علی اکبر رشاد

یک استاد حوزه علمیه اخیرا پیرامون اغتشاشات پاییز گفته است که این آشوبها ناشی از معضل فرهنگی و معنوی است و بسیاری از همین جوانها، اعتقادات سالمی دارند و از روی جهل و ناآگاهی، چنین رویکردی پیدا کردند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی است روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.

۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اگر "جهاد تبیین" نباشد...

روایت یک استاد حوزه از اغتشاشات پاییز

تدبیر جدید سردار رادان برای "یگان ویژه"/ نماینده تهران: دولت هرچه زودتر قانون کالابرگ را اجرا کند

آیت الله علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه‌های علمیه تهران طی سخنانی در مقدمه درس خارج فقه القضای خود گفته است: امروز به شدت از جهت معنویت، احساس خلأ می کنیم. آن چه در آشوب‌های پاییزی رخ داد کاملا نشان داد که ما بیش از هر چیزی معضل فرهنگی داریم و در معضلات فرهنگی بیش از هر نقطه‌ای و هر حیثی معضل معنویت وجود دارد و باید برای ارتقای معنویت تلاش کرد.

به گزارش شفقنا، وی عنوان کرد: از برکات و آثار جهاد تبیین که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند ارتقای معنویت در جامعه است. جهاد تبیین یک تکلیف دینی و ملی برای همه طلاب است تا جامعه را آگاه کنیم. بسیاری از بدحجابی‌ها به دلیل عدم آگاهی از احکام دین و اثرات حجاب و عفاف است و باید در این باره جهاد تبیین صورت بگیرد.

این استاد حوزه علمیه افزود: طلاب، علما و مدرسین محترم باید از فرصت ماه رمضان استفاده کنند و حقایق را به مردم منتقل کنند. ما با یک جنگ ترکیبی در اغتشاشات مواجه بودیم که وجه اصلی و قوت آن، جنگ شناختی است، دشمنان بر ذهن مردم اثر می گذارند و نگرش ها را تغییر می دهند.

آیت ا... رشاد تاکید کرد: مساله حجاب از ضروریات دین است و در این باره تردیدی وجود ندارد. آیات و روایات صریح قرآن کریم در این باره تاکید دارد و قطعا طلاب، روحانیت و حوزه‌های علمیه از مساله حجاب کوتاه نمی‌آیند.

وی گفت: بسیاری از همین جوانها، اعتقادات سالمی دارند و از روی جهل و ناآگاهی، چنین رویکردی پیدا کرده اند. ما وظیفه جهاد تبیین و آگاهی جامعه را داریم. اگر پیامدهای فرهنگی حجاب و عفاف تبیین شود و جوانان توجیه شوند که این پوشش و لباس، هویت ماست و ما نمی خواهیم تحت نفوذ فرهنگ بیگانه باشیم؛ بسیاری از همین بانوان کم حجاب نیز حجاب را رعایت می کنند.

آیت ا... رشاد همچنین تصریح کرد: طلاب و روحانیت بداند باید با منطق، روش های درست و با اخلاق خالصانه و شجاعانه و در نظر گرفتن مصالح با این آسیب‌ها مواجه شود. [1]

*اگرچه اغتشاشات اخیر ریشه های مختلفی داشت و طراحی آن از قبل در داخل و خارج توسط دشمن و ایادی او صورت گرفته بود لکن می توان اذعان کرد که اصلی‌ترین ریشه آن به دلایل فرهنگی بازگشت دارد.

فرهنگی که باید در فرایند "جهاد تبیین" نهادینه شود. و جهاد تبیینی که به شبهات پاسخ دهد و بایدها و اصول جامعه اسلامی را برای همگان شرح دهد.

بایستی به این حقیقت نیز توجه داشت که ما همچنان با خطر اغتشاش و خاصه با "فتنه اقتصادی" مواجهیم. فضای عام‌البلوایی که به دلیل کاستی خواص کشور در جهاد تبیین رخ‌نمون شده است و اگر اغتشاشی هم بواسطه آن رخ دهد بسا که لزوما مزاجی فرهنگی هم نداشته باشد.

لذاست که ما معتقدیم جهاد تبیینی که آیت ا... رشاد بر آن تأکید دارد البته فقط نباید منحصر به فرهنگ باشد و توجه به پیوست های اقتصادی، امنیتی و بایدهای حکمرانی نیز در آن ضروری است وگرنه موفق نخواهد بود.

***

نماینده تهران: دولت هرچه زودتر قانون کالابرگ را اجرا کند

تدبیر جدید سردار رادان برای "یگان ویژه"/ نماینده تهران: دولت هرچه زودتر قانون کالابرگ را اجرا کند

اقبال شاکری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا پیرامون شعار امسال (مهار تورم؛ رشد تولید) گفته است: برای اینکه مردم کاهش نرخ تورم را در عمل احساس کرده و تورم حداقل در تامین برخی از کالاهای اساسی برای مردم حذف شود، مجلس اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی را در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی کرد.

او تأکید می کند: باید هرچه زودتر این کار انجام شود تا مردم مستقیما در سفره خود کاهش نرخ تورم و مهار آن را احساس کنند. زمانی که ما به جای یارانه نقدی، کالا در اختیار مردم قرار دهیم، خود به خود رشد تولید را به دنبال خواهد داشت. چون دولت به نوعی از تولید کالاهای اساسی نیز با این اقدام حمایت می‌کند. فلذا اولین اقدام عملیاتی که منجر به کاهش نرخ تورم و رشد تولید می شود اجرای کامل طرح کالابرگ الکترونیک است. نکته دومی که به صورت عمومی باید مورد توجه قرار گیرد این بوده که قطعا مقداری از فشارهای ظالمانه و بی رحمانه ای که استکبار جهانی به خصوص آمریکا و برخی از دولت های اروپایی علیه کشور ما اعمال کرده اند، تاثیر گذار است. اما ما باید به سمت کنترل شاخص های اصلی که منجر به رشد نقدینگی و پایه پولی و در نهایت افزایش نرخ تورم می شود، گام برداریم.

شاکری همچنین گفته است: بانک ها بدون توجه به شاخص های اقتصادی که در ارائه تسهیلات باید مورد توجه قرار گیرد، تسهیلات ارائه می کنند. با این کار انگار پول در اقتصاد پمپاژ می کنند. سالیان سال است که در صحبت های تمام مسئولان کشور به این موضوع اشاره می شود. بنابراین مدیریت و کنترل بانک ها توسط بانک مرکزی باید با جدیت بیشتری دنبال شود. در گزارشی که کمیسیون اصل 90 مجلس در روزهای پایانی سال قبلی ارائه کرد، از تخلفات سنگین و عدیده بانک‌ها رونمایی شد. این گزارش نیز به دولت ارسال شد تا مورد توجه قرار گیرد. بانک مرکزی باید با قدرت وارد شود تا بتواند بانک ها را به ریل اصلی خود باز گرداند و در نتیجه تسهیلات به سمت تولید هدایت شود. [2]

*می توان گفت که 3 شاه بیت مهم برای رفع مشکلات اقتصادی در کلام آقای شاکری مورد اشاره قرار گرفته که توجه ویژه به آنها ضروری است.

اجرای هرچه سریعتر قانون مصوب مجلس مبنی بر ارائه کالابرگ به مردم، کنترل شاخص های اقتصادی کنترل‌پذیر از قبیل عوامل نقدینگی و گرانی بیقاعده در بازار و اعمال نظارت دولت و بانک مرکزی بر فعالیت های بانکها.

اگرچه در این زمینه گفتنی های زیادی هست لکن میتوان گفت که اگر دولت محترم تنها نسبت به همین 3 مسئله اهتمام ویژه ای به خرج دهد؛ بسا که اثرات مربوط به رشد تولید و مهار تورم؛ بسیار زود در رخسار اقتصاد کشور عیان شود و مردم و نظام اسلامی بالاخره احساس کنند که دولت آقای رئیسی دارد در زمینه اقتصاد کار می کند.

***

تدبیر جدید سردار رادان برای "یگان ویژه"

تدبیر جدید سردار رادان برای "یگان ویژه"/ نماینده تهران: دولت هرچه زودتر قانون کالابرگ را اجرا کند

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا اخیرا طی سخنانی در رزمایش ظفر یگان ویژه که برای ایفای نقش این یگان در ایام نوروز و به منظور ارتقای امنیت مردم برگزار شده است خبر داد: در حوزه امنیت داخلی غیر از کنترل ناآرامی‌ها نقش‌های جدیدی را بر عهده خواهیم گرفت.

سردار حسن کرمی همچنین گفته است: در آینده، ملموس‌تر و بیشتر از این نوع مأموریت‌ها را در برنامه‌های خود بر اساس تدابیر فرمانده کل انتظامی کشور در ایجاد امنیت در جای‌جای کشور خواهیم داشت.

او تصریح می کند: در پشتیبانی از واحدهای مرزی، عملیات رزمی را در دستور کار داریم که اگر نیاز شد از واحدهای مرزی پشتیبانی کنیم. برای نقش‌های جدید نیازمند تجهیزات و آموزش‌های جدید هستیم و از ابزار فنی و پیشرفته باید برخوردار باشیم که تهیه آن‌ها در دستور کار قرار دارد. [3]

*پیش از این و در سال های قبل نیز از سوی تحلیلگران امنیتی تأکید شده بود که "یگان ویژه" برای ایفای نقش بیشتر در مأموریت اصلی خود یعنی مقابله با ناامنی داخلی؛ باید بیش از این در منصه عمومی جامعه حضور داشته باشد و مردم باید با این نهاد راهبردی آشنایی بیشتری داشته باشند.

تأکیدی که به نظر می رسد ابتنای اصلی تدبیر فرمانده جدید ناجا برای یگان ویژه بر همان استوار است.

دقت شود که یگان ویژه بر اساس ماهیت "شهربان اسلامی" و رویکرد انقلابی و مردمی خود می تواند در مأموریت های جدیدش موجب یک انفتاح عمومی شود و رایحه خوش خدمت را بیش از این در جامعه ایجاد کند.

نظیر همان راهی که بسیج مستضعفین رفت و در ذهن مردم به یک جایگاه یاری‌گر در کنار نقش های امنیتی خود رسید.

جالب است بدانید که "یگان ویژه پاسداران" پیش از این و در دهه 80 نیز فعالیت هایی را در حیطه‌های مردم‌یاری، مبارزه با باندهای شرارت و مبارزه با مواد مخدر نیز انجام می داد و در این راه شهدای بسیاری را هم تقدیم راه انقلاب اسلامی کرد.

راهی که به نظر می رسد با تدبیر جدید سردار رادان بعنوان فرمانده جدید ناجا، مجددا قرار است در فراروی یگان ویژه قرار گیرد و این نیروی انقلابی و مردمی را فعال‌تر از دوران قبل وارد صحنه کند.

***

1_https://fa.shafaqna.com/?p=1545083

2_isna.ir/xdNBnj

3_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1343218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    28 23
    من بشخصه که مجلس و قوه قضاییه و صداوسیما و بعضی وزرا رو نخواهم بخشید.بیحجابها و غربزده ها حامی انقلاب هستند و راهپیماییها شرکت میکنند؟شما با انفعالتون و رضایتتون به هنجارشکنیها شرمنده شهدا هستید و مومنین رو از خودتون رنجوندید.حتما حمایتها رو فقط برای صندلی و رانت و حقوق نجومی میخواهید.منتظرید از رهبری هزینه کنید؟خون شهید عجمیان و آرمانها یقه شما رو میگیره.دیگه عادت کردیم مشرق جمله ها رو حذف کنه یا کلا نذاره.مهم نیست خدایی هست
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      5 15
      راهکارهای نظارتی بسیار زیادی به غیر از گشت ارشاد برای مقابله با هنجار شکنی وجود داره. دولت برای نظارت و مجازات هنجار شکن ها به شکل مدنی تر و با برخورد کمتر دستش خیلی بازه. همه دنیا از ظرفیت نظارت هوشمند و پلیس سایبری به خوبی استفاه میکنن ولی در ایران در برابر این مقوله مقاومت وجود داره نمیدونم چرا
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      4 0
      مجازات مدنی و محدودیت اجتماعی و نظارت هوشمند کارایی بسیار بالاتری نسبت به گشت ارشاد داره. محدودی هایی که از تذکر شروع میشه و در صورت تکرار به صورت پلکانی بالا میره. در موارد هنجار شکنی شدید مثل برهنگی عمدی هم بازداشت باید باشه
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      9 17
      دقیقا این همه شهید دادیم دوباره شد همون جولان یه مشت بی بند بار کم مونده فقط تو خیابون زاد ولد کنن این مسولیین فقط دنبال قدرت هستن نشانه ای اسلام و مسلمونی تشون نمیبینی
    • محمدرضا IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      3 7
      میدونید مشکل امثال شماها چیه مشکل شماها اینه که فکر میکنید مملکت ارث پدر شماست
    • حيران! IR ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      0 0
      نه به مرگ خودت ! ارثيه پدران بى غيرتِ مشتى مزدور آمريكا و صهيونيست ها و بهائيت ميباشه!!!
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      0 0
      17:45 مملکت ارث پدری هیچکس نیست ملک مشاع هست برای همه به همین خاطر میگیم باید "قانون" رعایت بشه. هیچ کس حق نداره در ملک مشاع و در عموم هرکاری دلش خواست بکنه. این باید و نباید رو قانون تعیین میکنه نه بی حجاب و با حجاب
    • RU ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      0 0
      نگو بابا تازه داريم بر ميگرديم به دوره جنگ كپني اب كه از بين رفت هوا كه الودس هميشه! اينم اوضاع دلار وطلا !
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    4 0
    مثل همه جای دنیا از ظرفیت سایبر پلیس و نظارت هوشمند برای برخورد با هنجارشکنی و اعمال قانون استفاده کنید. چه مشکلی داره مگه؟ هم برخورد به حداقل میرسه هم هزینه رسانه ای نداره و هم اینکه موثرتره. چرا برخی مسئولین در برابر این موضوع مقاومت میکنن؟
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    3 0
    سردار قوه قضایه عرضه دارید !جلوی دزدان سیمهای برقو بگیرید.دیگه کم استرس و مشکل داشتیم .،،اینم اضافه شد.الان برق رفت همه پریدن تو کوچه گفتیم سیمها را بردند.
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    2 0
    خجالتت شد.بذاری چه دزدهای قهاری داریم.و پررو که سر شب سیم میبرنه.
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    4 1
    جهد تبیین فقط یک گوشه کار هست باید برخوردهای قاطع با اون دشته از افرادی بشه که به عمد و از روی کینه و حقد و مخالفت با دین و عرف و انسانیت کشف حجاب که هیچ دارند کشف عورت میکنند هیچ زن و دختر سالم و پاک فطرتی حتی اگر از دین و مدنیت هم اطلاعی نداشته باشه اینطور لخت و برهنه در جامعه ظاهر نمیشه
    • دل خون از مماشات ! IR ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      0 0
      با اين وضعيت كم مونده كه فواجع و مردان بى غيرت و بى ناموسشون طلبكارانه ، مطالبه دائر شدن فاجعه خانه ها کنند
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 0
    امیدواریم
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    2 7
    امیدواریم اغتشاشوها حکمشون اعدام.
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 1
    مبحث حجاب یک‌ مبحث‌فرهنگی است تا کنون هیچ ندیری از صداسیما بابت حجاب بازخواست نشده
  • دلیر IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 2
    کالابرگ تغلب به وجود می آورد بی قانونی زیاد میشه پول نقد بهتر است اما نه مثل 45تومن تغییر نکند
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 13
    ایام نوروز و ماه مبارک
  • کارشناس IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    20 5
    اعتراضات ناشی از آگاهی جوانان
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      5 28
      بخواب بابا اندازه یه ماهی آگاهی ندارن احتمالا تا حالا باهاشون برخورد نداشتی سطح تربیت احترام به رخت بکشن
  • US ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    4 4
    اجازه ی حضور جبهه پایداری و انقلابی ها در انتخابات1402و مجلس بعد منجر به بحران امنیتی برای کشور میشود
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      2 2
      مطمئن باش هر کی بیاد شما اصلاحطلبها جایی ندارید تو این مسائل پاییز دستتون برا کلیت نظام رو شده خودتون خسته نکنید هم ردیف براندازها شدید
  • علی افصحی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    2 22
    امثال جناب رشاد خوب است که قبل از هر اظهار نظری به فرمایشات امام خامنه ای توجه کرده و بر اساس آن صحبت کنند. امام خامنه ای فتنه ترکیبی را به حق و درست و بر اساس اسناد افشا شده بعدی، توسط سازمان های جاسوسی غرب وحشی به ویژه آمریکا،فرانسه و انگلیس خبیث طراحی و عملیاتی شده! با استفاده از همه توان ضد انقلاب از کانون های شورشی منافقین گرفته تا کمونیست های کومله و دموکرات، تا سلطنت طلبان ،تجزیه طلبان و...مثله کردن حافظان امنیت و آنش کشیدنشان و قمه و قداره کشی و آتش زدن و نخریب هدفمند و... هرگز یک امر فرهنگی نیست بلکه یک عمل کاملا ضد انقلابی است. ایکاش یک روز همین جناب رشاد و همفکرانش را در صحنه ضد انقلابی با اشوبگران مواجه ساخت تا درک کنند که فتنه ضد انقلاب یک حرکت برانداز و خشن و ضد انسانی است. با اظهار نظر امثال رشاد به برکت وجودی امام خامنه ای بیشتر پی می بریم که افق فکری این ولی الهی کجاست و دیگران کجا سیر می کنند.ضروری است همه به پاخاسته و کلاه از برداشته و برای سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات بفرستیم.
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      2 0
      حاجی با یک ناشر صحبت کردم کتابت رو چاپ کنه آخه تو ستون نظرات کی میاد کتاب بنویسه .!!!.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 0
    یک استاد حوزه علمیه (آیت الله علی اکبر رشاد) پیرامون اغتشاشات گفته آشوبها ناشی از معضل فرهنگی و معنوی است و بسیاری از همین جوانها، اعتقادات سالمی دارند اما جاهل و نا آکاه هستند.. لطفا این موجود را تصور کند..جوان بی فرهنک و به معنویت و جاهل و نا آگاه اما دارای اعتقادات سالم...
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    21 2
    میشه ی نفر ب این سوال جواب بده ک رهبری ک همه میگن ساده زیسته از کجا آورده اهدا کرده ستاد دیه؟
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      2 4
      از سهم خمس و غیره
    • صدر IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      1 1
      از هدایایی که به شخص ایشان داده میشود
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      2 2
      واقعا .....هستید یا خودتون رو میزنید به.......??!!!!گفتند رهبر ساده زیسته و شبیه عوام میخوره و میپوشه و زندگی میکنه ,نگفتند که اختیاری نداره.ایشان با اینکه شخص اول مملکت هستند ولی مثل ملکه ی انگلیسی و پادشاهان و مسئولان سراسر جهان و شاه معدوم و منفور ایران کاخ نشینی رو انتخاب نکردند.
    • DE ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      2 2
      هم تو نفهمی و هم اون کسیکه مزخرفاتت رو چاپ کرده . درد و بلای رهبر بخوره تو سر تمام جنبش فواحش زن زندگی بردگی.
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      0 0
      شما اصلاحطلبها فکر کروین خبریه چند روزیه مشرق پلاسید برو بچه این دست پا زدنهاتون نتیجه عکس میده حالا واسه خودتون کیلویی مثبت بزنید
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      1 0
      وقتی عزاداری میشه، میگن پولشو بدین فقرا!وقتی ولنتاین و سفر خارجیه کسی صداش در نمیاد! و... اولا کسایی که کمک میکنن همون افراد ساده زیست هستن نه مرفه های بی درد ثانیا حضرت آقا از کمک های مریدان، رد مظالم و... منابعی در اختیار دارن که فکر میکنم برای این امور استفاده بشه. ولی آیا تو می تونی جواب بدی هزینه تبلیغات اصلاح طلبا، خونه های چند هزار متری و... از کجا اومده؟ آیا اصلا بهش فکر کردی؟ یا نمی خوای و قصد نداری بهش فکر کنی
  • احمد IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    13 2
    از این استاد به اصطلاح حوزه و دانشگاه بپرسید فرزندانت به چه کاری مشغولند
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    2 1
    من تا به حال این همه بی حیایی را یک جا ندیده بودم
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 0
    راهی که به نظر می رسد با تدبیر جدید سردار رادان بعنوان فرمانده جدید ناجا، مجددا قرار است در فراروی یگان ویژه قرار گیرد و این نیروی انقلابی و مردمی را فعال‌تر از دوران قبل وارد صحنه کند. طرح خوبیه ولی فقط طوری باشه که حالت نمادین داشته باشه چون استفاده بیش ازحد اون حالت اقتدار و رعبی رو که میتونه توی دل اشرار بندازه ازبین میبره و در ضمن استهلاک نیرو و تجهیزات رو بدون اورده مشخصی بالا میبره.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 0
    از چند چیز باید حذر کرد!
  • FR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 0
    یعنی بخاطر یک عده نیست
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 0
    چه کسی باعث شد بعد از40سال به کالابرگ برگردیم به قوه قضاییه بگویید شناسایی واورا اعدام کند بله حسن روحانی بعد از40سال کشوررا به وضع افتضاح اقتصادی وفرهنگی کشاند اما دریغ ازبرخورد با او وهمدستانش...
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 1
    حالا شما فعلا یک قانون بذارید از کف خیابون جمع شون کنید بعد براشون درس اخلاق هم میذاریم
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 0
    فقط ابزار ایجاد کنید !!!. یه کمی هم به اقتصاد برسید .
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 0
    اتفاقا
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    0 0
    مگه فیلم دزدیدن گونی پسته رو ندیدید
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 1
    همه فتنه ها زیر سر روسیه و چین است ..مرگ بر روسیه ..مرگ بر چین کمونیست ..درود بر دشمن دانا
  • GB ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 1
    ترویج موسیقی و بی بندوباری و بی حجابی از وزارت فرهنگ و ارشلاد مثلا اسلامی شروع میشه، باید قانون تصویب کنن که وزیر فرهنگ یک مجتهد باشه تا وضعیت فیلم و موسیقی ها اصلاح بشه، دلیلی نداره پلیس بگیر و ببند راه بندازه فقط کافیه حمایت از بی کنسرت و پخش موسیقی در مکان های عمومی قطع بشه، این جزو حقوق شهروندی ماست. وقتی دارید حجاب رو تعیین تکلیف می کنید قضیه موسیقی رو هم حل کنید
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    2 0
    بسیاری از اغتشاشگران اعتقادات سالمی دارن و از روی جهل و ناآگاهی عمل کردن ؟! عجب ! همینجوری خودتون رو به خواب زدید ها ! وضعیت فرهنگی داره فاجعه وار بد میشه . و متاسفانه نهادهایی که باید کار فرهنگی میکردن ، یا نمیتونن و یا نمی‌خوان کار درست فرهنگی انجام بدن
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 1
    قبلش فکری بحال ریزش نیروها کنید بعد
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    3 0
    جناب سردار سارقان امنیت دارند ولی شاکی و مال باخته امنیت ندارد و اکثر قضات در این شهر شاکی بعلت نداشتن گواه برای سارق قرار منع تعغبب صادر می نمایند جدیدا هم پلیس 110 خیلی با تاخیر در صحنه جرم حاضر میشود و سارقان بنظرم مورد حمایت قانون سلیقه ای قضات قرار میگیرند
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    2 2
    آقای رادان شما هم که فقط شعار برخورد با بی حجابها دادید . عیبی نداره ما که امیدی به شما نداریم مثل همیشه خودمون آماده هستیم و ترسی از شهادتم نداریم
  • رهگذر IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    2 0
    اینکه این نماینده مجلس مدعی است کالابرگ که به نوعی خرید اجباری کالاست اصلأ و ابدا مورد قبول قشر آسیب پذیر یا به نوعی مستضعف تعقیر نام یافته نیست ایشان ظاهراً اصلأ از وضع مردم خبر ندارد چه بسا خانواده هایی که تنها منبع درآمدشان این یارانه است آنگاه نماینده بی خبر دنبال فروش اجباری کالا به بهانه عدالت است و فردا زانتی جدید خلق میشود که فلان کالا را فلان کارخانه سرمایه دار تأمین میکند و مردم باید یارانه خود را به پای آن سرمایه دار بریزید خود مردم بهتر می‌توانند این نقدینگی اندک را مدیریت کنند و براساس نیاز خود از تولید کنندگان با انصاف تر خرید کنند نه به هر قیمت از تولید کننده طرف قرار داد دولت و نظایر آن مردم دل خوشی از انحصار و مافیای برخی صنایع و مافیای واردات برخی کالاها ندارند لطفاً با گفته های ناپخته و بعضاً جهت دار نمک به زخم مردم نریزید
  • صادق IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 0
    برای مقابله بانقشه شوم استکبارعلیه انقلاب اسلامی با اتخاذ سیاست اردوکشی منافقین داخلی باپشتیبانی ناتو امنیت کشور را دراس برنامه های براندازی دوباره فعال نماید ناشکست های تفاهم بین ایران و کشورهای عربی راخنثی نماید دولت سیزدهم وقتی برای. تصمیم رفع تورم وبا زی با دلار را ندارد وعدم موفقیت در امور اقتصادی میتواند آشوب واغتشاشات راشعله ور سازد
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 0
    سردار رادان عزیز واقعا به اقتدار و حضور گرم شما نیاز داشتیم خوش امدی ترو به خون سید الشهدا با این ولنگاری و بی حجابی برخورد داشته باشید
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 0
    آقای رادان رشوه تو نیروهای پلیس بیداد میکنه میدونی چرا چون به نیروها ماهی ۷میلیون پول میدی میدونی تو برخی شهر ها پلیس میره شغل آزاد کار میکنه هر ۱۵روز یکبار میاد حضور میزنه تا فراری محسوب نشه سی سال آوارگی با ماهی ۷میلیون نیروی انتظامی از درون پاشیده
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    0 0
    این صولت مرتضوی وزیرکار داره تمام زحمات مسئولین کشوری را هدر میده - آتش روشن کرده و درخانه کارگرها انداخته که واسه حداقل معیشت شون و اون چیزی که حقشون هست عنقریب بیان کف خیابانها و ازاونطرف جهانیان این تلاش شما را نبینه و زحمات شما نتیجه ای که انتظارش را دارین بدست نیاورید-میدونین که ما ایرانی ها کم دشمن نداریم
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    0 0
    سردار رادان عزیز : این صولت مرتضوی وزیرکار داره تمام زحمات مسئولین کشوری را هدر میده
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    به مسومیتها رسیدگی کنید ودزدان را ریشه کن کنید مسمومیت ها. ومتجاوزین به نوامیس مردم را. چنان ریشه شان را بزنید که حتی درخیالشان هم به این افکار پلید نیندیشند این انگلها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس