حماس: رژیم اشغالگر هیچ مشروعیت و حاکمیتی حتی بر یک وجب از مسجدالاقصی ندارد

جنبش حماس در سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها تأکید کرد رژیم اشغالگر صهیونیستی هیچ مشروعیت و حاکمیتی حتی بر یک وجب از مسجدالاقصی ندارد.

به گزارش مشرق، جنبش حماس در پنجاه و پنجمین سالروز جنایت به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها اعلام کرد: طوفان‌ الاقصی مردم ما را متحد کرد و قطب نمای ما را به سمت آزادسازی سرزمین و اماکن مقدس برد. رژیم اشغالگر هیچ مشروعیت و حاکمیتی بر یک وجب از مسجدالاقصی ندارد. مردم بزرگ ما با مقاومت خود در نوار غزه، کرانه باختری، قدس، اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و اردوگاه‌های آوارگان به سرزمین، حقوق و آرمان‌های خود پایبند هستند و سپری محکم در دفاع از خاک و مقدسات تا زمان آزادی و بازگشت خواهند بود.

در بیانیه حماس آمده است: ما از مردم، ملت خود و آزادگان در سراسر جهان می‌خواهیم که در همه میدان‌ها بسیج شوند و جمعه، ۲۴ اوت را روزی عظیم و مؤثر برای پیروزی و دفاع از غزه، قدس و مسجدالاقصی قرار دهند.

طبق گزارش المیادین، در این بیانیه آمده است: پنجاه و پنجمین سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی درحالی می‌آید که مردم ما در معرض نسل کشی توسط صهیونیست‌ها در غزه قرار دارند و جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه مردم ما در کرانه باختری و علیه مقدسات ما از جمله قدس و مسجدالاقصی و یورش‌های شهرک نشینان این رژیم به این مسجد با هدف تقسیم زمانی و مکانی و یهودی سازی آن و قتل و بازداشت و پیگرد ساکنان قدس در سایه سکوت و کوتاهی بین‌المللی و حمایت آمریکا و غرب از این جنایت‌ها ادامه دارد.

در این بیانیه تأکید شده است: جنایت به آتش کشیدن مسجدالاقصی و سایر جنایت‌های دشمن صهیونیستی که هویت و تاریخ شهر قدس و مسجدالاقصی را هدف قرار می‌دهد و از هفت اکتبر افزایش یافته است، در تغییر هویت آن یا تحمیل یک واقعیت جدید بر آن برای سیطره بر این مسجد موفق نخواهد شد. ملت ما با وحدت و مقاومت خود حامی و مدافع مسجدالاقصی تا زمان آزادی آن و نابودی رژیم اشغالگر خواهند بود.

حماس تأکید کرد: جنایت به آتش کشیدن مسجدالاقصی و تمام جنایت‌های رژیم نازی صهیونیستی و تندروهای صهیونیست علیه سرزمین، ملت و مقدسات ما تنها بر ثبات و پایداری و تعهد ملت ما به سرزمین و مقدسات خود افزوده است. جنایت‌های رژیم اشغالگر نمی‌تواند شعله مقاومت را در جان نسل‌های ملت ما خاموش کند یا اراده آن‌ها برای مقابله با جنایت‌های رژیم اشغالگر را درهم بشکند.

در بیانیه حماس تأکید شده است: مسجدالاقصی و شهر قدس عنوان نزاع با دشمن صهیونیستی و قطب نمای وحدت ملت و امت ما در دفاع از این مسجد تا زمان آزادی آن است. رژیم اشغالگر هیچ حاکمیت و مشروعیتی بر یک وجب از مسجدالاقصی ندارد. این یک مسجد اسلامی است و تا ابد اسلامی باقی خواهد ماند و تمام تلاش‌های رژیم اشغالگر برای یهودی سازی یا از بین بردن هویت آن شکست خواهد خورد. رهبران، مسئولان، ملت‌ها، دولت‌ها و سازمان‌های این امت باید به نقش و مسئولیت تاریخی خود در حمایت از پایداری و مقاومت ملت ما برای مقابله با خطر و تجاوزات رژیم اشغالگر عمل کنند. رهبران و دولت‌های امت اسلامی امروز باید به مسئولیت تاریخی خود در اتخاذ اقدامی فوری و کارآمد برای دفاع از مسجدالاقصی و حمایت از آن در برابر خطرات یهودی سازی آن عمل کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس