کد خبر 504843
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: هم سهمیه بنزین و همچنین بیمه رانندگان تاکسی توسط دولت محترم تدبیر و امید قطع شده است و همین امر موجب افزایش نرخ کرایه ها خواهد شد.

 به گزارش مشرق، ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی در تهران چه اقداماتی انجام شده است اظهار داشت: به نظر می رسد که بایستی ظرف مدت یک الی دو ماه آینده لایحه افزایش نرخ کرایه های حمل ونقل عمومی از سوی شهرداری تهران به کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر ارائه شود تا این کمیسیون سر صبر محاسبات خود را در این باره انجام دهد.

وی در ادامه افزود: به طور قطع سازوکاری خواهیم داشت که هم به نفع رانندگان تاکسی و اتوبوس بخش خصوصی باشد و هم به نفع مردم و استفاده کنندگان از ناوگان حمل و نقل عمومی. البته بستگی به میزان تورم جامعه نیز دارد که نرخ کرایه تغییر خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که هم سهمیه بنزین و همچنین بیمه رانندگان تاکسی توسط دولت محترم تدبیر و امید قطع شده است و همین امر موجب افزایش نرخ کرایه ها خواهد شد خاطرنشان کرد: با این وضعیت و چنانچه دولت سهم بیمه رانندگان تاکسی را پرداخت نکند، این امکان وجود خواهد داشت که برای کاهش سبد هزینه این رانندگان زحمتکش، نرخ کرایه ها را علاوه بر نرخ تورم افزایش دهیم.

قناعتی در ادامه تصریح داشت: الان به طور قطع نمی توانم راجبه میزان افزایش نرخ کرایه ها صحبت کنم. اما اجازه بدهید که ببینیم که لایحه شهرداری چگونه به شورای شهر ارائه می شود و آزادسازی نرخ بنزین و همچنین قطع سهم بیمه رانندگان به چه میزان به هزینه های آنان اضافه کرده است.

وی گفت: در بخش ناوگان مترو نیز درنظر داریم که هزینه ها افزایش پیدا نکند، چراکه مدیریت شهری نسبت به استفاده مردم از این ظرفیت تاکید زیادی دارند و چنانچه بسته های تشویقی به آن بدهیم، دیگر نیازی به افزایش نرخ کرایه ناوگان مترو نخواهد بود. به طور کلی به دلیل اینکه ناوگان تاکسیرانی در دست بخش خصوصی است، بایستی به گونه ای حمایت شوند که ضربه ای به درآمد آنها وارد نشود.

منبع: تهران پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
    0 0
    نرخ اتوبوس در اصفهان تقریبا 350 تومن بوده و همین امروز سوار اتوبوس شدم شده 600 تومن!!! یعنی دو برابر شده... مردم به قدری تو اتوبوس شوکه شده بودن که باورشون نمیشد... این در حالیه که در کمال وقاحت دیشب تو اخبار گفتن 20درصد!!! تازه گفتن که از تهران 15درصد افزایش یافته... چرا سایت هایی مثل همین مشرق و سایتهای مشابه در این موارد گزارش و انتقادی نمیکنن؟؟؟ یعنی حتما موضوعات باید برجام باشه؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس