کد خبر 75884
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۴

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران از دستور رییس جمهور برای تخصیص 2 هزار میلیارد ریال برای پرداخت جوایز صادراتی محاسبه شده خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبر، حمید صافدل با بیان اینکه فرایند تخصیص این مبلغ از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در حال انجام است افزود: همانطور که وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم روز ملی صادرات به پرداخت قریب الوقوع جوایز صادراتی اشاره داشتند ، هم اکنون فرایند تخصیص و دریافت اعتبار از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری در حال انجام است و پس از ممیزی مستندات و اسناد مثبته نسبت به پرداخت جوایز صادراتی از طریق استان ها اقدام خواهد شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مراحل عضویت در بانک اطلاعات صادرکنندگان و ثبت تقاضا در سامانه اینترنتی یارانش، بررسی و ممیزی مستندات و محاسبه جایزه برای هر پروانه صادراتی در استان ها را گام های اولیه در فرایند پرداخت جایزه صادراتی عنوان کرد و گفت: فرمول جایزه صادراتی بر اساس قیمت پایه صادراتی مصوب کمیته دایمی نرخ گذاری و همچنین ضرایب حمایتی که سالانه در سازمان توسعه تجارت ایران تعیین شده محاسبه می شود.
وی به شکل سنتی صادرات در کشور و حجم بسیار زیاد پرونده های خرد از سوی متقاضیان اشاره کرد و گفت: بیشتر متقاضیان برای صادرات یک سال خود چندین پرونده جایزه صادراتی تشکیل داده و این کار مشکلات بررسی، محاسبه و پرداخت جوایز صادراتی را دوچندان می کند.
صافدل افزود: گام های اولیه در بررسی و محاسبه جوایز چندین ماه است که با همت کارکنان سازمان های استانی صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت ایران انجام شده و پرونده جوایز صادراتی آماده برای پرداخت بودند که با دستورات اخیر پرداخت محقق خواهد شد.
رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم روز ملی صادرات ابراز امیدواری کرد که با حضور نمایندگانی از فعالان بخش خصوصی در شورای پول و اعتبار و با همکاری رییس کل بانک مرکزی راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات بانکی صادرکنندگان اندیشیده شود.
وی با اشاره به پیشنهاد معاون اول رییس جمهور در مورد حضور نمایندگان صادرکنندگان در جلسات کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی افزود: این نمایندگان می توانند در قالب گروه های کالایی برای طرح موضوعات و ارایه راهکارها در جلسات این کارگروه که مصوبات آن هم سطح مصوبات هیات دولت است شرکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس