الاخبار: مصر قصد دارد چشم‌انداز دقیقی درباره محور «فیلادلفیا» ارائه دهد

قاهره در جریان مذاکرات فعلی درمورد آتش‌بس غزه اعلام کرده است می‌خواهد درباره محور فیلادلفیا چشم‌انداز مفصل و دقیقی در روزهای آینده ارائه دهد.

به گزارش مشرق، روزنامه الاخبار لبنان صبح امروز چهارشنبه به نقل از منابعی نوشت هیئت صهیونیستی حاضر در قاهره در حل و فصل برخی از جزئیات مربوط به گذرگاه رفح ناتوان است و باید به بخش سیاسی رجوع کند.

براساس این گزارش، قبلا یک پیشنهاد مصری درمورد گذرگاه رفح و سازوکار مدیریت آن به رژیم صهیونیستی ارائه شده بود. همچنین ملاحظه شد که مصر با تمامی پیشنهادات مربوط به تردد فلسطینی‌ها از طرف صهیونیستی گذرگاه کرم ابوسالم مخالف است.

در عین حال، منابع آگاه از مذاکرات آتش‌بس غزه به روزنامه «یسرائیل هیوم» گفتند قاهره مخالفت صریحی با پیشنهاد ایجاد دیوار حائل امنیتی در امتداد محور فیلادلفیا به منظور ممانعت از قاچاق نکرد و اعلام کرد این مساله قابل حل است و بعدا پس از خروج کامل رژیم صهیونیستی از این محور یا حداقل پس از استقرار مجدد نیروهایش مفصل بررسی می‌شود.

طبق این گزارش، مصر تمایل خود را برای همکاری در زمینه نظارت مرزی بین غزه و سینا به آمریکا و صهیونیست‌ها اعلام کرده است اما مشروط بر اینکه در این نظارت علاوه بر قاهره و تل‌آویو طرف سومی هم مشارکت کند.

با این توضیحات، مقامات ارشد مصر قول دادند که طی روزهای آینده نسخه مفصل و واضحی از دیدگاه خود درمورد محور فیلادلفیا ارائه دهند.

همزمان، منابع آگاه از این مذاکرات گفتند هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی اعلام کرده هنوز برخی از اهداف نظامی‌اش در منطقه محقق نشده است و روند مذاکرات به معنای توقف عملیات برای تحقق آن نیست.

الاخبار لبنان نوشت میانجیگران در مصر و قطر منتظر پاسخ رژیم صهیونیستی به ۲ موضوع اساسی هستند: گذرگاه رفح و تضمین تداوم آتش‌بس در جریان مذاکرات بین مراحل توافق.

حماس از رژیم صهیونیستی خواسته در طول مذاکرات بین مراحل توافق آتش‌بس، هیچ نوع عملیات نظامی از جمله عملیات ترور انجام ندهد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس