کد خبر 1487198
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
واگنر

بعد از گلایه‌های اخیر رئیس گروه «واگنر» از مقامات نظامی روسیه، وی گفت قول دریافت مهمات و تسلیحات لازم را از ارتش روسیه برای ادامه عملیات دریافت کرده است.

به گزارش مشرق، «یوگنی پریگوژین» رئیس گروه نظامی واگنر یکشنبه (هفتم مه) گفت قول دریافت مهمات بیشتر از ارتش روسیه را دریافت کرده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، او بعد از صحبت‌های انتقادآمیزش درباره فرماندهان نظامی روسیه در میانه درگیری‌های «باخموت» که مرکز درگیری در ماه‌های اخیر بوده، گفت: آن‌ها قول دادند همه مهمات و تسلیحات مورد نیاز برای ادامه عملیات را به ما بدهند.

او شنبه از مسکو خواست اجازه دهد مواضع خود در شهر باخموت را به «رمضان قدیروف» رئیس جمهوری خودمختار چچن تحویل دهد. پریگوژین در نامه‌ای به «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در اشاره به واحدهای رزمی چچن گفت: از شما درخواست می‌کنم دستوری رزمی قبل از نیمه شب ۱۰ مه درباره انتقال مواضع صادر کنید.

رئیس واگنر جمعه هم گفته بود نیروهایش ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت) باخموت را به دلیل کمبود مهمات که او مقصرش را وزیر دفاع روسیه خوانده بود، ترک می‌کنند. وی با اشاره به کمبود مهمات برای نیروهایش در میدان جنگ هشدار داده بود ضد حملات ارتش اوکراین ممکن است برای روسیه به یک تراژدی تبدیل شود.

گروه واگنر از ماه‌ها پیش برای تصرف شهر باخموت در حال نبرد است و بنابر گزارش‌ها بیش از ۹۰ درصد این شهر هم اکنون در اختیار نیروهای آن است.

ماه‌هاست درگیری در شهر باخموت که در بخش تحت کنترل کی‌یف در منطقه دونتسک دونباس قرار دارد و مرکز لجستیکی کلیدی برای تامین تجهیزات اوکراین بوده، در جریان است. مسکو در حال حاضر بیشتر بخش‌های باخموت را تحت کنترل درآورده اما نیروهای اوکراینی همچنان بخش کوچکی از غرب این شهر را در کنترل دارند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    آمریکا در یک ماه عراق رو گرفت گفتن در باتلاق گرفتار شده، روسیه بیش از یکساله تو جنگ گرفتار شده میگن پیروز شده. خداوند هدایت کنه قوم بی فکر را!!
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    ایران رو میدوشه خخخخخخخ
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    زنده باد ارتش سرخ روسیه، زنده باد نیروهای قهرمان واگنر، درود بر پوتین قهرمان، مرگ بر ارتش نازی اوکراین، لعنت خدا بر زلینسکی دلقک نجس یهودی.
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    3 1
    پس این خبر حمله بزرگ روسیه به اوکراین چه شد تجمع 300 هزار نفر در شمال شهر خارکف برای قطع راه آهن کیف به جنوب و مشخصا دونباس چرا روسیه نمایش قدرت و مانور با 300 هزار نیرو را در شمال کیف و یا شمال خارکف برگزار نمی کند
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 0
      فعلا هدف گرفتن تلفات حداکثری از اوکراینه
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      0 0
      باز این کاربر با نظر 300 هزار نفری برگشت روسیه همین الان هم پیروز است عظیم ترین کشور کل اروپا یعنی اوکراین تبدیل به ویرانه و مخروبه شده و 40 تا کشور باهم متقابل روس کم آوردند
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    2 1
    روسیه باید تکلیف شرق رود دنیپر را با اعلام بسیج 300 هزار نفری دیگری باید حل و فصل نماید قبل از پایان تابستان گروه 300 هزار نفری سال پیش از محور خارکف و گروه 300 هزار نفری جدید از محور چرنیهوف و شمال کیف
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    0 0
    مرگ
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    0 0
    باز به شرف اروپا و آمریکا که مقابل تهاجم روسيه ایستادند و ماشالله به زلنسکی که دفاع در برابر قدرت دوم جهان رو قبول کرد و مثل بعضی ها نوکر روسیه نشد لاحول و لا قوة الا بالله العلی العظیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس