کد خبر 1611234
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷

راهنمای جامع خرید سیم برق ساختمان و کنتاکتور

کنتاکتور و سیم برق یکی از مهم‌ترین قطعات برقی هستند که در مدارهای مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود. اگر به دنبال نحوه پیدا کردن بهترین سیم برق ساختمان و کنتاکتور هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

در بازار امروز با توجه به دلایل مختلفی مثل کم شدن تولید، تورم بالا و تقاضای بیشتر نسبت به گذشته، پیدا کردن جنس اصل کمی سخت‌تر شده است. در این مقاله راهنمای جامعی برای شما آماده کرده‌ایم که با استفاده از آن می‌توانید بهترین سیم برق و کنتاکتور مورد نیاز خود را تهیه کنید. پس اگر می‌خواهید جنس اصلی را به راحتی تشخیص دهید، کمتر از ۵ دقیقه همراه ما باشید و با مهم‌ترین نکات در تشخیص این محصولات آشنا شوید.

راهنمای خرید کنتاکتور با کیفیت

کنتاکتور یکی از مهم‌ترین قطعات در سیستم‌های برقی است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در تجهیزات برقی مختلف داشته باشد. به طور کلی می‌توان گفت کنتاکتور به یک نوع کلید برقی است که برای اتصال و قطع اتصال جریان برق در مدار کاربرد دارد. این دستگاه تقریبا مانند رله عمل می‌کند؛ با این تفاوت که کنتاکتور فقط در سیستم‌های برقی با جریان بالا استفاده می‌شود.

زمانی که می‌خواهید کنتاکتور خریداری کنید، ممکن است با برندهای مختلفی روبه‌رو شوید. اما دو مارک هیوندای و اشنایدر در کنتاکتورها وجود دارند که به نوعی پرچمدار این محصول نیز هستند. پس بدانید که در همین ابتدا بهتر است کنتاکتور خود را از بین مدل‌های این برندها انتخاب کنید.

مهم‌ترین نکات قبل از خرید کنتاکتور

کنتاکتور از آن دسته قطعاتی است که انواع مختلفی دارد که هر کدام در جا و پروژه‌های مختلفی استفاده می‌شوند. به همین دلیل قبل از خرید باید مشخصاتی را از نیازهای پروژه خود داشته باشید تا بر مبنای آن درست‌ترین انتخاب را داشته باشید. موارد زیر مهم‌ترین نکاتی هستند که باید قبل از خرید کنتاکتور آن‌ها را بررسی کنید:

  • بررسی میزان ولتاژ و تطابق با کنتاکتور
  • بررسی نوع تجهیزات داخل مدار و توان تحمل کنتاکتور
  • برند معتبر و عمر مفید دستگاه
  • تناسب داشتن جریان

تشخیص کنتاکتور هیوندای اصل و با کیفیت

اولین برندی که در این بخش به آن می‌پردازیم، برند هیوندای است. در سال‌های گذشته قیمت کنتاکتور هیوندای دستخوش تغییرات زیادی بوده و جنس‌های تقلبی زیادی نیز به اسم هیوندای به فروش رسیده‌اند. به همین دلیل باید بتوانید کنتاکتور هیوندای اصل را از جنس تقلبی تشخیص دهید.

برای تشخیص کنتاکتور هیوندای اصلی ابتدا ظاهر دستگاه از جمله جنس بدنه و چاپ روی مشخصات را بررسی کنید که با کیفیت انجام شد باشند. از طرفی می‌توانید سریال مشخص شده روی برچسب مشخصات کنتاکتور را نیز در سایت هیوندای وارد کنید تا از اعتبار آن اطمینان حاصل کنید؛ اجناس تقلبی چنین سریالی ندارند. در نهایت نیز بدانید که قیمت پایین و نداشتن گارانتی، هر دو از نشانه‌های جنس تقلبی هستند و نباید به راحتی به آن‌ها اعتماد کنید.

راهنمای جامع خرید سیم برق ساختمان و کنتاکتور

تشخیص کنتاکتور اشنایدر اصل

اشنایدر نیز مانند هیوندای یکی از برندهای پرچمدار کنتاکتورهای برق است و به دلیل تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، قیمت کنتاکتور اشنایدر در سال‌های گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده است؛ به همین دلیل کنتاکتور تقلبی اشنایدر نیز در بازار زیاد شده است و برای تهیه یک محصول اصلی، باید نکات مشخصی را درباره آن بدانید.

  • در واقع برای تشخیص کنتاکتور اشنایدر اصلی باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:
  • نوشتار روی برچسب مشخصات کاملا سالم است و روی بدنه دستگاه یک برچسب امنیتی وجود دارد.
  • اطلاعات فنی دستگاه به طور کامل و خوانا روی برچسب مشخصات باشد.
  • تاریخ تولید روی جعبه قرار دارد
  • کیفیت بدنه جنس اصلی بهتر از کنتاکتور تقلبی است و این تفاوت کاملا مشهود است.
  • شماره سریالی روی دستگاه وجود دارد که با وارد کردن آن در سایت اشنایدر می‌توانید اصل بودن جنس را استعلام بگیرید.

راهنمای خرید سیم برق ساختمانی با کیفیت

تا اینجای مقاله درباره نحوه تشخیص کنتاکتور هیوندای و اشنایدر با کیفیت صحبت کردیم. با این وجود وقتی صحبت از صنعت برق ساختمانی می‌شود، نباید سیم برق ساختمانی را فراموش کرد. کیفیت سیم برق ساختمان و قیمت سیم برق ساختمان همواره یکی از مهم‌ترین مواردی هستند که همواره مورد توجه کارشناسان صنعت برق و ساختمان قرار می‌گیرند.

به همین دلیل هم گفتیم بعد از معرفی کنتاکتورهای با کیفیت، نحوه تشخیص سیم برق ساختمان اصل و مناسب با پروژه را نیز به شما معرفی کنیم. به طور کلی ۶ نکته مهم برای تشخیص سیم مناسب پروژه وجود دارد که با رعایت آن‌ها بهترین محصول را برای خود خریداری می‌کنید.

نکات مهم تشخیص سیم اصل و با کیفیت

  1. به بسته بندی محصول توجه کنید. کیفیت بسته‌بندی، چاپ واضح اسم و مدل محصول، اسم و مشخصات تامین کننده یا تولید کننده و مشخصات پشتیبانی روی بسته‌بندی، همگی از نشانه‌های سیم اصل و با کیفیت هستند.
  2. ظاهر سیم را بررسی کنید. نکته مهم دیگر در بررسی اصل بودن سیم، این است که سلامت ظاهر آن را بررسی کنید. سیم‌های با کیفیت و اصلی ظاهری صاف، گرد و یکنواخت دارند و روی آن‌ها برآمدگی یا فرورفتگی دیده نمی‌شود.
  3. طول کابل را در نظر بگیرید. بعضی از تامین کنندگان سیم‌های کوتاه‌تری را نسبت به چیزی که می‌خواهید به مشتری می‌دهند؛ پس حواستان به اندازه کابل نیز باشد.
  4. هادی سیم را بررسی کنید. هادی یا رشته مرکزی سیم باید درخشندگی و انعطاف پذیری خوبی داشته باشد و رنگ آن نیز باید براق باشد. بررسی انعطاف پذیری و درخشندگی هادی یکی از تست‌های مهم برای شناسایی سیم اصل است.
  5. روکش عایق را بررسی کنید. در نهایت عایق پلاستیکی و محافظ دور هادی سیم را بررسی کنید. از جمله مهم‌ترین نکات در عایق می‌توان به بررسی ضخامت و کشش PVC دور سیم اشاره کرد.

راهنمای جامع خرید سیم برق ساختمان و کنتاکتور

سخن پایانی

اگر نکاتی که تا اینجای این متن به شما گفته‌ایم را رعایت کنید، می‌توانید به راحتی جنس اورجینال و اصل را برای کار خود تهیه کنید. با این حال بعضی فروشندگان متاسفانه بی انصافی خود را به جا می‌آورند و باز هم به روش‌های مختلف مشتریان خود را برای خرید محصولات بی‌کیفیت گمراه می‌کنند. اما لازم نیست نگران باشید، فروشنده‌های کاربلد و منصف در بازار کم نیستند و با پیدا کردن آن‌ها می‌توانید محصولی مناسب و کاربردی را تهیه کنید.

یکی از فروشگاه‌های با انصاف در زمینه فروش قطعات برقی فروشگاه اینترنتی هلکترون به نشانی www.helectron.ir است. این فروشگاه با تیم مجربی که دارد، تضمین بهترین قیمت، تامین سریع و پشتیبانی سریع را به مشتریان خود می‌دهد. این مجموعه توانسته تا کنون با ارائه کنتاکتور و سیم برق ساختمان اصل، مشتریان قابل توجهی را به سمت خود جذب کند و محصولات اصلی را با قیمت مناسب به بازار تزریق کند.

علاوه بر هلکترون، فروشگاه‌های با انصاف بسیار دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها محصولات اصلی را از آن‌ها تهیه کنید. امیدواریم از خواندن این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس