۱۸ زندانی جرایم مالی و غیر عمد از زندان های استان سمنان آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان سمنان از آزادی ۱۸ زندانی جرایم غیر عمد و مالی به مناسبت اربعین حسینی در این استان خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محمد صادق اکبری ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از زندان سمنان به مناسبت اربعین حسینی و در جمع خبرنگاران بیان کرد: ۱۸ زندانی جرایم غیر عمد و مالی امروز به مناسبت اربعین سالار شهیدان از زندان‌های استان سمنان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه این زندانیان با تلاش‌های ستاد دیه و دستگاه قضائی استان سمنان آزاد شدند، افزود: مددجویانی که شرایط لازم برای دریافت نهادهای ارفاقی و یا بهره مندی از تأسیسات قانونی را داشتند امروز آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان درباره این ارفاغات و امکانات بیان کرد: ایجاد زمینه صلح و سازش، مرخصی پایان حبس، آزادی مشروط، تعلیق باقیمانده مجازات حبس، رضایت شاکی، کمک خیران و… زمینه ساز آزادی این زندانیان شد.

اکبری با بیان اینکه امروز با ۸۴ زندانی نیز دیدار چهره به چهره صوت گرفت، افزود: پیگیری قانونی درخواست‌های زندانیان از جمله اقداماتی است که صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بهره برداری از مجازات‌های جایگزین حبس دیگر اقدامی است که در دستگاه قضائی استان سمنان پیگیری می‌شود، ابراز کرد: هدف دستگاه قضائی استان سمنان کاهش آلام و درد و رنج خانواده زندانیان و تأثیر گذاری اجرای مجازات بر فرد مجرم در طول دوران حبس است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس