کد خبر 58287
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۸

روزي كه بن‌همام از سوي بلاتر لقب "محمد عزيز " را دريافت كرد شايد هيچ‌گاه تصور نمي‌كرد روزي فيفا او را به دريافت رشوه متهم كند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، محمد بن‌همام رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا با حكم فيفا تا پايان عمر از هرگونه فعاليت ورزشي محروم شد. او روز گذشته و پيش از اعلام حكم كميته اخلاقي، در سايت شخصي خود اعلام كرده بود سران فيفا از چندين هفته پيش تصميم خود را گرفته‌اند و اين جلسه در تصميم‌گيري آن‌ها تاثيري نخواهد داشت.

بن‌همام در ادامه آورده بود كه تمام تلاش خود را به كار خواهد گرفت تا بتواند به اين راي اعتراض كند و همه راه‌هاي قانوني در اين خصوص را امتحان خواهد كرد. دادگاه حكميت ورزش نيز يكي از مراجعي است كه وي براي پيگيري حكم صادر شده در مورد محروميتش به آن سر خواهد زد.

هنوز چند دقيقه‌اي از اعلام حكم نهايي محروميت مادام‌العمر بن‌همام نگذشته بود كه وي بار ديگر اعلام بي‌گناهي كرد. اين موضوع زنگ خطري بزرگ براي فيفا است. سرنوشت نامه تشكر آميز سپ بلاتر، رئيس كنوني فيفا در ژوئن 2008 به بن‌همام هنوز مشخص نشده است.

بن‌همام بخش‌هايي از نامه خود را منتشر كرده كه در آن بلاتر رو به بن‌همام گفته بود: "محمد عزيز، بدون تو هيچ‌يك از اين كارها امكان‌پذير نبود. " پس از آن بن‌همام حكم منتشر شده شنبه شب فيفا را يك مبارزه معمولي خواند نه يك جنگ تمام عيار. در ادامه بن‌همام چندين كامنت در صفحه اجتماعي خود گذاشت و نوشت: "ما از خودمان اطمينان داريم و از سران فيفا مي‌خواهيم تمامي مدارك خودشان را رسانه‌اي كنند. " و در يكي ديگر از كامنت‌ها نوشت: "راي صادر شده در كميته اخلاقي فيفا بر اساس مدارك و مشاهدات غير مستند بوده است. من تمامي آن‌ها را رد و بار ديگر اعلام مي‌كنم بي‌گناه هستم و از همه راه‌هاي قانوني موجود براي اثبات صحت گفته‌هايم استفاده خواهم كرد. "

تيم محمد بن‌همام پا را فراتر گذاشته و يكي از كاركنان پيشين و رسمي فيفا را دروغ‌گو خطاب كرده‌اند. آن‌ها ادعا كرده‌اند سران فيفا به شكل مستقيم و يا از طريق شخص ثالثي توانسته‌اند روي افكار عمومي تاثير بگذارند تا همواره هوادار آن‌ها باشند.

ادعاي بن‌همام در مورد شواهد غير مستند فيفا به گزارش لوئيس فري، بازرس FBI بازمي‌گردد و به نظر مي‌رسد گزارش‌هاي وي منبع اصلي حكم صادر شده از سوي فيفا است. تمركز اصلي اين گزارش، جلسه اتحاديه فوتبال حوزه درياي كارائيب است كه ادعا مي‌شد در آن 40 هزار دلار رشوه پرداخت شده تا از محمد بن‌همام در انتخابات رياست فيفا حمايت شود.

در گزارش فري آمده است: آقاي بن‌همام از صحبت با بازرسان كميته تحقيق سر باز زد. البته او اسنادي را در اختيار ما قرار داد ولي از نشان دادن پرينت حساب بانكي خود امتناع كرد. شواهدي نيز در مورد جك وارنر نايب رئيس مستعفي فيفا به دست آمده كه ثابت مي‌كند پول‌هايي از سوي بن‌همام پرداخت شده كه با سفارش وارنر براي پرداخت به اشخاص خاصي همراه بوده است.

در هر حال هنوز مشخص نشده در رخدادهاي اخير فيفا چه‌ كسي حق دارد و چگونه مي‌توان تشخيص داد رشوه‌اي پرداخت شده يا نه. ممكن است همه چيز در پايان رسيدگي به اعتراض بن‌همام نسبت به حكم صادر شده فيفا مشخص شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس