علاقه‌مندی تاجیکستان برای گسترش و ارتقای همکاری‌ها با ایران

وزیر امور خارجه تاجیکستان در دیدار با امیرعبداللهیان در سمرقند بر علاقه‌مندی دولتش برای گسترش و ارتقای همکاری‌های فیمابین تأکید کرد.

به گزارش مشرق، سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان عصر امروز (پنجشنبه) ۲۴ فروردین ماه در حاشیه چهارمین نشست کشورهای همسایه افغانستان با حسین امیرعبداللهیان دیدار و درباره موضوعات دوجانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار برگزاری پانزدهمین دور کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در سال گذشته را عاملی برای توسعه و تقویت بیش از پیش همکاری‌های دو کشور در حوزه روابط دوجانبه برشمرد و از همکاری‌های فیمابین در حوزه سازمان‌های بین‌المللی قدردانی کرد.

سراج الدین مهرالدین وزیر خارجه تاجیکستان نیز در این دیدار با تبریک ماه مبارک رمضان و عید نوروز، از توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان برای از سرگیری روابط ابراز خرسندی کرد.

وزیر خارجه تاجیکستان همچنین ضمن مرورهمکاری‌های دوکشور در حوزه‌های مختلف، بر علاقه‌مندی دولتش برای گسترش و ارتقای همکاری‌های فیمابین تأکید کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در این دیدار موضوعات مهم منطقه، تقویت مناسبات در سازمان همکاری شانگهای و به خصوص موضوع افغانستان را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

امیرعبداللهیان و مهرالدین تحولات افغانستان را دغدغه مشترک دو کشور خواندند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    4 0
    سلام بر برادری هزاران ساله, سلام بر نوروز
  • FI ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    تاجیکستان مزدور عربستان هست و بدون اذن عربستان اب نمیخوره الانکه عربستان با ایران اشتی کرده تاجیکستان این حرفو میزنه تاجیکستان هرگز رسم همزبانی رو بجا نیاورده هرگز تعصبی به ایران نداشته کاش کمی غیرت ترکیه و کشورهای عربی رو نسبت به همزبانش داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس