کد خبر 1616736
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
برق

موج گرمای مستقر در غرب آسیا که کانون آن روی ایران قرار گرفته، باعث قطعی برق گسترده در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شده است.

به گزارش مشرق، روی کارت هتل‌ ۵ ستاره‌ای در کویت نوشته بود که اتاق‌ها سیستم Air Condition (تهویه مطبوع) مستقل دارند، اما ننوشته بود، در تابستان «روزی ۶ ساعت برق قطع است».از روز چهارشنبه قطعی برق گسترده به پدیده‌ای رایج در کشورهای عربی تبدیل شده است. جداول خاموشی ۶ ساعته هم در ۴۰ منطقه کویت به صورت رسمی اعلام شده است.کاربران در فضای مجازی از قطعی برق در امارات، عربستان و قطر هم خبر دادند اما هیچ خبر رسمی از خاموشی روی درگاه خبرگزاری‌های این کشورها دیده نمی‌شود.دمای بالای ۵۰ درجه علت این قطعی‌ها معرفی شده، اما برخی مقامات کشورهای عربی از جمله وزیر اسبق بهداش کویت خالد السعید می‌گوید که «سهل‌انگاری دولت دلیل بحران برق است».

همزمان با موج گرما در غرب آسیا، هفته گذشته اهواز و بوشهر بر اساس پایگاه داده hotcitiesworld با ثبت دمای ۵۱ و ۵۳ درجه گرم‌ترین مناطق پرجمعیت دنیا بودند.شرکت توانیر گفت که برای اولین بار در یک دهه گذشته رکورد اوج بار سال قبل در خردادماه شکسته شد اما شبکه برق پایدار است و مشکلی در روند تامین برق وجود ندارد.

صرفه‌جویی مردم در کنار افزایش ظرفیت نیروگاهی مهم‌ترین دلایل پایداری برق شبکه ایران است.کارشناس انرژی رحمان صادقی افزایش ظرفیت نیروگاهی را راهبردی نادرست دانسته و معتقد است که بخش زیادی از انرژی در ایران هدر می‌رود و باید کاهش هدررفت از طریق صرفه‌جویی نسبت به پایداری شبکه اقدام کرد.در مقابل، کارشناس انرژی سیما غفاری می‌گوید که کشور ما در حال توسعه است و الفبای توسعه برق است، لذا هر دو راهبرد افزایش ظرفیت نیروگاهی در کنار مدیریت مصرف در کنار هم باید برای پایداری شبکه برق مورد استفاده قرار گیرد.گزارش آژانس بین‌المللی انرژی نشان داد، توقف توسعه نیروگاه در کشورهای در حال توسعه به بحران ختم شده است و این نهاد جهانی نسخه بهینه‌سازی مصرف در کنار ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر را برای خروج از بحران برق تجویز کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    2 30
    برق ما چند ساله پول نمیاد و مجانیه ولی انقدر گرون کردین که مردم جرات نمیکنن مصرف کنن
    • فرح وش IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
      21 2
      بالاخره راضي هستيد يا شاكي . من هم يك سال است خوب مصرف مي كنم و رايگان شده بهای برقم. تشکر کردن را یاد بگیرید . نباید که دائم غر بزنید
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    14 0
    برق هسته ای نیاز نسلهای آینده ست
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    0 0
    اونجا توی هتل نمیشینه کسی ، میرن میشینن زیر کولر لندکروزشون و بیابانگردی و تفریح میکنن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس