردم یاوه گویی میکنی،مردم خود بهتر از هر کس داره حرف خودش رو میرسونه
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      3 3
      خود تو هم دفعه آخرت باشه که در سایت اصولگرا به نام «مردم» یاوه بافی میکنی قلدر پفکی
  • خسرو IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 2
    حجاب و پوشش امری خصوصی است
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      1 2
      سخت در اشتباهی ببم!
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 1
    تحلیلی منطقی است
  • مهدی IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 1
    با سلام و درود به همه هموطنان عزیزم. حجاب اصولاً مایه شرف و بزرگواری زنان در قبل از اسلام و بعد آن هم بوده و خواهد بود. اما شاید کسانی هم از این حجاب خوششان نمی آید و اجبار حجاب در ایران پس از انقلاب اسلامی را نوعی تجاوز به حقوق فردی می دانند و در سفر به کشورهای همسایه احساس راحتی می کنند. من به هر دو طرف احترام کامل قائلم. در همین لبنان آقای نصرالله کلی طرفدار بی حجاب و حتی خواننده ای مشهور بنام حیفا وهبی هم دارد. ایشان از طرد این افراد هیچگاه سخن به میان نیاورده و نخواهد آورد. آقای خامنه ای هم برخورد سلبی با حجاب را تاب نمی آورد. لطفاً این بحث را واگذار کنیم به جامعه شناسان . در ایران بین جامعه علمی و جامعه مذهبی در مورد حجاب بحث بالاست و درکنار آن قانون الزام آور محکمی هم وجود دارد. بنظرم جامعه خودش این موضوع را بتدریج حل خواهد کرد. من از این زورم میاد که لاشخورهایی مثل ربع پهلوی و مصمه علی نژاد سوار این موج نشوند. این موضوع داخل خانوادگی هست. سه نسل با این حجاب قانونی دعوا کرد و مقابله کرد و به جایی که الان هستیم رسید. پس از چهل سال ما هنوز الگوی عملی و مانتو و چادر نمی تونیم برای سلیقه های متفاوت ارایه بدیم. نتیجه این خواهد شد که می بینم. خود جامعه این موضوع رو خوب حل می کنه
  • یعقوب IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 2
    سرتون کردید زیر برف نظر می دید شما 10 درصدی هستید حالا بگید 7 درصد بی حجابی میخوان بزن کنار با هم پیاده بریم
  • علی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 2
    از نظر خیلی از مردم اصلا حجاب مهم نیست چون با دیدن یه تار مو هیچ اتفاق عجیب و غریبی صورت نمیگیره.مهم ترین چیز حق الناس هستش که ماشاالله جیب آقایون سوراخ هستش و تهی نداره
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      21 3
      خودت هم می دونی اتفاقات عجیب و غریبی که صورت گرفته فقط دیدن یه تار مو نیست. سلامت جنسی هم حق الناسه، البته نه از دید تو
  • اردشیر عابدیان ریزی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 0
    سلام ،بنظر من باید کار فرهنگی انجام داد تذکر لسانی هم نیاز نیست،باید از ریشه در مدارس مهد کودک ها و پیش دبستانی کار فرهنگی انجام داد سینما در توسعه بی بندو باری و لوده بازی نقش زیادی داشت باید سینما ،تلویزیون و سایر نهادها و سازمان ها ی فرهنگی بصورت غیر مستقیم کار فرهنگی انجام دهند.
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 1
      کار فرهنگی صرف در مقابل تهاجم فرهنگی همه جانبه شیاطین بزرگ جواب نمیده. عامل بازدارنده تری لازمه مثلا انواع جریمه خدماتی و مالی
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 2
    اساسا هیچ عاقلی هم از طرف دیگران نبایستی صحبت کنه و برای دیگران حق اعلام نظر و فهم شعور رو قائل بشه برای اثبات حقانیت هر موضوعی هم نباید انسان عاقل با هجمه و توهین جلو بره جناب متفکر
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 2
    نزارید عادی سازی بشه، شل نگیرید آقایون
  • آرش IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 2
    من با حجاب اجباری مخالفم.دین داری زورکی نیست
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 3
      کیلومترها پرتی جناب
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 1
    چند نفر از مسافرها به کشورهای خارجی با روسری میمونن اون ور؟؟؟ عکس های پروفایل مردمو تو گروه های اجتماعی نگاه کن، شما اگه میخوای تو مسئله حجاب یا هر قضیه فرهنگی دیگه ای تغییر ایجاد کنی راهش مخفی کاری و کلک و عددسازی نیست
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 2
    باید پیمانکاریش کنن پولشم از جریمه تامین بشه نه بودجه دو روزه جمع میشه این پلیس نه انگیزه داره نه علاقه
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    4 2
    افرین الان دیگه وقت درگیری زنان با زنان شد افرین ....پیشنهاد خوبی هستش ....بجای این چرندیات. بگذارید مردم تصمیم بگیرن .شماها نماینده مردمید نه اقا بالاسرشون هرکی دلش خواست حجاب بگیره هرکی نخواست نگیره بجای این مسخره بازیها فکر معیشت و گرونی و ....باشید بنیاد خانواده ها پاشیده شما هنوز درگیر چادرید......
    • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      0 2
      آفرین خوب بلدی چرند و مسخره رو به جای حرف حق قالب بزنی. اولا صحنه اجتماع هرکی هرکی نیست که هرکی هرکاری دلش خواست بکنه. هیچ جامعه سالم و اخلاقی تصمیم گیری رو به افراد بیقیدوبند و لاابالی نمی سپاره. ثانیا ارتقاء فرهنگ و اخلاق هم جزو وظایف حتمی دولته همونطور که حفظ ارزش پول ملی هست
  • عبدالله IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 2
    هیچ حدیث و روایتی دال بر حجاب اجباری در جامعه اسلامی از ائمه نداریم پس خودتان را دوباره به دردسر و مردم را به زحمت نیندازید بگذارید مردم مثل تمام کشورهای اسلامی زندگی خودشان را داشته باشند
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    28 4
    حجاب بی حجاب دنبال دعوا نباشید
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      2 3
      دختران بی حجابها عامل و مشوق مستقیم به به زنا کشیده شدن پسران مجرد، عامل نسل زنازاده عامل فروپاشی خانوادها ها هستن دراصل اونیکه دنبال دعوا ن بی حجابان
  • طبا IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    21 7
    تاکید میشود اساسا تاکید میشود که هیچ آدم عاقلی چرندیات همشهری با این باصطلاح کارشناسش رو اصلا نباید مطالله کنه !!!!!!!!!
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
      2 2
      نه خزعبلات تو خوبه
  • علی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 2
    تا زمانیکه برخوردها تند و با احترامی و سخیف باشه مردم بدتر لج میکنند دوم اینکه مردم می‌بینند مسئولین بجای حل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم به حجاب گردیدند برایشان سئوال اساسی پیش میاد که چرا مشکلات اقتصادی دزدی ها اختلاس ها رانت ها و استفاده از افراد بی سواد و نالایق در امور مدیریت واجرای را رها کردند
  • ramin IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 1
    خودت هم فهمیدی چه نوشتی زنان اگاه و عالم ودانشمتد خودشون می فهمند چه بپوشند ونیازی به پنبه کاری شماها نیاز ندارن،راست میگی ناراحتی تو جامعه دینی برو جلوی غارت اموال مردم را بگیر سود بانکی را کاهش بده دلار ازاد نفروش ،طبق قانون اساسی برای جوانان مسکن بساز شرایط ازدواج اسان کن ،تبعیض را از میان ببر ووووخوابی یا خودت را زده ای بخواب
    • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      0 2
      خودت هم فهمیدی چی نوشتی؟ موضوع رو به انخراف بردی، زنان آگاه و عالم و دانشمند کسر شان می دونند سه ساعت پای آینه بزک دوزک کنند.
  • نیما IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 2
    با این حرفا نمیشه حجاب رو محک زد شما آزاد کنید اون موقع بشینید تفسیر کنید
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 2
    شما کاری نداشته باشید هر کسی هر جور که خاست لباس بپوشه و هر جور که نگاه می کنیم می بینیم که اونایی که ادعای حجاب اجباری دارند بچه هاشون یا خودشان در خارج که می رسند لخت و لیش هستن و در مورد داخل کشور می آیید و می گین هر کسی دنبال بی حجابی هست می خواد خودش رو برهنه کنه و لخت بگرده مثلا نوه و نتیجه سران در خارج چگونه اند عکس هاشون که هست
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 2
    اگه قدری به اندازه حجاب به مسایل روز وشرایط امروز ایران که از شرایط سخت اقتصادی رنج میبرن وهیچ چیز جای خود نیست توجه میشد وضع میهن ورفاه ملت چنین نبود
  • سید کاظم IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    4 2
    شما نماینده خدا نیستید حجاب و نوع پوشش مردم به شما ربطی نداره با اینکارا میخواید توجه مردم از فساد مسئولان وپیشانی پینه بسته های چسب صندلی گه ثروتهای کلانی جمع کردن کم بشه
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      0 3
      این بحث به تو هیچ ربطی نداره. برو همونجایی که توجهت بهش جلب شده و مزاحم دیگران نشو. فقط اومدی نیشی بزنی و چرتی بافی
  • دو پیشنهاد IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 1
    ۱. درمورد بانک‌ها تحلیل فراوانه..ببین چی میگن، درستش کنید آتش به اختیار. منکه نمی‌فهمم فهمیدم مشکل کجاس: همه متفرق القول دارن میگن این بانک‌های خصوصی زیان ده را ببندین! خب بروید ببندین! من برم ببندم؟ کی باس برود ببندد؟ یکی برود حضرت عباسی. ۲. دو دیگر گفتن این بانک‌های خصوصی وام‌های کهکشانی که فقط به قبایل خودشان میدن (یعنی مثلا به رئیس بانک) و کهکشانی خلق پول میکنن، اینها را بانک مرکزی گردن نگیره، مجبور میشن وثیقه بگیرن یا زیان‌ها را خودشان تحت کنترل درآرن! خب یکی بره بانک مرکزی بگه این زیان‌های اینها به تو چه ربطی داره، کنار بکش تا خودشان را اصلاح کنن! (یه گردان هم همراه ببرین عجالتا، بلکه سرانجام گوش دادن) ماشین آب پاش و تک تیرانداز و باتوم برقی و گاز اشک آور هم ببرین بانک مرکزی همونطور که با نسل Z حرف زدین با بانک‌ها همونطور حرف بزنین، حتما حل میشه. تکبییییررررررر
  • علی افصحی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 1
    این که گفته می شود حجاب امر خداست و بی حجابی دشمنی با امر خدا یعنی فرد و جامعه ای که به اسلام باور داشته و بر مبنای فقه شیعه سبک زندگی خود را تنظیم کند و الا در جامعه ای که از اسلام و شیعه خبری نیست طبیعی است که از حجاب هم خبری نباشد اما به هر حال در آن جوامع هم برهنگی و نداشتن لباس کار ، خدمت، دانشجویی و...غیر قانونی و پذیرفتنی نیست این که گفته شودجوامع غیر اسلامی بیش از جوامع اسلامی است و بدون در نظر گرفتن عرف پوشش مناسب جوامع غیر اسلامی ، نتیجه گرفته شود بی حجابی در جوامع اسلامی مبارزه با حکم خدا نیست یک مغالطه به شدت شیطانی است و می تواند فرد گوینده را به مواضع خطرناکی برساند و نسبت به سایر احکام هم چنین برداشت های ناپخته ای ارائه کند مثلا شراب و مسکرات که قرآن فرموده نجس و عمل شیطانی است باز آمار بگیرد وبگوید چون غیر مسلمانان تعداد بیشتری اند و شراب را دارند پس ...!!!! حجاب یک امر شرعی ، قانونی و عرفی است. امروزه علاوه بر این ها یک امر انقلابی و ولایی است از این نظر نهادهای قانونی موظفند برای اجرای قانون اقدامات بازدارنده از کشف حجاب اقلیت ناچیز مضحک را به انجام برسانند این که در برابر اکثریت مطلق جامعه که محجبه هستند یک عده ضد انقلاب دهن کجی کرده و کشف حجاب را به رخ بکشند به شدت ناپسند است. این که شیاطین اصلاح طلب مرتجع «چو»انداخته اند که حجاب شخصی و امری فرهنگی است این یک عمل شیطانی است که به نیابت از شیطان بزرگ آمریکا دنبال کرده و می کنند مگر در غرب وحشی از جمله فرانسه که اصرار بر بی حجابی می شود یکی از دولتمردان آن جا گفته است که «حجاب یک امر فرهنگی است باید کار فرهنگی کرد تا بی حجابی شود»!!!از این خبرها نیست مستقیم رفته اند سر حجاب و اعلام کرده اند یا محجبه باش یا کار داشته بتش!یا محجبه باش یا دانشجو باش و... چرا برخی از مشغولان!!جامعه ما،در دفاع از حجاب اجتماعی بیراهه رفته و به جای انجام وظایف شرعی و قانونی ناشیانه هی تاکید می کنند «حجاب مربوط به یک نهاد نیست بلکه چند ده نهاد باید پای کار باشد!!!» و بدانیم حجاب اولین سنگر است با فرو ریختن آن برهنگی عرفی خواهد شد.
  • :) IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 1
    قاضی صلواتی بیاد همشون را اعدام و حبس ابد بزنه تو پاسخگو میشی؟ خانه از پای بس ... پاکسازی و خانه تکانی نیاز داره
  • هادی IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 0
    کشف حجاب یعنی به زور حجاب برداشتند الان کسی به حجاب اعتقاد ندارد
  • مریم IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 2
    همه حجاب عرفی دارن.. خودمون خراب کردیم با برخورد بدو،دوقطبی کاذب..ومهمتر درمدارس دخترانه آموزش فواید حجاب راندادیم... بقول اون دانش آموزسمپاد که به قالیباف گفت من ۱۸ سالمه یک درس یایک صفحه درباره حجاب تو مدرسه به من نگفتند چطوری تورب ساعت گشت ارشادمنو با حجاب میکنه
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 2
    باید اعدام کرد
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 1
    من به شخصه با برخورد قهری قبلی مخالف بودم به دلیل احتمال دو دستگی و اینکه خیلی ها بی حجابی یا بد حجابی رو فساد نمیدونن. ولی این انفعال از لحاظ مدیریتی افتضاحه. یه وقتهایی تصمیم اشتباهی گرفته میشه که عقب نشینی از اون اشتباه تره.
  • Fadayi IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 1
    اعتیاد هم مسئله مهمی به اندازه و حتی بیشتر از حجاب هست روش فکر کنید.
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 2
    اسلام فقط حجاب نیست، مردم مشکلات دیگری هم دارند، اقتصاد بیشتر خانواده ها با مشکل بسیار جدی مواجه شده است، بیشتر جوانان این مملکت به علت نبود امنیت شغلی و مسکن و خوراک گران از ازدواج و تشکیل خانواده فراری هستند. بیش از ۴٠ سال است که فقط به مسئله حجاب توجه شده و مشکلات دیگر کنار گذاشته شده اند.
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      1 1
      ابدا اینطور نیست که میگی
  • سید ح. ی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 1
    سلام نظر جناب مهدیان بسیار عالی است کاملا موافقم
  • همرزم هادی IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 0
    درحکومت گذشته اکثریت زنان حجابشان را با توجه به توصیه های مراجع ومبلغین دینی رعایت میکردند این اتفاق امروز جامعه بدلیل فاصله گرفتن مراجع ومبلغین دینی از وظیفه ورسالت دینیشان شکل گرفته آقایان اگر به وظیفه اخلاقی ودینی خودبرگردند دین واخلاق احیا میشود
  • زهرا IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 1
    این خیلی خوبه و اگر حجاب باشد ما در ارامش کامل خواهیم بود
  • الل IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 1
    کسانی دنبال برهنگی هستند که اصولا بیمار روان هستند همین در قضیه اغتشاشات دیدید اکثر اغتشاشگران وحوش از طبقه مرفه جامعه بودند اصلا اقتصاد برایشان مهم نبود بلکه اهداف دیگر داشتند
  • پرویز IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 1
    در مورد حجاب باید گفت که اختیاری باشد.تا مردم خودشان انتخاب کنند.به گفته نگارنده مطلب اکثر بانوان از حجاب استقبال میکنند.پس بهترین راه حق انتخاب است
  • علی IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 3
    مشکل دقیقاً همینجاست که مرم ما متدین ترین و مسلمانترین مردمند و به خاطر حفظ اسلام و طبیعتاً حفظ حجاب و.... انقلاب کردند و طاغوت را بیرون کردند و تشکیل دولت اسلامی دادند ولیکن بعد از ۴۴ سال کار بجایی رسیده که یکسری آدمهایی که اکثرا ًهویتشان خودشان سوال برانگیز است بر سر کار آمدند و با کمال تعجب همان مردم مسلمان و انقلابی را قبول ندارند و دین و ایمانشان را زیر سوال میبرند و با تجویز یکسری احکام من درآوری و تماماً تحریفی سعی در اعمال سلایق شخصی خودشان بر مردم دارند .! درصورتیکه نه در قرآن و نه در احادیث هیچ اشاره ای به نوع حجاب تحمیلی حضرات نشده است و اگر هم شده مربوط پوشش عورتین و محارم میباشد نه موی سر .
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 1
    اول بروید سراغ رسانه هایی که به بهانه های مختلف حامی این زنان بی حجاب و بعضا بی حیا می شوند و عمدتا رسانه های اصلاح طلب هستند اگر این رسانه ها مجازات شوند بی حجابی هم رخت خواهد بست اگر لازم شد تلگرام و واتسا آپ را نیز بطور کامل فیلتر کنید
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 1
    ترکیه از زیر اوار بدون روسری نیومدند بیرون اونوقت اینا دوس دارن ناموسشونو بزارن ویترین
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 1
    عالی بود احسنت
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 3
    حکم حجاب توسط،کلام مستقیم خدا ( البته اگر واقعا به خدای واحد اعتقاد داشته باشید) کاملا اختیاری ذکر شده. حتی اعتقاد به دین هم اختیاریست هم به دلیل عقلی هم به دلیل سخن الهی که بالاترین سخن ها و ملاک سایر سخنان افریده هایش است. مشکل اینجاست اکثریت به ظاهر دین داران از کلام خدا ،درکی ندارند
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 1
      بابا مفسر، بابا دین شناس. تو واسه انجام همه کارای خلاف اختیار داری آزادی میتونه انجام بدی یا نه، ولی این دلیل نمیشه جلوتو باز بزارن هر کاری خواستی بکنی.مطلب برات افتاد.
  • روحی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 1
    دنیا تو چه فکریه
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 2
    اینقدر در مورد مستیل خصوصی مردم صحبت می کنید ولی از تورم مسکن هیچ کدام صحبت نمی کنید .ای خاک بر سر تون
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 1
      ای خاک بر سرت که فقط دنبال خور و خواب خودت هستی و مستیل خصوصی خودت
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 1
    یکی از کاملترین نوشته ها در خصوص مسئله ی این روزهای حجاب که تا امروز خواندم‌. احسنت. فقط یک نکته را هم بنده اضافه کنم، که در خصوص هر قانونی نه تنها فقط حجاب، اینگونه است که عده ی زیادی از مردم چه قانون وجود داشته باشد چه نداشته باشد ، کار درست را انجام میدهند، مثلا قاچاق نمیکنند، از چراغ قرمز رد نمیشوند، رشوه نمیگیرند، تقلب نمیکنند. یه عده ی کمی ،چه قانون باشد چه نباشد ، پیه مجازات را هم به تن می‌مالند و هر کار کثیفی که از دستشان بر بیاید هم بدون ترس انجام میدهند. قانون برای این دسته هیچ بازدارندگی ندارد و تنها باید مجازاتشان کرد. اما دسته ی سوم ، گروهی هستند که برکت وجود قانون و ترس از مجازات، آنها را در مسیر درست، نگه میدارد. پس تصویب قانون و اجرای آن، مستقیما بر عملکرد این گروه سوم موثر است.
  • محمد IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 2
    فکر مسکن مردم باشید چه رسانه ای داریم ما چه خبرهایی مزخرف میزارین
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 2
    اول دزد ها را بگیرید و بیت المال را پس بگیرید اگر دین دارید مردم را بیراهه نبرید
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 1
    قیمت ارز وسکه کاهش یافت ولی وسایل ارزان نشد نظارت بر وسایل زندگی مردم نیست درسال ۱۳۹۶ حقوق من بازنشسته کشوری معادل ۱۵۰۰ یورو کنونی بود در سال ۱۴۰۱ من بازنشسته کشوری حقوق من ۲۰۰-۱۵۰ یورو شده است وکسی به فکر ما نیستند ای خدا بزرگ به داد ما برس
  • جواد IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 1
    اگر آمارو از نظر سنی بخوایم برسی کنیم می‌بینیم ۷۰الی ۸۰درصد جوانهای زیر سی اعتقادی به حجاب ندارن
  • علی IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 1
    مشکل دقیقاً همینجاست که مرم ما متدین ترین و مسلمانترین مردمند و به خاطر حفظ اسلام و طبیعتاً حفظ حجاب و.... انقلاب کردند و طاغوت را بیرون کردند و تشکیل دولت اسلامی دادند ولیکن بعد از ۴۴ سال کار بجایی رسیده که یکسری آدمهایی با هویت مشکوک صاحب مسند شدند و با کمال تعجب همان مردم را قبول ندارند و دین و ایمانشان را زیر سوال میبرند و با تجویز یکسری احکام من درآوری و تماماً تحریفی سعی در اعمال سلایق شخصی خودشان بر مردم دارند .! درصورتیکه نه در قرآن و نه در احادیث هیچ اشاره ای به نوع حجاب تحمیلی حضرات نشده است و اگر هم شده مربوط پوشش عورتین و محارم میباشد نه موی سر .
  • عبدالله IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 1
    اینایی که میگن حجاب باید آزاد بشه آیا بعد از آزاد شدن به همین اکتفا میکنن؟ آیا با همین استدلا بعدا نمیان بگن فروش مواد مخدر، مشروب فروشی، رقاص خونه و همجنس بازی هم باید آزاد بشه؟
  • علیرضا IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 3
    یه جماعت جهان سومی که دارن همو میکشن تا بگن یکی چی بپوشه یکی چی نپوشه
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      0 2
      با همون افکار عصر حجری خودت سرگرم باش. فرهنگ و اخلاق برای امثال تو بی معناست
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 2
    ربا که جنگ با خداست چرا به بانکداری ربوی به اندازه یک میلیاردم حجاب حساس نیستین؟
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 1
      کدوم بانکداری ربوی؟
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    4 3
    لطفا،واسه خانواده ات حجاب رو اجبار کن ،برا زن وبچه مردم دخالت وفضولی ممنوع
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      0 2
      ۱۴:۴۹ تو هم واسه خودت و خانوادت مزخرف بباف. در خصوص معقولات دخالت و فضولی ممنوع
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 1
    مردم را می خواهند به جون هم بندازند باید اول با فرهنگیان و مشاغل مختلف برخورد بشه جامعه درست خواهد شد وقتی معلم و استاد مغازه دار بی حجاب است از دانش آموز و دانشجو و ارباب رجوع چه انتظاری دارید بیشتر باید افراد مسئول این امر برخورد کنند (نیروی انتظامی، حراست و اصناف )نه مردم عادی
  • ابراهیم IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 2
    به نظرم برای برخورد یا پدیده بی خجابی مقداری اقتدار وشدت عمل لازمه. مثلا سر خانمی که در کوچه وخیابان مبادرت به کشف حجاب میکنه را باید ازته تراشید تادرس عبرتی بشه
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      0 1
      به جمله اول مثبت دادم. ولی نظرم تذکر و جریمه است
  • رضا هاشمزاده IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 2
    حجاب ازدوره هخامنشی درایران وجود داشته. به کم حجابان ، حجاب کاساندانی و به متدینین حجاب رنگارنگ و شاد وابیانه ای پیشنهاد می کنم.
  • Ja ad IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 1
    قبل از انقلاب حجاب آزاد بود ( هر کسی دوست داشت رعایت میکرد هر کی هم دلش میخواست بیحجاب بود)
  • امیر IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 0
    انسانها دائما در حال رشد و تکامل هستن و هیچ وقفه ای هم توش نیست
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 2
    وقتی آمار گیری توسط خودتان انجام شود احتمال دقتش صفره اول قانون حجاب را به رفراندم معتبر بگذاری حتی شده فقط میان زنان و دختران. بعد برای اکثریت تصمیم بگیرید و نسخه پیچی بنمایید تا ما نیز به رضای اکثریت رضا دهیم
  • ایرانی IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 2
    در آخرش شد همان حجاب اجباری
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 0
    مهدیان تو که نسخه میپیچی بیا بین مردم و تذکر بده
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      0 1
      آهان بنام مردم ایشون رو از اراذل و اوباش می ترسونی! خلاف توهم کردی، برای اراذل و اوباش هم برنامه ها دارند... باش تا ببینی!
  • عبداله IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 2
    درست است حجاب حکم دین است ولی ما که بی دین هستیم و جزو این مملکت هستیم اجبار نیست ما نه دین میخواهیم و نه بهشت زورکی
  • معصومه _ ع IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 1
    بسیار عالی انشاءالله دیده و اجرا شود همسرم نگران است ک روزی کتک مفصلی بخورم چون نمی توانم بی تفاوت باشم1
  • معصومه _ ع IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 1
    بسیار عالی انشاءالله دیده و اجرا شود همسرم نگران است ک روزی کتک مفصلی بخورم چون نمی توانم بی تفاوت باشم1
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 0
    خداییش
  • S.m IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 3
    با سلام. چند پیشنهاد برای مدیریت حجاب در محیط عمومی با توجه به شرایط و حساسیت ها و فرصت طلبان برای ایجاد اغتشاش تنش اجتماعی و سیاسی برای کشور. ۱- برای اکثریت کم حجاب ها ، شناسایی شخص و احراز هویت دقیق و قطعی آنها بوسیله دوربین و فیلم وعکس و نرم افزارهای هوشمند برای تشخیص دقیق هویت شخص متخلف. ۲-مسند سازی و ثبت محرمانه تخلف و کم حجابی انجام شده با توجه به مکان و زمان و شخص متخلف ۳- اعلام شدن و در صورت لزوم احضار به صورت خود معرفی به مراکز مورد نظر و در صورت عدم مراجعه و تعیین تکلیف توسط شخص متخلف تا زمان رجوع به مراکز محدودیت های مالی و اداری و اجتماعی اعمال شود. ۴- معرفی به کلاسهای توجیهی برای تبیین لزوم حجاب و عفاف در سطح عمومی به صورت غیر فشرده و بین ۵ تا ۱۰ جلسه در محیطی آرام و منطقی و محترمانه و کم تعداد با توجه به سابقه فرد متخلف و همچنین تعیین بعضی از محدودیت های مالی و اداری و اجتماعی تا تکمیل دوره و کلاسها ۵-تعیین مجازات تخلف به صورت محدودیت ها و جریمه مالی ، اداری و محروم شدن از بعضی از فعالیت اجتماعی ، جلوگیری از خروج از کشور بین ۱ تا ۶ ماه ، عدم صدور بلیط برای مراکز تفریحی و موسیقی و هواپیمایی و ... ، مسدودی و محدودیت موقت سیمکارت ، محدودیت موقت در مقدار و تعداد تراکنش های بانکی و پولی و تعلیق و تاخیر در  وام بانکی  و عدم تایید شخص متخلف  به عنوان ضامن و  گرانتر بودن هزینه بعضی از خدمات اجتماعی به صورت موقت که باید محدودیتها و مجازات ها با توجه به تکرار تخلف کم و زیاد شوند. ۶- در مورد موارد تخلف حاد و منافی عفت باید جداگانه به صورت مقتدرانه و مقتضی البته بدون تنش عمومی برخورد شود. ۷- در مورد تشویق کنندگان و حامیان بی حجابی و بی قانونی و اغتشاش مخصوصا در مورد افراد مشهور هنری و ورزشی و سیاسی  و ... چه در فضای واقعی و چه فضای مجازی باید به صورت جدی و بازدارنده مخصوصا جریمه های مالی و اداری و پولی و اجتماعی سنگین و متوالی البته بدون تنش عمومی باید برخورد مقتدرانه شود. ۹- در صورت ایجاد اغتشاش و خسارتهای عمومی باید با تعیین دقیق میزان خسارتها باید از اموال و دارایهای منقول و غیر منقول افراد مشهور تشویق کننده به اغتشاش و انتشار دهندگان اخبار دروغ میبایست جریمه و پرداخت شود. ۸- بازرسی دقیق و مستمر بر مراکز تهیه و فروش البسه و تعیین مجازات های هوشمند و  سنگین و با
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 0
    79 درصد مخاطبان همشهری
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 1
    با این پیشنهادت چرا تو رو خارجیا کشفت نکردن !!
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 1
    حجاب حفظ پاکددامنی عزت و احترام برای زن هست برا مفسده نه
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 1
    خدا خیرتون بده. لطفاً پیگیر باشید. جامعه نیاز به سلامت فرهنگی داره.
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 2
    رعایت حجاب بستگی به ایمان وخانواده دارد بیغیرتی مردخانواده مساویست بالختی وبیحجابی
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 1
    همین روزهاست زنان برا چادر مشکی برن مقابل مجلس! خیلی گرونه. بعدش هم دانشجویان پول ندارن مانتو بخرن! رایگان کنید :)
  • :) IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 0
    منکه مسلمون نیستم، اما باشه قبول. خانمها میتونید بگید پول شال نداشتیم سرکار :)
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 2
    79 درصد مخالف بی حجابی " 7 درصد با تردید که احتمالا همراه با حجاب اجباری . میمونه 14 درصد . یعنی اگه بگیر و ببند حجاب و وزرا و گشت ارشاد و این داستانها برچیده بشه : 14 درصد ممکنه حجاب را رعایت نکنن . جالبه . یکی نظر گذاشته قانون حجاب اجباری را بردارید تا عیار معلوم بشه و زیر کامنتش مورد هجوم ارزشی ها قرار گرفته و از مثبت و منفیها هم عیار همراهی ملت واضحه . چرا یک بار در همین موضوع (باقیش بماند ) یه رفراندوم برگزار نمیشه (با نظارت بین المللی) تا مشت محکمی !! تو دهن استکبار و غربزده ها و غربگداها و مفسدین و بیحجابها و معاندین و ساکنین آلبانی و حومه و .......... بخوره ؟ رفراندوم اینقدر جیزه؟ سانسورچی مشرق خوفی؟
  • BE ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 1
    بی حجابها رو باید از .... دار زد.
  • محمد جوادی IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 0
    مهدیان کجا زندگی میکنید
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 2
    ازخودت محسن مهدیان حرف نباف...تازه برداشتن حجاب به وجودامده ورفته رفته اضافه می شه انتظارنداشته باش چندماهه حجاب روبردارن باعادی سازی کم کم همه برمی دارن ...ضمنااتش درست نکن
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      0 1
      اینجا رو خوب مقر اومدی : با عادی سازی کم کم همه برمی دارن !!! ما هم همینو میگیم
  • مهم تر از حجاب: IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 1
    ایشان متوجه رها نکردن حجاب هستند، ولی ون و پلیس و برخورد پلیسی چه تفاوت با تعهد قضایی دارد؟
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 0
    اول جریمشون کنید فقط ، ببینید فایده داره؟
  • مافی IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 1
    خودت بافتی ودوختی حالا خودت هم بپوش ما که نیروی خودسر زیاد داریم شما هم یکیش. آتش به اختیار
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    2 0
    راستش فکر کنم اقایونی با لباس پلیس راهور که سفید هست باشند با همین شیوه بهتره تا زنان با دو سبک متفاوت پوشش در مقابل هم قرار بگیرند
  • محمد IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    3 1
    با احترام به اصل حجاب فعلا فکری به حال اکثریت مردم که فقیرتر شده اند بکنید زیرا که فقر از بین برنده ایمان است
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    0 0
    گشت ارشاد باید احیا شود
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 0
    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره نزدیک عیده به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    0 0
    باید مغز ها را علاج کرد نه حجاب
  • مهدی IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    0 0
    میگم یکم صبر کنید قبل از اینکه دوباره گشت ارشاد راه بندازین، بذارید تابستون بیاد ببینیم واقعیت همینه که تو دوست داری باشه یا چیز دیگه‌اس.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس