جستاری در حرف‌ها و مواضع طرح شده از سوی نامزدهای قطعی و بالقوه انتخابات آتی می تواند زمینه آشنایی بیشتر را با شخصیت ها و گفتمان های این افراد فراهم آورد.

گروه سیاسی مشرق _  در حال حاضر بخش عمده ای از فضای سیاسی و رسانه ای کشور تحت الشعاع یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته است و روزانه شاهد انتشار اخبار، گزارش ها و تحلیل های مختلفی درباره آخرین صف بندی های سیاسی، ائتلاف ها و رایزنی ها هستیم.

جستاری در حرف‌ها و مواضع طرح شده از سوی نامزدهای قطعی و بالقوه انتخابات آتی می تواند زمینه آشنایی بیشتر را با شخصیت ها و گفتمان های این افراد فراهم آورد.


پورمحمدی رسما اعلام کاندیداتوری کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی دبیر سیاسی جامعه روحانیت مبارز در گفتگویی به  تشریح ابتکار انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز پرداخت.

پورمحمدی گفت: به صورت جدی کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم هستم.
معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز که از 26 اسفند ماه رسما در زمره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم درآمده است از طراحی مدلی برای رسیدن به نامزد واحد اصولگرایان خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در این باره گفت: در جامعه روحانیت مبارز به مدل جامعی رسیده ایم و اکثریت زیر این چتر آمده و اعلام موافقت کرده اند.
وی این تجمیع و ائتلاف را دو پایه خواند و گفت: هر کدام از ائتلاف ها کاندید نهایی خود را را معرفی می کنند و بعد از آن بسته به آرایش سیاسی و حضور کاندیداها از جناح های مختلف و تایید شورای نگهبان آنجا اینکه چند کاندیدایی به کار خود ادامه دهند یا تبدیل به یک نامزد شود بر اساس داوری رئوس اصولگرایان تصمیم گیری می شود. این فرمول نهایی شده، مورد قبول واقع و وارد فاز اجرایی شده است.




پورمحمدی با یادآوری اینکه کاندیداهای اصلی که وارد صحنه شده اند در دو ائتلاف شاخص حضور دارند، پیش بینی کرد به زودی به تعداد افراد عضو این دو ائتلاف اضافه می شود و به ائتلاف سه گانه طی دو سه روز آینده افراد جدیدی اضافه خواهد شد.
عضو جامعه روحانیت مبارز درباره نامزد احتمالی دولت احمدی نژاد نیز گفت: دولت اگر کاندیدایی داشته باشد که مورد تایید قرار بگیرد ظرفیت بالایی دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: اگر رئیس جمهوری آمد و گفت برنامه ای دارم که خلاف برنامه های مصوب کشور است شورای نگهبان باید صلاحیتش را رد کند. ینقدر در این جهت رادیکال هستم. عملگرا و برنامه محور هستم. یعنی اگر فردی بیاید و بگوید برنامه ای دیگر غیر از برنامه توسعه کشور دارم شورای نگهبان باید او را رد صلاحیت کند.(لینک خبر)


نامزدهایی که به يقين ردصلاحيت می‌شوند

حسین شریعتمداری در یاداشت امروز روزنامه کیهان نوشت: نامزدهاي مورد نظر دو گروه مشترك «اصحاب فتنه» و «حلقه انحرافي» اگرچه قرار است به طور جداگانه و با ظاهري متفاوت و حتي با تظاهر به اختلاف با يكديگر مطرح شوند ولي به يقين از سوي شوراي نگهبان رد صلاحيت خواهند شد.
وی ادامه داد: هر دو جريان فتنه و حلقه انحرافي مخصوصاً اعضاي اصلي آنها نه فقط پايگاهي در ميان مردم ندارند، بلكه با مخالفت شديد و بعضاً آميخته به عصبانيت آنان نيز روبرو هستند.(لینک خبر)


کرباسچی:نیازمند وحدت ملی هستیم

کرباسچی در گفتگو با سالنامه نوروزی اعتماد گفت: همه می خواهیم در جامعه کار و زندگی کنیم و معاشرت داشته باشیم. همه‌مان هم می‌گوییم دور از خشونت می خواهیم انتقاد داشته باشیم و می خواهیم نواقص و کاستی ها را اصلاح کنیم و دنبال براندازی و تغییرات نظام نیستیم. مثلاً خدای ناکرده فرض کنید این نظام اگر نباشد چه نظامی را می خواهیم جایگزین این نظام بکنیم؟ دنبال چه الگویی هستیم ؟ الگوی آمریکایی، روسی یا الگوی چینی؟ ما اگر بخواهیم این الگوی- ملی اسلامی خودمان را با شرایط جامعه، فرهنگ، دین و منطقه به صورت مستقل حفظ کنیم نیازمند یک تلاش همه جانبه و وحدت ملی و گفتمان ملی هستیم.



وی در ادامه افزود: من معتقد بودم که حتی در انتخابات مجلس همه باید شرکت کنیم اما برای اینکه شق عصای مسلمین نشود و جمعیت متفرق نشود گفتیم که باشد و ما تبلیغ این حرف ها را نمی کنیم ولی عده  زیادی از نیروهایی را که می توانستیم به مجلس  بفرستیم بدون هیچ بهایی از دست دادیم.  
با این حضور پیدا نکردن در انتخابات مجلس هم چیزی به دست نیامد که دل مان را به آن خوش کنیم و بگوییم آمار واقعی شرکت کنندگان اینقدر بوده است و از این دست حرف ها. این تحریم تاثیری در جامعه نداشت.(لینک خبر)


محسن هاشمی: پدرم قصد کاندیداتوری ندارد

محسن هاشمی در گفتگو با مهر با اشاره به آخرين وضعيت و مواضع هاشمی در انتخابات آینده گفت:  با توجه به اينكه فرزند ايشان هستم، نمي‌خواهم در اين مورد صحبت كنم. ولي آنچه فعلاً مسلم است كه آقای هاشمی قصد ورود به انتخابات را با توجه به شرايط موجود ندارند. مگر اينكه شرايط فرق كرده و لزوم حضور ايشان براي حل مشكلات نظام مهم و لازم جلوه ‌كند. البته در اين صورت، اتفاقات و تخريب هایی که در گذشته برعلیه وی صورت می گرفت، بعيد است که تكرار شود؛ زيرا در اين 8 سال نيز هاشمي نظر مردم را بيش از آنچه فكر مي‌كنيد به خود جلب كرده است و تخريب‌هاي ناجوانمردانه را پشت سرگذاشته است.



وی گفت: حاج آقا و خانواده هنوز به صورت مصداقی روی هیچ فردی صحبت نکرده و به توافق نظر نرسیده اند، ضمن این که تاکنون تصمیمی هم برای ورود به انتخابات از سوی آقای هاشمی اتخاذ نشده است. ایشان منتظر هستند که ثبت نام ها انجام شود و سپس درباره چگونگی ورود به مباحث انتخاباتی تصمیم بگیرند.(لینک خبر)


عارف:تصمیمم برای کاندیداتوری جدی‌تر شده است

محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات در دیدار جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه‌های گرکان، شیراز، اراک و جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران با بیان اینکه تصمیمم نسبت به حضور در انتخابات در مقایسه با ماه‌های گذشته جدی‌تر شده است، مهمترین مساله کشور را مسایل اقتصادی و معیشت مردم دانست و گفت: اعتقادم به توسعه فراگیر و جامع است. اگر بخواهیم با صداقت و عملیاتی صحبت کنیم، نمی‌شود وعده‌‌های عجیب و غریب به مردم داد. در مقطع فعلی مهم‌ترین مساله کشور کاهش تورم و فقر ایجاد شده است. اکثریت مردم در تامین معیشت آبرومند با مشکل رو به رو هستند و این مساله به هیچ وجه زیبنده کشور نیست.



عارف با تاکید بر اینکه اعتقادی به تغییر فله‌ای مدیران ندارم، گفت: نباید خودمان را محدود به یک جریان خاص کنیم بلکه باید از همه پتانسیل‌های کشور و همه نیروهای توانا، مستعد و با انگیزه برای خدمت به مردم خوب کشورمان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اصلاحات مرامنامه‌ای مصوب ندارد، سیدمحمد خاتمی را رهبر اصلاحات دانست و گفت: اگر در سال 84 رهبری اصلاحات فعال عمل می‌کرد، در انتخابات آن سال اصلاح‌طلبان شکست نمی‌خوردند.(لینک خبر)


ولايتي با مراجع تقليد قم دیدار کرد

علي اكبر ولايتي امروز يكشنبه در سفر يك روزه به قم با مراجع عظام تقليد قم ديدار و گفتگو کرد.
عضو ائتلاف سه گانه اصولگرايان، صبح امروز با آيات عظام علوي گرگاني، مكارم شيرازي، صافي گلپايگاني و همچنين آيت الله هاشمي شاهرودي ديدار و گفتگو كرده است.



مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل هدف از ديدار با مراجع معظم تقليد را استفاده از رهنمودهاي اين عزيزان اعلام كرد و اظهار داشت: سعي كرده‌ايم از فرصت حضور در قم حداكثر حسن استفاده را داشته باشيم كه قطعا رهنمودهاي مراجع معظم تقليد موجب دلگرمي ما خواهد شد.(لینک خبر)


مهرعلیزاده:خاتمی نیاید تنها گزینه اصلاح‌طلبان ائتلاف است

محسن مهرعلیزاده کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آتی در گفت‌و‌گو با فارس، ضمن پیشنهاد «طرح انسجام» برای به وحدت رسیدن اصلاح‌طلبان اظهار داشت: در صورتی که آقای خاتمی حاضر به ورود به انتخابات نشود، باید یکی از دو یا سه نفر از کاندیداهای مطرح در قالب یک ائتلاف و تحت هدایت هیأتی متشکل از بزرگان اصلاح طلب به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان معرفی شود.



وی درباره نوع ورود خود به یازدهمین رقابت‌های ریاست جمهوری نیز گفت: با توجه به تحولاتی که در نگرش عمومی سیاسی جامعه صورت پذیرفته، مردم به گروه‌ها و جناح‌ها رای می‌دهند و به این ترتیب کاندیداتوری مستقل منتفی است اما در صورت تشکیل ائتلاف و عملیاتی شدن طرح انسجام، یکی از اعضای آن خواهم بود.(لینک خبر)


"نماد انتخاباتی بنده سبز است"

حجت‌السلام و المسلمین سید محمد باقر خرازی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: شعار انتخاباتی بنده چهار حقیقت مهم است که شامل پیشرفت، آرامش، رفاه و سلامتی منجر به ستایش خداوند است.
وی با بیان اینکه نماد ما رنگ سبز خواهد بود چرا که این نشانه نمودی از دلدادگی به ولایت و اهل بیت (ع) است، افزود: بنده تنها کاندیدایی هستم که از طایفه سادات بوده و با تمام توان تا روز آخر در مرام و عقیده خود باقی می‌مانم.



کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری بیان داشت: بنا نیست رنگ سبز نماد مخالفت با نظام باشد، بنابراین آمده‌ایم به نام حزب‌الله و با رنگ سبز در انتخابات حاضر شویم.(لینک خبر)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    0 0
    با ولایت تا شهادت رای ما کاندید جبهه پایداری
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    0 0
    رای من محسن رضایی به خاطر برنامه ها و تخصصش
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    0 0
    محقق داماد یکی از گزینه های اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری است از نظر فکری به اصلاح طلبان نزدیک است
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    0 0
    چرا غرب از حضور دکتر جلیلی در مذاکرات واهمه دارد؟ / درخواست غرب برای تغییر جلیلی از تیم مذاکرات/ دکتر جلیلی برآمده از مکتب و تفکر دفاع مقدس است
  • ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۳۰
    0 0
    به تعبیر رهبری معظم مردم به کسى رأى مى‌دهند که تجسم آرزوهای بزرگ مردم در انقلاب باشد
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
    0 0
    حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر این‌که «گسترش مشارکت مردم در انتخابات در درجه اول اهمیت قرار دارد» اظهار کردند: حضور گسترده مردم در درجه اول است. حضور مردم پای صندوق‌های رای می‌تواند تهدیدهای دشمنان را بی‌اثر کند، آن‌ها را ناامید و امنیت کشور را تامین کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس