در جامعه دینی هیچ‌گاه جرم فرزند را به حساب والدین نمی‌نویسند و بالعکس؛ اما اگر پدر و مادر مقابل رفتار غلط سکوت کرده و از آن‌ها حمایت هم بکنند، باید این حق را به افکار عمومی داد که بگویند، پدر و مادر نیز هم جهت با رفتار فرزندان هستند.

85
گروه سیاسی مشرق -" ... فائزه کارش را با ورزش خانم‌ها شروع کرد که کار درستی هم بود. یکی از اشکالات از اول انقلاب این بود که به زن‌ها در ابعاد نیازهایشان توجه نمی‌کردیم و او به خاطر اینکه این نیاز را فهمیده بود، به دنبال کمک رفت... او مخلص انقلاب است..."[1]

آنچه ذکر شد، گوشه‌ای از حمایت مطلق هاشمی رفسنجانی از فائزه است، حمایتی که تا به امروز هاشمی از آن ابراز ندامت نکرده و هیچ تلاشی برای تعدیل این تعاریف از خود نشان نداده است.

*******

اخیراً در رسانه‌ها خبری منتشر شده مبنی بر دیدار فائزه هاشمی رفسنجانی با "فریبا کمال آبادی"، عضو ارشد بهاییت ایران که به تازگی بعد از 8 سال زندان به مرخصی آمده است.

آقای هاشمی؛ فائزه مخلص انقلاب است یا ضدانقلاب است؟در بخشی از تصویر منتشر شده از این دیدار، عکسی بر روی دیوار از (عباس افندی فرزند ارشد بهاءالله (بنیانگذار بهاییت که به نام عبدالبهاء شناخته می‌شود و سومین شخصیت محوری بهاییت است، دیده می‌شود.

پیش از این فائزه هاشمی در مصاحبه‌ای با روزنامه فیگارو ضمن بیان خاطرات خود با بهائیان در زندان، آن‌ها را انسان‌های بزرگی دانسته بود.

فائزه هاشمی در این مصاحبه به زندانی شدنش به مدت 6 ماه در سال 2012 می‌گوید که زندان تجربه بسیار خوبی بود چرا که با زنان و مردان بزرگ ایرانی، بهائی‌ها، اعضای مجاهدین خلق، اصلاح‌طلبان و کسانی آشنا شدم که برای باورهایشان مبارزه می‌کنند.[2]

اینکه دیدار فائزه با دشمنان جمهوری اسلامی ایران جرم است یا نه؛ اینکه این انتشار این عکس قابلیت پیگیری دارد یا نه؛ اینکه نزدیکی و احتمالاً مراودات فائزه با این چنین افرادی جرم قابل پیگیری است یا نه، مربوط به نهادهای امنیتی و قوه قضاییه است و ورودی به این موضوعات نخواهیم داشت، همچینن به دنبال فائزه شناسی یا فرزند شناسی خاندان هاشمی نخواهیم رفت و نیک می‌دانیم اگر روی تک تک اعضای این خانواده دست بگذاریم، سند برای حمله به انقلاب و انقلابیون وجود دارد؛ آنچه به دنبال آن هستیم، ذکر نکاتی خطاب به پدر این خانواده است.

آقای هاشمی؛

به نظر شما چه عواملی باعث می‌شود که فرزند جنابعالی این چنین راحت با دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران دیدار کند و شما خم به ابرو نیاورید و هیچ ابراز برائتی از چنین اقداماتی نداشته باشید؟

مگر شما از خیانت بهاییت از ابتدای انقلاب اسلامی تا به حال، آگاهی ندارید؟ آیا سکوت و حمایت این چنینی که فائزه مخلص انقلاب است، با این ادعا که می‌گویند شما از ارکان انقلاب هستید، سنخیت دارد؟ با حمایت‌های قاطعانه جنابعالی و سکوت‌های معنادار شما مقابل رفتارهای خلاف و مجرمانه فرزندانتان در حکومت اسلامی، چگونه باید بپذیریم که شما در این رفتارها سهیم نیستید؟

آقای هاشمی؛

شما در سال سال 1369 و در جمع روحانیون، وعاظ و ائمه جماعات تهران گفتید "ما باید مواظب باشیم بچه‌هایمان گمراه نشوند و این از وظایف شماست."[3]

سؤال اینجاست که وقتی فائزه هاشمی در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای بهار اینچنین می‌گوید: در میان هم‌بندی‌ها و دوستانم، بهایی‌ها، تعدادی از سازمان مجاهدین و... چند نفر لائیک و چپ بودند... بابا در ملاقات گله‌های آن طرف را منتقل کرد که چرا به مجاهدین، منافقین نمی‌گویم یا چرا روابط خوبی مثلاً با مجاهدین و بهائی‌ها دارم"[4]؛ چرا شما هیچ ابراز برائتی از رفتار فرزندان خود در افکار عمومی، بروز ندادید تا مردم بدانند راه شما از فرزند خود جدا است؟ شما برای عدم گمراهی فرزندانتان چه تلاشی از خود نشان دادید؟

آقای هاشمی؛

شما در سخنرانی سال 1362 در جمع فرماندهان و مسوولان دایره سیاسی و عقیدتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره احتمال خیانت به انقلاب از سوی هر کس حتی روحانیون سرشناس، گفتید "... ما در روحانیت خودمان هم چنین اعتمادی نداریم. روحانیون سرشناس ما هم ممکن است چنین خیانتی بکنند که دیدید از این‌ها هست تا چه رسد به اقشار دیگری که از مرکز این انقلاب فاصله دارند. بنابر این یک چیز قابل قبولی برای ملت ماست که از هر جناحی از دانشگاهی و از اداری و از سیاسی از اقتصادی و از نظامی از هر جا عناصری باشند که با انقلاب سازگار نباشند ..."[5]

سؤال این است، وقتی فرزندان شما علیه انقلاب و نهادهای انقلابی ایستادن و در خیابان‌های و در کنار فتنه گران و ضدانقلاب مشاکرت داشتند؛ شما چرا سکوت کردید و هیچ اعلام موضوعی از خود نشان ندادید؟ آیا سکوت در بحرانی‌ترین برهه انقلاب اسلامی، کمک به انقلاب است یا ضربه به آرمان‌های انقلاب؟

آقای هاشمی؛ فائزه مخلص انقلاب است یا ضدانقلاب است؟چرا وقتی فرزند شما فاطمه خانم هاشمی درباره حکومت اسلامی می‌گوید: "سال ۸۸ روزی پدر ما را دورهم جمع کردند و گفتند دو راه برای زندگی جلوی ما هست: یکی اینکه با حکومت و کسانی که تخلف و ظلم می‌کنند، باشیم و قطعاً شما بهترین زندگی را خواهید داشت؛ اما اگر در کنار مردم قرار بگیرم و از مردم حمایت کنم، شما را اذیت می‌کنند و به زندان می‌اندازند و برخوردهای غیرقانونی با شما انجام می‌دهند و شما باید این‌ها را تحمل‌کنید و ما هم گفتیم تحمل می‌کنیم زیرا چیزی جز راه درست در کنار مردم را نمی‌خواهیم!"[6] شما از چنین گستاخی اعلام برائت نکردید؟ آیا حق می‌دهید که بگوییم شما در گمراهی فرزندانتان نه تنها تلاش نکردید بلکه به عنوان کاتالیزور آن‌ها را به سمت انحراف سوق دادید؟

آقای هاشمی؛

شما در یکی از سخنرانی‌های خود در سال 1362 درباره حمله به دادگاه‌های انقلاب اسلامی؛ گفتید: "یک عده‌ای مخالف هستند و در این مملکت و در این انقلاب آن‌هایی که مخالف دادگاه انقلاب هستند که قاعدتاً مخالف انقلاب هستند و یا آن‌هایی که انقلاب را نمی‌فهمند..."

و همچنین در جای دیگری می‌گویید: " اگر روزی ما بخواهیم جامعه اسلامی واقعی داشته باشیم دادگاه‌های متناسب با نظام جمهوری اسلامی، با قاطعیت و سرعت و صداقت، چیزی شبیه همین باید داشته باشیم، به‌اضافه تجربه و معلومات که این تدریجی است و باید کم‌کم تربیت بشوند و جلو بیایند. قضاوت اسلامی اصلاً عجله در آن خوابیده، سرعت درونش خوابیده، ... دادگاه‌های انقلاب نیز چیزی نیست که بشود در یک مقطعی آن را قطع کرد"[7]

آقای هاشمی؛ فائزه مخلص انقلاب است یا ضدانقلاب است؟وقتی فرزند مجرم شما، مهدی هاشمی بر اساس رأی دادگاه انقلاب اسلامی محکوم به گذراندن زندان شد؛ شما در راستای رفتار تربیتی و انقلابی فرزندان، چه عکس‌العملی از خود نشان دادید؟

چرا برای فرزند خود فیلم وداع درست کردید و در گوشش اعلام کردید" من به‌روشنی می‌بینم که ان‌شاءالله به‌زودی سالم و بانشاط بیرون می‌آیید و وارد جامعه می‌شوید برای خدمت؛ و خداوند اجر زحمات طولانی تو را فراموش نخواهد کرد و جامعه هم بحمدالله تاکنون متوجه شده و بیشتر متوجه خواهد شد که بر تو ظلم رفت"

آقای هاشمی آیا مظلوم نشان دادن فرزندی که محکوم است، نشان از تلاش شما برای تربیت فرزندانتان است یا حمایت از رفتارهای آن‌ها؟

وقتی شما مهدی را مظلوم بخوانید قطعاً فائزه نیز بر اساس همین نگاه به خود جرئت می‌دهد با دشمنان انقلاب اسلامی نشست‌وبرخاست کند و مطمئن باشد پدرش، هیچ نگرانی از این بابت نخواهد داشت.

در جامعه دینی هیچ‌گاه خلاف و جرم فرزند را به حساب پدر و مادر نمی‌نویسند و بالعکس؛ اما اگر پدر و مادر از فرزند خود به صورت مطلق حمایت کنند باید این حق را به افکار عمومی داد که بگویند قطعاً پدر نیز همسو هم جهت با افکار و رفتار فرزندان است.

متأسفانه آقای هاشمی فائزه نه تنها مخلص نیست بلکه در زمره ضدانقلاب قرارگرفته است و اگر شما باز هم سکوت کنید، برای مردم ثابت می‌شود که نسبت به رفتارهای ضد انقلابی فرزندان خود نه تنها حساسیت ندارید بلکه در مقاطعی همراه و هم جهت هستید.



[1] - بی‌پرده با هاشمی رفسنجانی، قدرت الله رحمانی، تهران، کیهان، 1382، صص 223-224، چاپ دوم

[2] - http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950224000499

[3] - خاطرات هاشمی رفسنجانی؛ سال 1369، اعتدال و پیروزی، صفحه 692

[4]- پایگاه خبری دانا در گزارشی با عنوان (کدهایی دقیق از نفوذ بهاییان در اندرونی برخی مقامات) می‌نویسد: یکی از زندانیان فرقه صهیونیستی بهائیت بنام مهوش شهریاری که از دوستان و نزدیکان او در زندان اوین بوده است در یادداشت‌های روزانه خود که بعدها رسانه‌های بهایی منتشر کردند نوشته است:

"امروز فائزه خانم اعلان کرد که مایل است ھمراه ما روزه بگیرد [یازدهم تا ۲۹ اسفند دوران روزه بهاییان است]. با او افطار کردیم. محبت او فوق‌العاده است."

*این فرد در ۲۸ اسفند می‌نویسد: "امشب افطار مھمان فائزه خانم بودیم. ھمه را دعوت کرده بودند به فسنجان با پسته رفسنجان، سالاد الویه و سوپ عالی. بعد ھم چند دقیقه‌ای صحبت کرد. قرار است سی‌ام اسفند بعد از سال تحویل آزاد شود اما اعلان کرده که مایل است که سال تحویل را در زندان بگذراند، ھمراه با بقیه دوستانش."

[5] - کتاب سخنرانی‌های هاشمی رفسنجانی، سال 1362، صفحه 94

[6] - http://www.mashreghnews.ir/fa/news/465813

[7] - کتاب سخنرانی‌های هاشمی رفسنجانی، سال 1362، صفحه 66

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 145
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 135
  • ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    به هر حال هاشمی فرزندانش را در کیش و رامسر بزرگ کرده است بنا بر نوشته های خودش! از او که انتظاری نیست. تعجب از شما است که چرا هنوز خود را به آن راه می زنید و انتظار دارید هاشمی در مقابل حرکات فرزندانش حرفی بزند!!
  • مهدی ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    3 1
    بهایی ها هموطن ما هستند و باید مثل بقیه به آنها احترام گذاشت,من خود یک مسلمانم ولی احترام زیادی برای هر انسان چه بهایی چه کلیمی و ... قائلم. خوشبختانه امروز تعداد افرادی که دین و فرقه کسی برایشان مهم نیست بلکه رفتار و کردار اون شخص برایشان معیار است روز به روز در حال افزایش است. امیدوارم مسئولان وبسایت مشرق این نظر را منتشر کنند
  • کامران ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    مشرق یاداشت شما که از کامنت من رادیکال تر بود پس چرا نگذاشتیش
  • کامران ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    مشرق اینقدر من رو سرکار نزار چرا کامنت منو نزاشتی
  • ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    1 0
    هاشمی باید فرزندانش رو چندان وارد سیاست نکند، و بیشتر اخلاق مداری و درستی را به آنها بیاموزد.
  • آتوسا ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 1
    مرده شور ریختت رو ببرم برو ماهوارتو نگاه کن
  • نسل اول انقلاب ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 2
    فائزه و مهدی در جریان فتنه 88 در نقش ضد انقلاب و معاند نظام ظاهر شدند و حجت الاسلام هاشمی باید از فرزندانش برائت می کرد که نکرد ! و متاسفانه از آنها حمایت هم کرد .
  • ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    هاشمی باید فرزندانش رو چندان وارد سیاست نکند، و بیشتر اخلاق مداری و درستی را به آنها بیاموزد. برام خیلی جالبه که هاشمی چرا اینطور از برجام دفاع میکنه!
  • مشرق ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    اصلا کامنتی نزاشتی شما؛ اول کامنت بزار بعد اعتراض کن
  • مهران ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 1
    فریبا کمال آبادی به جرم بهایی بودن 8 سال در زندان نبوده است بلکه ایشان بعنوان یک ضد انقلاب و اقدام بر علیه امنیت ملی در زندان بوده است و ملاقات فائزه با یک عنصر ضد انقلاب تامل برانگیز است !
  • ناشناس ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    خودشون بهتر از همه میدانند که تحریمها لغو نشده و پولهای بلوکه شده آزاد نشده اما وقتی 3 سال مذاکره بی نتیجه کردند و کار دیگری هم انجام ندادند مجبورند از برجام بدفرجام دفاع کنند البته مردم واقعیت شکست برجام را متوجه شده اند.
  • کامران راستگو ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    مشرق باورم نمیشه مثل آب خوردن دروغ میگی اولین کامنت رو اینجا من گذاشتم
  • ناشناس ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    ایکاش حاج آقا وقت بیشتری صرف تریبت فرزندان شون می کردند تا گمراه نشوند.
  • ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    مشرق درباره عملکرد دولت مطالب بیشتری منتشر بکن. ممنون از سایت خوبتون
  • مسعود ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    فتنه 88 فتنه اکبر بود .
  • مهدی ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    قربانگاه عقل ها غالبا در پرتو طمع هاست. امام علی (ع)
  • سانسورچی ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    یه بار اسمت کامرانه؛ یه بار آتوسا؛ یه بار تازه مسلمان نروژی مقیم ایران؛ خب یه اسم ثابت انتخاب کن
  • اباذر ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    اینگونه افراد خودمحور و ... و دنیا پرست هیچ دینی راقبول ندارند و فقط دنبال مطامع کثیف دنیایی خود هستند وحتی برایشان فرقی بین اسلام و بهاییت وجود ندارد . خاک برسرروشنفکری که اسلام ناب محمدی ص را بااینها دریک کفه ترازو قرارداده و مقایسه میکند فاین تذهبون ، ان ربک لبالمرصاد الله اکبر .
  • ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    خیلی نامردی
  • کامران راستگو ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    اگر با من نبودش هیچ میلی چرا ظرف مرا بشکست لیلی خخخخخخ
  • اباذر ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    مشرق جان ، ازبیکسی به سایت شما رجوع میکنم آخه مگه نظرمن چه مشکلی داره که منتشرنمیکنی ؟ خداصاحب اصلی دین رو برسونه که بازیهای جناحی وکوفتی تموم بشه و حق باشه وحق .یاعلی .
  • مشرق ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    حرص نخور منتشر میشه
  • محمد حسين نژاد ازظس ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    امان ازاختلافات گويند پدر تو بود فاضل ....... البته من اعمال فرزندان آقاي هاشمي را تاييد نميكنم
  • ناشناس ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    آقا مهدی منافقین هم هموطن هستند!!!! پس طبق منطق خودت به آنها هم احترام بگذار!!!، در ضمن بهاییت یک دین نیست که آن را در کنار کلیمی می آوری ، بلکه فرقه ای دست ساخته انگلیس است که دشمنی خود را با تشیع بارها به اثبات رسانده است ، واگر اهل مطالعه تاریخ باشی ، می فهمی که جنایات زیادی علیه شیعیان انجام داده اند که در همین سایت مشرق هم مقاله ای دراین باره چاپ شد، شما طوری صحبت می کنی که انگار مخالفت با بهاییت به خاطر عقیده متفاوت آنهاست!!!! در حالی که مخالفت با انها به دلیل دشمنی بی حد وحصر با تشیع وتوهین بی شرمانه به ارزشهای اسلامی واقدامات متعدد علیه امنیت ملی از جمله جاسوسی برای بیگانگان است، ، خبر داشتی بهاییان برای رفتن به سرزمین های اشغالی احتیاجی به ویزا ندارند؟!!!! این مساله شما را به فکر نمی اندازد؟ پس متوجه باش که در مورد چه صحبت می کنی ، وقتی می گویی من برای بهاییان احترام قائلم به این معنی است که برای توهین های شرم آور آنهابه ارزشهای اسلامی از جمله توهین به قران هم احترام قائلی!!!! با عرض پوزش ولی صحبت هایت چنین معنی می دهد که در این صورت ادعای مسلمانی قطعاً از درجه اعتبار ساقط است چون برای دشمنان اسلام احترام قائلی.
  • ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    شما کجای کاری؟ فائزه سخنگو پدر هست هیچ وقت تشر اخیر رهبری رو فراموش نکنید که با کی بود
  • ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    این خیلی بچگانس که یه سیاست مدار( انتخابات 88) جوانان رو بخاطر هیچ و پوچ تحریک بکنه و بریز تو خيابون و امنیت کشور رو خدشه دار بکنه! باید با اینجور افراد برخورد شدیدی انجام ميگرفت تا دیگه از این کارا انجام ندن.
  • علیرضا ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    بهایی یعنی داعش بی دین ...
  • ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    تو قطعا خودت بهایی هستی و مسلمان نیستی. چرا که مسلمان نمی تواند برای دشمن اسلام احترام قائل باشد! ههر کس منکر تبری باشد مسلمان نیست. نکته دیگر اینکه اساسا وطن برای بهایی بی معنی است مطابق تعالیمشان. پس هموطن دانستن آنها با خودت نشانه دیوانگی است. رفتار و کردار اشخاص با معیاری سنجیده شود. آن معیار چیست؟ آری. اگر آن معیار از نظر شما معیارهای لیبرال خقوق بشری سازمان ملل است بح دیگری است اما اسلام به ما هشدار می دهد که حتی فریب مسلمانان منافق و حرکات ظاهرذا زیبایشان را نخورید. چه رسد به کفار حربی مثل بهاییان.
  • ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    دوره مشرق و مشرقی ها تموم شده خودشون هم می دونن آینده ایران همینه دموکراسی و آزادی دوست ندارید برید سوریه و لبنان زندگی کنید ما ایرانی هستیم
  • مهدی از قم ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    اقای مهدی دست از این صحبت های ژورنالیستی بی پایه بردارید.بهاییت دین نیست بلکه انحرافی است که در امت اسلامی بوجود امد.شما در هر کشور مسلمانی را که نگاه کنید بهایی ها اقدامات امنیتی کرده اند.و همیشه مورد التفات انگلستان بوده اند.مثل عباس افندی که از مقام سلطنت انگلیس انواع مدال ها را گرفت.حتی امیر کبیر هم با این قوم بشدت مبارزه کرد
  • مهدی از قم ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    والرشتاین میگه همیشه رهبران انقلابوین وقتی به قدرت میرسند زودتر از مردم معمولی دست از ارمان ها میکشند و به شدت شبیه دولت مردان قبلی میشوند.متاسفانه در انقلاب ما هم افراد زیادی بودند که چرب و شیرین دنیا از راه بدرشان کرد.و گرفتار انواع توجیح ها شدند برای رفتار خودشان و فرزندانشان
  • ندا ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    فقط دين هاي اسماني مورد احترامند نه دين هاي توليد انگليس و امريكا ،براي اين خانم متاسفم
  • ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر می‌کنند گوییا باور نمی‌دارند روز داوری کاین همه قلب و دغل در کار داور می‌کنند یا رب این نودولتان را بر خر خودشان نشان کاین همه ناز از غلام ترک و استر می‌کنند ای گدای خانقه برجه که در دیر مغان می‌دهند آبی که دل‌ها را توانگر می‌کنند حسن بی‌پایان او چندان که عاشق می‌کشد زمره دیگر به عشق از غیب سر بر می‌کنند بر در میخانه عشق ای ملک تسبیح گوی کاندر آن جا طینت آدم مخمر می‌کنند صبحدم از عرش می‌آمد خروشی عقل گفت قدسیان گویی که شعر حافظ از بر می‌کنند
  • ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    اصلاح پذیر نیست!!!
  • ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    از مکافات عمل غافل مشو گندم از گندم بروید جو ز جو فرزندان آدم مثل آیینه میمونند که غالبا رفتار والدین رو به خودشون میپذیرند البته محیط و دوستان هم موثر هست خیلی
  • احسان ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    چرا کسی محکم نمیزنه تو دهن اینها؟؟؟
  • شهروند ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    متاسفانه تخریب آقای هاشمی رفسنجانی ادامه دارد؟ این فرزند انقلاب که عمرخودش را وقف انقلاب کرد و برای رسیدن به اهداف امام راهل زحمات فراوانی کشید امروز مورد بی مهری قرار میگیرد زمانیکه ترا لاستیکی میکردند ایشان در زندانهای ساواک ورد شکنجه وآزار نیروهای ستم شاهی بود حالا امروز سراز تخم درآوردید جیک جیک میکنید ببندید ان دهانتان را گیرم پدر توبود فاضل از فضل پدرترا چه حاصل موضوعات فرزندان ایشان هیچ ربطی به شخصیت حقوقی ایشان ندارد.
  • ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    چه اشکالی داره خوب باهم دوستن مهم فقط ایرانی بودن خوب بودن انسانها به کردار شون است
  • ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    فتنه 88 فتنه اکبر بود .
  • صادق ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    یا دروغگویی یا جاهل!
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    مسيحي ، يهودي ، بودايي .... بله اما بهائيت خير قبول مسلك آنها يعني تمسخر مسلمانان
  • ناشناس ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    مشرق مصداق عینی تفرقه بیانداز و حکومت کن هستی همه اهداف انگلیسی و استکباری رو مو به مو اجرا می کنی
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    ناشناس فقط سطح سواد توبیشتر از این نیست ..تکرار کنی فتنه 88.......بود بیشتر ازاین نمیفهمی؟؟؟
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    کاشکی رو مسلمونا اینقدر تعصبت داشتی هم وطن!!
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    فعلا که ایشان از فرزند مفسد اقتصادیش اعلام برائت نکرده و معلوم نیست چرا بخاطر بالا کشیدن حق الناس توسط پسرش درخواست مجازات سنگینتر برای فرزند مفسد اقتصادیش نکرده
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    افرادی که درخواست تشدید تحریم رو از آمریکا داشتند حالا موافق سر سخت لبخند و نرمش بدشمن شده اند
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    مگه نشنیدی بچه همه چیز رو از بزرگترش یاد میگیره
  • 108 عابد ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    من از این دختر اصلا خوشم نمیاد ولی اینکه همه جا حجاب شو به صورت رنگی هم شده حفظ میکنه خودش جای شکر داره.
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    ناشناس آمریکایی اینک دوران الحاد با ظاهر دموکراسی رو به پایان است جماعت شما پانصد سال دنیا را به لجن کشیدند و هر لحظه ثمره زشتش را شاهدیم دنیا مجال بازسازی میخواهد بدون سموم تراوش شده از جانب مسلک شما
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    با داشتن یک فرزند مفسد اقتصادی بهتر بود این خاندان عملا از مردم بابت ضرر اقتصادی به بیت المال عذر خواهی میکردند
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    هاشمی چرا عربستان را بخاطر حمایت از گروه های جنایتکار تروریستی محکوم نمیکنه؟
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    تکرار حقیقت سبب جلوگیری از فراموشی های بنیان برانداز است
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    کردار بهاییهای جاسوس کافر دشمن درجه یک اسلام کجایش خوب است
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    فرزند انقلاب که ادعای مالکیت دارد بی شک مسیر را اشتباه رفته
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    نکنه فرزند مفسد اقتصادیش هم مخلص انقلاب بود و اشتباهی مفسد اقتصادی شد.
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    تو این موضوع مشکل داشته
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    آیا هاشمی حاضر است بخاطر کشتار ایرانی ها در عربستان شخصاً جنایت عربستان را محکوم کند؟
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    آقامهدی کمی فکر داشته باش کجابهاییت دین تلقی شده بهاییت ضد دین است.هاشمی اگه ذره ای غیرت داشت اظهار بیزاری از بچه هیش میکرد
  • حسین ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    بس کنید ...مگه انفلابی مانده که ایشون مخلص انقلاب یا ضدانفلاب باشند؟؟؟
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    خوانندگان عزیز این سایت غیراخلاقی اقدام به توهین وهتک حرمت یک خانواده که زحمات بیدریغی برای این انقلاب کشیده اند انجام میدهد شمابابصیرت کامل برخورد کنید
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    آیت‌الله بطحایی گفت: ارتباط دوستانه با اعضای فرقه ضاله بهائیت خیانت به اسلام و انقلاب است.
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    آیت‌الله بطحایی گفت: ارتباط دوستانه با اعضای فرقه ضاله بهائیت خیانت به اسلام و انقلاب است.
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    آیت‌الله بطحایی گفت: ارتباط دوستانه با اعضای فرقه ضاله بهائیت خیانت به اسلام و انقلاب است.
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    آیت‌الله بطحایی گفت: ارتباط دوستانه با اعضای فرقه ضاله بهائیت خیانت به اسلام و انقلاب است.
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    آیت‌الله بطحایی گفت: ارتباط دوستانه با اعضای فرقه ضاله بهائیت خیانت به اسلام و انقلاب است.
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    آیت‌الله بطحایی گفت: ارتباط دوستانه با اعضای فرقه ضاله بهائیت خیانت به اسلام و انقلاب است.
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    آیت‌الله بطحایی گفت: ارتباط دوستانه با اعضای فرقه ضاله بهائیت خیانت به اسلام و انقلاب است.
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    آیت‌الله بطحایی گفت: ارتباط دوستانه با اعضای فرقه ضاله بهائیت خیانت به اسلام و انقلاب است.
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم آقای مهدی بهائیت دشمن اسلام و انسانیت است اگر نمی دانی برو مطالعه کن
  • مرتضیsk ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    آقا مهدی ، باید بدونی بهایی دین و مسلک نیست بلکه یک حیله استعمارگر پیر است برای ساده لوحانی امثال تو
  • مرتضیsk ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    داداش زدی تو خاکی
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    یه بار میگین فرزند انقلابه، یه بار میگین پدر انقلابه، یه بار میگین شوهر عمه انقلابه، تکلیف ملت رو مشخص کنید ببینیم نسبتش چیه با انقلاب، در ضمن نمونه هایی که در طول تاریخ اسلام سراغ داریم سست بودن استدلال جناب عالی رو نشون میده، 1400 سال قبل وقتی شما نبودی که لاستیکت کنن، زبیر هم سختی کشید ولی آخرش چی شد؟ به خاطر یه بچه نیم وجبی چی کار کرد؟
  • تازه مسلمان نروژِی ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    احسنت بر دوست عزیزم مهدی از قم
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    ملاک نزد خدا تقوا است نه انقلابی بودن، حساب هاشمی ها با خدا ولی با این اوصاف وضع شما مشرقی ها با کرام الاکاتبین است!!! خدا عاقبت همه ما رو ختم بخیر کنه
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    مسلما انقلابی است ولی از نوع آمریکاییش
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    آیت الله هاشمی و خانواده اش انقلابی ومخلص انقلاب هستند.وملت انقلابی وولایتمدار وی را دوست دارند.
  • ناشناس ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    ازاده باش نظر بنده رابگذار
  • اعتدال ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    چرا بی خودی سنگ این ان را به سینه میزنید اقای هاشمی چه دخلی به فرزندانش دارد .اگر همین اقای هاشمی نبود که اصلا چیزی به اسم انقاب 57 بوجود نمی امد که امروز شما بخواهید در مورد آن بحث کنید شما تبر برداشته به ریشه نظام ضربه میزنید انگاه خود را به کوچه علی چپ میزنید
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    از آقازاده مفسد اقتصادیش اظهار بیزاری نکرده
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    با داشتن یک فرزند مفسد اقتصادی بهتر بود این خاندان عملا از مردم بابت ضرر اقتصادی به بیت المال عذر خواهی میکردند
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    اگر مسلمانی نباید به بهایی های کثیف بی ناموس اخترام بذاری آقای مثلا روشن فکر بعد دین کلیمی و ارمنی اعتبار دارند و دین توحیدیه نه بهاییت که ساخته انگلیسه
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    با داشتن یک فرزند مفسد اقتصادی بهتر بود این خاندان عملا از مردم بابت ضرر اقتصادی به بیت المال عذر خواهی میکردند
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    با داشتن یک فرزند مفسد اقتصادی بهتر بود این خاندان عملا از مردم بابت ضرر اقتصادی به بیت المال عذر خواهی میکردند
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    با داشتن یک فرزند مفسد اقتصادی بهتر بود این خاندان عملا از مردم بابت ضرر اقتصادی به بیت المال عذر خواهی میکردند
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    با داشتن یک فرزند مفسد اقتصادی بهتر بود این خاندان عملا از مردم بابت ضرر اقتصادی به بیت المال عذر خواهی میکردند
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    با داشتن یک فرزند مفسد اقتصادی بهتر بود این خاندان عملا از مردم بابت ضرر اقتصادی به بیت المال عذر خواهی میکردند
  • حسینی ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    اقای هاشمی بیش از 80سال دارد دیگر نصیحت پذیر نیست .هیچ وقت از خانواده اش درهیچ شرایط فاصله نخواهد گرفت .بهتر است قانونی برخورد شود.
  • اهوازی ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    یا رب مخواه گدا معتبر شود
  • ناشناس ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    مردم عزیز لرستان و خرم آباد اخیرا"خوب تودهنی به اینها زدند.
  • مجتبي ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    به تيريپ صحبتهات نميخوره مسلمان باشي.حداقل يه ده خط درباره بهائيت بخون بعداً اظهار نظر كن.بني صدرم هموطنت بود گند زد به مملكت و رفت.
  • ناشناس ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    کبوتر با کبوتر ؛ باز با باز ! خخخخ .
  • ناشناس ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    تفرقه افکنی کاری بود که دوستان هاشمی در سال 88 صورت دادند و دل نتانیاهو و اوباما را شاد کردند.
  • ناشناس ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    فتنه 88 فتنه اکــــــبــــــر بود و خسارتی بیشتر از 8 سال جنگ تحمیلی به کشور وارد کرد.
  • ناشناس ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    وقتی انقلاب ما اسلامی است یعنی انقلابی بودن تقوا داشتن است و ضد انقلاب بودن نشانه بی تقوایی است .
  • مجتبي فرجيان ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    كدام فرزند انقلابي همچين بچه هايي تحويل جامعه داده؟شهيدان بهشتي،مطهري،رجايي،فرمانده هاي جنگ؟خيلي از شيرمرداي ما تو جنگ شهيد شدن ولي بچه هاشون اينطوري تربيت نشدن.پدر بالا سرشون نبوده ولي مثل آدم زندگي كردن.از جونشون مايه گذاشتن نه از پوستشون.از زن و بچشون واسه انقلاب مايه گذاشتن نه از انقلاب واسه زن و بچشون.چشماتو باز كن خوب نگاه كن برادر.يه كم بايد زوم كني تا دقيق بشي.
  • ناشناس ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    انسان انقلابی تهمت دروغ تقلب به نظام نمی زند و فتنه درست نمی کند و اجازه نمیدهد فرزندش در اموال بیت المال دست درازی کند و رشوه دریافت کند !
  • ناشناس ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    هاشمی اگر اعمال فرزندانش را قبول ندارد باید از آنها اعلام برائت کند
  • مجید ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    مثل علی مطهری حرف میزنی نماینده الان تهران خخخخ
  • نسل سوم انقلاب ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    به شدت مخالف کنار هم گذاشتن بهاییت در کنار عقاید مسیحی و کلیمی هستم چون به هر حال مسیحی و کلیمی از سوی پیامبران آورده شدن اما بهاییت از کجا اومده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • به نقل از صفحه عبدالله شهبازی ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    بهائیان و حقوق شهروندی شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵/ ۱۴ مه ۲۰۱۶ مسئله حق شهروندی بهائیان، و سایر باورمندان به عقاید غیررسمی از هر نوع، بسیار روشن است: آیا فرد بهائی از حقوق شهروندی برخوردار است؟ پاسخ: بله. تمامی آحاد جامعه صرفنظر از عقایدشان در چارچوب قانون از حق شهروندی برخوردارند. آیا فرد بهائی می‌تواند پیش‌شرط برخورداری خود از حق شهروندی را به رسمیت شناختن بهائیت تعیین کند؟ پاسخ: خیر. به رسمیت شناختن بهائیت به عنوان «دین» در ایران و مسئله حقوق شهروندی آحاد بهائیان دو مسئله بکلی جداست که نباید خلط شود. هیچ دولت دارای حق حاکمیت نمی‌پذیرد که بخشی از شهروندانش از سازمانی که مرکزیت آن در بیرون از مرزهایش مستقر است تبعیت اکید کنند بنحوی که دستورات آن سازمان را فراتر از قوانین جاری کشور محل زندگی خود تلقی کرده و در صورت تعارض قوانین را نقض کنند. بخشی از بهائیان به دستور بیت‌العدل مستقر در حیفا بهره‌مندی خود از حقوق شهروندی ایران را منوط کرده‌اند به پذیرش بهائیت به عنوان «دین» و این دوره از حیات خود را «انکشاف» نام نهاده‌اند. این رفتار کاملاً سیاسی و تبلیغاتی است و مغایر است با رویه بیت‌العدل در دوران پهلوی که، برغم حضور بهائیان در سطوح عالی حکومت ایران، بر کتمان دین تأکید می‌کرد. علت این رفتار دوگانه و خصومت‌برانگیز چیست و مسئول صدمات بر بهائیانی که دستور بیت‌العدل را اجرا می‌کنند کیست؟ آیا بهائی که به این دلیل زندانی شده به خاطر عقایدش زندانی است یا به دلیل تبلیغ و فعالیت سیاسی برای سازمانی غیرقانونی که سیاست آن در قبال جمهوری اسلامی خصمانه و تحریک‌آمیز بوده و هست؟‌ آیا او شهروند است یا «فعال سیاسی» که برای قانونی کردن فرقه‌ای غیرقانونی وارد کارزار شده و طبعاً با عواقب رفتار خود کاملاً آشناست؟
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    برای آگاه کردن و تبلیغ اسلام باید با آنها دیدار کرد
  • کیان ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    واقعا قابل مقایسه نیست برخوردی که آیت ا... جنتی و آیت ا... گیلانی با پسران خاطی خود داشتند، و برخورد این حاج آقا با پسران و دختران خاطی خود. یا از نظر او کار فرزندان او اشتباه نیست، که این یعنی اینکه خود ایشان نیز مشکل دارند، یا اینکه می داند اشتباه است و حرفی نمی زند، که این مسئله هم گناه مضاعف است.
  • مسعود ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    حاجی خاطره باید عمامه اش را بالاتر بذاره !
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    میثم هر چی عتیقه و زیر خاکی بود زمان ری..برد فروخت
  • کیان ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    مطلبی را که در مورد برخورد اقای گیلانی با پسرانش گفتم اینطور بود که، فرزندان ایشان از مخالفان نظام و در گروهکهای مخالف فعال بودند، وقتی از ایشان استعلام می شود که چنانچه با فرزندان شما مواجه شویم چگونه عمل کنیم، پاسخ می دهد: «هر کاری که در موارد دیگر انجام می دهید». یکی از فرزندان ایشان در درگیری با نیروهای دولتی کشته و دیگری قبل از دستگیری سیانور می خورد. ایشان با علم به احتمال مرگ ایشان یک چنین پاسخی دادند. پاسخی را که هاشمی در مورد فرزندانش می دهد چیست؟ محمدحسین جنتی فرزند آیت‌الله جنتی است کە از سالهای پیش از انقلاب بە عضویت سازمان مجاهدین خلق در آمد. از آنجا کە پس از اعلان جنگ مسلحانه سازمان منافقین علیه جمهوری اسلامی، برخورد با آنان در دستور کار قرار گرفته بود، برخورد با اشخاصی مانند محمدحسین جنتی نیز از همین موارد بود؛ اما، آیت‌الله جنتی هیچ دخالتی در این امر نکرد تا نظام بە وظیفه خود عمل کند؛ در نتیجه فرزند وی در درگیری با پاسداران انقلاب اسلامی کشته شد و حضرت آیت‌الله از بابت این برخورد نظام انقلابی، خم بە ابرو نیاورد.
  • دکتر گاوچرون از کومور ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    بانو فائزه هاشمی مستغرق و ممحض در اصول و ارزش های اسلامی و انقلابی هستند و اختلاف نظرشان در فروع فقهی و سیاسی دلیل نمیشود این بانوی فرهیخته را تکفیر کنید. او زنده است تا هاشمی زنده است و هاشمی زنده است تا انقلاب زنده است.
  • کیان ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    مهدی جان، احترام اجتماعی برای همه به طور یکسان درسته، ولی واقعا شما به یک قاتل با یک دکتر وظیفه شناس یکطور برخورد میکنی؟ واقعا چند بار به ملاقات یک قاتل و یا کسی که با تو خانواده ات مخالفه رفتی؟ اصلا تا حالا به ملاقات هیچ قاتلی توی زندان رفتی؟ پس احترام اجتماعی یکسان با احترام به عقاید و رفتارهای ضد اخلاق تفاوت خیلی زیادی داره. به عنوان مثال برخورد آقای هاشمی در مقابل کارهای پسرش مهدی آیا مانند برخورد با بقیه در همین سطح بوده؟
  • کاظمی ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    شما آقا مهدی!! یا خودت بهایی هستی و با نام یک مسلمان خواستی قبح شکنی کنی ! یا بسیار کم اطلاع هستی که فرقه ضاله و دست ساز انگلیسی ها یعنی بهائیت را با کلیمی و مسیحی قیاس می کنید ... همه جای تاریخ دشمن از بی اطلاعی جامعه استفاده کرده و تفرقه افکنی نموده است... از خواب بیدار شویم بهائی ها از صهیونیست ها خبیث ترند.
  • مسلمان ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    جناب اعتدال! مشکل شما این است که نفاق و انحراف علنی از دین را می بینید و در کمال اعتدال از آن چشم پوشی می فرمایید. حکم بهایی ها را مراجع تقلید بصورت اجماء از ابتدای تاسیس این فرقه ضاله توسط انگلیس خبیث، اعلام کرده اند و همه ما مسلمانان بخصوص اهل شیعه موظف به اجرای آن هستیم.
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    كساني براي انقلاب زحمت كشيدن كه از همه چيز خود گذشتن انقلابي امام بود واكنون كساني كه راه اورا ادامه مي دهند
  • ناشناس ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    آیا فتنه 88 و دیدار با اعضاء فرقه ضاله بهائیت ارزش است ؟!!
  • کاظمی ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    شهروند با ادب!!! مگر امثال شما که دیگران با دیده تحقیر آمیز نگاه می کنند و فکر می کنند دیگران برای انقلاب شهید ندادند! اسیر نداند ! جانباز ندادند! همه اینها را هاشمی داد فقط برای استراحت بچه هاشو می فرستاد اتریش و آلمان و انگلیس تا گرد و غبار جبهه ها را از تن بزدایند!!! ....شهروند جان ! یادتان باشد مواضع هاشمی دچار تغییر اساسی در خلاف جهت انقلاب شده و اینرا دوست و دشمن می فهمند!!! و این تغییر موضع موجب شادی دشمنان شده ....
  • مهران ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    امیداور باش خوب می شی! ما هم برات دعا می کنیم گاوچرون!
  • مهران ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    بصیرت رو خوب اومدی !!!! الان مصداق با بصیرت ها را متوجه شدیم!!!
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    خیلی احمق هستید هاشمی میداند بین حزب اللهی ها جا ندارد دارد آرام آرام روی مخالفین سرمایه گذاری می کند
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    خیلی احمق هستید هاشمی میداند بین حزب اللهی ها جا ندارد دارد آرام آرام روی مخالفین سرمایه گذاری می کند
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    احتمالا منظورتان انقلاب سفید یا انقلاب شاه و ملت است.
  • علی ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    دقیقا مثل هاشمی رفسنجانی
  • ناشناس ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    مستغرق و ممحض !!!! اگر این گونه بود با بهاییان که دشمن مسلم شیعیان هستند دیدار نمی کرد واز آنها با تعبیر دوستان بهایی یاد نمی کرد، چون شیعیان هیچ دوستی با دشمنان اسلام ندارند، جز اینکه خودت هم طرفدار فرقه ضاله بهاییت یا جزو آنها باشی ، که ازملاقات وعلاقه به آنها طرفداری می کنی.
  • بوسجین ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    اقای هاشمی من پیش خانواده ام شرمنده شدم صدا ها سال اجداد امثال ما انهم با هدایت روحانیت در مقابل عقاید ضاله استعماری ایستادگی کردیم و چه خون ها که ریخته نشد یا در گفته های روحانیت قبل باید شک کرد که راه اشتباهی را پیش پای ما قرار دادند که البته با توجه به نقش بهائیان درست نیست راه انان درست بوده و یا در رفتار و گفتاری که خانواده شما دارند که حتی به دیدار خانواده شهدا که شماها را ازاد کرده به قدرت رساندند نمی روند اما دلجویی از خانواده بهایی انجام می دهند شک کرد که همینطور هم هست من از اینکه در جریان انقلاب و انتخابات از شما حمایت کردیم پیش خانواده خود شرمنده شدم انها به من گفتند دیدید چه شد
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    سید محمد علی باب خودش آخوند بود. لعنت الله علیه.
  • نسل سوم انقلاب ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    ارزش های انقلاب یاید حتما یه دوره پیش گاوچرون و فائزه بریم یاد بگیریم و مستغرق بشیم در ارزش های انقلاب خخخخخخخ
  • محسن121 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    بنده با کارهای فرزندان ایشان مخالفم ولی در فضای مجازی جای تخریب مسئولین نیست
  • محسن121 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    یعنی شما از مراجع و مسئولین نظام اسلامی بیشتر می فهمی؟؟؟؟ بهایت دینی نیست که در اسلام مورد تایید باشد و فقط مسئولین آن را رد کرده باشند
  • علی ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    من مانده ام که تا کی باید حکومت اسلامی ملاحظه این خانواده را بکند .آیا مگر ایشان از مرحوم آیت ا... منظری که در آن زمان قائم مقام رهبری بودند بالاتر هستند. نظام اسلامی بدون ملاحظه باید با افرادی اینچنینی برخورد قاطع کند تا دیگران حساب دستشان بیاید و مردم از نظامشان دلسرد نشوند.
  • دکتر گاوچرون از کومور ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    تو رو خدا املاها رو ببین :)) یکی میگه نزار. یکی میگه نزاشتی. نگران زبان مقدس پارسی هستم.
  • ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    البته محل اقامت رئیسشون تو تل آویو اسرائیل قرار داره.... مرده شور همچین هم وطنی رو ببره...
  • ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    احسنت...
  • ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    واقعا هاشمی باز روش میشه تو مجامع عمومی سرشو بلند کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • Amir ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    به اميد روزيكه تمام بهائيان كشور را نابود كنيم خيلي منتظر رسيدن اين روز هستم
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    اشکالی ندارد جیز مهمی نیست
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    برای آشنایی با پلید ترین فرقه ضاله فرقه ای که همه زنها و مردها را محارم یکدیگر میداند و هر عمل هرزی را بینشان جایز و فرقه کثیفی که هیچ چیز را جزو نجاسات شمارش نمیکند ... چقدر رذالت که این اعمال نکبت اینها آیین کثیف خود را منتسب به ذات اقدس الهی هم بکند !!!!
  • محمود ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    درود خدا بر خاندان هاشمي رفسنجاني كه نفر اول تهران شد... ايشون سياست مدار واقعي هستند ....خدا حفظش كنه
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    برای آشنایی با پلید ترین فرقه ضاله فرقه ای که همه زنها و مردها را محارم یکدیگر میداند و هر عمل هرزی را بینشان جایز و فرقه کثیفی که هیچ چیز را جزو نجاسات شمارش نمیکند ... چقدر رذالت که با این اعمال نکبت اینها آیین کثیف خود را منتسب به ذات اقدس الهی هم بکنند !!!!
  • ناشناس ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    ملاک حال فعلی افراد است (امام خمینی ره)
  • ناشناس ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    هاشمی اگر کمی سیاست میدانست هرگز نمی گفت ما در زمان جنگ بدنبال ساخت بمب اتم بودیم ! و بهانه بدست امریکا و اسرائیل نمی داد. و هرگز نمی گفت دنیای فردا دنیای مذاکره است نه موشک ها !!
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    مواظب گاوهات باش نرن تو دره گاوچرون روشنفکر!!!!
  • سعید ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    مشرق سانسورچی بی انصاف مزدور کم نفاق ایجاد کن هرجا منافع خودت اقتضا کنه منتشر میکنی وگر نه ..........
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    فرزند نوح هم که باشی، در اثر دوستی و همنشینی با کفار و دیوثین سیاسی، مغضوب حق خواهی شد.
  • صادق ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    یک بار هم با اسم ناتاشا بیا
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    نکنه فرزند مفسد اقتصادیش هم مخلص انقلاب بود و اشتباهی مفسد اقتصادی شد.
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    نکنه فرزند مفسد اقتصادیش هم مخلص انقلاب بود و اشتباهی مفسد اقتصادی شد
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    0 0
    همنشینی با بهائی ها! چه سعادتی!
  • سید ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    اگر هاشمی و فرزندانش این جهت گیری هایی که از دید همه حتی طرفدارانشون مشکل دار رو از خودشون نشون ندهند بعد از گذشت مدتی دیگر خاطره ای از هاشمی باقی خواهد ماندو او با این سیاست می خواهد خود را در رسانه ها حفظ کند سیاست او مثل معروف عربی خالف تعرف است یعنی مخالفت کن مشهور میشوی که هاشمی از آن برای حفظ شهرت استفاده میکند.اگر رسانه هایی مثل مشرق آنها را نادیده بگیرین این سیاست با شکست مواجه خواهدشد. اگر در بین دلسوزان نظام هماهنگی ایجاد میشد و با برخورد تغافل با این قضایا برخورد میکردن خود تاریخ عده ای را بدون درد و خونریزی می بلعید و نیازی به این همه تفسیر نداشت . برای نمونه شما میتوانید تیتر اخبار مربوط به خانواده حاج آقا را در یک صفحه جمع آوری کنید می بینید در یک کار زمانبندی شده هر از گاهی یکی از بچه ها حرفی پرانده و بابا از اونها حمایت کرده یا برعکس اگر اینها را از تیتر اخبار حذف میکردیم بعد از چند سال دیگر او یک پیرمرد پولدار بیش نبود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس