کد خبر 387959
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱

پادشاه عربستان در گفت‌وگویی تلفنی رئیس‌جمهور مصر با وی تأکید کرد موضع ریاض در قبال مصر ثابت است و روابط بین آن دو گسترده‌تر از آن است که برای بر هم زدن آن تلاش شود.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی عربستان نوشت: «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر، دیروز با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی تماس تلفنی انجام داد.

سران عربستان سعودی و مصر در این گفت‌وگو «روابط دو جانبه بین دو کشور و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.»

ملک سلمان در این گفت‌وگو با تأکید بر حمایت عربستان سعودی از دولت و ملت مصر، تصریح کرد «موضع عربستان در قبال مصر و امنیت و ثبات آن ثابت است و تغییر نمی‌کند.»

پادشاه جدید عربستان با بیان اینکه روابط استراتژیک و سرنوشت مشترک کشورهای مصر و عربستان را به هم نزدیک می‌کند، افزود: روابط عربستان و مصر فراتر از هرگونه تلاش برای برهم زدن روابط ویژه و مستحکم بین این دو کشور است.

السیسی نیز به نوبه خود از موضع پادشاه سعودی در قبال مصر قدردانی و ابراز امیدواری کرد امنیت و ثبات هر دو کشور پایدار بماند.

برخی از تحلیلگران مسائل خارومیانه می‌گویند روابط مستحکمی که ریاض و قاهره در دوره «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سابق عربستان سعودی داشتند، در سایه پادشاهی سلمان بن عبدالعزیز در حال فروپاشی است.

به گفته این تحلیلگران، ملک سلمان از نوع تعامل دولت قاهره با جماعت «اخوان‌المسلمین» در مصر ناراضی است و این موضوع باعث شده است روابط این دو کشور متحد سنتی را روز به روز سردتر کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس