پول نفت ایران باید از کانال رسمی بانکی دریافت شود

غریب آبادی مشاور قالیباف در میزگرد سیاسی اظهار کرد: مذاکرات رفع تحریم را دنبال خواهیم کرد. در مذاکرات هدف اصلی رفع واقعی تحریم است نه رفع حقوقی تحریم‌ها.

به گزارش مشرق، مشاور قالیباف بیان کرد: باید به طور شفاف مشخص شود که به ازای تعهدات ایران در حوزه هسته‌ای، فروش نفت، عملیات بانکی، تجارت خارجی و سرمایه‌گذاری باید آزاد شود.

او ادامه داد: کاری که در مذاکرات هسته‌ای انجام خواهیم داد این است که به هر میزانی که ایران خودش تصمیم می‌گیرد باید بتواند نفت بفروشد و پول خود را از مسیر مستقیم بانکی دریافت کند. اگر این اتفاق بیافتد تعهدات هسته‌ای ایران قابل اجرا خواهد بود.

غریب آبادی اضافه کرد: مذاکرات در صورتی که به نتیجه برسد قدرت تصمیم‌گیری و اجماع سازی را در داخل کشور خواهیم داشت و این موضوع اصل واکنش صریح در سیاست خارجی است.

فکری دیگر مشاور قالیباف در ادامه میزگرد سیاسی بیان کرد: رشد فزاینده سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت پس از طوفان الاقصی و ضربه وعده صادق قابل ملاحظه است. ما در این حوزه می‌توانیم پروژه‌هایی را تعریف کنیم و برای توسعه کشور و توانمندسازی محور مقاومت بهره بگیریم.

یکی از شرکای اصلی ما در منطقه کشور عراق است
مشاور قالیباف اظهار کرد: یکی از شرکای اصلی ما در منطقه کشور عراق است. پایدارسازی روابط اقتصادی با این کشور یکی از اهداف ما است. ما با محوریت بخش خصوصی و حمایت دولت می‌توانیم سرمایه‌گذای‌های مشترک را دنبال کنیم. در این مرحله یک میلیارد دلار برای این حوزه در نظر می‌گیریم.

فکری اظهار کرد: در منطقه عراق، سوریه، لبنان و برخی کشورهای همسایه ظرفیت ایجاد شده است.می‌دانیم که قانون حمایت از تولید اخیراً مورد قرار گرفته با زحماتی که دوستان مجلس کشیده‌اند و ظرفیتی ایجاد شده تا مجدداً در این حوزه بتوانیم تا سقف ۲ میلیارد دلار کار تعریف کنیم.

او ادامه داد: این موضوع می‌تواند باعث توسعه اقتصادی ما شود و به محور مقاومت نیز کمک کند.کریدورها را چه شمالی و جنوبی در نظر بگیریم و چه شرقی و غربی، فرصتی استثنایی برای جمهوری اسلامی هستند. اصل اساسی مدنظر ما آن است که ایران را تبدیل کنیم به جغرافیایی که قدرت‌های نوظهور در آن همکاری داشته باشند و بتوانیم پروژه‌های بزرگی را انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    0 0
    وقتی بانکها تحریم هستند از چه طریقی پول نفت بدون واسطه بدست ایران برسد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس