صعود استقلال به صدر جدول با بازگشت پیمان و شکست پیکان/ رکورد فوق‌العاده تیمِ نکونام در نیم‌فصل اول

تیم فوتبال استقلال در آخرین هفته نیم فصل لیگ برتر فوتبال پیکان را شکست داد و موقتا به صدر جدول رده‌بندی صعود کرد.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال از ساعت ۱۶:۳۰ امروز (شنبه) در هفته پانزدهم و پایانی نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی پذیرای تیم پیکان بود و با نتیجه ۲ بر یک به برتری دست یافت. آرمین سهرابیان (۶۱) و پیمان بابایی (۷۲) برای استقلال گلزنی کردند و تنها گل پیکان توسط امیر شهیم در دقیقه ۵+۹۰ به ثمر رسید.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، صالح حردانی، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، کوین یامگا، جعفر سلمانی (۳+۹۰ - سامان تورانیان)، زبیر نیک‌نفس (۴۶ - امید حامدی‌فر)، مهدی مهدی‌پور(۸۹ - مهدی مهدی‌پور)، آرش رضاوند، مهرداد محمدی(۴۶ - پیمان بابایی) و آرمان رمضانی(۷۴ - گوستاوو بلانکو).

ترکیب پیکان: محمد ناصری، امیرحسین صدقی، علی‌اکبر رنجبر، امیر طاهر(۴۱ - ایمان اکبری)، محمدجواد آزاده، مجتبی حقدوست، محمدحسین فلاح، غلامرضا ثابت ایمانی، منصور باقری، سامان نریمان جهان(۷۳ - امیر شهیم) و حامد پاکدل(۷۴ - ابراهیم صالحی).

داور: امیرسامان سلطانی

فیلم/ خلاصه بازی استقلال ۲ - پیکان ۱

نیمه اول
دقیقه ۹:
ارسال توپ به محوطه جریمه استقلال با اشتباه کوین یامگا باعث شد تا حامد پاکدل با سر ضربه‌ای بزند که سیدحسین حسینی آن را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۲۰: آرمین سهرابیان روی ارسال توپ از ضربه ایستگاهی دروازه پیکان را باز کرد، ولی کمک داور به نشانه آفساید پرچم خود را بالا برده بود.

دقیقه ۲۵: شوت سرکش سامان نریمان جهان پس از برخورد به مدافع استقلال به کرنر رفت.

نیمه دوم
دقیقه ۴۷: ضربه سر آرمان رمضانی را محمد ناصری به کرنر فرستاد تا اولین موقعیت جدی استقلال به هدر برود.

دقیقه ۵۹: محمدجواد آزاده به دلیل جلوگیری از شروع بازی توسط استقلالی‌ها با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه ۶۰: استقلال که صاحب ضربه ایستگاهی شده بود توسط مهدی‌پور توپ به محوطه جریمه پیکان ارسال شد که ضربه سر آرمین سهرابیان را محمد ناصری به زیبایی به کرنر فرستاد.

دقیقه ۶۱: توپ ارسالی از نقطه کرنر را خودِ سهرابیان این بار وارد دروازه کرد تا قفل دروازه پیکان باز شود.

دقیقه ۷۲: اشتباه سامان نریمان جهان باعث شد توپ به پیمان بابایی تازه وارد برسد و مهاجم استقلال به زیبایی پس از عبور از دو بازیکن در محوطه جریمه با پای چپ دروازه پیکان را باز کرد.

دقیقه ۷۵: شوت منصور باقری از روی ضربه ایستگاهی از کنار دروازه حسینی به بیرون رفت.

دقیقه ۸۶: گوستاوو بلانکو با حرکت به محوطه جریمه پیکان توپ را زمینی فرستاد که ضربه مهدی‌پور به شکل خطرناک از کنار دروازه پیکانی‌ها به بیرون رفت.

دقیقه ۸۷: پیکانی‌ها که صاحب توپ بودند ابتدا محمدحسین فلاح ضربه‌ای زد که حسینی آن را دور کرد، در ادامه توپ ارسالی را امیر شهیم با سر زد که باز هم حسینی ناجی شد و اجازه باز شدن دروازه استقلال را نداد.

دقیقه ۱+۹۰: در دقایق تلف شده بازی رضا عنایتی به داور معترض شد و به همین خاطر ابتدا کارت زرد گرفت و لحظاتی بعد کارت قرمز، اما با کمال تعجب داور از تصمیم خود صرف‌نظر کرد و کارت قرمزش را برگرداند.

دقیقه ۵+۹۰: پیکانی‌ها روی غافلگیری بازیکنان استقلال توپ را در اختیار گرفتند و امیر شهیم از روی ارسال زمینی مهرداد بایرامی یکی از گل‌های خورده را جبران کرد.

شاگردان جواد نکونام با این پیروزی علاوه بر ثبت صد در صد پیروزی در بازی‌های خانگی، ۳۲ امتیاز شدند و موقتا به صدر جدول رده‌بندی بازگشتند و باید منتظر نتیجه بازی سپاهان با شمس آذر قزوین باشند. شاگردان رضا عنایتی نیز با ۱۱ امتیاز در جایگاه سیزدهم ایستادند.

استقلال با ۸ گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را در نیم فصل اول به نام خود ثبت کرد. همچنین نکونام برای چهارمین بار در تقابل با مربیان استقلالی موفق به کسب برتری شد. او پیش از این تیم‌های مس رفسنجان با هدایت ساکت الهامی، هوادار با محمود فکری و نساجی مازندران با مهدی رحمتی را شکست داده بود.

استقلال تا پیش از رأی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در صدر جدول حضور داشت اما با بازگشت امتیاز سپاهان به رده دوم سقوط کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • وحید IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    2 5
    استقلال تهران با کمک داورها سر سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران را برید. گل اول استقلال خطا بود و بازیکن استقلال اخراج نشد!!!!!!!!!! فوتبال استقلال کثیف است. لعنت بر داوران بی شرف استقلالی.
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      5 1
      از گل گل‌گهر به پرسپولیس که کمک داور مردودش کرد یادی نمی کنی؟ خیلی ناقلایی
  • رضا IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    2 4
    زبیر نیک نفس ساق پای بازیکن پیکان را زد و باید اخراج می شد. گل اول استقلال خطا بود. یک پنالتی برای پیکان نگرفتند. لعنت بر داورهای کثیف استقلالی.
  • سهیلا IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    2 5
    من پرسپولیسی هستم و قبول دارم در یکی از بازیها داور گل آفساید پرسپولیس را قبول کرد اما چندین بازی داورهای بی شرف از استقلال طرفداری می کنند. در بازی امروز استقلال پیکان آرمان رمضانی پیراهن مدافع پیکان را کشید تا سهرابیان گل بزند و داورهای کثیف به تلویزیون می آیند و می گویند شدت گرفتن پیراهن ضعیف بود. خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • رضا IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      5 1
      تا الان تیم لنگ در کل مسابقات این فصل یک گل سالم به ثمر نرسانده است یا گل آفساید زده یا برایش پنالتی سهمیه ای آقا خداداشان اهدا شده واقعا در فوتبال ننگی بالاتر از لنگی بودن نیست!!
  • وحید IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    2 3
    آیا با این ناداوری ها برای برنده شدن استقلال تهران مکتب ناصر حجازی پاک است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ایا تیم استقلال تهران که ادعا می کند دو ستاره آسیا دارد مکتب پاک دارد؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      2 1
      شما لنگیها صحبت از پاکی نکنید که گند فسادتون تا کره مریخ هم فته با ریاست جام‌های اسنپی، همین امسال هم اگر الطاف داوری نبود الان نیمه دوم جدول بودید
  • رضا IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    4 1
    من نمی دانم چرا همیشه وقتی استقلال در صدر جدول قرار می گیرد فورا مشرق نیوزی های لنگی می نوسند موقتا در صدر جدول است در حالی که در تقریبا در تمام این نیم فصل صدر نشین جدول رده بندی لیگ بوده است و این از دو حال خارج نیست یا اینکه خاطر جمع هستید که فدراسیون لنگ با مهندسی لیگ اجازه نمی دهد تیمی بجر تیم سوگلی اش صدر نشین باشد یا اینکه نتیجه مسابقات آتی تیم های رقیب از قبل تعیین شده و در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته است!!
  • محمد یادگاری فر IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    اگه این بازی سپاهان بود فکر کنم 8 تا کارت زرد و 6 تا کارت قرمز داشت داوران عزیز برای بازی های سپاهات کارت هاتون را فراموش نکنید البته وجدانتون را هم بذارین کنارش شرمنده نشین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس