کد خبر 1573945
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
عکس/  شیرجه افتخاری تقی عسگری اسطوره شیرجه ایران در مسابقات قهرمانی جهان

شبکه الکاس به تمجید از شیرجه‌رو ۱۰۰ ساله ایرانی پرداخت که به صورت افتخاری در مسابقات ورزش‌های آبی قهرمانی جهان شرکت می کند.

به گزارش مشرق، «شناگر ایرانی در ۱۰۰ سالگی شیرجه می‌زند»، این گزارش امروز (شنبه) شبکه الکاس قطر در تمجید از تقی عسگری اسطوره شیرجه کشورمان است.

تقی عسگری متولد بهمن ماه ۱۳۰۳ است. او در سن بیست سالگی یعنی در سال ۱۳۲۳ نایب قهرمان رشته شیرجه کشور شد و سپس تا سال ۱۳۴۴ به طور متناوب در ۱۱ دوره مسابقات شیرجه قهرمانی کشور شرکت کرد و ۹ بار به مقام قهرمانی و ۲ بار هم نایب‌ قهرمان این رقابت مهم داخلی شد. او در مسابقات بازی‌های آسیایی دهلی نو سال ۱۳۳۰ موفق شد در دو رشته سکو و شیرجه دو مدال نقره برای ایران کسب کند.

افتخارآفرینی شیرجه‌رو ۱۰۰ ساله ایرانی در جهان

رسانه قطری گزارش می دهد که این «شیرجه‌رو ایرانی مسن‌ترین فرد شرکت کننده» به صورت افتخاری در مسابقات ورزش‌های آبی قهرمانی جهان به میزبانی دوحه قطر است و همه به افتخار این شیرجه‌رو ایرانی ایستادند و او را در هنگام شیرجه تشویق کردند. اشک‌های ورزشکار ۱۰۰ ساله ایرانی در هنگام دریافت مدال افتخار سوژه رسانه‌های دنیا شد.

در زیر می‌توانید گزارش شبکه قطری از این اسطوره شیرجه ایران را تماشا کنید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    2 0
    آفرین پیرمرد
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    0 1
    واقعا جالبه . که قطر داره با شیرجه زن ایرانی جلب اعتبار میکنه. بعد ما ورزشکاران و هنرمندان مان را فراموش می‌کنیم.
    • مربی کاراته IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      0 0
      جلب اعتبار چی میکنه؟ خب این بنده خدا را تمجید کردند چیزی برای اونا نداشت که اگه تمجید نمیکردند ازشون کم شده باشه اما اینکه مسوولین ما امثال این بابا را فراموش کرده‌اند و تنها در عزلت خودشون رها کرده‌اند سخیف است قدر بزرگان را باید دانست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس