سقوط شدید شاخص سهام در بازارهای جهانی

قیمت شاخص اغلب سهام های جهانی در پی حمله روسیه به اوکراین به شدت کاهش یافت.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، شاخص سهام جهانی و بازده اوراق قرضه ایالات متحده به شدت کاهش یافت که این امر ربط مستقیمی به شلیک موشک توسط نیروهای روسیه به چندین شهر اوکراین و اعزام نیروهای روسی به سواحل جنوبی این کشور دارد که باعث شد علاوه بر سهام قیمت طلا، دلار و نفت نیز افزایش یابد.

پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که مجوز عملیات نظامی ویژه ای را صادر کرده است، صدای انفجارها در آرامش قبل از سحر کی یف پایتخت اوکراین شنیده شد و دولت اوکراین مسکو را به انجام یک حمله نظامی تمام عیار متهم کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت که ایالات متحده و متحدانش پس از این حملات "تحریم‌های شدید" را علیه روسیه اعمال خواهند کرد.

به نظر می‌رسد سقوط شاخص سهام در آسیا در اروپا و ایالات متحده ادامه داشته باشد که این امر با جهش شدید قیمت کالاها همراه شده و نگرانی‌های مردم را در مورد تورم و خطرات اقتصادی افزوده است.

معاملات آتی سهام یورو استوکس و داکس آلمان بیش از ۳.۵ درصد در معاملات اولیه کاهش یافتند، در حالی که شاخص اف تی سی ای نیز ۲ درصد کاهش به خود دید.

معاملات نزدک ۲.۸ درصد سقوط کرد که شاخص سهام ایالات متحده را در مسیر نزولی قرار داده است. این اولین با از سال ۲۰۲۰ و با شیوع بیماری کرونا تاکنون است که نزدک در بازارهای مالی جهان سقوط کرده است.

در آسیا، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن بیش از ۳.۲ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین حد خود از نوامبر ۲۰۲۰ تاکنون رسید. سهام استرالیا بیش از ۳ درصد کاهش یافت و سهام چین و ژاپن نیز بیش از ۲ درصد کاهش به خود دیده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس