.

۱۲ آبان سال گذشته شهید عجمیان در اغتشاشات به شهادت رسید و دستگاه قضایی به پرونده عاملان شهادت وی رسیدگی و حکم صادر کرد.

به گزارش مشرق، دوازدهم آبان ماه بود که تعدادی از اغتشاشگران در اطراف آرامستان بهشت سکینه و کمالشهر کرج به بهانه شرکت در مراسم چهلم یکی از جانباختگان اغتشاشات با ایجاد ناآرامی و ریختن سنگ و چوب و نخاله‌های ساختمانی، اقدام به بستن آزاد راه کرج - قزوین و اختلال در عبور و مرور خودروها، تخریب اموال عمومی و خصوصی و ضرب و جرح مامورین کردند.

در حوادث این روز، سیدروح‌الله عجمیان یکی از حافظان امنیت مظلومانه به شهادت رسید.

شهید عجمیان بدون هیچ سلاحی به همراه تعدادی از مردم که به جهت انسداد آزادراه در ترافیک مانده بودند در حال کمک جهت رفع انسداد بود و در این حین به صرف اینکه لباس بسیجی بر تن داشت مورد حمله اغتشاشگران قرار می‌گیرد و تعدادی از آن‌ها با قساوت و بی‌رحمی وی را به شهادت می‌رسانند.

در پی این حادثه تلخ و ناگوار، بلافاصله پرونده‌ای در دادسرای امور جنایی و جرایم خاص کرج تشکیل و بازپرس مربوطه دستورات قضایی لازم را جهت شناسایی و بازداشت متهمان به اداره کل اطلاعات استان البرز صادر می‌کند.

صدور کیفرخواست برای ۱۶ متهم

در این پرونده در مجموع برای ۱۶ نفر از متهمان قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر و در تاریخ ۹ آذر جلسات دادگاه انقلاب اسلامی و دادگاه کیفری یک استان البرز برای رسیدگی به اتهام افراد دخیل در شهادت روح الله عجمیان و حوادت آن روز بهشت سکینه کرج آغاز شد.

در جلسات دادگاه متهمان صراحتا نحوه شهادت سید روح‌الله عجمیان را تشریح و به نقش خود در این جنایت اعتراف کردند. همچنین تصاویر و اسناد مرتبط با این واقعه نیز در دادگاه به نمایش در آمد.

براساس احکام صادرشده برای ۵ نفر به اتهام، افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، حمله به مامورین نیروی مقاومت بسیج و فراجا و جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال شدید در نظم عمومی و ناامنی در کشور و منتهی به شهادت بسیجی حافظ امنیت، سید روح الله عجمیان گردید به اعدام و ۱۱ متهم دیگر نیز با توجه به نقش آن‌ها در اغتشاشات و میزان تاثیر اقدامات آن‌ها در شهادت سیدروح‌الله عجمیان به حبس‌های طویل المدت (تا ۲۵ سال) محکوم شدند.

پس از اعتراض متهمان در دیوان عالی کشور مورد بررسی مجدد قرار گرفت و رای دیوان عالی کشور پس از بررسی دقیق پرونده درخصوص فرجام‌خواهی۵ نفر از متهمان پرونده شهادت سیدروح‌الله عجمیان صادر شد.

اجرای حکم اعدام ۲ نفر از متهمان پرونده

در این بررسی، فرجام‌خواهی محکومان محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی وارد و موجه تشخیص داده نشد و حکم صادره شده از دادگاه به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آئین دادرسی کیفری تایید و ابرام شد و این دو نفر محکوم به اعدام شدند.

دیوان عالی کشور در خصوص فرجام‌خواهی سه متهم دیگر به نام‌های حمید قره حسنلو، حسین محمدی و رضا آریا به استناد بند ۲ از شق ب ماده ۴۶۹ قانون مجازات اسلامی، ضمن پذیرش فرجام‌خواهی، پرونده را به منظور رسیدگی مجدد و تکمیل تحقیقات و صدور رای مقتضی به دادگاه صادر کننده حکم، اعاده کرد.

برهمین اساس و پس از طی تمام مراحل قانونی و تایید رای از سوی دیوان عالی کشور، حکم اعدام محکومان محمد مهدی کرمی و سید محمد حسینی ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱ اجرا شد.

رسیدگی مجدد به پرونده ۱۴ نفر از متهمان

جلسات دادگاه ۱۴ نفر از متهمان پرونده مجدد در دادگاه مورد قرار گرفت و در نهایت برای برای ۱۱ متهم این پرونده حسب مورد ۱۰،۵،۳، و ۱۵ سال حبس صادر شد.

براساس حکم صادر حمید قره حسنلو به ۱۵سال حبس، رضا آریا، حسین محمدی، مهدی محمدی و آرین فرزام نیا هر کدام به ۱۰ سال حبس، محمدامین اخلاقی ساوجبلاغی، امین مهدی شکراللهی، فرزانه قره حسنلو هر کدام به ۵ سال حبس و شایان چارانی و امیرمحمد جعفری و علی معظمی گودرزی به ۳ سال حبس محکوم شدند.

در رسیدگی مجدد به پرونده، عنوان اتهامی۳ نفر از متهمان به نام‌های بهراد علی کناری، جواد زرگران و رضا شاکر زواردهی از افساد فی الارض به اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام تغییر پیدا کرد. با توجه به اینکه بلافاصله پس از ابلاغ عفو مقام معظم رهبری تمام متهمان پرونده به صورت کتبی ابراز ندامت کرده و تعهد به عدم تکرار جرایم مشابه دادند، با توجه به نوع و عنوان اتهام، این ۳ متهم مشمول عفو مقام معظم رهبری شده و قرار موقوفی تعقیب در مورد آن‌ها صادر و از زندان آزاد شدند.

این احکام نیز با فرجام خواهی متهمان و وکلای ان‌ها به دیوان عالی کشور ارسال شد.

تایید نهایی احکام صادر از سوی دیوان عالی کشور

در نهایت، پس از رسیدگی و صدور احکام مجدد، آرای صادره در دیوان عالی کشور قطعیت یافت و بدین ترتیب «حمید قره حسنلو» به ۱۵سال حبس نفی بلد؛ «رضا آریا»، «حسین محمدی» و «مهدی محمدی» هر کدام به ۱۰ سال حبس نفی بلد محکوم شدند.

متهمان «محمد امین اخلاقی ساوجبلاغی»، «امین مهدی شکراللهی» و «فرزانه قره حسنلو» هر کدام به پنج سال حبس نفی بلدو «علی معظمی گودرزی» به سه سال حبس نفی بلد محکوم شدند.

حکم صادره در خصوص متهم «آرین فرزام نیا» نیز با توجه به ادعای متعاقب بستگان او مبنی بر ابتلای وی به بیماری افسردگی، برای معرفی به پزشکی قانونی از سوی دیوان عالی کشور نقض و پرونده جهت بررسی و صدور حکم مجدد به شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز اعاده شد.

بدین ترتیب احکام صادره در دادگاه انقلاب اسلامی استان البرز در مورد همه محکومان پرونده شهادت شهید عجمیان به جز «آرین فرزام نیا»، توسط دیوان عالی کشور تایید و قطعی شد.

لازم به توضیح است: اتهام متهمان این پرونده که رسیدگی و منتهی به صدور حکم محکومیت قطعی شد، «قتل عمد» نبوده بلکه حسب مورد «افساد فی الارض» و «محاربه» بوده است.

اتهام افساد فی‌الارض در این پرونده منطبق با ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی و به جهت ارتکاب جرایم متعدد از جمله جرایم علیه امنیت کشور، اخلال در نظم عمومی، شرکت در تجمع غیرقانونی و انسداد بزرگراه و ممانعت از عبور و مرور، حمله به مامورین در حین انجام وظیفه، تخریب اموال عمومی و خصوصی، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور و جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد که موجب اخلال شدید در نظم عمومی و ناامنی در کشور و منتهی به شهادت بسیجی غیرمسلح و حافظ امنیت به متهمان تفهیم و پس از رسیدگی، برخی از متهمان به اعدام که از مجازات قانونی اتهام مذکور است، محکوم شدند.

هیچ یک از متهمان فقط به صرف دخالت در ضرب و جرح و یا جنایت نسبت به شهید به اعدام محکوم نشده بلکه به جهت مجموع اقدامات آن‌ها که دادگاه آن را از مصادیق «افساد فی‌الارض» تشخیص داده به اعدام محکوم شدند ضمن اینکه متهمانی که حسب تشخیص دادگاه عمل آن‌ها با این عنوان مطابقت نداشت با تطبیق عمل با عنوان محاربه به مجازات «نفی بلد» محکوم شدند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 95
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 47
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    130 6
    دم پدر شهید عجمیان گرم خیلی خوب حالتان رو گرفت دمش گرم.
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      64 2
      احسن به پدراین شهید بزرگوار این حقیقت راگفت
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      46 1
      این مصلحت چیست که پدر شهید هم به سطوح آمده نکند خدای ناکرده مصلحت افراطی باعث ظلم شود که پایان نظام را که خونها دادیم و خون دلها خورده ایم ، کلید خواهید زد
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      49 0
      حکم اعدام های قبلی را هم جزو صدور احکام جدید حساب میکنید ؟؟ از حکم اعدام تا.... حکم اعدام جدیدی نبود ، قره حسنلو ملعون با لابی از اعدام نجات پیدا کرد
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      22 0
      درود بر شهید مظلوم و مقتدر . خداوند به خانواده شهید صبر بدهد واقعا صحنه دردناکی بود
    • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
      18 0
      تمام درد این پدر،همون قره حسنلو نامرد هست.
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    81 6
    درود به پدر شهید عجمیان‌ که با این شجاعت حرف حق رو تو آنتن زنده گفت.👏👏👏دمش گرم
    • SE ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      87 8
      حمید قره حسنلو که پزشکی با تخصص ویژه آدمکشی و جنایت است باید اعدام میشد که با دخالت و نفوذ پزشکان شاغل در مراکز تضمیم گیری و قدرت از اعدام نجاتش دادند. عجب رسمی شده که تحصیل کرده ها میتوانند مامور دولت و زن خویش را بکشند و از مجازات اعدام مصون باشند ولی افراد معمولی و کم سواد و فقیر که مرتکب قتل شوند اعدام میشوند.
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      163 6
      الحق که الگوی پدر شهید عجمیان ، حضرت زینب سلام الله علیهما هستند در عرض چند دقیقه چهره‌واقعی صدا و سیما و بعضی ها را نشان داد
    • AT ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      66 2
      متأسفانه بعضی از آقایون مسئول به جای ترسیدن از عقوبت الهی از غرب میترسن . چرا اون پزشک بی وجدان قاتل و زن وحشیش نباید اعدام بشن؟ آیا کسانی که با وحشی گری یه جوان مظلوم رو شکنجه و شهید کردن فقط برن زندان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تکلیف قاتل های شهید آرمان علی وردی چی شد؟ قاتل شهید فرید کرم پور چی شد؟ واقعا خجالت داره .
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      64 2
      ۱۵ سال کم بود جرات و جسارت و آدم کشان را بیشتر میکنه
    • تک تیرانداز DE ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      41 2
      روی خون شهید ریپرتاژ می رید؟ منظورت از حبس طویل المدت ۴ سال هست؟
    • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
      19 0
      دمش گرم، اصلا عفو برای جنایت کارا معنی نداره، بخدا اعصابمون خورد شد که انقدر عفو زیاد شده!!! پدر شهید چه می کشند، بچه اش از این مملکت دفاع کرده، صاحبان مملکت عفو میکنند
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    57 4
    قره حسنلو چی شد؟چرا از حکم اعدام فرار کرد؟ با دستور چی کسی ؟
    • علی IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      50 3
      مگه نمیدونی؟ این آقایون اگه دستشون بود شمر رو هم با رافت اسلامی آزاد میکردن
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    40 7
    ایشون هم با بصیرت والایی که داشتن هموطن نما ها و کفار رو به درک و بعضی هاشون رو هم کور نمودند و قبل از شهادت یه دل سیر کفار ستیزی نمودند در هر صورت سهم کفار هلاکت و واصل شدن به درک شد و سهم قهرمان ملی شهادت ابش بدین مشرق یخوره
    • علی IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      52 2
      اگر یه سلاح ساده دستش بود قبل شهادت حداقل یکی از اون وحوش رو میکشت یا ناقص میکرد. لعنت به کذاب و فتنه گر که دهن وا کردنش فقط برای ناحق کردن حق هست.
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
      0 21
      علی یا عمیر؟ مسئله این هست! ما مثل شما جانی نیستیم و در ضمن با فدا کردن جانمان بهانه را از دست تو و اربابان کثیفت میگیریم و نقشه هایتان را نقش بر آب کردیم
    • علی IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
      19 0
      خودت رو با امثال شهدا مقایسه نکن که نه در عملکرد نه در حرف شبیهشونم نیستی. اگه ادعات میشه پس توی شلوغیا کجا بودی؟ فقط با این حرفای بیخود و لحنی که داد میزنه از روی تظاهر بکار میبری اومدی اینجا توهماتت رو میگی. کجان بدرک واصل شده هایی که شهدا قبل شهادتشون کشته بودن؟ لعنت به منافق و لعنت به کذاب
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    76 5
    ۸۰ تا متهم در پرونده شهید آرمان علی‌وردی یهو شد ۸ نفر ! قاتلان آرمان کی هستند ؟
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    45 2
    ۸۰ متهم در قتل آرمان شده ۸ متهم ! جالبه نه؟🤔
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    61 2
    اگه آقازاده خودتون رو کشته بودند باز هم عفو می‌کردید ؟
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    65 1
    ننگ بر مسئولین بی‌کفایت
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    68 2
    نامه‌نگاری برخی از مسئولین نظام که اسمشان سانسور می‌شود موجب فرار قاتل شهید عجمیان شد
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    44 8
    ممنون از قوه رهاییه بابت صدور این احکام عبرت آموز!
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    65 5
    نمیدونم چرا خائنین هنوز دارن راست راست برا خودشون میگرده قوه قضائیه فقط عفو میده آقای اژه‌ای این رسمش نیست.
  • NL ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    26 3
    اتهامی توسط پدر شهید در برنامه زنده وارد شده، باید واقعیت روشن بشه یا نه؟
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    68 5
    دقیق گفتن پول وقدرت اعدامی رو هم نجات میده!!!
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    76 1
    رییس مافیا کیه ؟
  • یزدان US ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    94 3
    باباش که چیز دیگه ای گفت
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    115 2
    خدا لعنت کنه هر کسی مه به هر شکلی سعی در پایمال کردن خون این شهید مظلوم داشته. خدا لعند کنه
  • علی IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    86 2
    ق.ق توی این مملکت یکی از دلسرد کننده ترین بخش های نظام هست. عادت کردن حکم سبک بدن و وقتی اعتراض خورد همون حکم های سبک هم دوباره سبک تر کنن. رسما دارن به نیروی انتظامی و بسیجیا و مردم غیربسیجی میگن هروقت کشور در خطر بود برید شکنجه و زجرکش بشید تا کشور اروم بشه بعدشم ما قاتلای شما رو میبخشیمو با چندتا حبس کوتاه رهاشون میکنیم.
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      29 0
      دقیقا
    • کیایی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      11 0
      احسنت
    • IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
      9 0
      کاملا موافقم
  • ایرانی با غیرت IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    68 3
    چون ضربات وارده به شخص منجر به قتل گردیده تمام انهائی که به این شهید ضربه وارد کردند بایستی اعدام شوند به جرم مشارکت مستقیم در قتل و بخشش هم در کار نیست!
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      14 0
      و شایعت و بایعت و تابعت علی قتله ، اللهم العنهم جمیعا .
    • مردم IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
      1 5
      تو حیف شدی. باید می‌شدی رییس قوه قضاییه اون هم در سطح جهانی.
  • محمد IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    48 1
    آقای و... در یک برنامه زنده و در حضور والدین گرامی شهید عجمیان، نسبت به شفاف سازی مسئله اقدام کنند که آیا صحبت های پدر شهید صحت دارد یا خیر. چرا الکی دوباره احکام صادر شده را بازنشر میکنید؟ دعوا سر یک چیز دیگه است. احتمال اعمال نفوذ در رسیدگی به پرونده!
  • جاوید IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    3 54
    واسه قنل یک نفر ۱۶ نفر احکام سنگین گرفتن؟ به به به این عدالت
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      66 3
      باید احکام سنگین‌تر بگیرن و به فضل خدا، ما این رو دنبال می‌کنیم. وقتی شخص بی‌گناهی رو بکشی حکم همه مشارکت‌کنندگان اعدامه. اما اگر در جنگ علیه اسلام یا امنیت مردم مشارکت کنی، حکم خدا اعدام همه شرکت‌کنندگانه چه قتلی صورت بگیره چه نه. بنابراین عدالت، اجرای حق است نه مساوات. الان هم حکم تمام اغتشاش‌گرانی با عوامل امنیتی مقابله کردن اعدامه و کم‌تر از اعدام، کوتاهی قوه قضاییه است.
    • جاوید جمهوری اسلامی IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      41 2
      استدلالتون شبیه اون 40، 50 نفر از قبایل مختلفه که در لیلت المبیت میخواستن پیامبر(ص) رو تو بستر خواب شهید کنن. هیچکدومشون هم بابت این جنایت به قصاص محکوم نشه!
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
      21 0
      اسکول اگه هزار نفر هم یک نفرو بکشن باید به اندازه سهمشان مجازات بشن پس به نظر شما چون قاتلان مهرجویی ۴نفر در مقابل ۲نفر هست یک نفر مجازات بشه کافیه واقعا احمقی
    • علی IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
      11 0
      جوابتو بقیه دادن پس تکرارشون نمی کنیم. ولی شما به این احکام میگی سنگین؟؟؟؟
  • شبیه راز IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    3 11
    میگید اتهام فقط محاربه و افساد فی الارض بوده بعد دو نفر را به دلیل مباشرت در قتل اعدام کردید!؟
  • علیرضا بیرجندب IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    21 4
    دمش گرم . خدا قوت مرد. برای خودمم سوال بود که چی شده بود.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    68 2
    طبق معمول بعد از حکم اعدام،۶۰ نفر از شاخه مافیای بهداشت و درمان یهودی بهایی اصلاحطلب بیانیه ای با پز حقوق بشری نوشتند و سایر پزشک نماهای نفوذی را به شورش دعوت کردند،بماند که پزشک قاتل جزو فرقه ضاله دراویش گنالادی بود. از عجایب ! کدام عامل نفوذی در برنامه به افق فلسطین جهودان اصلاحطلب را دعوت کرد تا ضمن لگد زدن به نظام خود را تطهیر کنند و داغ دل زخم خوردگان را تازه کنند!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
  • بنده خدا IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    25 1
    عکس شهید آرمان علی وردی رو برای خبرتون گذاشتین!
  • امیرعلی ابراهیمی IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    18 2
    آقایان قوه قضاییه ! ... انصافِ انقلابی و عدالتِ اسلامی حکم می کند خصوصی به او و عمومی به مردم توضیح دهید اساس این ادعا از کجاست ! مسئله را روشن کنید ! وگرنه افکار عمومی با شیطنت و شارلاتانیِ رسانه های #اصلاح_طالبان و ضد انقلابِ خارج از کشور ، مثل خیلی از موارد مشابه ، یک طرفه به قاضی خواهد رفت ؛ و ضربه بی اعتمادی آن به نظام محسوس خواهد بود .
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    52 3
    رای که با یک نامه بخواهد عوض شود حتما فساد می باشد.نزدیک یک ساله خانواده اش در مورد این نامه می گویند اما ... هیچ عکس العملی نشان نداد...
  • دلسوز IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    4 18
    روزی این ماجرا برعکس خواهد شد...
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
      4 0
      بله و آن روز ضدانقلاب مجوس و دشمنان ولایت جان سالم به در نمی‌برن. پس از اون روز فرار کن
  • الب IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    42 2
    این مرد صادق چه می گوید؟ چه می خواهد؟ نام که می آرد؟ بر چه می نالد؟
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      22 0
      قضات مستقل نیستند
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    69 2
    خون شهید رسواگر منافقینه. در منطق بعضیا تاوان مرگ طبیعی دختران .... به لجن کشیدن و آتش زدن مملکته ولی قصاص قاتلین شهید موجبات کدورت در جامعه است.
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    56 1
    نه برادر من توجیه نکن طرف جای دیگه ۴ تا لاستیک اتیش زد گفتن مفسد فی الارض اعدام کردن خوبم کردن اما این دکتر دراویش سازماندهی این گروه را داشته اولم قوه قًضاییه زد مفسد فی الارض و اعدام با نفوذ دراویش و امثال ...چون خودش پزشکه کردنش ۱۵ سال یه جوری میگن ترک بلد انگار رفتن کجا مثلا ، حیف کسی که پا روی خونش گذاشتید حتی نذاشتید پدر بزرگوارش حرف بزنه با اون مجری پر حرف که معلوم نبود تو گوشی چی بهش میگفتن ، نظرمو بزن
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    51 1
    وای چه احکام سنگینی طرف رفته یزد یه جوری میگن ترک بلد ، نه برادر من همه جا پارتی از خون شهدا خجالت بکشید مردم باید کارزار تقاضای حکم اعدام بزنن حق طلبی مردم اروپا رو نگاه کنید
  • هادی IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    45 0
    سلام بجای دادن اطلاعیه اینچنینی و انتشار اوسط مشرق آیا بهتر نبود صحبت‌های پدر شهید رد یا تایید می شد؟ آیا اعمال نفوذی صورت گرفته یا خیر؟ به نظر این اطلاعیه بیشتر فرافکنی است!!!
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    49 1
    طرف رییس بوده ساماندهی کرده اغتشاش رو بعد شهید رو گرفته تا اونا چاقو بزنن حتی چاقو به دستش خورده بعد ... چون خودش دکتره گفته نه دکتر که مفسدفی الارض نمیشه مردم معمولی مفسدفی الارض هستن دکترها و آقازاده ها گلن همه
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      0 28
      ۴حرف مفت نزن
    • IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
      7 0
      من حرف حق زدم تو چرا زورت گرفته
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    49 1
    چوب خدا صدا نداره آقایونی که حکمو عوض کردین صبرکنید آقای پزشکیان و ...
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    62 1
    انشالله کسی که حکم اعدام قاتل این شهید مظلوم لغو کرده گرفتاربدترین عذاب شود مرگ بچه اش ببینه
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    75 1
    ایا در این مملکت کسی برای شهید و شهادت ارزش قائل هست ؟ چرا به پدر یک شهید اجازه صحبت کردن در بین عامۀ مردم رو نمی دید ؟ اگه ریگی توی کفشتان نیست چرا خواسته هاشو انجام نمیدید و قانعش نمی کنید ؟
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    47 1
    یه نگاهی به نظرات پای همین متن بکنید حتی یک نفر به بیانیه قوه قضائیه باور ندارد
  • س IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    71 0
    خوب شد عکس تابوت شهید عزیز آرمان علی وردی رو گذاشتید واقعا بعد یکسال قاتلهای وحشی کجایند و حکمشون چی شد ؟؟؟ یه هنرمند چند روز پیش بنده خدا کشته شد همه امکانات هماهنگ شد تا قاتلش رو که به ظاهر و طبق گفته ها مشکل شخصی داشته رو گرفتن و ... اما یکسال طلبه بسیجی عزیز رو زجر کشت کردن هنوز پرونده اش معلوم نشد برای عموم!!!؟؟
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    19 0
    همه اینها عنوان شده درسته ولی درباره نقش آقایان چرا کسی شفاف سازی نمیکنه؟!
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    29 0
    چرا ماست مالی می کنید؟ نظر پدر شهید عجمیان نیست که چندتا اعدام شدند. نظرش درباره بقیه بود
  • علی IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    55 0
    یه سوال. پارسال حدود ۸۰ تا شهید امنیت داشتیم. اگه فرض کنیم ه دو نفر رو یک نفر شهید کرده باشدباید ۴۰ تا قاتل داشته باشیم؟ چند تا حکم قصاص صادر شده؟ قاتلاشون کجان؟ نکنه اونام بخشیده شدند؟
  • علی IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    37 0
    تو تهران کسی که موتور رو اتیش زده بود حکم افساد گرفت ولی این پزشک که سردستگی قضیه بهشت سکینه رو داشت ۱۵ سال زندان. راستی تو قضیه بهشت سکینه حصارک سردسته پیدا نشده؟
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    38 3
    عدالت معنا ندارد تا زمانی که نفوذ خواص باشد والسلام
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    20 3
    اینم از پارتی بازی و اعمال نفوذ
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    30 3
    اتهام محاربه و افساد فی الارض دیگه زندان و نفی بلد نداره. یا براش چنین چیزی ثابت میشه و اعدام است یا نمیشه و ازاد باید باشه
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    154 3
    احمق جان ، مهم اون دکتر قاتل و همسرش هستند بقیه سیاه بازیه !
  • IQ ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    0 109
    اصلا آقای و.. تو بحث مسائل سیاست خارجه دارند عمل می‌کنند پدر عجمیان والله اگه سر دربیار از چیزی یا چه خبره بنده خدا کی گفته این حرف رو بزن خدا می‌داند با چه اهداف سیاسی پشت ش وجود داره پدر این شهید نادانسته داره در زمین دشمن بازی میکنه سوژه شبکه های معاند جور شد امشب
    • حیدری IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      39 1
      اگر ایشون تو بحث سیاست خارجه فعالیت می‌کنند این وسط چرا دارند اعمال نفوذ می‌کنند پدر این شهید چرا میان این همه آدم چندبار اسم این شخص رو برد یه مقدار فکر کنید
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      29 1
      این پدرشهید بزرگوار بی دلیل حرف نزده لابد چیزی می داند الکی هواداری نکنید اگر این کارنکرده بیاید ازخودش دفاع کند درتلویزیون درحضور پدر شهید ان موقع حقیقت مشخص می شود درغیر این صورت ااگرصحت داشته باشد که حکم اعدام قره حسنلو لغو کرده گناهکار درپیشگاه خداوند
    • تک سوتر DE ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
      27 1
      آخه سیاست خارجه درستی هم نداره. گند قطعنامه، پیوستن به آن پی تی، خراب کردن مذاکرات آلماتی و ..
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
      18 3
      خفه شو لطفا برای اصلاح امور هیچ وقت وقت بدی نیست همیشه زمان مناسبی هست
  • مهدی US ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    24 1
    درود بر شرافت پدر شهید
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    25 1
    درود بر پدر شهید عجمیان. قاتلین شهید علی وردی چی شدند؟؟؟
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    29 1
    یکی دیگر ازعوامل به شهادت رساندن این شهید عزیز خانواده پدر ومادر حدیث نجفی می باشند ودیگرعامل مهم ودخیل در به شهادت رساندن این شهید عزیز دکتر قره حسنلو و زنش می باشند که متسفانه با تبانی بعضی ها از اعدام فرارکرندند انشاالله بزودی توسط دادگاه عدل خداوند محاکمه و اعدام می شود این شهید هم خدایی دارد که بزودی هم اون دکتر وزنش دونفر و کسانی که در اعدام نشدنش تبانی کردن گرفتار عذاب الهی و اعدام الهی میشوند دیر زود داردولی سوخت سوز ندارد
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    49 1
    همون روزی که عفوگله ای به ۸۰ هزار نفر دادن باید منتظر این احکام آبکی برای قاتلین میبودید
  • امیر IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
    4 37
    من از مرگ این جوان و جوانانی که در اعتراضات جان دادن به ی اندازه ناراحتم امیدوارم حکومت با علم و منطق به جوانان نگاه کنه تا دیگه شاهد مرگ هیچکس نباشیم
    • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
      15 3
      چون مسخ شده، مریض و شیطانی که جوانان مؤمن رو با اغتشاش‌گران کافر هرزه مساوی میدونی. حکومت اول باید دهن شیاطینی مثل تو که افکار مسموم نشر میدن رو برای همیشه گل بگیره.
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    19 1
    پدر روح الله عجمیان بهترین کار رو کرد اون پزشک و زنش باید اعدام بشن تا این ننگ از دامن جامعه پزشکی پاک بشه
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    12 1
    برید فارس نیوز توی کارزار مطالبه پدر شهید امضا کنید تو رو قران
  • حسن IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    19 0
    اقای یک بچه 6 ساله هم میفهمه پشت پرده خبر هایی هست مگه میشه حکم اعدام اولیه بعدا بشه 5 سال تبعید! !!!!!حکم اعدام در خوش‌بینانه ترین حالت آگه اشتباه صادر شده باشه میشه حبس ابد نه 5 سال تبعید در ضمن برای یک جرم مشابه یک نفر را اعدام میکنند و برای نفر دوم حکم تبرئه میدن این قره حسنلو هم به شهید ضربه زدن اون دو نفر اعدام شده هر دو در شهادت شخص موثر بودن یکی اعدام یکی 5 سال تبعید توجه داشته باشین تبعید زندان هم نیست هر شخص دیگه ای حق نداره نظام را هزینه چند تا ضد نظام بکنه که اقدام به نابودی نظام کردن
  • شهرام IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    14 1
    از این که احکام محکومان را دوباره منتشر میکنند چه منظوری دارند؟آیا مشکل عدم آگاهی از محکومیت آنها بود؟
  • سعید IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    16 2
    1- این حکم هارو که خودمون هم میدونستیم... بحث اینه چرا اول حکم اعدام دادن به اون پزشکه بعد یهو تبدیل شد به حبس؟! چه اتفاقی افتاد که اعدامش لغو شد؟ 2- محاربه هم حکمش اعدامه نه زندان هرکی به هر نحوی تو قتل مشارکت داشته، باید اعدام بشه 3- الان 15 سال طویل المدته!!!! بعد زندان نمیره اون پزشک که میره هتل اوین
  • سید محمد IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    15 0
    حکم دکتر قاتل قره حسنلو که در دادگاه اعتراف کردم که من فقط ۵ سانت چاقو رو تو قبلش فرو کردم از اعدام اولیه با فشار لابی به ظاهر پزشکان ولی لابی دراویش با این بهانه که اگر پزشک اعدام بشه مردم اعتمادشون رو از دست میدن رو تبدیل کردن به ۱۵ سال حبس که اونم دو سه سال میکشه بعد با یه سند هزار میلیاردی همون لابیا رای باز میاد بیرون .اون دو نفر هم که اعدام کردن به گفته خانواده شهید بی کس و کار بودن یکیش اصلا خانواده ای نداشت اون یکی هم فقط یه برادر معتاد داشت. انقدر که اونا هوای نیروها و جاسوسانشونو دارن ما نداریم.وگرنه همون پارسال که احکام رو شکستن باید مردم تحصن میکردن مقابل قوه قضاییه
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    8 0
    اولا اون پزشک وزنش ودیگران هم باید اعدام شوند نه زندان الان هم همشون در هتل اوین مشغول استراحت وخوشگذرانی هستند اول حکم اعدام دکتر داده بودن بعد تخفیف می دهند به ۲۵ سال زندان چند ماه بعد شد ۱۵ سال شد یکسال دیگه می شود سه سال زندان بدلیل ابراز پشیمانی جناب کفتار وهمسرش و خوش رفتاری در زندان بقیه هم که زندانیشان کوتاه مدت اس با عف عمومی آزاد می شوند به همین راحتی
  • رضا ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    1 6
    پس اینهمه بچه های مردم کشته شدن‌مادر‌پدرنداستن‌قاتلاشون‌کجان
  • ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    1 16
    ما که نمیدونیم واقعیت ماجرا رو و ندانسته قضاوتی هم در موردش نمی کنیم فقط میدونیم گرفتن جان یک انسان اینقدر راحت نیست
  • ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    4 1
    پزشک آدمکش باید اعدام شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس