مادورو: می‌خواهیم عضو «بریکس» باشیم/ برزیل: حمایت می‌کنیم

درحالیکه رئیس‌جمهور ونزوئلا امروز از تمایل کشورش برای پیوستن به «بریکس» خبر داد؛ همتای برزیلی وی بر حمایت از درخواست کاراکاس تأکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «نیکلاس مادورو» رئیس‌ جمهور ونزوئلا امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد: کاراکاس مایل است بخشی از بریکس باشد.

رئیس‌ جمهور ونزوئلا در این خصوص ادامه داد: اگر از ونزوئلا پرسیده شود که آیا می‌خواهید در مقطعی به بریکس بپیوندید، ونزوئلا می‌گوید بله. ما دوست داریم بخشی از بریکس باشیم و با ساخت این معماری جدید و سیاست جهانی همراهی کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، پس از درخواست ونزوئلا؛ رئیس جمهور برزیل نیز اعلام کرد که از احتمال پیوستن ونزوئلا به بریکس حمایت می کند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا امروز پس از ۸ سال طی یک سفر رسمی برای نخستین بار وارد کشور برزیل شد.

وی برای شرکت در نشست سران آمریکای جنوبی به برزیل سفر کرد.

آخرین باری که مادورو به برزیل سفر کرد سال ۲۰۱۵ و برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری «دیلما روسف» رئیس‌جمهور اسبق برزیل، بود.

بولسونارو رئیس‌جمهور راست‌گرای پیشین برزیل با امضای فرمانی اجرایی سفر مادورو و مقامات ارشد ونزوئلا به برزیل را ممنوع کرده بود. بولسونارو همچنین در به رسمیت شناختن «خوان گوایدو»، سرکرده شورشیان مورد حمایت محور غرب (تحت حمایت آمریکا و اروپا) به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا پس از انتخاب مجدد مادورو در سال ۲۰۱۸، بسیار فعال بود.

با روی‌ کار آمدن دولت «لولا داسیلوا» چپ‌گرا، روابط برزیل با ونزوئلا در حال بهبود است.

روابط دیپلماتیک بین برزیل و ونزوئلا در سال ۲۰۲۰ و در زمان تصدی رئیس جمهور راست افراطی برزیل قطع شد.

لولا، یک سیاستمدار چپ‌گراست که بولسونارو را در انتخابات اکتبر برزیل شکست داد. لولا نشان داده است که به دنبال تنش با همسایگانش نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    0 0
    خوب هست ونزوئلا عضو اکو هم بشه
  • IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
    1 0
    احسنت ، خیلی هم عالی!! دم جناب مادورو گرم!! کم کم قطب مقابل یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون داره کامل میشه و در آیندهٔ بسیار نزدیک دیگه اون کلنگی ها با تحریم و تهدید کشورهای مستقل نخواهند توانست زندگی رو برای مردم اون کشورها سخت کنند. بزودی از دلار و پاس آمریکایی هم به عنوان دستمال توالت استفاده خواهد شد!! خخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس