مجلس

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز این کمیسیون، گفت: در پی شکایت ویلتموس از فدراسیون ایران ۴ میلیون و ۷۰۰ یورو پرداخت شده و این شکایت بسته شده است.

به گزارش مشرق، علی کشوری سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز این کمیسیون، گفت: کمیسیون اصل نود امروز صبح با جناب تاج رئیس فدراسیون فوتبال جلسه داشتند.

وی افزود: در این جلسه سه موضوع مطرح شد. موضوع اول دررابطه‌با شکایت یکی از داوران مبنی بر عدم معرفی وی به لیست داوران بین‌المللی بود. این داور به نتیجه آزمون اعتراض داشت.

او ادعا می‌کرد که باید نفر دوم باشد. سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مرادی رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت که نتایج محرمانه بوده، لذا اطلاعاتی که به این داور داده شده نادرست و شایعه است.

ایشان نفر چهارم شدند. به همین سبب به لیست داوران بین‌المللی معرفی نشدند. کشوری گفت: بحث بعدی در کمیسیون در مورد قرارداد ویلموتس بود.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت برخی قراردادها به این شکل است که در صورت عدم پرداخت و یا تأخیر ۲ماهه در پرداخت از سوی یکی از طرفین قرارداد شامل فسخ قرارداد یک‌طرفه می‌شود.

وی ادامه داد: این پرونده با تحریم‌های ترامپ علیه ایران مصادف شد. این تحریم‌ها از طریق فیفا هم شامل حال ایران شد. در یک مرحله به ویلموس ۲ میلیون یورو از شستا پرداخت شد.

دوباره او شکایت دیگری مطرح کرد مبنی بر این‌که تا با جای دیگری قرارداد نبسته می‌تواند خسارت دریافت کند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ویلموتس رقم طلب خود از فدراسیون را به ۱۲ میلیارد تومان رسانده بود. مبلغ ۴ میلیون و ۷۰۰ یورویی نیز به او پرداخت شد.

کشوری گفت: طبق گفته تاج مبالغی که مورد ادعای ویلموتس بود کذب بود، زیرا او با یک باشگاه اروپایی باید قراردادی را امضا می‌کرد، اما برای آن‌که از جمهوری اسلامی خسارت بگیرد از امضا قرارداد با آن باشگاه امتناع کرده بود. فدراسیون از این موضوع مطلع شد و مدارک را به فیفا ارائه کرد؛ لذا مبالغ هنگفتی را که ویلموتسو ادعا کرده بود پرداخت نشد.

وی تشریح کرد: فدراسیون فوتبال ایران از ویلموتس با عنوااعاده‌حیثیتیت شکایتی را تنظیم کرد. قراری بین فیفا و ایران گذاشته شد که به صورت تهاتری از محل فیفا مابقی حساب ویلموتس پرداخت شود.

پرونده ویلموتس بسته شده است. سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: موضوع سوم مطروحه در کمیسیون راجع‌به انتخابات هیئت‌های فوتبال استان‌ها بود. تاج گفت تا ۲۰ آبان‌ماه این انتخابات صورت می‌گیرد.

تعلل در این انتخابات به علت استعلامات پیش آمد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس