کد خبر 1237006
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
سخنگوی کاخ کرملین آمریکا را به مداخله درامور داخلی روسیه متهم کرد

روسیه در واکنش به ورود ناو جنگی انگلیس به آب‌های خود، سفیر این کشور در مسکو را فراخواند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه در واکنش به ورود ناو جنگی انگلیس به آب‌های ساحلی کریمه، سفیر این کشور را به وزارت خارجه خود فراخواند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنج شنبه اعلام کرد: سفیر انگلیس در مسکو برای دریافت مراتب اعتراض ما به وزارت خارجه احضار شد.

بیشتر بخوانید:

دفاع جانسون از ورود ناوشکن‌ها به آب‌های بین‌المللی

این مقام روس، انگلیس را به دروغگویی در خصوص نزدیک شدن ناوشکن (URO) انگلیس به مرزهای این کشور در دریای سیاه متهم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیش از این نیز گفته بود: ما آنچه اتفاق افتاده را یک تحریک آشکار می‌دانیم. انگلیس مغایر با قوانین بین‌المللی و قوانین روسیه رفتار کرد. وزارت خارجه روسیه سفیر انگلیس را احضار خواهد کرد.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه ناوگان دریای سیاه با همکاری سرویس مرزی امنیت روسیه نقض مرز دولتی روسیه توسط یک ناوشکن انگلیسی را متوقف کرده بود و تیرهای هشدار دهنده‌ای به سمت این ناوشکن شلیک شده بود.

وزارت دفاع انگلیس نیز در واکنش به سخنان وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ناو نیروی دریایی مطابق با قوانین بین المللی از طریق آب‌های سرزمینی اوکراین به طور مسالمت آمیز عبور می‌کرد و هیچ شلیک اخطاری انجام نشده است. وزارت دفاع انگلیس همچنین ادعا کرد روسیه در دریای سیاه تمرینات تیراندازی انجام می‌داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد صبح امروز یک ناوشکن انگلیسی بدون توجه به اخطار نیروهای این کشور در حال نزدیک شدن به مرزهای روسیه بود و تا ۳ کیلومتری مرز نیز جلو آمد که با شلیک‌های اخطار تغییر مسیر داده و از محدوده مرز روسیه خارج شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سروش IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    1 0
    اونها ادعا کردن روسیه درحال تمرین بوده روسیه باید برای دست گرمی و تمرینی هم که شده این ناو جنگی رو میزد!!!! بالاخره تمرین هم باید حقیقی باشه تا دل و دست سرباز نلرزه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس