آثار هنری تاریخی ما را به مقاطع مختلف زمانی می‌برند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خلق آثار با مضامین ائمه اطهار(ع) و تاریخ مذهبی را جلوه خاصی و ارزشمندی از هنر هنرمندان برشمرد و گفت: آثار هنری تاریخی ما را به آن مقاطع مختلف زمانی می برند.

به گزارش مشرق، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه در آیین رونمایی از اثر تابلو با عنوان «شرط توحید» که حدیث سلسله الذهب را روایت می‌کند، گفت: نقاشی سلسله الذهب پیوند وجودی، قلبی تاریخ ایران با امام رضا(ع) را به تصویر کشیده و حضور آن حضرت را جلوه ای متفاوت می دهد که تا آخر زمان با ما خواهد ماند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به یکی از مقاطع حضور امام هشتم شیعیان جهان علی بن موسی الرضا(ع) در نیشابور ایران اشاره کرد و گفت: این نقاشی روایتی است از بیان حدیث سلسله  الذهب از آن امام همام که ایشان این حدیث را به نقل از آبا و اجدادشان بیان کردند.

صالحی در ادامه در خصوص این اثر برتر فرهنگی و هنری هم اظهار داشت: روح الامین از نگارگران و تصویرگران بزرگ کشور به شمار می رود که آثار متعددی در حوزه آیینی و مذهبی، انقلابی و عاشورایی از وی جای مانده و خلق شده است.

آثار هنری تاریخی ما را به مقاطع مختلف زمانی می‌برند


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به ویژگیها و جزئیات بیشتر این آثار رونمایی شده، افزود: این نقاشی به درخواست بنیاد ملی امام رضا(ع) و توسط استاد روح الامین به تصویر کشیده شده است.

صالحی همچنین با اشاره به اینکه اینگونه آثار هنری و تاریخی ما را به آن مقطع زمانی می برند، گفت: این تصاویر همچنین یکی از ابعاد ما را در مناسبات ایران و اهل بیت(ع) ظاهر می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود تابلوی خلق شده با عنوان «شرط توحید» حدیث سلسله الذهب را اثری فاخر و خوب توصیف  و ابراز امیدواری کرد تا این اثر فاخر و ارزشمند خطی از خطوط ما به اهل بیت(ع) باشد.

در ادامه این مراسم خالق تابلوی « شرط توحید» هم با اشاره به اینکه این اثر نفیس در ابعاد سه متر و ۶۰ سانتی متر در یک متر و ۹۶ با تکنیک رنگ روغن در مدت چهار ماه و نیم اجرا شده است ،گفت: این تابلو با عنوان "شرط توحید" حدیث سلسله الذهب را روایت می‌کند.

حسن روح الامین خاطرنشان کرد که حدیث سلسله الذهب حدیث قدسی منقول از امام رضا (ع) در باب توحید و شروط آن است.

وی افزود: امام رضا (ع) این حدیث را هنگام عبور از نیشابور به طرف مرو بیان کرد. راویان این حدیث همگی امامان معصوم‌اند تا به پیامبر (ص) و سرانجام به خداوند می‌رسد، به همین دلیل این حدیث را به معنای «زنجیرۀ زرّین» توصیف کرده‌اند.

در این مراسم که در محل ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از مسئولان این وزارتخانه نیز حضور داشتند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس