.

دبیر کل ناتو مدعی شد این ائتلاف طی چند روز گذشته سامانه پدافند هوایی در اختیار اوکراین قرار خواهد داد تا این کشور بتواند از خودش در برابر حملات پهپادی دفاع کند.

به گزارش مشرق، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو امروز سه‌شنبه بار دیگر مدعی شد که طی روزهای آینده، سامانه‌های پدافند هوایی در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت تا این کشور بتواند از خودش در برابر حملات پهپادی روسیه محافظت کند.

اوکراین گفته حملاتی که روسیه با انبوه پهپاد علیه زیرساخت‌های این کشور انجام داده باعث تخریب یک سوم نیروگاه‌های تولید برق شده است.

ینس استولتنبرگ که در یک کنفرانس امنیتی در برلین حضور داشت گفت پاسخ حملات پهپادی اخیر از سوی روسیه به اوکراین این است که متحدان غربی سامانه‌های پدافند هوایی به اوکراین تحویل بدهند.

وی گفت: «مهم‌ترین کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم تحویل دادن چیزی است که متحدان غربی وعده داده‌اند. ما باید سامانه‌های پدافند هوایی بیشتری به اوکراین بدهیم.»

دبیر کل ناتو اضافه کرد: «ناتو در روزهای آینده سامانه‌های ضدپهپاد برای مقابله با تهدید خاص پهپادها، از جمله پهپادهای ایران در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.»

استولتنبرگ هفته گذشته که حملات سنگین پهپادی و موشکی روسیه علیه اوکراین آغاز شده بود هم گفته بود که این ائتلاف به زودی تجهیزات مقابله با پهپاد در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

دبیر کل ناتو پنجشنبه گذشته گفت: «ناتو به زودی تجهیزات مقابله با پهپاد به اوکراین می‌دهد. صدها مسدودکننده سیگنال‌های پهپاد که می‌توانند به ناکارآمد شدن پهپادهای ساخت روسیه و ایران منجر شوند [تحویل اوکراین خوهد شد].»

روسیه از بامداد دوشنبه (۱۰ اکتبر/ ۱۸ مهرماه) چندین حمله موشکی به مرکز شهر «کی‌یف»، پایتخت اوکراین و چند شهر دیگر در این کشور انجام داد. این حملات به کشته و زخمی‌شدن ده‌ها نفر منجر شد. روسیه چند شهر دیگر در مناطق جنوبی و غربی اوکراین را هم هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

حملات موشکی روسیه دو روز بعد از انفجار مهیبی در پل «کرچ» انجام شد. این انفجار به تخریب بخشی از پل کرچ منجر شد که تنها محور برای متصل کردن روسیه به شبه‌جزیره کریمه است. روسیه در سال ۲۰۱۴ این شبه‌جزیره را که تا آن زمان بخشی از اوکراین بود در پی یک همه‌پرسی به اراضی خود الحاق کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه تأیید کرد که او فرمان این حملات موشکی را به تلافی تخریب پل کرچ صادر کرده است. او هشدار داد هر گونه حمله برای تهدید روسیه با «پاسخ سخت» مواجه خواهد شد.

پوتین، انفجار در پل کرچ را «حمله تروریستی» توصیف کرده است. کی‌یف مسئولیت انفجار در آن پل را به عهده نگرفته، اگرچه چند وزیر دولت اوکراین بعد از وقوع آن، روسیه را مورد تمسخر قرار دادند.

در این میان، برخی منابع خبری مدعی شده‌اند پهپادهای مورد استفاده روسیه در این حملات ساخت ایران بوده است. جمهوری اسلامی ایران این ادعاها را رد کرده است.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    3 0
    چه اصراری دارند که یک آبروریزی بزرگ دیگر برای ناتو بالا بیاورند؟
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      0 0
      احسنت ، دقيقأ همینطوره!! تازه خوبیش اینه که میشه سیستم‌های ضد پهپاد شونو در محل آزمایش کرد و برای مقابله باهاش یه روشی پیدا کرد، کشورها در جنگ پیشرفت میکنن!!!
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    4 0
    یعنی تا حالا ندادید؟ دادید حریف نشده. قوی ترین پدافند هاتون حریف این پهپاد ها نمیشه
  • حامد IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    3 0
    اگر داشتین اول به عربستان میدادین
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    ناتو بده عیب نداره!
  • DE ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    ناتو: طی چند روز آینده به اوکراین سامانه ضدپهپاد می‌دهیم. خخخ چند روز بعدش هم میگن به صدای موتورگازی اومد بهد بوممممم سامانه ضد هوائی را زد نابود کرد چون تا حالا هرچه سامانه مامانه بوده روسیه زده داغون کرده برای همین هم ناتوها میخوان به دلقینسکی سامانه جدید بدهند.لامصب ها این مافیای امریکائی اسلحه داره کل اروپا را خالی میکنه در اوکراین هرچی ته انباری دارند دارند جارو میکنند با صورتحسابهای چندین میلیاردی تا بتونند اسلحه نو و امریکائی بفروشند تا اروپای وابسته مانند سگ دست آموز و ربات امریکا عمل کنه و از خودش هیچ اراده ای نداشته باشه . در حقیقت این جنگ دلقینسکی داره منجر میشه به خلع سلاح اروپا و بعد مسلح کردن و وابسته کردن با قید و شرط آن از طرف امریکا.اروپا داره مستعمره امریکا میشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس