کد خبر 1545591
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

اگر قصد دارید به کسب و کار و فعالیت اقتصادی و تجاری بپردازید، در ابتدا باید با ثبت شرکت مورد نظر خود به این فعالیت رسمیت بخشیده و برای شرکت خود یک برند یا نام تجاری برگزینید و آن را ثبت نمایید.

برند چیست؟

برند یا نام تجاری یک نوع مالکیت معنوی برای شرکت به شمار می رود که می تواند شامل نام، علامت یا طرح منحصر به فردی بوده و محصولات و خدمات شرکت را از محصولات و خدمات مشابه سایرین متمایز می سازد. مالک برند می تواند یک شخص، یک شرکت تجاری یا هر شخص حقوقی دیگری باشد. ثبت برند یک حمایت قانونی از یک شرکت و محصولات و خدمات آن است تا جلوی سوء استفاده سایرین را بگیرد و امکان رشد و پیشرفت را در اختیار شرکت قرار دهد.

ثبت برند چه مراحلی دارد؟

برای ثبت برند باید مراحلی را انجام دهید که در ادامه مقاله به آن اشاره می کنیم:

نام برند را انتخاب کنید

در ابتدا باید برای شرکت خود یک برند یا نام تجاری انتخاب کنید. برای انتخاب برند باید توجه داشته باشید که این برند قبلا ثبت نشده باشد و این که بر اساس قوانین ثبت برند، نامی که انتخاب می کنید قابلیت ثبت برند را داشته باشد.

از نام برند استعلام بگیرید

پیش از آن که برای ثبت برند اقدام کنید باید از نام تجاری که انتخاب کرده اید، از طریق سامانه مالکیت معنوی استعلام بگیرید تا مطمئن شوید که این برند قبلا ثبت نشده باشد.

مدارک مورد نیاز را آماده کنید

پس از آنکه از نام انتخابی برند استعلام گرفتید و خیالتان از تکراری نبودن آن راحت شد، باید مدارک لازم برای ثبت برند را فراهم کنید. برای ثبت حقیقی و یا حقوقی برند مدارک متفاوتی لازم است که باید به دقت آن ها را فراهم نمایید.

در سایت اداره مالکیت اظهارنامه را ثبت کنید

پس از آماده سازی مدارک و ثبت نام در وب سایت مالکیت معنوی و آپلود کردن مدارک لازم از جمله گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی و پرداخت هزینه ثبت اظهارنامه به صورت آنلاین، باید در سامانه اظهارنامه و نمونه برند پیشنهادی را ارائه نمایید تا این اظهارنامه توسط سه کارشناس اداره به نوبت بررسی شده و نتیجه اعلام گردد.

چاپ آگهی تقاضای ثبت در روزنامه رسمی

پس از انجام مراحل ثبت برند و موافقت با برند پیشنهادی شما، درخواست ثبت برند به روزنامه رسمی ارسال می شود تا مراحل آن طی شود و درصورتی که در مهلت تعیین شده که حدود یک ماه است، اعتراضی مشاهده نشود، با پرداخت حق الثبت برند می توانید برند را قطعی کنید.

با مراجعه حضوری به اداره مالکیت معنوی، تشکیل پرونده دهید

پس از ثبت نهایی برند لازم است به صورت حضوری به اداره مالکیت معنوی مراجعه و با ارائه مدارک لازم برای تشکیل پرونده اقدام کنید.

برای ثبت برند فوری و تضمینی به کجا مراجعه کنیم؟

هزینه روزنامه رسمی نوبت دوم را پرداخت کنید

پس از تشکیل پرونده در اداره مالکیت معنوی و پرداخت حق الثبت، برند در سامانه به شما تعلق می گیرد و برای بار دوم آگهی روزنامه رسمی ثبت علامت تجاری به نام شما منتشر می شود.

سند 10 ساله ثبت برند را تحویل بگیرید

پس از دو مرحله آگهی روزنامه رسمی، با در دست داشتن یک نسخه از این دو روزنامه و اظهارنامه ثبت برند و نمونه برند 6*6 می توانید سند 10 ساله ثبت برند را از اداره مالکیت معنوی تحویل بگیرید.

برای ثبت برند آسان، فوری و تضمینی به کجا مراجعه کنیم؟

همان طور که در مراحل بالا مشخص است برای ثبت برند مراحل نسبتا طولانی باید طی شود و با کوچک ترین اشتباهی با ثبت برند مخالفت شده و باید دوباره مراحل از ابتدا طی گردد. برخی افراد که تجربه ثبت برند را ندارند گاه تا حدود یک سال یا بیشتر به دنبال ثبت برند هستند و از کسب و کار و پیشرفت در بازار عقب می مانند. موسسه بین المللی حقوقی و ثبتی ملاصدرا با دارا بودن کارشناسان خبره و مجرب و سابقه در خشان در زمینه ثبت شرکت در انواع گوناگون و ثبت برند می تواند در این زمینه راهگشا باشد. شما می توانید با تماس با موسسه بین المللی حقوقی و ثبتی ملاصدرا از کارشناسان با تجربه این موسسه مشاوره بگیرید. همچنین می توانید مراحل ثبت برند خود را به این موسسه بسپارید تا در کمترین زمان ممکن و کاملا تضمینی برند خود را دریافت کرده و زمان را برای پیشرفت و توسعه کسب و کار از دست نداده و از رقبای خود عقب نمانید. موسسه بین المللی حقوقی و ثبتی ملاصدرا انتخابی هوشمندانه و جذاب برای شماست.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس