کد خبر 1501506
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
اعلام رای درگیری جنجالی ووشو بدون اشاره به خواهران منصوریان!

رقابت‌های ووشوی قهرمانی دختران کشور برای دومین سال متوالی با درگیری و حاشیه همراه شد.

به گزارش مشرق، رقابت‌های ووشو قهرمانی رده‌های سنی دختران کشور به میزبانی استان سیستان و بلوچستان و در شهر زاهدان در حال برگزاری است.

روز گذشته، درگیری شدیدی بین احسان ده‌پهلوان پدر چند سانداکار همدانی با عوامل برگزاری و برخی داوران شکل گرفت که کار به ورود نمایندگان حراست و بازداشت کشیده شد.

ده‌پهلوان سال گذشته نیز با دو تن از مربیان و قهرمان بخش بانوان درگیر شده بود. وی در گفت‌وگویی اظهار داشت: ۲ دختر من به فینال بخش ساندا رسیدند و با اختلاف برنده بودند که بازهم حق خوری شد و آنان را بازنده کردند.

ده‌پهلوان ادامه داد: بدون اینکه جواب قانعی کننده‌ای بدهند ما را از سالن بیرون کردند و حتی همسر و فرزندانم نیز کتک خوردند. همه چیز را گردن من انداختند و تیم‌ همدان را بیرون کردند.

وی گفت: اقوام و عوامل مدیرکل ورزش‌ استان سیستان و بلوچستان با شوکر و اسپری‌ فلفل با من درگیر شدند و امروز از آنان شکایت خواهم کرد. نمی‌دانم تا کی باید شاهد این حق خوری‌ها و رفتارها در ووشو باشیم.

ده‌پهلوان بیان کرد: دیگر نمی‌خواهم مثل سال گذشته وساطت کسی‌ را قبول کنم و تا آخر برای گرفتن حق دخترانم‌ تلاش می‌کنم تا حق‌ خوری در ووشو از بین برود. همین حالا نیز برای شکایت به دادسرای زاهدان آمدم چون ما دیروز کتک خوردیم.

عباس شیبک سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان نیز در این خصوص گفت: وقتی دختران این فرد شکست خوردند، از در کوچکی که حاضرین رفت و آمد می‌کردند خود را به سرعت به سالن رسانده و شروع به‌ اعتراض می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که ده‌پهلوان اعلام کرده با او و عواملش درگیر شده و از شوکر و اسپری فلفل استفاده شده است، توضیح داد: من اصلا در سالن نبودم و همان زمان در شبکه تلویزیونی استان، برنامه داشتم. من و همکارانم در سالن نبودیم.

شیبک تصریح کرد: این فرد حریف یکی از دخترانش را زده و با چند داور و عوامل برگزاری نیز درگیری لفظی شدید پیدا کرده است. ۱۷ نفر از داوران و عوامل برگزاری و یک سانداکار از او شکایت کرده‌اند. اکنون اقدامات قانونی انجام شده و او باید جوابگوی این رفتارش و رعب‌ و وحشتی که ایجاد کرده باشد.

با شنیدن صحبت‌های طرفین و سابقه درگیری در مسابقات دختران کشور به نظر می‌رسد فدراسیون ووشو باید برخورد قاطع با خاطیان از جمله مربی، داور، ورزشکار، رئیس هئیت‌ و ... را در دستور کار قرار دهد.

همچنین هماهنگی لازم با عوامل برگزاری و انتظامی یکی دیگر از مواردی است که باید با دقت بیشتری صورت بپذیرد چراکه دختران کم سن و سال که در تلاش برای قهرمانی هستند نباید برای دو سال متوالی شاهد درگیری پدر یک ورزشکار با مربیان، داوران و عوامل برگزاری رشته مورد علاقه خود باشند.

وظیفه ابتدایی هر فدراسیونی، برگزاری مسابقات در آرامش است و رخ دادن هر اتفاق ناگواری به فدراسیون مربوطه بازمی‌ گردد.

فدراسیون ووشو در خصوص اتفاقات رخ داده در حاشیه مسابقات قهرمانی کشور جوانان و رده‌های سنی دختر زاهدان بیانیه صادر کرد.

در بیانیه فدراسیون ووشو آمده است: عصر روز گذشته (۳۰ خرداد) و در حاشیه برگزاری مسابقات ووشو قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی جوانان و رده‌های سنی دختران، پدر یکی از ووشوکاران پس از اطلاع از شکست فرزندش، با حضور غیرمجاز و غیر قانونی در "درب" ورودی سالن محل برگزاری مسابقات، ضمن هتاکی و فحاشی، به سمت مسئولان کمیته برگزاری مسابقات فوق‌الذکر حمله‌ور می‌شود.

پس از ایجاد این درگیری در بیرون سالن مسابقات، بلافاصله مسئولان حراست و نیروی انتظامی حاضر در محل مداخله کرده و به این اتفاق پایان می‌دهد.

متاسفانه این فرد خاطی احسان ده پهلوان پیش‎تر در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی جوانان و رده‌های سنی دختران سال گذشته (۱۴۰۱) که در محل آکادمی ملی ووشو برگزار شد بود، چنین اقدامی را تکرار کرده بود که پس از اظهار ندامت و پشیمانی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون ووشو به مدت ۳ سال از حضور در ورزشگاه و کلیه فعالیت‌های مرتبط با ووشو و جبران کلیه خسارات وارد شده محروم شده بود.

همچنین پس از شکایت رسمی فدراسیون ووشو از این فرد خاطی به دلیل اتفاقات یاد شده در سال گذشته، بنا به حکم دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران (جزائی سابق) ، به خاطر تخریب به ۷ ماه حبس و بخاطر اخلال در نظم به ۸ ماه حبس تعزیری درجه ۶ و همچنین ۲۷ ضربه شلاق تعزیری محکوم شده بود.

فدراسیون ووشو، اداره کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان، هیات ووشو استان سیستان و بلوچستان، ضمن محکوم کردن حرکت و اقدام این فرد خاطی ضمن بررسی دقیق موضوع و دریافت گزارشات مربوطه مراتب را با جدید تمام و تا اجرایی شدن حکم و اخذ حکم جدید از مجرای قضایی پیگیری خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد SA ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    1 0
    من که شاهد این ماجرا نبوده ام اما حق خوری در کشتی در گذشته را عیناً شاهد بوده ام
  • علی IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 1
    چه جالب مشرق و ایران اینتر نشنال یه خبر شبیه کار کردم
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    0 0
    ما رشته های رزمی زیادی داریم چرا فقط رشته ووشو پر حاشیه است،این ضعف مدیریت هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس