انگلیس

نتایج اولیه انتخابات محلی انگلیس که نتایج آن پیش مقدمه انتخابات سراسری این کشور است حاکی از احتمال شکست سنگین حزب محافظه کار است.

به گزارش مشرق، نتایج اولیه انتخابات محلی در انگلیس حاکی از شکست سنگین حزب حاکم محافظه کار است؛ انتخاباتی که از آن به عنوان پیش قراول انتخابات عمومی بریتانیا برای تصاحب قدرت یاد می‌شود.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد، با این حال هنوز مقیاس شکست حزب محافظه کار مشخص نیست چرا که نتیجه رقابت در هزاران منطقه مشخص نشده و باید آرا شمرده شود.

این انتخابات که تعیین کننده کنترل بر شهرد اری‌های انگلیس است روز پنج شنبه برگزار شده است و می‌تواند بزرگترین آزمون محبوبیت «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در پاییز 2024 و زنگ خطر پایان 14 سال حکومت محافظه کارها در لندن باشد.

این گزارش افزود: با اعلام نتایج یک چهارم آراء در صبح جمعه، محافظه کارها بیش از 220 کرسی خود را از دست داده که 120 کرسی را حزب رقیب کارگر برده‌اند. حزب میانه لیبرال دموکرات نیز نمایش خوبی داشته و حدود 60 کرسی را تصاحب کرده است.

نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود نوشت، رهبری تکنوکراتیک ریشی سوناک پس از یک سری رسوایی‌های سال گذشته که «بوریس جانسون» را مجبور به استعفا کرد، آشفتگیهای اقتصادی در دوره «لیز تراس» جانشین جانسون و خروج وی از قدرت بعد از 44 روز باعث تداوم به هم ریختگی حزب محافظه کار انگلیس شده است.

این نتایج درحالیست که طی هفته‌های اخیر موقعیت حزب محافظه کار در نظرسنجیها بعد از توافق سیاسی لندن با اتحادیه اروپا بر سر قوانین تجاری بعد از برگزیت اندکی بهبود یافته بود اما به دلیل افزایش نرخ تورم و رکود اقتصادی، این حزب در بسیاری از نظرسنجیها از حزب رقیب خود عقب است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس