کد خبر 1546019
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
نماد‌های کوچک بورسی همچنان مورد توجه سهام‌داران

توجه سهامداران خرد در جریان معاملات روز دوشنبه بازار سرمایه همچنان برروی نمادهای کوچک بورسی معطوف است.

به گزارش مشرق، پس از دو روز افت شاخص، امروز بورس تهران سبزپوش شد. به نظر می‌رسد فعالان بازار تصمیم به خرید گرفته‌اند. امروز از ابتدای معاملات سهام کوچک بورس در کانون توجه بودند و این روند تا انتهای معاملات ادامه داشت.

شاخص پس از روند نزولی اردیبهشت ماه در چند ماه گذشته روند خنثی را به خود گرفته است و شاخص همچنان پایین‌تر از سقف تاریخی خود قرار دارد. به نظر می‌رسد، اهالی بازار سرمایه همچنان معتقد هستند که بازار در انتظار یک چاشنی برای شروع حرکت بلند مدت خود است و چیزی که در این بازار مشخص انتظار اهالی بازار سرمایه برای شیوه و نحوه تدوین بودجه سال ۱۴۰۳ است.

* بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس

از منظر تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار که چند روزی است، خود را به محدوده میانگین ۵۵ روزه خود رسانده و در این محدوده‌ها متوقف شده است. این موضوع تا زمانی که با ارزش معاملاتی بالا همراه نشود، نمی‌تواند به عنوان شکست اولین مقاومت بر سر راه شاخص کل از آن یاد کرد.

* سهامداران منتظر لایحه بودجه دولت هستند

راضیه آرمند، کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد بازار در تردید است و در وضعیت صبر و انتظار به سر می‌برد. این انتظار به فرارسیدن فصل بودجه نویسی دولت مربوط است. لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار دولت است و بازار در انتظار اخبار مربوط به آن است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: حجم پایین معاملات و وارد نشدن پول حقیقی نشانه ناامیدی معامله گران و انتظارات منفی آن‌هاست.

* شاخص‌های سبز در بورس

در پایان معاملات روز دوشنبه، شاخص کل بورس ۲ هزار و ۳۲۶ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۵۵ هزار و ۹۶۰ واحد رسید. بازدهی این شاخص ۰.۱۱ درصد بوده است.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۴ هزار و ۶۱۲ واحد در رقم ۷۰۵ هزار و ۶۳۲ واحدی ایستاد. بازدهی این شاخص ۶۶ صدم درصد بوده است.

شاخص کل فرابورس با رشد ۱۰۹ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۱۲۸ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش هزار و ۵۹۸ واحد به سطح ۱۲۶ هزار و ۵۰۵ واحد رسید.

* ورود پول حقیقی به بازار سرمایه

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و ۱۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

امروز نماد ونوین (بانک اقتصاد نوین)، خساپا (سایپا) و بوعلی (پتروشیمی بوعلی سینا) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای وتجارت (بانک تجارت)، وبملت (بانک ملت) و زشریف (کشت وصنعت شریف آباد) تعلق داشت.

* افزایش ارزش معاملات خرد بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۲۴۲ هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲۳۴ هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان بود که ۹۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۱۰ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۴ هزار و ۱۸۱ میلیارد تومان رسید.

* رشد ارزش صف‌های خرید بورس

در پایان معاملات امروز، تعداد نمادهای مثبت ۳۶۶ نماد و تعداد نمادهای منفی ۴۱۶ نماد بوده است. یعنی ۵۳ درصد نمادها سرخ پوش بودند.

در جریان معاملات روز دوشنبه، ۷۲ نماد صف خرید داشتند و ۳۴ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۲۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۹۳ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۴۱ درصدی به ۱۹۶ میلیارد تومان رسید.

سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز در پایان معاملات به ۲۷.۴ میلیون تومان و سرانه فروش آن‌ها به ۲۳.۸ میلیون تومان رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس