رهبر انقلاب نمایه

خضوع در برابر خدا که روح نماز و و روح اذکار و آیاتی است که در نماز خوانده می‌شود، مومنان را از خضوع در برابر مستکبران باز می‌دارد و همین علت اصلی دشمنی مستکبرانی مانند آمریکا علیه اسلام است.

سرویس سیاست مشرق - حضرت آیت الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری در بیان روح عبادت و با استفاده از معانی بلند اذکار و آیات نماز، علت اصلی دشمنی مستکبرانی مانند آمریکا با مومنان را چنین بیان کرده‌اند:

«امروز همین معارف اسلامی، همین حقایق اسلامی، مورد دشمنی شدید دشمنان اسلام است. دشمنی واقعی همین مستکبرین، همین آمریکا که ملاحظه میکنید این‌ جور وحشیانه به فضای اسلامی و محیط اسلامی و مردم مسلمان در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و امنیّتی و غیره، تهاجم میکنند، با همین حقایق اسلامی است؛ اگر مسلمانها این حقایق اسلامی را کنار بگذارند و به رنگ آنها دربیایند و به شکل آنها زندگی بکنند، این دشمنی‌ها برداشته میشود. با این حقایق دشمنند، چون این حقایق اسلامی بر ضدّ منش ظالمانه‌ی آنها است. وقتی شما با تضرّع و خشوع نماز میخوانید، میگویید: اِیّاکَ نَعبُدُ وَ اِیّاکَ نَستَعین، در مقابل خدا خضوع و خشوع میکنید و معنایش این است که در مقابل غیر خدا، قدرتهای مادّی، خضوع و خشوعی ندارید، تسلیم آنها نمیشوید؛ و همین مایه‌ی دشمنی‌ آنها است و همین مایه‌ی پیروزی و پیشرفت و صلاح و نجات امّت اسلامی است. پابندی به مبانی اسلام، پابندی به شریعت اسلام، آن چیزی است که ملّت اسلام را نجات خواهد داد.» [۱]

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سلام IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    1 4
    مسولین ومبلغین اسلام خوب عمل نکردنداگروظایف خودرابه درستی وباصداقت انجام بدهندهیچ دشمنی ........
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    8 3
    ماشاءالله رهبرعزیز
  • علی افصحی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    4 2
    امام خمینی فرمود آمریکا شیطان بزرگ است» شیطان مظهر استکبار در خلقت، نظام فرعونی مظهر استکبار در نظام های حکومتی است که امروزه مظهر استکبار فرعونی آمریکاست. این که امام خامنه‌ای علت دشمنی شیطان بزرگ آمریکا، با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز و مومنان پای کار نظام را، ایمان به توحید و امداد جویی و کرنش فقط در برابر الله تعالی و شورش در برابر استکبار اعلام می فرماید؛ شواهد قرآنی و روایی پر شمار وبسیاری دارد از جمله در سورهٔ اعراف آیات صد و دو تا صد وسی است.در این آیات ضمن روایت داستان بعثت حضرت موسی و ایمان آوردن ساحران به موسی ، ساحران در برابر تهدید فرعون به قتل و مصلوب ساختنشان می گویند«و ماتنقم منا الا أن آمنا بآیآت ربنا لما جاء تنا ساحران که مومن شده بودند رو به فرعون گفتند تهدید به شکنجه و قتل و دشمنیت با ما جز به خاطر این نیست که ما به محض مواجهه با آیآت الهی به آن ها ایمان آورده ایم.بعد برای پایداری در برابر دشمنی استکبار دعای ساحران مومن این شد «ربنا افرغ علینا صبرا و توفنا مسلمین خدایا به ما صبر در برابر آزار استکبار عنایت فرما و مسلمان بمیران.بعد موسی به ساحران مومن هم راهکار پایداری می دهد و هم مژده ظفر «استعینوا بالله و اصبروا از الله مدد بخواهیدو پایداری کنید» چرا که «ان الارض لله یورثها من یشاء من عباده و العاقبة للمتقین مالک همه زمین خداست و آن را به هر کسی از بندگانش بخواهد به ارث وا می گذارد و سرانجام زیبا برای متقین است» و موسی تأکید کرد « قال عسی ربکم ان یهلک عدوکم فرمود بسا دشمنتان را الله نابود سازد» و فرعونیان همگی نابود شدند.نتیجه این دشمنی استکبار و آمریکا چیزی جز پیروزی جبههٔ ایمان نخواهد بود چنان که مومنان به موسی پیروزی بزرگ و فتح عظیم را تجربه کردند. دشمنی آمریکا با ایمان، ایمان ما را دو چندان کرده که در مبارزه با خباثت هایش پایداریمان بی نهایت می گرداند. جای بسی افتخار و مباهات ما و خلق ایران اسلامی است که ولی فقیهی خردمند و قرآنی بر ما ولایت دارد. سلامتی و طول عمر امام خامنه ای صلوات.
    • سلام فرمانده IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      0 2
      اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    4 3
    بخشی از اقتصاد آمریکا بر اساس تجارت های غیر اخلاقیه! تجارت انسان تجارت زنان تجارت مواد مخدر تجارت فحشا و تولیدات محصولات فرهنگی غی اخلاقی یا ( تجارت سکس ) تجارت اسلحه بنگاه ها و رسانه های دروغ پرداز و فیلم های فاسد تجارت پوشاک باز و مدلینگ و تبلیغات غیر اخلاقی مجازی که تمام آن از نظر فرامین الهی گناه، جرم و شیطانی محسوب و باعث هلاکت و بدبختی نوع بشر است و مخل آسایش روح و جسم و جز مضرات برای سلامت انسان هاست پس دین کاسبی و قدرت آنها را به خطر می اندازد پس به آب و آتش می زنند ریسک می کنند و هر چه در توان دارند به میدان می آورند تا چراغ دین را خاموش و مردم را به شهوت و جهل مشغول و بر آنها حکومت کنند!
  • ضد ظلم IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    0 2
    انسان صالح ، در صلح است با خود، خدا و خلق خدا و طبیعت. صلح طلب است نانش را در سایه صلح می خورد اما انسان غیر صالح با همه در جنگ و دشمنی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس