ژنرال صهیونیست: تنش میان ارتش و نتانیاهو به بالاترین سطح رسیده است

سیاستمدار و مقام سابق ژریم صهیونیستی در مطلب تند و برنده، رده سیاسی و نظامی این رژیم را "مشتی الاغ" خطاب کرد.

سرویس جهان مشرق - هایم رامون، سیاستمدار صهیونیست که سابقه نمایندگی در کنست رژیم صهیونیستی، وزارت و معاونت نخست وزیری را در دولت های قبل این رژیم در کارنامه خود دارد، در گزارشی شدید الحن، به عملکرد رده سیاسی و نظامی فعلی رژیم و نتایج فاجعه بار آن انتقاد کرد.

رامون در این گزارش با لحنی شدید و کنایه آمیز می نویسد:

متأسفانه رفتار کابینه جنگ و ستاد کل در نبرد غزه ما را به یاد آنچه در مورد ارتش انگلیس در جنگ کریمه می‌گفتند: «شیرها به رهبری الاغ‌ها» می اندازد. سربازان و فرماندهان ما تا درجه سرتیپی با رشادت و فداکاری که یادآور نسل ۱۹۵۸ است، می جنگند، اما خوش شانس بودیم که رهبری سیاسی و نظامی همه رشادت ها و فداکاری ها را به باد دادند تا ما را یک قدم از شکست استراتژیکی که اسراییل قبلاً هرگز متحمل آن نشده بود، دور کنند!

در نهایت، کابینه جنگ و ستاد کل نتوانستند به هیچ یک از اهداف تعیین شده برای جنگ دست یابند، و این به این دلیل است که آنها یک سری اشتباهات استراتژیک اساسی در رهبری جنگ مرتکب شدند:

کابینه جنگ و ستاد کل تصمیم گرفتند که نوار غزه را اشغال نکنند، تنها راهی که از طریق آن می‌توان توانایی نظامی حماس را از بین برد؛ آنها یک طرح جنگی شکست خورده را بر اساس استراتژی عقب نشینی ارتش اسرائیل پس از هر عملیات موفقیت آمیز تنظیم کردند که به حماس اجازه می داد کنترل هر منطقه ای را که ارتش از آن خارج می شد، بازپس گیرد.

یک مشت الاغ مسئول نظامی و سیاسی ما شده اند
شیرها به رهبری الاغ‌ها: نیروهای ما شایسته رهبری بهتر هستند

آنها تصمیم گرفتند که در وهله اول کنترل محور فیلادلفیا را به دست نگیرند و به این ترتیب به حماس برای هفت ماه مهلت دادند تا به طور مداوم سوخت و تسلیحات مورد استفاده نیروهایش برای حمله به سربازان اسرائیل را تامین کند. آنها به شدت با ایجاد یک دولت نظامی موقت در نوار غزه، تنها راهی که از طریق آن می‌توان دولت مدنی حماس را سرنگون کرد، مخالفت کردند.

آنها ترجیح دادند به خیالات واهی در مورد "عوامل محلی" که جایگزین حکومت حماس می شود، پایبند بمانند، طرحی که آنها ماه ها بدون هیچ موفقیتی با نام های مختلف سعی در ترویج آن داشتند. مخالفت آنها با ایجاد یک دولت نظامی همچنین به حماس اجازه می دهد تا بیشتر کمک های بشردوستانه ورودی به نوار غزه را کنترل کند.

روز دوشنبه اعلام شد که «انتظار می‌رود ارتش اسرائیل در هفته‌های آینده دستاوردهای خود از آغاز جنگ در نوار غزه را به مردم توضیح دهد تا جامعه متقاعد شود که اسرائیل موفق به شکست شاخه نظامی حماس شده است».

خب باید اشاره کنم یک قانون معروف وجود دارد که میگوید: "پیروزی خودش سخن میگوید، فقط ضرر و زیان است که باید توضیح داده شود."

بنابراین زمان آن فرا رسیده است که همه کسانی که مسئول شکست راهبردی در هدایت جنگ و شکست راهبردی ۷ اکتبر به رهبری نتانیاهو، گالانت و حالوی هستند، از سمت خود استعفا دهند و اجازه دهند کسانی جایگزین شوند که این شکست را ترمیم کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 11
  • DE ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    10 9
    به جرم مفسدفی الارض و توهین به مقدساتشون چرا اعدامش نمیکنن؟
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      10 10
      8 سال دولت روحانی هم همین موضوع برای ایران صادق بود
    • IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
      1 1
      در عوض ما مسئولانی بسیار دلسوز ، کار درست ، صادق و پاک دست مثل شمخانی و روحانی داریم که به این جمع قرار است پزشکیان هم افزوده شود که بعد آن ایران در قله همه ملل و بزرگترین مشکل مردم شکم سیری خواهد بود.
  • US ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    12 6
    این یکی ازهمه ی این بیشرفابیشرف تره حکایت اینا رقابت درشرارت وقساوته خداانشاالله شماقوم لجوج واحمق رونابودکنه با دستهایی که ازاستین مقاومت بیرون آمده هرروزه که میگذره وباحرفهایی که این خناثهامیزنن آدم مطمین میشه که اینا جنایت توی خونشونه درست مثل همون نسل‌های قبلیشون که داره به جنگ 1958اونا مینازه ایکاش میشد همه روبه توالت ریخت وسیفونش روکشید
    • شهروند IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      3 2
      با عرض پوزش . اشتباهی منفی دادم
  • کبابی جاده چالوس IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    6 11
    گوشت الاغ خریداریم
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
      0 0
      نخور ضررداره
  • EISA IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    18 3
    البته اگه به الاغ توهین نشه
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    15 4
    الاغ رو خوب اومدی ولی در دنیا شما را به موشهای کثیف فاضلاب میشناسن👎🦵🐀
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    8 3
    دورازجون الاغ
  • DE ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    4 3
    صهیونیستها کفتار هستند و درست مثل کفتار عمل میکنند . کثافت کامل ، بوی تعفن و بی رحم .
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    6 4
    صهیونیستها کلا حرامزاده اند بایستی این موجودات نجس کلا مثل شته و سوسک سمپاشی شوند .
  • ساسان IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    5 5
    ازادی بیان به این میگن
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    1 0
    تازه فهمیدی؟ خیلی ...
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    0 1
    قسمت نظامبش نه ولی قسمت سیاسی اش قابل درکه.
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    0 0
    رای میاره پزشکیان چونکه اونطرف ایند میتواد هر چی امریکا بخواد همون میشا .. مطمینم ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس