زاکانی مناظره

سومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ با موضوع "«انسجام اجتماعی با حکمرانی فرهنگی»" آغاز شده است و از شبکه ۱ سیما پخش می‌شود.

به گزارش مشرق، سومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ با موضوع "«انسجام اجتماعی با حکمرانی فرهنگی»" آغاز شده است و از شبکه ۱ سیما پخش می‌شود.

دو مناظره قبلی با موضوع اقتصادی در تاریخ ۲۸ و ۳۱ خرداد برگزار شده بودند.

مهدی خسروی مجری برنامه مناظره ابتدا بیان کرد: مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما بار دیگر اعلام کرد که فقط و فقط صحت نظرسنجی‌هایی را تأیید می‌کند که این مرکز رسماً در رسانه ملی اعلام و منتشر کرده باشد. در روزهای گذشته در فضای مجازی نظرسنجی‌های جعلی به صداوسیما نسبت داده شده که بر اساس آن‌ها جایگاه‌ها و درصدهایی به نامزدهای ریاست جمهوری نسبت داده شده است. مرکز تحقیقات صداوسیما پیگیری‌های حقوقی نسبت به عاملان این موارد جعلی را برای خود محفوظ می‌دارد.

وی همچنین بیان کرد: اعضای کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در استودیوی مجاور حضور دارند و تا انتهای برنامه مناظره را همراهی می‌کنند و در جایی که نیاز باشد، مجری می‌تواند در جریان مناظره مداخله کند. خسروی همچنین از نامزدها درخواست کرد که زبان فارسی را پاس بدارند.

طبق قرعه‌کشی صورت گرفته ترتیب صندلی‌های نامزدهای انتخابات در مناظره سوم به شرح زیر است؛

صندلی شماره یک: مصطفی پورمحمدی

صندلی شماره دو: محمدباقر قالیباف

صندلی شماره سه: مسعود پزشکیان

صندلی شماره چهار: سعید جلیلی

صندلی شماره پنج: سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی

صندلی شماره شش: علیرضا زاکانی

در این زمینه بخوانید:

مشروح کامل مناظره اقتصادی انتخابات ۱۴۰۳

زاکانی در دومین مناظره انتخابات ۱۴۰۳ چه گفت؟

مشروح کامل دومین مناظره انتخابات ۱۴۰۳

 ورود نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری به استودیو و شروع مناظره سوم



آغاز بخش اول مناظره

سوالات مردم و کارشناسان برای بخش اول مناظره سوم نامزدهای ریاست‌جمهوری که با مسائل مرتبط با موضوع فرهنگی برگزار می‌شود:

پرسش مردمی: برای مهدهای کودک ارزان قیمت چه برنامه‌ای دارید؟

پرسش مردمی: برای آینده جوانان و ازدواجشان چه برنامه‌ای دارید؟

پرسش مردمی: چگونه باید اعتراضمان به وضعیت را نشان دهیم که جزو اغتشاشات نشویم؟

مجدانی:‌ راهکارشان برای آسیب‌های سبک زندگی اسلامی چیست؟

فتح‌اللهی: حل مساله آمار بالای سقط جنین در کشور را جزو راه حل‌های حل مشکل جمعیت می دانید؟

رحمانی: در برابر پدیده بی حجابی غیر از رویکرد فرهنگی چه راهکاری را مدنظرتان است؟



مشروح صحبت های علیرضا زاکانی در ۴ دقیقه اول را در ادامه بخوانید:

نوع مواجهه با بی‌حجابان جز از جایگاه احترام نیست

علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در سومین مناظره صداوسیما، ضمن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت: دولت خدمت با پیگیری تحقق عدالت و پیشرفت در کشور، اساس خود را اجرای قانون اساسی گذاشته است.

وی با بیان اینکه خیلی از حرف‌هایی که زده می‌شود جنبه شعاری دارد، اظهار کرد: اسلام جایگاه رفیع زن و دختر را آن‌گونه قرار داده که زن و دختر یک فرصت هستند و یک مسئله نیستند که کسی بخواهد به پیرامون آن بپردازد لذا آنها باید دستگیری کنند و نیازی به دستگیری ندارند.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: ما دو بسته خاص را یکی ناظر به سبک زندگی و پاسخ معتبر به نیاز مردم و دیگری ناظر به پیشرفت و آبادانی کشور را در دستور کار گذاشته‌ایم.

زاکانی گفت: رفاه را ناظر بر یارانه‌ها، معیشت، اشتغال، مسکن و ازدواج تنظیم کرده‌ایم. افزایش جمعیت با  محوریت خانواده دومین برنامه‌ام است. در نظام اسلامی خانواده یک سلول کنش‌مند است که دیگران را هم به کنش می‌کشاند. در بسته رفاه مشکلات و گره زندگی مردم باز می‌شود.

صحبت های علیرضا زاکانی در ۴ دقیقه اول

وی عنوان کرد: زن در کنار همسری و مادری باید بتواند پیشتازی عرصه اجتماعی را داشته باشد. این دغدغه‌ای است که رهبر معظم انقلاب هم از دولت این را خواسته‌اند و دولت مکلف است این کار را انجام دهد.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: اقدامات اساسی را دربسته دوم نیز انجام می‌دهیم تا دغدغه مردم رفع شود. ارتقای آزادی، امنیت و حجاب اجتماعی رکن سوم برنامه‌ام است. باید از کلی‌گویی و انتشار سخنان دیگران پرهیز کنیم.

زاکانی با اشاره به اینکه نباید حرف‌های خوب دیگران را فقط تکرار کرد، اظهار کرد: امام در دهه شصت بیانیه ۸ ماده‌ای صادر و حریم خصوصی را از عمومی جدا کرده است. در حریم خصوصی نباید هیچ‌کس دخالت کند. در حریم خصوصی برخی دنبال چه می‌گردند.

وی خاطرنشان کرد: حجاب هم شرعی و هم قانونی است؛ اما نوع مواجهه با بی‌حجابان جز از طریق احترام و مواجهه قانونی میسر نیست. احترام، احترام و احترام.



مشروح صحبت های علیرضا زاکانی در ۴ دقیقه دوم را در ادامه بخوانید:

زنان و دختران ما فرصت‌اند اما این موضوع نادیده گرفته شده است

زاکانی در ادامه دور اول پاسخ به سؤالات، اظهار کرد: به عنوان یک پدر آن هم پدر سه دختر و به عنوان یک همسر باید بگویم که جمع بین خانه‌داری، همسری، فرزندآوری و تعلیم و تربیت این فرزند در خانواده به همراه فعالیت‌های اجتماعی کاملاً شدنی است.

وی افزود:وقتی با دخترهایم صحبت می‌کنم که مشت نمونه خروار است می‌گویند این ظرفیت عظیم زنان و بانوان چرا مورد غفلت واقع شده است.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: آقایان پزشکیان و پورمحمدی نکاتی را بیان می کنند ولی دوستان شما ۳۲ سال کشور در دستشان بود، باید پاسخ بدهید که چرا کاری نکردند، آقای پورمحمدی که بیشتر باید پاسخ دهد چون در دهه هشتاد هم شریک بودند.

صحبت های علیرضا زاکانی در ۴ دقیقه دوم

زاکانی گفت: با فرار به جلو نمی‌شود پاسخ معتبر داد. خانم‌ها و دختران فرصت هستند. موضوع شایسته سالاری است. در دولت خدمت بیشتر از دوره های قبل از بانوان استفاده خواهیم کرد.وی عنوان کرد: امروز در شهرداری بیش از گذشته از خانم‌ها استفاده می‌کنیم. با موضوع زنان که نمی‌شود شعاری برخورد کرد. زنان هم در خانه و هم جامعه امنیت می‌خواهند؛ زنان و دختران نقش می‌خواهند؛ اگر نقش ندهید کشور متضرر می‌شود.این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: حل مشکلات کشور بخش عمده‌ای به دست زنان و دختران سرزمین است، صرف میدان دادن به زنان هنر نیست؛ باید بدویم که این ظرفیت را در خدمت کشور قرار دهیم و الگویی برای جهانیان شویم.

زاکانی خاطرنشان کرد: نه محبوس بودن را برای زنان می‌پذیریم و نه ابزار بودن را. آزادی حق مردم است و انقلاب اسلامی برگرفته از اسلام و مردمسالاری دینی این آزادی را به مردم داده است.وی افزود: بنده در تحقق قانون اساسی، کاری خواهم کرد که با نهادسازی نوین مردم کارشان تا پای صندوق‌های رای تمام نشود بلکه بعد از صندوق نیز اثر و نظارت مردم بر مسئولین تشدید شود. این نشود که مردم رای بدهند و بروند! مسئولان باید پاسخگوی مردم باشند.



آغاز بخش دوم مناظره

سوالات مردم و کارشناسان برای بخش اول مناظره سوم نامزدهای ریاست‌جمهوری که با مسائل مرتبط با موضوع فرهنگی برگزار می‌شود:

پرسش مردم: فضای مجازی که در جامعه رواج دارد به ویژه آنها که خارجی هستند مانند تلگرام و واتساپ عموماً محتوای غیر اخلاقی و حتی ضد امنیتی دارند می‌خواستم بدانم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چه برنامه‌ای برای اینترنت ملی دارند؟

رضا الفت نسب: امروزه نیاز مردم به خرید اینترنتی و استفاده از خدمات کسب و کارهای آنلاین رشد بسیار زیادی داشته، چه راهکاری برای نظارت بر فضای مجازی بدون ایجاد محدودیت برای کسب و کارها دارید؟

احسان شاه قاسمی: اینترنت گرچه خطرهای زیادی را متوجه جامعه کرده است هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ فرهنگی، اما فرصت‌های خیلی زیادی را هم در اختیار ما قرار داده است. ما ایرانی‌ها همیشه اهل ارتباط بوده‌ایم و ارتباط برای ما سودمند بوده است، برنامه کاندیداهای محترم برای استفاده از فضای مجازی و بیشینه‌سازی فرصت‌هایی که فضای مجازی برای ما فراهم می‌آورد چیست؟

بهاره آروین: سوال من از نامزدهای محترم این است که سیاست شفاف آنها در مواجهه با فیلترینگ به ویژه فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب چه هست؟ چگونه می‌خواهند مردم را از استفاده روزمره و دائمی از فیلترشکن بی‌نیاز کنند؟

سید سعید رضا عاملی: سواد مجازی، سواد هوش مصنوعی حداقل سه سطح مهم پیدا کرده است، اینکه بعضی از کاندیداهای محترم صرفاً فضای مجازی را بحث آن را صرفاً به فیلترینگ و غیر فیلترینگ مطرح می‌کنند به نظر می‌آید به ابعاد موضوع توجه نکرده‌اند، چقدر ابعاد و جزئیات این موضوع توجه کرده‌اید؟



مشروح صحبت های علیرضا زاکانی در ۴ دقیقه سوم را در ادامه بخوانید:

موضوع فیلترینگ از مصونیت جداست

زاکانی در پاسخ به مرحله دوم سؤالات بیان کرد: هیچ ملت و دولتی نیست که درک درستی داشته باشد و سرزمین خود و افکار عمومی خود را در اختیار بیگانگان قرار دهد.وی افزود: موضوع فیلترینگ هم از صیانت متفاوت است، صیانت موضوعیت دارد ولی فیلترینگ چیست؟ این مشخص شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: آقایانی که از فیلترینگ صحبت می‌کنند بی‌پروایی کردند و امکان ظهور و بروز پیامرسان‌ها را برای ما جوری فراهم کردند که مبتنی بر ضوابط کشور ما نبود. تمام دنیا ضابطه‌مند از پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنند.

زاکانی گفت: بعد آمدند همین رفقایی که در ستادهای شما هستند دکان فیلترشکن باز کردند.وی افزود: دولت بیاید دنبال کند قائده مند و اگر سرور برخی از این پیامرسان‌ها به ایران بیاید دیگر فیلترینگی وجود نخواهد داشت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: ظرفیت‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت کردن یم اصل برای هر کشوری است، مانع آن‌ها نشوید اگر آنها متعهد به قواعد کشور ما باشند مانعی ندارند.

صحبت های علیرضا زاکانی در ۴ دقیقه سوم

زاکانی عنوان کرد: اینترنت و فضای مجازی در زندگی همه هست؛ من سال ۸‍۱ سخنرانی داشتم برای دانشجویان و گفتم این فضای مجازی موهبت است. وی ادامه داد: ما پیام قوی برای جهان داریم. آنها می‌خواهند انقلاب را در حصار قرار دهند ولی این فرصت است که ما پیام را به دنیا برسانیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: الان در شهرداری داریم از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم ولی کدام یک از آقایان در مجموعه‌شان از این هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.زاکانی تأکید کرد: از آمریکایی‌ها حداقل این را یاد بگیریم که وقتی به تیک تاک رسیدند محکم ایستادند.

وی بیان کرد: درباره حجاب‌بان که جناب آقای پزشکیان گفتند، باید به ایشان بگویم که امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: «دروغ را جدی و شوخی نگویید» لذا اگر شوخی کردید در آن دنیا مؤاخذه می‌شوید و اگر جدی گفتید در مورد حجاب‌بان‌ها توبه کنید.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: حجاب را جز با گفتگو و احترام و قوانین نمی‌شود صیانت کرد. ممکن است البته کسی که مامور باشد اصلاً پرده‌دری کند.زاکانی اظهار کرد: بیشترین فیلتر در دهه ۹۰ و ناظر به مسئولیت خود آقای پورمحمدی صورت گرفته است. خوب است در این باره شفاف تر کنند.



مشروح صحبت های علیرضا زاکانی در ۴ دقیقه چهارم را در ادامه بخوانید:

توصیه‌ام به آقای پورمحمدی و پزشکیان این است که به ستادهایشان بگویند که اگر با یکدیگر هماهنگ می‌کنند

زاکانی در ادامه دور دوم پاسخ به سؤالات، اظهار کرد: توصیه‌ام به آقای پورمحمدی و پزشکیان این است که به ستادهایشان بگویند که اگر با یکدیگر هماهنگ می‌کنند لااقل در بیانشان آبرویتان را نبرند لذا با هم نگویند که این نامزد چیست و آن چیست و اگر با یکدیگر هماهنگ کرده‌اید بنده نمی‌گذارم حق مردم را کسی ضایع کند.

وی افزود: در زمان دفاع مقدس یک جوان بودم و حاضر شدم آنچه که بود، وظیفه‌ام را انجام بدهم و نیز در دوره دانشجویی نگذاشتم کسی حق مردم را بخورد، آن زمانی که دولت وقت می‌خواست سیاست‌زدگی را در دانشگاه دنبال کند، نگذاشتم و نیز در مجلس هم نگذاشتم کسی جیب مردم را در حوزه فساد اقتصادی بزند همان‌هایی که الان در ستادهای شما هستند و نه امروز می‌گذارم شما کلاه بر سر مردم بگذارید، خوب نیست.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: این چه نحوه صحبت کردن است؟ چرا عصبانی می‌شوید؟ هنر داشته باشید برنامه‌تان را بگویید؛ چرا تخریب می‌کنید.زاکانی تصریح کرد: آقای پزشکیان شما قرآن و حدیث می‌خوانید و پای‌بندی شما پایبندی خوبی است و آدم باارزشی است ولی کلاه سرتان می‌گذارند. وقتی هم مجلس بودید کلاه سرتان می‌گذاشتند.

صحبت های علیرضا زاکانی در ۴ دقیقه چهارم

پزشکیان گفت: تا آخر می‌مانید دیگر؟زاکانی در پاسخ به پزشکیان بیان کرد: حتماً؛ حتماً. حتما می‌مانم و نمیگذارم شما رئیس‌جمهور شوید. شما کلی‌گویی می‌گویید و مطالبه‌گری فقط می‌کنید؛ برنامه ارائه کنید به مردم.

وی بیان کرد: اگر بنا باشد کسی راجع به فیلتر صحبت کند آقای پورمحمدی نباید صحبت کند چون ایشان بیشترین عاملیت را در این زمینه داشته است.این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: نمی‌گذارم حق شهید رئیسی نابود شود؛ کاری که روحانی نکرد و زیرساخت‌ها را توسعه نداد، این شهید بزرگوار رئیسی توسعه داد؛ حالا او بدهکار است چون اتوبان درست کرده ولی دست‌انداز دارد به گفته شما.

زاکانی بیان کرد: آقای پورمحمدی بگوید در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ که پیامرسان‌ها را فیلتر کردند نقش ایشان چه بوده است، یا ایشان از گذشته‌اش توبه کرده است که بعید می‌دانم یا به یک چیزی رسیده است لذا با هم با احترام گفت‌وگو کنیم و پاسخ همدیگر را بدهیم.


پایان نیمه اول مناظره

فرصت استراحت ۱۲ دقیقه‌ای میان بخش دوم مناظره و بخش سوم و جمع بندی آغاز شد. و مناظره پس از این مدت ادامه خواهد یافت.


آغاز بخش سوم مناظره

سوالات مردم و کارشناسان برای بخش اول مناظره سوم نامزدهای ریاست‌جمهوری که با مسائل مرتبط با موضوع فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود:

پرسش مردمی: راهکاری هست که فیلمهایی ساخته شود که مشکلات جامعه را نشان دهد ولی سیاه نمایی نشود؟

مجید شاه حسینی: در دولت سیزدهم طرح ناتمامی تهیه شد برای سینما و فضای مجازی و نمایش خانگی تا حقوق معنوی را تامین کند. سیاست شما در این مقوله چیست؟‌آیا این حقوق را به رسمیت می شناسید؟ و قانونی تدوین میکنید؟

طالبی: چه تدبیری دارند که فضای افسردگی را از بین ببرند و آنچه داریم را به مردم نشان دهند؟

شرفخانلو: برای پیوست فرهنگ به طرحهای توسعه ای و اقتصادی چه برنامه ای دارید؟

سبحانی‌ نسب: برای امنیت فرهنگی ما چه فکری کردید؟

گل علی بابائی: برنامه های شما برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از نویسنده ها چیست؟



مشروح صحبت های علیرضا زاکانی در ۴ دقیقه پنجم را در ادامه بخوانید:

توسعه زیرساخت‌های فرهنگی امر جدی است

زاکانی در بخش سوم مناظرات اظهار کرد: بنده ناظر به کارنامه خود در این مدت می‌توانم مواردی را ذکر کنم و این را تطبیق دهم به کاری که می‌خواهم در آینده انجام دهم.وی افزود: معتقدم که وظیفه دولت سیاست‌گذاری فعال و حامی است و نه اعمال سلیقه فرهنگی و محدود که با شرایط و اقتضائات فرهنگی در مخالفت باشد.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه فرهنگ همچون یک‌هوا است که سبب حیات خواهد شد، گفت: دولت خدمت دولتی است که حامی مردم در تولیدات درست فرهنگی و هنری است، ذائقه مردم هم یک ذائقه معلومی است این‌طور نیست که یک عده برای مردم ذائقه تعریف کنند. فرهنگ امری است که اگر ملتی با او آشنا شد آیندۀ خود را می‌تواند به بهترین نحو بسازد.

زاکانی بیان کرد: فیلم بی بدن را که سال گذشته سازمان فرهنگی هنری شهرداری ساخت این تا امروز پرفروش‌ترین فیلم اجتماعی کشور شده است. ما حدود ۲۰۰۰ صندلی را احیا کردیم الان ۵۵۰۰ صندلی سینمایی داریم و ۱۰۰۰ صندلی دیگر نیز می‌سازیم تا به جشنواره برسد لذا توسعه زیرساخت‌ های فرهنگی یک امر جدی است.وی تصریح کرد: به اقتصاد فرهنگ باید دقت کرد و هم افزایش تولیدات پرمحتوایی و صادرات را مدنظر قرار داد. توجه به بیمه هنرمندان و صندوق اعتباری هنر در دولت خدمت دنبال خواهد شد.

وی افزود: جلوگیری از مداخله دستگاه‌های غیرمتخصص کار دیگری است که انجام خواهیم داد. توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و نشاط فرهنگی و حوزه فیلم، سینما، انیمیشن و حقوق مالکیت‌ آنها موضوعات متعددی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.زاکانی ادامه داد: لذا موضوع فرهنگ و قالب‌های فرهنگی مثل کتاب و کتابخوانی یک امری است که ملتی با آن آشنا شود آینده خودر را می‌تواند برپایه تجارب پیشینیان بسازد.

صحبت های علیرضا زاکانی در ۴ دقیقه پنجم

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: در اینجا دو کتاب معرفی می‌کنم، یکی دغدغه‌های فرهنگی برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب است که به آقای پزشکیان تقدیم می‌کنم. کتاب دیگر، کتاب سال‌های بنفش است که درباره عملکرد دولت آقای روحانی است.

زاکانی اظهار کرد: اگر این را مردم مراجعه کنند، فاجعه اتفاق افتاده را می‌فهمند. از آن سیاه‌چاله که دوستان می‌خواهند ما را برگردانند به آن، پرهیز می‌دهد.این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در واکنش به پزشکیان گفت: بنده، نه خدا هستم و نه ملت؛ امّا این دوران گذشته که کسی عکس مار را بکشد و کلمه مار را تصویر دهد، مردم امروز آگاه هستند و کلاه سرشان نمی‌رود لذا توهین به بصیرت مردم نکنید.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: در اینجا دو کتاب معرفی می‌کنم، یکی دغدغه‌های فرهنگی برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب است که به آقای پزشکیان تقدیم می‌کنم. کتاب دیگر، کتاب سال‌های بنفش است که درباره عملکرد دولت آقای روحانی است.

زاکانی اظهار کرد: اگر این را مردم مراجعه کنند، فاجعه اتفاق افتاده را می‌فهمند. از آن سیاه‌چاله که دوستان می‌خواهند ما را برگردانند به آن، پرهیز می‌دهد.این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در واکنش به پزشکیان گفت: بنده، نه خدا هستم و نه ملت؛ امّا این دوران گذشته که کسی عکس مار را بکشد و کلمه مار را تصویر دهد، مردم امروز آگاه هستند و کلاه سرشان نمی‌رود لذا توهین به بصیرت مردم نکنید.



مشروح صحبت های علیرضا زاکانی در ۴ دقیقه ششم را در ادامه بخوانید:

باید به فرهنگ به‌عنوان مدار سایر نظامات توجه کرد

زاکانی در ادامه بخش سوم مناظرات، گفت: امروز، روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی است و این روز را به همه مبلغین در سراسر کشور تبریک عرض می‌کنم و یاد و خاطره مبلغان شهید را گرامی می‌دارم.

وی افزود: موضوع مردم‌سالاری دینی که انقلاب اسلامی به ما هدیه داد فقط در حوزه سیاست آن هم در پای صندوق‌های رأی خلاصه نمی‌شود، این باید عمق پیدا کند و در حوزه فرهنگ، اجتماع و اقتصاد هم عملاً ما مشارکت مردم را ببینیم لذا دولت خدمت، دولت حامی در جهت ایجاد بستر و فضای مناسب فرهنگی است.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: توجه به حلقه‌های میانی و دقت در ایجاد سازوکارها و فناوری‌ها، برای‌مان در این مسیر اهمیت دارد. شادی‌های میلیونی طی دو سال گذشته را شاهدید که فاخر است. در حوزه تعلیم‌وتربیت نیز زیرساخت‌های شهرداری را پشت سر مدارس و مساجد قرار دادیم.

زاکانی مطرح کرد: باید به فرهنگ به‌عنوان مدار سایر نظامات توجه کرد و بر مدار تحولات و جهش‌های جامعه از ابزارها و عناصر فرهنگی استفاده کرد. وی افزود: فیلم، سریال، نمایش‌خانگی، کتاب و کتاب‌خوانی نیاز به حمایت جدی دارد چون این مسئله کمک به رفع ضعف و انتقال مؤثر پیام به مخاطب و موجب عمق‌بخشی و ماندگاری پیام می‌شود.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه آثار هنری شناسنامه دوران مختلف کشور است، اظهار کرد: باید به اصحاب فرهنگ و هنر احترام گذاشت. ما محتاج به اصحاب فرهنگ و هنر هستیم تا بیشترین اثر و همکاری و همیاری مردم را داشته باشیم.

صحبت های علیرضا زاکانی در ۴ دقیقه ششم



مشروح صحبت های علیرضا زاکانی در بخش جمع بندی پایانی را در ادامه بخوانید:

نسبت به شرایط امروز کشور اشراف دارم

زاکانی در مرحله جمع‌بندی پایانی گفت: مردم عزیز، بانوان گرامی، دختران خوب پسران عزیز، مردان، قهرمانان، پیشکسوتان و جهاندیدگان این مرز و بوم واقعا اگر دوستان امروز به برخی از نکات اشاره نمی‌کردند بنده آخر مناظره را طور دیگری جمع‌بندی می‌کردم.

وی با بیان اینکه کارنامه بنده معلوم است، گفت: بیش از ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، در عصر انقلاب یک نوجوان بودم و بعد هم در همه ادوار مختلف تا به امروز بنده پاسخگوی کارهای خودم هستم و به لطف خدا در طرف درست تاریخ ایستاده‌ام.

صحبت های علیرضا زاکانی در بخش جمع بندی

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: چیزی نیست که بخواهم پنهان کنم و مشهورم به اینکه در حق‌خواهی جوری حرکت می‌کنم که در گذشته مخالفان برای استیفای حقوق‌شان سراغ من آمدند؛ آقای پزشکیان از ستادش بپرسد.

زاکانی گفت: برنامه‌ای برای تحول در کشور دارم و از بیان آن هم ابایی ندارم. با صدای رسا بیان می‌کنم. کارشناسان به من گفتند که برنامه اقتصادی من کشور را متحول می‌کند.وی افزود: قلب مردم دست خداست. مردم به برنامه و گذشتۀ ما توجه کنند.



پایان سومین مناظره

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    1 1
    زاکانی عزیز
  • بی نام IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    5 6
    دلهای مردم دست خداست #زاکانی
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    0 0
    درود
  • US ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    0 0
    نه بابا اینکاره نیستی
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    0 0
    موافقم با کمی تغییرات
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    3 0
    این رو چطوری تایید کردین
  • سعیدجلیلی IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    2 1
    دمت گرم همه باید گندکاری های دولت بنفش و برای ملت یاد اوری کنند که مبادا دوباره با طناب پوسیده شون تو چاه نریم
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    4 7
    از زاکانی به خاطر حمایت از رئیسی واگاهی بخشی در برابر تبلیغات قلدرای نیویورکی متشکر هستم
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    1 3
    باند عشق آمرکا بدون سواد و پشتوانه عملکردی فقط از مناظره فرارکرده و از اگاهی بخشی دیگر کاندیداها می ترسند و فقط دنبال لغاتی مثل گاز انبری و پوششی در تبلیغات هستند تا بد اخلاقی ها را نشان دهند. اقای پزشکیان که به پشتوانه دموکرات ها امدی انتخابات و از ترامپ می ترسی کمی شجاعت داشته باش زیادم چین چین کردن فایده ندارد
  • SG ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    0 0
    نامزد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس