کیوان امجدیان گفت: در خاطرم هست که در خبری خواندم که رهبر انقلاب در دیداری با هنرمندان فرموده بودند در ارتباط با حضرت خدیجه کار تولید کنند و این سخن رهبری جرقه‌ای شد تا برای نگارش آن جدی‌تر اقدام کنم.

به گزارش مشرق، کیوان امجدیان نویسنده رمان «آوای تار یحیی» از نگارش کتابی پیرامون شخصیت حضرت خدیجه (س) با عنوان «مادر بهشت» خبر داد و گفت: رمانی در مورد زندگانی حضرت خدیجه (س) در دست نگارش دارم که فعلا «مادر بهشت» را برای عنوان آن برگزید‌ه‌ام.

وی با اشاره به اینکه اغلب مردم اطلاعات زیادی پیرامون همسر رسول گرامی اسلام (ص) ندارند گفت: اغلب مردم به خصوص نوجوانان در مورد ایشان اطلاعاتی ندارند و تنها چیزی که می‌دانند این است که ایشان با اختلاف سنی 15 سال با پیامبر ازدواج کردند و دارایی خود را بعد از ازدواج در خدمت اسلام قرار دادند. اما اینکه دوران کودکی ایشان چگونه بوده و ماجراهای زندگی‌شان در آن مقطع چه بوده، پوشیده است.

نویسنده «آوای تار یحیی» گفت: پیرامون این شخصیت تحقیقات و مطالعاتی کرده‌ام و در نهایت به طرح یک رمان نوجوان رسیدم. سعی می‌کنم زبان این رمان سنگین نباشد، زیرا کتاب‌هایی که در مورد پیامبر نوشته شده یک زبان سنگینی دارد ولی سعی کردم در این کار این زبان اینطور نباشد و مخاطب نوجوان بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

این نویسنده به نحوه روایت این رمان نیز اشاره کرد و گفت: روایت‌ها را توسط راوی دانای کل نقل کرده‌ام. البته سعی کردم که روایت‌ها دانای کل نباشد، ولی اگر می‌خواستم روایت‌ها از زبان یک شخص روایت کنم بخش‌هایی از روایت قلم می‌افتاد، از همین رو راوی دانای کل را برای این کار برگزیدم.

او اضافه کرد: روایت کتاب از پدر حضرت خدیجه(س) آغاز می‌شود و کل موضوع به این بانو ارتباط پیدا می‌کند، ولی تمام حوادث مرتبط با رسول گرامی اسلام است. اتفاقات تاریخی را دستمایه کردم تا روایت‌هایی را که کمتر بیان شده را نقل کنم.

امجدیان در ادامه به کتاب خود اشاره کرد و گفت: تحقیقات و طرح کتاب تمام شده است. روایت این کتاب در 10 فصل صورت می‌گیرد که یک فصل کار تمام شده است و اگر مشکلی پیش نیاید تا دو ماه آینده کار تمام خواهد شد.

وی افزود: بخش عمده کار تحقیقات آن بود که انجام شده زیرا سعی کردم بخش اعظمی از کارهای مرتبط با شخصیت پیامبر را بازخوانی کنم تا بتوانم از آنها استفاده کنم.

این نویسنده جذابیت شخصیت بانوی بزرگ اسلام را علت اصلی نگارش این کار عنوان کرد و گفت: روایت زندگی حضرت خدیجه (س) برایم جالب بود زیرا شخصیت عجیب و جذابی دارند. از طرفی ندیده بودم که کتابی حتی در حد داستان کوتاه در مورد حضرت خدیجه (س) کار شود، ضمنا در خاطرم هست که در خبری خواندم که رهبر انقلاب در دیداری با هنرمندان فرموده بودند در ارتباط با حضرت خدیجه کار تولید کنند و این سخن رهبری جرقه‌ای شد تا برای نگارش آن جدی‌تر اقدام کنم.

امجدیان در پایان گفت: برای این کتاب سفارشی نگرفته بودم و کاملا دلی به نوشتن این اثر پرداختم و هنوز با ناشری به صورت قطعی در مورد چاپ این کتاب صحبتی نکرده‌ام.

فارس


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس