رهبر انقلاب نمایه

توفیق یافتن در انجام کار علمی مفید از سوی نخبگان به تقویت رابطه‌ی آنها با خدا بستگی دارد.

سرویس سیاست مشرق - معلم قرآن ما حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدارهای خود با جوانان نخبه توصیه‌های متعددی به ایشان دارند که از جمله‌ی انها این توصیه‌ی مهم قرآنی است که بدانید که تقویت ارتباط با خدا توفیق کار علمی را افزایش می‌دهد:

«همه‌ی شما جوانان عزیز را توصیه میکنم به اینکه ارتباطتان را با خدای متعال تقویت کنید؛ هرچه میتوانید. برنامه‌هایی هم که برای شما تنظیم میکنند، باید در تقویت همین جهت باشد. دلهای شما جوانها، پاک است؛ هرچه این دلهای پاک و نورانی با خدای متعال آشناتر باشد - با خدا حرف بزنید، از خدا بخواهید، به خدا پناه ببرید، با خدای متعال درد دل کنید، هرچه این حالت را بیشتر توانستید در خودتان به‌وجود بیاورید - بدانید توفیقات شما در آینده بیشتر خواهد بود. در همین آیه‌ی شریفه: اَلَّذینَ یُؤمِنونَ بِالغَیبِ وَ یُقیمونَ الصَّلوةَ وَ مِمّا رَزَقنهُم یُنفِقون[۱] قبل از این انفاق، اقامه‌ی نماز است و نماز، مظهر ارتباط و اتّصال با خدا است.»[۲]


[۱] سوره مبارکه البقرة آیه ۳: الَّذینَ یُؤمِنونَ بِالغَیبِ وَیُقیمونَ الصَّلاةَ وَمِمّا رَزَقناهُم یُنفِقونَ. ترجمه: (متقیان) کسانی هستند که به غیب [=آنچه از حس پوشیده و پنهان است‌] ایمان می‌آورند؛ و نماز را برپا می‌دارند؛ و از تمام نعمتها و مواهبی که به آنان روزی داده‌ایم، انفاق می‌کنند.

[۲] بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در هشتمین همایش ملی نخبگان جوان در تاریخ ۱۳۹۳/۰۷/۳۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس