کد خبر 1496893
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
تیراندازی در آمریکا ۲ کشته و ۱۰ زخمی به جا گذاشت

رسانه‌های آمریکایی از وقوع یک تیراندازی در ایالت ویرجینیا خبر داده‌اند که به کشته شدن دست‌کم ۲ نفر منجر شده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکا بامداد چهارشنبه گزارش داده‌اند تیراندازی در یک مراسم فارغ‌التحصیلی در شهر ریچموند در ایالت ویرجینیا دست‌کم ۲ نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

روزنامه هافینگتون‌پست گزارش داد قبل از وقوع این تیراندازی یک مراسم جشن فارغ‌التحصیلی در یک دبیرستان در شهر ریچموند در حال برگزاری بود.

سرپرست اداره پلیس ریچموند، «ریک ادواردز» گفته که دو نفر در ارتباط با این تیراندازی بازداشت شده‌اند. در پی وقوع این تیراندازی برگزاری مراسم جشن فارغ‌التحصیلی نیمه‌کاره ماند و لغو شد.

دسترس‌پذیری سلاح‌

با آنکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

همچنین بر اساس گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی (۴۸ درصد) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

علی‌رغم آنکه وقوع چنین تیراندازی‌هایی هر بار به مباحثات عمومی در باب اقدام‌های لازم دامن می‌زند احتمال تصویب قوانینی برای جلوگیری از استفاده از سلاح‌های نیمه خودکار بعید به نظر می‌رسد.

چندی پیش مرکز افکارسنجی پیو اعلام کرد نتایج تحقیقات این مرکز نشان می‌دهد شمار کودکان و نوجوانان آمریکایی که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ به ضرب گلوله کشته شده‌اند ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

نتایج تحقیق مرکز پیو نشان می‌دهد در بازه زمانی بین ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ شمار کودکان و نوجوانانی که بر اثر تیراندازی جانشان را از دست می‌دهند از ۱۷۳۲ مورد به ۲۵۹۰ مورد رسیده است.

این آمار، بالاترین ارقامی است که از زمان گزارش امارهای مربوط به چنین مرگ و میرهایی در سال ۱۹۹۹ به ثبت رسیده است.

قبل‌تر از آن روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده بود سال ۲۰۲۲ خشن‌ترین سال تحصیلی در مدارس آمریکا طی چند دهه گذشته بوده است. در این سال ۴۶ تیراندازی در مدارس اتفاق افتاد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس