کد خبر 1495026
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
ارتش سودان مذاکرات آتش‌بس را تعلیق کرد

ارتش سودان از تعلیق مشارکت در مذاکرات آتش‌بس با نیروهای پشتیانی سریع این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، به گفته یکی از مقامات سودان، ارتش این کشور مشارکت در مذاکرات آتش‌بس با نیروهای پشتیبانی سریع به میانجی‌گری عربستان را به حالت تعلیق درآورده است.

این منبع سودانی که به شرط حفظ هویت حاضر به مصاحبه شده، می‌گوید که «ارتش سودان به این دلیل تصمیم به تعلیق مذاکرات گرفته که شورشیان، حتی یکی از شروط آتش‌بس کوتاه‌مدت از جمله خروج از بیمارستان‌ها و ساختمان‌های مسکونی را اجرایی نکرده و به دفعات آتش‌بس را نقض کرده‌اند.»

آمریکا و عربستان اواخر رو دوشنبه اعلام کردند که ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان برای تمدید توافق آتش‌بس بشردوستانه به مدت پنج روز به توافق رسیده‌اند. با این حال و به‌رغم تعهدات، درگیری‌ها دیروز دوباره در خارطوم و همچنین دافور ازسرگرفته شد.

عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان گفته که «ارتش این کشور آماده است تا زمان رسیدن به پیروزی، مبارزه کند.» در سوی دیگر، محمد حمدان دقلو (حمیدتی)، معاون سابق برهان که حالا به دشمن وی تبدیل شده، گفته که نیروهای پشتیبانی سریع «از حق دفاع از خود استفاده کرده‌اند. او همچنین ارتش سودان را به نقض آتش‌بس متهم کرد.

از زمان آغاز درگیری‌های خشونت‌آمیز در سودان در ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین)، تاکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر کشته شده‌اند. بنا به اعلام سازمان ملل متحد، بالغ بر یک میلیون نفر نیز در این کشور آواره شده و حدود ۳۵۰ هزار نفر دیگر نیز از سودان گریخته‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس