image.png

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی از برگزاری دومین همایش تخصصی با هدف تامین مالی صنعت پتروشیمی در آبان ماه سال جاری خبر داد.

رضا نکویی عضو هیئت مدیره و مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با بیان اینکه مدیریت سرمایه‌گذاری NPCاز سال گذشته اقدام‌های جدیدی را در دستور کار قرار داده است، گفت: تلاش می‌کنیم تا برنامه‌ها و فعالیت‌ها در سال جاری با قدرت بیشتری پیگیری می‌شود. همچنین در سال گذشته سامانه‌ای تحت عنوان (جی‌فوربی) را برای سرمایه‌گذاران راه‌اندازی کردیم و تمام سرمایه‌گذاران و صاحبان طرح‌های پتروشیمی می‌توانند از این طریق ثبت‌نام می‌کنند. همچنین از نکات مثبت سامانه مذکور این است که سرمایه‌گذاران می‌توانند با بهره‌گیری از آن در وقت وهزینه صرفه‌جویی کنند.

وی بیان کرد: امسال هم مدیریت سرمایه‌گذاری شرکت ملی پتروشیمی، سامانه تمدید را در اولویت گذاشته است که از این طریق سرمایه‌گزاران بتوانند با شرایط آسان‌تری نسبت به تمدید مجوزها اقدام کنند. همچنین دی ماه سال گذشته اولین همایش سرمایه‌گذاری و تامین مالی صنعت پتروشیمی با استقبال خوبی برگزار شد و بازخوردهای خوبی از متخصصان این حوزه گرفتیم.

برگزاری دومین همایش تامین مالی صنعت پتروشیمی در آبان ماه سال جاری/ بانک مرکزی و صندوق توسعه‌ملی پشتیبان طرح‌های پتروشیمی

مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: پس از آن همایش، دو موضوع پیگیری شد که یکی از آنها بحث استفاده از نظرات خبرگان تامین مالی بود که در پی آن جلسه های خوبی با کارگزاری‌ها، بانک‌ها، صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی و متخصصان مالی انجام شد که نتیجه آن تاسیس یک کلینیک مالی با هدف برون‌رفت از مشکلات و ارائه راه‌کارهای تامین مالی از طریق پیشنهادهای متخصصان این حوزه بود.

نکویی با اشاره به اینکه در نظر داریم در سال جاری نیز دومین همایش تامین مالی صنعت پتروشیمی را برگزار کنیم،ادامه داد: آبان ماه سال جاری این همایش برگزار می‌شود و با این اقدام می‌توانیم ضمن بکارگیری تجربه‌های سال قبل از نظرات خبرگان اقتصادی هم بهره‌مند شویم.

مدیر شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه بانک مرکزی قبول کرد که در سال جاری حدود دو میلیارد دلار اوراق مرابعه ارزی را به صنعت پتروشیمی امسال تخصیص دهد. همچنین برای طرح‌هایی که در سال جاری و آینده بهره‌برداری می‌شوند بانک مرکزی از منابع خود مبلغ صد میلیون دلار به آن‌ها وام می‌دهد.

وی همچنین با بیان اینکه جلساتی با صندوق توسعه ملی داشتیم و مقرر شد آن‌ها هم در سال جاری 5 میلیارد یورو به طرح‌هایی که بازه خوبی دارند تخصیص دهند، اظهار کرد: در مورد سرمایه‌گذاری‌های خارجی هم ما بروشور سرمایه‌گذاری و طرح‌های پتروشیمی را به زبان‌های فارسی، روسی و عربی ترجمه کردیم و بازخورد مثبتی از سوی نمایندگان روسیه و عربستان گرفتیم.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با حضور ۲۸۸ شرکت خارجی و ۵۲۵ شرکت داخلی به‌مدت چهار روز (۱۸ تا ۲۱ شهریور) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس