جمعه سیاه روز بعد از تعطیلات آمریکایی شکرگزاری است که در چهارمین پنجشنبه نوامبر جشن گرفته می شود. از آنجایی که در ایالات متحده تعطیلات است، از دیرباز روزی محبوب برای مشتریان برای شروع خرید برای کریسمس بوده است. در طول 20 سال گذشته، خرده فروشان بزرگ شروع به ارائه تخفیف و چانه زنی در این روز کرده اند و روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

حراج بلک فرایدی چگونه ایجاد شد و به چه دلایلی تا این حد فراگیر شده است؟

طبق آمارها سال گذشته، مردم ایالات متحده حدود 54.7 میلیارد دلار بین جمعه سیاه و دوشنبه سایبری (دوشنبه پس از روز شکرگزاری، زمانی که مردم اغلب خرید آنلاین بیشتری می کنند) هزینه کردند. ایده جمعه سیاه نیز در سراسر جهان گسترش یافته است و حالا فروشگاه‌های ایرانی هم به استقبال این حراج بزرگ می‌روند. جالب است بدانید در سال 2017، مردم در بریتانیا معادل 10.3 میلیارد دلار، در آلمان 7.6 میلیارد دلار و در فرانسه 6.2 میلیارد دلار برای خرید در این روز هزینه کردند! اگر اسم این کار جنون خرید نیست، پس چه چیز دیگری می‌توان گفت؟

جمعه سیاه، روزی هیجان‌انگیز برای عاشقان خرید

خیلی از ما عاشق خرید هستیم! بالاخره باید این حقیقت را بپذیریم! حالا تصور کنید این حس با هیجان تخفیف‌های ۲۰ تا ۸۰ درصدی هم همراه شود. باید گفت از این جا به بعد ما هیچ کنترلی روی انتخاب‌هایمان نداریم. برای همین بلک فرایدی فرصت بی‌نظیری است که با انواع بودجه و سلیقه سری به لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی، لوازم الکترونیک و لباس‌های مورد علاقه‌مان بزنیم و لیست خرید را تیک بزنیم!

همچنین این روز فرصتی عالی برای فروشگاه‌هاست تا یک انبار تکانی بی‌نظیر را تجربه کنند و سودی بی‌نظیر کسب کنند.

تاریخ دقیق بلک فرایدی

اگر کمی در تاریخ جستجو کنیم به ۱۸۶۹ می‌رسیم و روزی که دو دلال ماهر و خرابکار به نام‌های جی گولد و جیمز فیسک بازار طلا را زیرورو کردند و باعث ورشکستگی بسیاری از مردم شدند. گرچه ریشه این اسم و روز با خاطره‌ای تلخ پیوند خورده است، اما حالا با یکی بزرگترین رویدادهای اقتصادی سال بدل شده که سودهای بزرگی را خلق می‌کند.

جمعه ۲۴ نوامبر به‌عنوان تاریخ جمعه سیاه در تقویم مشخص شده است. همچنین به تاریخ ایران شما در ۳ آذر می‌توانید وارد رقابت خرید شوید و در کمپین‌های هیجان‌انگیز فروشگاه‌ها و برندهای مختلف حضور داشته باشید. شما می‌توانید برترین برندهای روز دنیا را با بودجه خود بخرید! چه چیزی بهتر است این؟

دقیقا هدف از برگزار بلک فرایدی همین است. به این ترتیب افراد برای آغاز سال میلادی جدید می‌توانند با پس اندازهای کوچک و بزرگشان، بهترین‌ها را داشته باشند. خرید سال نو انجام دهند، هدایای موردنظرشان را برای دوستان و عزیزانشان خریداری کنند و حتی ما ایرانیان نیز می‌توانیم خریدهای زمستانی خود را در این روز جذاب ثبت کنیم.

حراج بلک فرایدی چگونه ایجاد شد و به چه دلایلی تا این حد فراگیر شده است؟

چرا در بلک فرایدی خرید کنیم؟

جمعه سیاه یکی از بزرگترین روزهای خرید سال است. همچنین محبوبیت آن به طور فزاینده ای در حال تغییر است. بسیاری از مردم هنوز فرصت خرید ارزان را دوست دارند و رسانه‌ها تخمین می‌زنند که کل فروش در جمعه سیاه 2022 به حدود 12.3 میلیارد پوند رسیده بوده که 8.3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

با توجه به بحران هزینه‌های زندگی، جنگ‌های مختلف مانند جنگ روسیه و اکراین و افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها، این احتمال وجود دارد که مردم امسال نسبت به قیمت‌های پایین و بلک فرایدی بیشتر از هر زمان دیگری مشتاق باشند.

چه فرصتی بهتر از اینکه طی این ۲۴ ساعت با مراجعه حضوری یا خرید آنلاین، نیازهای خود را برطرف کنید. شما می‌توانید در بلک فرایدی از برندهایی خرید کنید که شاید در شرایط عادی هرگز بودجه کافی برای این کار را نداشته باشید.

چطور در جمعه سیاه خرید موفقی داشته باشیم؟

باور عمومی نسبت به کالاهای عرضه شده در بلک فرایدی این است که فروشگاه‌ها اجناس بنجل سال پیش خود را قرار است آب کنند! اما با اطمینان می‌توان گفت اینطور نیست. رقابتی که برای خرید ارزان در این روز وجود دارد و همچنین محدودیت کالاهای ارائه شده، شرایطی استرس‌زا ایجاد می‌کند. اما کافی است این چند نکته مهم را در نظر داشته باشید:

  1. فروشگاه‌های موردنظرتان را رصد و پیش‌نمایش محصولات را بررسی کنید
  2. از اپلیکیشن‌های مدیریت هزینه استفاده کنید
  3. ویش لیست / لیست خرید بنویسید
  4. اگر در فکر خرید حضوری هستید، در ازدحام جمعیت مراقب خودتان باشید
  5. برندهای محبوب‌تان را دنبال کنید
  6. بودجه‌تان را از قبل مشخص کرده و کنار بگذارید
  7. خرید آنلاین بهترین گزینه است!
  8. فروشگاه‌های آنلاین را با هم مقایسه کنید خیلی سریع تصمیم بگیرید

همین نکات به شما کمک می‌کند تا خریدی آسان و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید.

حراج بلک فرایدی چگونه ایجاد شد و به چه دلایلی تا این حد فراگیر شده است؟

بهترین زمان برای خرید در بلک فرایدی

بهترین زمان برای خرید در جمعه سیاه صبح زود است. تخفیف‌ها از ساعات ابتدایی جمعه آغاز می‌شوند و حتی ممکن است برخی فروشگاه‌ها کمپین خود را زودتر فعال کنند. فراموش نکنید بهترین کالاها خیلی زود به اتمام می‌رسند؛ پس باید خیلی سریع دست بجنبانید. معمولا موجودی‌ها کم و تقاضا بالاست.

فروشگاه‌های مختلفی حراج خود را تا دوشنبه سایبری هم ادامه می‌دهند و این می‌تواند فرصتی برای شارژ مجدد کالاهایی باشد که موجودی‌شان تمام شده است. اگر شما می‌خواهید از این رقابت دست خالی بیرون نیایید، حتما گوش‌به‌زنگ باشید. پیامک‌های تبلیغاتی فروشگاه مدنظر، سوشال مدیا و وب‌سایت‌هایشان را فراموش نکنید.

تخفیف‌های بلک فرایدی واقعی است؟

بله! این فستیوال رقابتی برای فروشنده‌هاست! آن‌ها قرار است برای جذب هرچه بیشتر مشتری با هم مبازره کنند و حاشیه سودشان را کاهش دهند و چه راهی جز ارائه تخفیف‌های بزرگ و چشمگیر؟ پس با خیال راحت محصولات موردنظرتان را توی سبد خرید بچینید. خصوصا اگر به‌دنبال خرید کالاهای بزرگ یا برندهای خاص هستید! ارزشش را دارد که برای این روز منتظر بمانید و حتی یک شب را نخوابید!

بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی کمپین‌های بزرگی برگزار می‌کنند و برای فروش بزرگ آماده می‌شوند. سعی کنید این روزها نسبت به تبلیغات و اعداد و ارقام حساس‌تر باشید تا خریدی دلپذیر تجربه کنید.

کالاهای مختلفی که کل سال آرزوی خریدشان را داشتید، حالا تنها با چند کلیک و با قیمتی باورنکردنی، در دست شما هستند. برای یک جمعه شگفت‌انگیز آماده‌اید؟


این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس