کد خبر 67075
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۶

صدها شهروند کویتی روز جمعه به دعوت فعالان جوان که خواستار اصلاحات ریشه ای در کشورشان هستند، با برپایی تظاهرات در شهر کویت خواستار اصلاحات سیاسی و تشکیل دولت منتخب شدند.

به گزارش مشرق، واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از کویت نوشت: تظاهرکنندگان که بخش اعظم آنها را جوانان تشکیل می دادند در تظاهرات "روز مردم" شعار می دادند: "ملت خواستار سرنگونی نخست وزیر است". تظاهرکنندگان درخواست کردند به جای شیخ ناصر محمد الاحمد الصباح، نخست وزیری انتخاب شود که عضو خاندان حاکم آل صباح نباشد. آنها همچنین انحلال پارلمان و استعفای کابینه و برگزاری انتخابات پیش از موعد را خواستار شدند و فساد در همه سطوح را در کویت محکوم کردند.

دادستان کل کویت هفته گذشته تحقیقاتی را درباره حسابهای بانکی دست کم 9 نفر از پنجاه عضو پارلمان این کشور آغاز کرد. رسانه های کویت و نمایندگان مخالف می گویند گمان می رود پولهایی غیرقانونی به ارزش سیصد و پنجاه میلیون دلار به نمایندگان داده شده است تا به چند طرح مهم رای مثبت بدهند.

کویت تاکنون از انقلابهای عربی به دور بوده است ولی جوانان کویتی با برپایی تظاهرات در ماه ژوئن خواستار استعفای نخست وزیر شدند و او را به سوء مدیریت متهم کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس