کد خبر 201802
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۰

ششمین تقابل استقلال و نفت تهران در لیگ برتر فردا در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، تیم‌های استقلال و نفت تهران از هفته سی‌ام دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر باشگاهی فوتبال ایران در حالی فردا (دوشنبه) برای ششمین بار به مصاف هم می‌روند که در 5 دیدار رو در رو در کارنامه بازی‌های این دو تیم در تاریخ ادوار لیگ برتر 4 برد برای آبی‌پوشان و یک تساوی به ثبت رسیده است و جالب اینکه هنوز نفت در تاریخ لیگ برتر همانطور که نتوانسته است پرسپولیس را شکست دهد، از پس استقلال هم برنیامده و هیچگاه مقابل این تیم هم پیروز نشده است.

در این میان سهم آبی‌پوشان از 12 گلی که در دیدارهای رو در روی استقلال - نفت تهران به ثمر رسیده 10 گل و سهم نفت تهران هم 2 گل است تا به این ترتیب علاقمندان به فوتبال فردا در انتظار به ثمر رسیدن گل شماره 13 در این دیدار باشند.

در این بین نفت تهران از فصل دهم رقابت‌ها، وارد لیگ برتر شده است تا به این ترتیب در تاریخچه دیدارهای استقلال - نفت تهران در 9 فصل ابتدایی لیگ برتر خبری از بازی‌‌های این دو تیم نباشد.

هر پنج بازی گذشته این دو تیم همواره در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شده تا بر همین اساس خیلی نتوان روی بازی‌های برگشت آنها تمرکز کرده و آمار بازی‌های برگشت را به تفکیک از مجموع بازی‌ها، محاسبه کرد.

برتری 3 بر یک استقلال مقابل نفت به عنوان پرگل‌ترین دیدار و برتری 3 بر صفر آبی‌ها هم به عنوان مقتدرانه‌ترین برتری در تاریخچه رویارویی‌های این دو تیم به ثبت رسیده است.

نکته قابل توجه در بازی فردا اینکه استقلال در صورت برتری مقابل نفت تهران و با تساوی دیدار سپاهان و تراکتورسازی، یک گام بلند به سوی قهرمانی برخواهد داشت.

تقابل امیر قلعه‌نویی و منصور ابراهیم‌زاده، سرمربیان دو تیم در حالی که این دو در گذشته در تیم ملی با یکدیگر همکار بودند، از دیگر نکات قابل توجه این دیدار محسوب می‌شود.

استقلال در پایان هفته بیست و نهم با 59 امتیاز صدرنشین است و نفت هم با 47 امتیاز در مکان پنجم جدول قرار دارد.

*نتایج کامل تمام دیدارهای استقلال - نفت تهران در ادوار لیگ برتر حرفه‌ای به شرح زیر است:

فصل دهم لیگ برتر:

دور رفت: استقلال صفر - نفت صفر

دور برگشت: استقلال 3 - نفت یک

فصل یازدهم لیگ برتر:

دور رفت: استقلال 2 - نفت صفر

دور برگشت: استقلال 3 - نفت صفر

فصل دوازدهم لیگ برتر:

دور رفت: استقلال 2 - نفت یک

دور برگشت: استقلال ؟ - نفت ؟


*گزارش بازی رفت دو تیم در فصل دوازدهم لیگ برتر:

«صعود استقلال به رده دوم با مهار نفت 9 نفره»

در ادامه هفته سیزدهم لیگ برتر استقلال از ساعت 18 چهارم آبان‌ماه سال جاری در ورزشگاه آزادی و در حضور حدود 5 هزار به مصاف نفت تهران رفت و با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید.

یعقوب کریمی در دقیقه 15 برای نفت تهران گلزنی کرد و ساموئل در دقیقه 21 و آرش برهانی در دقیقه 52 گل‌های استقلال را به ثمر رساندند.

آبی پوشان تهرانی با این برد 22 امتیازی شدند و به رده دوم جدول صعود کردند. استقلال یک بازی از تراکتورسازی صدرنشین کمتر دارد. نفت تهران هم با 21 امتیاز به رده سوم سقوط کرد.

محسن قهرمانی داور مسابقه به سیدایمان موسوی از نفت و هاشم بیک‌زاده، سیاوش اکبرپور و میثم بائو از استقلال کارت زرد نشان داد.

داور مسابقه همچنین در دقیقه 80 وریا غفوری و یعقوب کریمی از نفت را با کارت قرمز مستقیم اخراج کرد تا نفت در 10 دقیقه پایانی با 9 بازیکن به کار ادامه دهد.



ترکیب استقلال:

سیدمهدی رحمتی، پژمان منتظری، خسرو حیدری، جی لوید ساموئل، حنیف عمران‌زاده، هاشم بیک‌زاده(از دقیقه 83 امیرحسین صادقی)، جواد نکونام، علی حمودی، سیدمیثم حسینی(از دقیقه 46 میثم بائو)، سیاوش اکبرپور(از دقیقه 86 سیدامین منوچهری) و آرش برهانی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب نفت تهران:

سوشا مکانی، وریا غفوری، هادی شکوری، احمد آل‌نعمه، وحید حمدی‌نژاد، علیرضا عزت‌کرامت، یعقوب کریمی، رحیم زهیوی، مگنو باتیستا، مصطفی سیفی(از دقیقه 76 حسین امامیان)، سیدایمان موسوی( از دقیقه 84 میثم آقابابایی)

سرمربی: منصور ابراهیم‌زاده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس