سریال قورباغه

قبل از انتشار سریال «قورباغه» به صورت مکرر از سوی نهادهای نظارتی و حتی قضایی هشدار داده شد که در قسمت اول این سریال موضوع پلیس‌کش اثرات وضعی بسیار نامطلوبی را در پی خواهد داشت.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - در آشوب‌های اخیر برخلاف اغتشاشات سال‌های ۱۳۸۸، ۱۳۹۶ و آبان ۹۸، مسئله حمله به نیروهای انتظامی به چالشی امنیتی بزرگتری تبدیل شده است و به صورت گسترده حمله‌ به سویه نیروهای امنیتی توسط رسانه‌های معارض تبلیغ می‌شود.

اما این عادی‌سازی ریشه در یک پیوست مدیایی دارد. سریال قورباغه یکی از خشن‌ترین آثار تولید شده در شبکه نمایش خانگی است، که در همان قسمت اول مسئله پلیس‌کشی را نرمالیزه می‌کند. در عطف نخست نمایشی که موتور محرکه قسمت اول سریال محسوب می‌شود، دو کاراکتر فرعی(جواد و فرید) همراه با یک کاراکتر اصلی(امیرعلی) سریال شاهد حمله دو تن از اراذل به سوی یکی از نیروهای انتظامی در شهرک اکباتان هستند که به صورت بسیار خشنی با سلاح سرد مامور پلیس را به قتل می‌رسانند. این مامور شبیه وقایع اخیر از ناحیه گردن مورد اصابت سلاح سرد قرار می‌گیرد.

امیرعلی وقتی با جسد پلیس غرق در خون مواجه می‌شود و از مرگ او مطئمن می‌شود، او را خلع سلاح می‌کند و سلاح پلیس موتور محرکه‌ رفتارهای خشونت‌آمیز بعدی این سریال است.

قبل از انتشار سریال «قورباغه» به صورت مکرر از سوی نهادهای نظارتی و حتی قضایی هشدار داده که در قسمت اول این سریال موضوع پلیس‌کش اثرات وضعی بسیار نامطلوبی را در پی خواهد داشت.

قورباغه که طبق تبلیغات گسترده‌ای را انجام داده بود، قرار بود ۲۴ آذرماه ۱۳۹۹ در سامانه نماوا توزیع شود، اما روابط عمومی پلت‌فرم نماوا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد توزیع این مجموعه فعلا متوقف شده است.

در این اطلاعیه نماوا آمده بود: «با وجود اینکه ۲۴ آذر از سمت سازمان سینمایی به عنوان روز انتشار اولین قسمت سریال «قورباغه» به بینندگان وعده داده شده بود، فعلا به دستور قضایی (به منظور پایش و نظارت) متوقف شده است. سریال «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی و سرمایه‌گذاری نماوا تولید شده است.

روزنامه کیهان امروز (۲۴ آذرماه ۱۳۹۹) در خبری با عنوان "عدم تمکین سازندگان یک سریال نمایش خانگی از نهادهای نظارتی! " به جزئیاتی از یک سریال شبکه نمایش خانگی با مضمون تبلیغ و ترویج پلیس کشی پرداخت که با اعلان توقیف قورباغه مشخص شد که احتمالا منظور کیهان، همین سریال بوده است.

شبکه نمایش خانگی چگونه چرخه خشونت و پلیس‌کشی را عادی‌سازی کرد؟


کیهان در گزارش خبری خود نوشته است:

«سازندگان یک سریال شبکه نمایش خانگی به اصلاحات نهادهای نظارتی تن ندادند، اما مجوز انتشار آن صادر شده است! سازندگان یکی از سریال‌های شبکه نمایش خانگی حاضر به انجام اصلاحیه‌های نهادهای نظارتی نیستند.

با این حال مدیریت پیشین ساترا در اقدامی غیرمنتظره به این سریال را بر اساس سیستم درجه‌بندی +۱۸ اجازه انتشار داد و صورت مسئله اصلی یعنی تعدیل خشونت این سریال توسط مقامات قضائی با فضاسازی رسانه‌ای به سویه دیگری هدایت شد و مسئله سرمایه‌گذاری سریال مطرح شد.

با انتشار این سریال با مضمون پلیس‌کشی، پدرکشی و انواع کشتن‌های غیرمتعارف منطبق با ساختار نمایشی، خشونتی بی اندازه به مخاطبان این سریال ارائه شد. در انتقاد به این خشونت بی‌وقفه و غیرمتعارف باشگاه خبرنگاران جوان به محتوای سریال واکنش نشان داد و نوشت:

این اثر، یکی از خشن‌ترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی است که در نخستین قسمت مخاطب خود را به پلیس‌کُشی‌ ترغیب و تشویق می‌کند! نقطه عطف روایت قسمت اول این سریال، کشته شدن مأمور انتظامی ‌است و این ماجرا طوری طراحی شده که مخاطب به این کار تشویق می‌شود! این اتفاق در حالی می‌افتد که مسئولان نیروی انتظامی ‌علی‌الخصوص ناجی هنر از محتوای ملتهب این سریال مطلع نیستند و سازندگان هم از حذف مفهوم پلیس‌کشی در این سریال امتناع می‌کنند. باید دید مسئولان نیروی انتظامی ‌نسبت به چنین‌ ترویجی واکنش نشان خواهند داد؟»

باشگاه خبرنگاران جوان با نقد مدیریت پیشین ساترا در ادامه نوشت: این نهاد پس از بازبینی، دستوری مبنی بر سانسور قورباغه نداد ولی در عوض عنوان کرد که این سریال با رده بندی سنی و تحت عنوان +۱۸ باید پخش بشود. دلیل آن نیز همان صحنه‌های خشونت آمیز غلیظی است که در قسمت هایی از قورباغه دیده می شود. صحنه هایی که الان با وجود پخش ۲ قسمت از آن همگان می دانیم که کم و بیش چه بودند. صحنه های قتل با ضربات فجیع بیل، خونریزی های شدید و شستن خون، فردی که دستور به قتل پدرش می دهد و…. صحنه پلیس کشی (که توسط عده ای به این معنی برداشت شد که مخاطب را ترغیب به این کار ناشایست می کند!

شبکه نمایش خانگی چگونه چرخه خشونت و پلیس‌کشی را عادی‌سازی کرد؟

با وجود پخش رسمی قورباغه و انتشار تا قسمت های میانی دامنه اعتراضات به محتوای آن گسترش یافت. جدا از سکانس های خشن و با خشونت بالا در این سریال که مناسب هر مخاطبی نیست، شخصیت های سریال که افرادی بی نهایت بزهکار هستند با استفاده از ماده‌ای مسخ کننده با اقدام به سرقت و قتل امرار معاش می کنند. نکته جالب این هسته خشن در شهرک اکباتان تهران زندگی می کنند و چندین سکانس در آن جا فیلمبرداری شده است اعتراض این افراد نیز زیاد شده است.

شبکه نمایش خانگی چگونه چرخه خشونت و پلیس‌کشی را عادی‌سازی کرد؟

کاربران اکباتانی معترض به محتوای این سریال آنطور که باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: می ‌گویند که یک جریان خاص در سینما و تلویزیون می‌خواهد این طور القا کند که اکباتان پر از آدم‌ های عجیب‌ و غریب و خلافکار است در حالی که این منطقه یکی از محله ‌های قدیمی تهران است. از آن طرف بعضی از کاربران فضای مجازی هم ادعا کرده‌اند که سیدی کلاس محله آن ها را پایین آورده چون در قسمت اول چند جوان اول به حمام عمومی می‌روند و بعد راهی اکباتان می‌شوند!

این اولین‌ بار نیست که هومن سیدی اکباتان را به عنوان لوکیشن کارهایش انتخاب می‌کند، او در فیلم‌های سیزده و آفریقا هم از فضای شهرک اکباتان و خانه‌ هایش استفاده کرده و اتفاقا به نظر این شهرک خیلی با حال‌وهوای کارهای سیدی جور است.

پدرکشی فراتر از پلیس کشی!

در سکانسی از این سریال نوری (نوید محمد زاده) هدفون را روی سر خواهرش می‌گذارد و با دو نفر دیگر از همراهانش اقدام به قتل پدرش می‌کند و دخترک خردسال از آینه خودرویی که داخل آن سوار است، نحوه کشته شدن پدرش را تماشا می‌کند. سازنده کاملا حرفه‌ای با جزئیات خشونت را بزک می‌کند. چنین صحنه ملتهبی حتی توسط کمپانی‌های هالیوودی هم ممیزی می‌شود. ممیزی، یعنی ممانعت از القاء ناهنجاری‌هایی که با جامعه ما نسبتی ندارد. پمپاژ تصاویری اینچنین خشن، هیچ سنخیتی با فرهنگ عامه ایرانی ما نداشت و این سریال پس از نرمالیزه کردن پلیس‌کشی، پدرکشی را طبیعی جلوه داد. یکی از مشکلات اساسی تولیدات شبکه نمایش خانگی اصرار طی سال‌های اخیر تم اجرای عدالت با اسلحه است که در سریال «ممنوعه» مخاطب را به هیجان می‌آورد.

وظیفه ساترا دفاع از حقوق سلبریتی‌ها نیست

قورباغه با حواشی فراوان علی رغم نامه‌نگاری‌های فراوان که از جهات مختلف برای ممیزی دقیق سریال به وزارت ارشاد ارسال شد، از این ممیزی «خشونت» گریخت و مدیریت پیشین ساترا، محمدصادق امامیان، با یک پست اعتراضی هومن سیدی، صیانت از حقوق سلبریتی‌ها را بر صیانت فرهنگ عامه ترجیح داد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    38 9
    اینها نماینده جامعه ایران اسلامی وایران دینی نیستند اینها هرزه هستند سلبریتیهای ایران که بیوگرافی صنفیشان تجاوزبه هم دارندودرسیاه نمایی غرق هستند ازمانیستند ازمانیستند شهیدسلیمانی وهمت وباکری وحججی عفیف ودلاورمردان مدافع حرم وزینبهای زمانه برادران وخواهران خوبترازما معرف ماهستند
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    15 2
    اینکه نفوذ غرب در سینما ورسانه وجود دارد که اثبات شده است.موندم چرا کسی سراغ وزرات ارشاد نمیرود که پاسخگوی این همه ......باشد؟! وزیر ارشاد چه ...میکنه؟!
  • محمد IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    9 4
    فقط سید بشیر و مهران رجبی
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      11 5
      چشه مگه؟ خیلی هم خوبه
  • IQ ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    14 4
    لعنت بر کسی که این رسم شبکه خانگی رو بنا گذاشت در ایران هر اشغال مزخرفی رو بسازن تحویل ملت بدند به والله من بهترین اینترنت رو دارم ولی دانلود نمی کنم این سریال های چرت رو خانه به دوش متهم گریخت دانلود میکنم ترش شیرین بزنگاه سریال انام شیدایی پنچری یا ای فیلم نگاه می‌کنیم توف به این سریال های خانگی و ترکی که نابود کرد خانواده های ایرانی رو
  • علی افصحی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    12 3
    شبکه خانگی ابراری بود در دست دولت فاسد اصلاح طلبان روحانی-جهانگیری تا برای بعد از دولت فشلشان ، و با استفاده از امپراطوری اقتصادی برآمده از رانت، اختلاس، بذل و بخششش ، دزدی و... نظام های امنیتی، انتظامی، مالی، اقتصادی، ارزی، سنگ های قیمتی را به هم ریخته ، تا با هماهنگی غرب وحشی و سلبریتی ها کار انقلاب اسلامی را تمام کرده و به قول وزیر خارجه خشنشان (البته نسبت به مردم ایران)یعنی ظریف، دیپلماسی بر میدان پیروز شده و آیین مقاومت منطقه ای و افتدار نظام اسلامی در هم شکسته و بزرگترین مانع غرب وحشی یعنی اسلام انقلابی از میان برداشته شود.اما در کمال حیرت این خبیثان ورق برگشت و این میدان بود که بر دیپلماسی التماسی پیروز شد. خب در این زمان بود که تروریست های نمایش خانگی،مضامین ضد اخلاقی و امنیتی راخواستند در کف خیابان اجرا کنند اما باز نابود شدند اینک انقلاب اسلامی با کوله باری از تجربه سرکوب دو ماهه اشرار و اراذل و حامیان تی تیش مامانی سلبریتی های مفنگی و تروریست فراری،می رود که مرحله دیگری از روند روبه رشد انقلاب اسلامی را به نمایش بگذارد با هدایت امام خامنه‌ای. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    11 4
    دهه 60 دوتا شبکه داشتیم نصف روز تعطیل بود! نه سلبریتی پروری بود نه کاسه لیسی بود ! نه هنرمند سالاری نمیدونم ! چرا بعضیها از ترس اعتصاب خداحافظی سلبریتی ها میترسن ؟ خوب برن بجهنم ! این همه جمعیت مگر نمیشه از مردم استعداد استخراج کرد یعنی تو 80 90 میلیون جمعیت همین قدر کم سلبریتی انحصار طلب مفتخور هنرمند مزدور دوتابعتی فوتبالیست دوزاری داریم!؟ انحصار مثل آب مرداب میگنده لجنزار باتلاق میش! اگر قشر خاصی احساس رقابت نکنند همیشه فکر میکنن کسی هستن شاخ میشن ! فراخوان جذب هنرمند ورزشکار بدین مثل سیل سرازیر میشن ! /خانه سینما تو رو خدا اعتصاب کنید تا درش ببندند!
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    10 2
    قانون خلع سلاح کردن پلیس که توسط نماینندگان اصلاحاتی ودولت های همسو با آنها تصویب شده بیشتر ازساخت این فیلم ها پلیس رابه قربانگاه می برد هرچند این فیلم ها تاحدی خوشنت برخورد با پلیس تبلیغ میکند که باید باسازندگان آن برخورد شود
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    5 18
    پشت سر هم سریالها رو توقیف کنید بعد بیایید اینجا توجیه کنید . کشوری که با تفکرات امنیتی اداره بشه نتیجه اش همین میشه
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      11 16
      وقتی از قوانین سفت و سخت دیگر کشورها در این زمینه خبر نداری حرف چرت نزن همه جا با قانون شکنی مخصوصاً در زمینه رسانه ده ها برابر بیشتر از ایران با سختگیری رفتار می کنند
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      4 0
      تفکرات عدم ترویج خشونت و اسمش و میزارید تفکرات امنیتی؟! والله دیدن این فیلم ها روی اعصاب و روان تاثیرات بسیار بدی میزاره که در بلند مدت اثراتش ظاهر میشه.
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      2 0
      تفکرات عدم ترویج خشونت و اسمش و میزارید تفکرات امنیتی؟! والله دیدن این فیلم ها روی اعصاب و روان تاثیرات بسیار بدی میزاره که در بلند مدت اثراتش ظاهر میشه.
  • بنده خدا IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    12 3
    این یعنی حضور بی شمار نفوذی های سینمای ایران تلویزیون و سینمای خانگی و بی تدبیری وزارت ارشاد یا شاید همراه بودن آنها بااین جريان.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    11 1
    با این حساب یعنی دست سلبریتی ها و مدیران ساترا به خون شهید شهرک اکباتان (ارمان عزیز) اغشته است. اسب تراوای واقعی این سینماست که سلبریتی ها داخل اسب پنهان شده اند
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    9 1
    این +18 دقیقا یعنی ترغیب تماااام نوجوانان و جوانان و حتی کودکان برای دیدن فیلم و اصلا یکی از شگردهای تبلیغاتی است. دوما به فرض که شگرد نباشد، مگر الان زمان قدیم که فیلم فقط در سینما پخش شود و کودک و نوجوان را منع کنند الان، فیلمها در تمام سایتها در دسترس کودک و نوجوان است
  • شهروند IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    8 5
    آقا عاجزانه خواهش دارم رسیدگی کنید در شبکه امید یک در میون برنامه ها و مستند های عجیبی پخش میکنن ! مثلا دیروز مستندی خارجی که در ظاهر علمی و در مورد مغز بود ! اما در فیلم توضیح میدادن که دیدن و تجربه های معنوی یک عارضه و اختلال مغزی هست و سعی داشتن در نتیجه گیری القا کنن حتی دیدنه هر تجربه در تمام طول تاریخ از ( وحی) گرفته !! تا دیدن هر رویای معنوی بدلیل نارسایی مغزی هست و با مثالهایی توسط افرادی سعی در اختراع و و نام گذاری آن به عنوان یک بیماری و نارسایی مغزی داشتن !! و یا برنامه ایی دیگر درباره هوش مصنوعی که در انتها و نتیجه گیری به شما مخاطب القا میکرد نباید فعالیت های نت و مجازی خارج از منافع آمریکا باشه و ممکنه روزی در خود ایران بابت هر کامنت و حمایت تاوان پس دهیم
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      1 4
      یک سوال دارم دوست دانشمندم!توی اون برنامه داشت نظر دانشمندان رو در مورد مغز و رویا میگفت دیگه؟اونوقت تو از کجا و با چه معلوماتی فهمیدی دارن اشتباه میگن؟!
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      4 0
      14:47 'سایت CLOSER TO TRUTH را بازدید کنید221 ساله با همه دانشمندان وبیولوژیستها وفلاسفه وفیزیکدانها والهیون مطرح غرب داره بحث میکنه وهمه آنها میگویند که هیچکدام از کشفیات علمی ،قطعیت ندارند وفقط یک مدل پیش بینی است که بعد از مدتی هم ضعفهایش آشکار میشود.ولی برای مردم عادی طوری مطرح میکنند که فکر میکنی ،اینها قطعیت صددرصد دارند.
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      0 0
      یک مقدار عقل مردم عادی را اضافه کن .مثلا چینی ها گوشت سگ و خفاش و حیوانات درنده می خورند و خدا را هم قبول ندارن ....خوب به خودشون مربوطه .. ولی ما مسلمانیم .
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      0 0
      چقدر بد. ممنون از شما دوست عزیز که برنامه های شبکه ها رو با دقت و ریز بینی خاصی میبینید. البته من کاره ای نیستم ولی برای خودم خوبه
  • DE ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    7 1
    این کارها بیشتر شبیه سبک کارهای جامعه یهود در سینماها و تلوزیون های امریکاست. فیلم ها و سریال هایی که توسط جامعه. یهود ساخته میشوند
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 0
    مارمولک پژاکی تو فیلمه😂
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    4 1
    اخر الزمان ! مارمولکا بزکوهی ها ادعا دارن ببر هستن
  • ایرانی IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    5 5
    مشرق جان چرا مقالاتی که می گذاری اینقدر پر تعصب و بی منطق است؟؟ ما که نباید سایت رویترز و نیویورک تایمز بخوانیم . کمی با افکار عامه مردم هماهنگ باش لطفا.
  • فقط اعدام IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    5 3
    اعدام درمانی مناسب ترین راهکار برای درمان معضلات این کشور است .
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      0 0
      خخخخخخخ
    • GB ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      0 0
      درسته. اول از خودت شروع می کنیم و بعد همفکرانت رو اعدام می کنیم
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    8 1
    هشدار فقط؟! لااقل قبل از مجوز دادن رفتار های قانونی و برخوردهای شدید بقیه کشورها حتی آمریکا با این مدل اراذل که قانون و مجریان قانون را در سریال ها تضعیف می کنند ببینید بعد مجوز ساخت این آشغال های تصویری را بدهید
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    6 1
    ساترا با این وضعیت فعلی افتضاح نظارتی برای این جماعت وقیح چیزی بیشتر از لولوی سر خرمن نیست
  • وطن پرست DE ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 1
    اون موقعی که دلسوزان هشدار می دادن امثال مشرق خوشحال بود این تولیدات رو بعنوان ارتقاع حقوق زنان در جامعه در مقابل علینژاد سر دست گرفته بود. ظاهرا باید همیشه یک خونی ریخته بشه تا یک سری ادم عقلشون بیاد سر جاش.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    2 1
    این کارها بسیار شبیه سبک کارهایی است که در کشورهایی مثل امریکا توسط جامعه یهود ساخته میشود و به خورد مردم داده میشود تا در دراز مدت جوامعه مورد نظر انها در راستای اهداف یهود تعغییر کند.مثل تشویق به طلاق و فروپاشی خانواده ها و خشونت و معمولی کردن روسپیگری و خیانت.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    4 1
    شبکه های خانگی نقطه اتصال به اسرائیل هست، من خودم آنقدر پیگیری کردم و خسته شدم که آخر کلا دستگاه تی وی باکس رو جمع کردم، در مورد سلبریتی ها هم قبلاً خیلی ها تذکر دادند، قبول کنید از داخل ضربه خوردیم، وزارت اطلاعات باید بیشتر دقت کنه. مثل آمریکایی ها رفتار کنید، رسانه و سلبریتی در خدمت خودشونه
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      1 2
      در آمریکا هالیوود با ترامپ لج بازی کرد .اسم ترامپ را آورد و مسخره کرد .ترامپ نفر اول آمریکا بود .
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      2 1
      هالیوود درخدمت صهیونیستهای گلوبالیست است.ترامپ با آنها کمی زاویه داشت وخدمتش رسیدند.نفر اول آمریکا صهیونیستهای دولت پنهان هستند ،نه رئیس جمهور که مترسک سر صحنه آنهاست.
  • جوکر GB ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    2 3
    پلیس برای کشتنه دیگه پس برای چیه ؟
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      0 3
      دهن تو هم فقط برای بستن است پس برای چیه؟
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 1
    برادران محترم در کشور آمریکا که صبح و شب آنرا فحش می دهید بخاطر مرگ یک دزد و جاعل اسکناس مردم اغتشاش مسلحانه کردند و حتی بعضی از شهرها و ادارات پلیسرا اشغال کردند .و فروشگاهها را غارت کردند .ارتش هم به میدان آمد .لطفا بفرمایید چند نفر کشته شد ؟؟؟
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      1 1
      آمریکا نفوذیهای منافق وتجزیه طلب ومزدور کشورهای دیگر را نداشت تا ،دست به کشته سازی بزنند.سالانه صدها نفر توسط پلیس آمریکا کشته میشود ،چند نفر پلیس توسط مردم آمریکا کشته میشوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      0 0
      بزرگترین اشتباه مااینه که بافاسدین ماسونی مقایسه میشویم ازرسانه تابودجه. این اراذل درراه فسادومخدروجنگ ودائم الخمریه وضدیت باخداخالق جهان وائمه که بهترین هستند وواسطه فیض خداهستند، حتی ملتهای تحت سلطه ی لیبرال دموکراسی ضداین سیستم شیطان حاکم سازتظاهرات ونمادهای برده داری رااتش میزنند
  • SG ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 0
    خوب چرا محاکمه نمیشه این آقای مجوز دهنده
  • نادر IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    با موشک هایپرسونیک فرهنگی سابریتی ها و شبکه نمایش خانگی بزنید
  • هموطن GB ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    رسانه فارسی زبان هستی، بایستی تبلیغ زبان فارسی باشی نه اصطلاحات نچسب را جا بیاندازی. آخه ( پیوست مدیایی) دیگه چه اصطلاحی هست؟ پیوست رسانه ایی، پیوست ضد فرهنگی، ...پاس بدار زبان فارسی را. حفظ کن این حریم را.
  • ناشناس IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    2 2
    دوست عزیز،چه ربطی داره؟؟!!! شما دنبال مقصر اصلی باش،این فیلم و سریالا چیه دیگه!!!؟؟؟
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      1 1
      در جنگ ترکیبی همه عوامل به هم کمک میکند،یکی از عوامل زمینه سازی در ذهن جامعه ،با فیلم وسریال است.
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 1
    وقتی جیران پخش میکنن که بعضی جاهاش یاد فیلم ....میفتی و خونسرد پخش میکنن که تقلیدی از سریال دکستر با اون حجم از خشونتشه و بازیگرا هم که مشتی بی وطن و بیشرفن که این روزا خودشونو نشون میدن انتظار آرامش دارید تو جامعه ؟
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 0
    جریمه سلبرتی ها بابت هر پست ضد ملی صد میلیون جریمه نقدی یا یک هفته پست دادن در مناطق مرزی در نظر بگیرین. بزارید مردم انتخابشون را ببینن
  • مجتبی محمدی از زنجان IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 2
    با سلام واقعا فیلم بالیوودی با زبان اصلی بازی می کنید جمع کنید این مسخره بازی رو
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    4 1
    انجمن سینمایی را سوار اتوبوس کنید بفرستید کردستان ...اگر توانستند با گفتگو و بدون تجزیه خاک کشور اغتشاشگران را آرام کنند ونگذارند خانه های مردم را آتش بزنند زیر پای کتایون ریاحی فرش قرمز پهن کنید اگر نتوانستند از همانجا همگی را روانه فاضلاب کنید تا دیگر از روی معده حرف نزنند متاسفانه حرف مفت زدن خیلی رواج پیدا کرده و هزینه ای ندارد ..
  • نازنین IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 1
    این جماعت سلبریتی ها جماعتی بی ریشه وسگ صفت هستن قطعابایدباچندنفرشون برخوردجدی بشه تاواسه بقیه درس عبرت بشه
  • US ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    2 1
    لطفا به 113 اطلاع دهید . خلیل حافظی نژاد و همسرش فاطمه پیمان که کارگاه بزرگ چرم سازیشان در منطقه ورامین را در اختیار اغتشاشگران برای ساخت وسایل شورش قرار داده بودند و دیروز ویزای امریکا از دبی را به عنوان دستمزد گرفتند امروز در دبی با یکی از اعضای کومله دیدار کردند. نمیدانم به ایران بر خواهند گشت یا از دبی مستقیم به امریکا میروند . ظاهرا دخترشان به نام نوشین حافظی نژاد کارمند نفوذی در وزارت نفت هم قصد مهاجرت به انگلستان را دارد در ازای جمع آوری و فروش اطلاعات حساس وزارت نفت به آنها .
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    این سلبرتی ها لاتهای کوچه خلوت هستن برای جریمه ، یکی دوهفته اعزام بشن لب مرز پست بدن! با ممنوع التصویری فقط ژست قهرمانی میگرن شیوه مجازاتشان را باید تغییر بدین به جریمه نقدی یا پست در شهرهای مرزی
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    بنده سال شصت در شهری کندی بوکان کردستان با کومله جنگیدم .می دونم اینها چه آدمهای خبیثی هستند ..لطفا حساب سیستان و بلوچستان وبلوچ های خون گرم و ایران دوست را از حساب ضد ایرانی های ضد بشر کومله جدا کنید . مردم ایران بر علیه گرانی و فساد اعتراض دارند . دولت نباید قیمت دلار را آزاد می کرد ما همه ناراحت هستیم .
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    من با وجودی که فیلم تماشا کردن و خیلی دوست دارم اما فیلم هایی نظیر (ز...ک....) و (ق.....). رو علی رغم تبلیغ زیادشون ندیدم فقط کلیپهایی از برخی قسمت های این فیلم ها در شبکه های اجتماعی رو دیدم. چون تبلیغ خشونت و اصلا درست نمیدونم. و دقیقا بهای زیاد دادن به سلبریتی ها الان داره مضراتش رو نشون میده.مثل سینمای هالیوود فکر میکنن جذب مخاطب و پول درآوردن به هر قیمتی.
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    اتباع اجنبی را اخراج کنید اومدن فرصتهای شغلی را اشغال کردند یارانه های پنهان استفاده میکنند قاچاق مواد و اسلحه میکنند تازه در اغتشاشات هم شرکت میکنند
  • . DE ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    2 0
    تقریباً اکثر فیلم ها و سریال های ایرانی بی محتوا یا بداموز هستند و تمامشان مثل همند
  • حسن IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    0 0
    آیا در کشور ما18+ ویا 18- مفهوم عملی وعینی دارد که با ایت کلاه قانونی جامعه را فریب میدن ومزخرفات خودشون را منتشر وپخش میکنند.اعضای ممیزی از جامعه ایران شناختی ندارند ویا باید در تعهد دینی آنها شک کرد.
  • عبداله IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    0 0
    یک جریان خاص در سینما؟!!! سینما و تلوزیون خییلی وقته کلا زیر سلطه این جریاناته...
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    0 0
    برادران انقلابی پنج ستاره لطفا با این شدت با دنیای غرب ستیز نکنید .
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    0 0
    شدت شرق گرایی و غرب ستیز ی شما باعث غرب زدگی و شرق ستیزی در بین مردم می شود .. هر افراطی یک تفریط به دنبال دارد. یادتان باشد . خیر الامور اوسطها .
  • مهدی IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    0 0
    در عرصه فرهنگی خیلی ضعیفیم و باید کاری بکنیم
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    با دیدن قسمت اول و چت بازی و بی کله بودن جوان ها به شدت یاد رفقای خودم افتادم.
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    0 0
    با دیدن قسمت اول و چت بازی و بی کله بودن جوان ها به شدت یاد رفقای خودم افتادم. یعنی فضا و آدم ها برایم آشنا بود. چرا به این فکر نمی کنید که "قورباغه"، "متری شیش و نیم" و "لاتاری" یک جور هشدار پیش از بحران بودند که غیرمستقیم نشان می دادند چه خطری در جامعه پنهان شده ولی کسی حواسش نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس