کد خبر 721010
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲

انفجار معدن آزادشهر استان گلستان، واکشنهای هنرمندان را در پی داشت. برخی از این واکنشها را در ادامه می‌بینید.

به گزارش مشرق،‌ پس از حادثه 13 اردیبهشت ماه معدن یورت  آزادشهر واقع در استان گلستان و جانباختن تعداد قابل توجهی‌ از کارگران این معدن؛ هنرمندان به واکنش نسبت به این موضوع پرداختند و برخی از آنها با طراحی تصویرها یا تایپوگرافهایی به همدردی با بازماندگان کارگران معدن یورت پرداختند.

کارگران معدن که با دستمزهای اندک برای تامین معیشت خانواده خود؛ به سختی در معدن کار می‌کردند؛ در مقاطعی بیش از یکسال حقوق دریافت نکردند و به سختی زندگی خود را می‌گذراندند. 

از حواشی این اتفاق می‌توان به مصاحبه یکی از کارگران معدن توجه کرد که گفته بود: اگر یک روز دیرتر سلام کنیم، عذرمان را می‌خواهند اما ماه‌ها حقوقمان را دیرتر پرداخت می‌کنند و حق اعتراض نداریم.

گروه هنری«خیمه» در واکنش به این اتفاق لگوتایپی از نام معدنچی را منتشر کرد .

«خیمه» به سرنوشت فرزند معدنچیان اشاره کرد و با نگاهی اجتماعی احساسات عموم را برانگیخت.

کارگاه هنری سه در چهار نیز با تصویرسازی از فرزند یک معدنچی که کلاه پدر جانباخته خود را در سیاهی شب در دست دارد، از نگرانی‌ها در مورد آینده این کودکان یتیم سخن گفت.

خانه طراحان انقلاب اسلامی ایران با انتشار طرح‌هایی در حال کندن از تفاوت طبقاتی این مردان زحمت‌کش با قشر بی‌درد جامعه پرده برداشت.

 وحید امیرخانی کارگردان فیلم در مدت معلوم در اینستاگرام خود ضمن انتشار عکسی نوشت: این انتخابات هم تموم میشه و روسیاهیش به ذغال میمونه ... نه به شماها ! که چروک دستاتون جای بوسیدنه.... حالا راحت بخوابید و حسابی خستگی درکنید.
پ ن : خسته از معدن بیرون اومدن و نمیخندین! اونقدر جک و چرت و پرت گفتم که بالاخره خندشون گرفت و عکسشون رو گرفتیم

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
    0 0
    بشکنه اون دستی که دوباره به اشراف از خدا بی خبر رای بدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس