آیا تأمین‌کنندگان علی‌بابا قابل‌اعتماد هستند؟!

علی‌بابا یکی از بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های فروش آنلاین در جهان است. این پلتفرم مانند رقیب آمریکایی خود آمازون، از یک شرکت بزرگ به‌عنوان شرکت اصلی و ده‌ها شرکت جانبی که به‌عنوان زیرمجموعه‌های این شرکت فعالیت می‌کنند تشکیل شده است. علی‌بابا از سال 1999 شروع به کار کرد و اکنون با میلیاردها یوزر فعال دومین پلتفرم تجارت الکترونیک بین المللی در جهان است. در این مطلب قصد داریم یکی از بزرگترین ریسکهای پیش روی تجار ایرانی را مورد بررسی قرار دهیم. اعتماد به تامین کننده یا فروشنده کالاها و خدمات در وب سایت علی بابا برای ایرانیانی که قصد واردات مواد اولیه، کالاهای مصرفی و خطوط تولید صنعتی از کشور چین را دارند یکی از مهم ترین عواملی است امکان دارد باعث ایجاد زیانهای هنگفت و جبران‌ناپذیر تجار ایرانی شود.

روش اعتبارسنجی تأمین‌کنندگان علی‌بابا

بازرگانان و تجار ایرانی حداقل یکبار از پلتفرم علی‌بابا خرید کرده‌اند، اهمیت خرید از این فروشگاه اینترنتی به این دلیل است که کالاها از قیمت مقرون‌به‌صرفه و کیفیت بالایی برخوردار هستند، به همین دلیل افراد زیادی از این روش اقدام به واردات کالا می‌کنند. تأمین‌کنندگان علی‌بابا برای افزایش اعتبار خود حق بیمه می‌پردازند و بدین ترتیب کارشناسان این وب‌سایت آن‌ها را تأیید اعتبار می‌کنند، اما این بدین معنا نیست که در حین خرید از این فروشنده به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد، حتی ممکن است این فروشندگان اقدام به ارسال کالای تقلبی کنند یا ممکن است قصد کلاهبرداری از شما را داشته باشند. ازاین‌رو بازرگانان و تجار به دنبال تأمین‌کنندگان قابل‌اعتماد چینی هستند تا با خیال راحت کالای موردنظر خود را از چین خریداری کنند.

انواع کلاهبرداری در علی‌بابا

  • قیمت پایینی برخی فروشندگان برای محصولات برند چیزی جز کذب و دروغ نیست و فقط برای کلاهبرداری و جذب مشتری بیشتر آن را به خریداران ارائه می‌دهند.
  • گاهی برخی فروشندگان کلاهبردار پس از ثبت سفارش از سمت خریدار اقدام به افزایش قیمت کالای موردنظر می‌کنند.
  • برخی فروشندگان در هنگام ارسال سمپل، کالایی باکیفیت را برای خریدار ارسال می‌کنند؛ اما پس از اینکه خریدار اقدام به ثبت سفارش کالا به‌صورت عمده می‌کند، فروشنده کالاهایی باکیفیت پایین‌تر برای خریدار ارسال می‌کند.
  • برخی افراد با جعل مدارک هویتی در سایت علی‌بابا به‌عنوان فروشنده به فعالیت می‌پردازند و زمانی که خریدار اقدام به ثبت سفارش کالا می‌کند هیچ‌گونه کالایی برای او ارسال نمی‌شود.

جلوگیری از کلاهبرداری در هنگام خرید

مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در هنگام خرید کالا از فروشگاه اینترنتی علی‌بابا به آن اشاره کرد، کیفیت محصولات است. بی شک هیچ تاجر و بازرگانی به دنبال خرید کالای بی‌کیفیت نیست و نباید در اثر کلاهبرداری در این وب‌سایت گرفتار محصولات بی‌کیفیت شود. مسئله دیگر هزینه حمل بار است. هزینه حمل بار از چین و خرید از علی‌بابا بسیار بالا می‌باشد. با این که ممکن است محصول خریداری شده توسط تجار یا بازرگان از قیمت کمی برخوردار باشد، اما امکان دارد در اثر افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل، با قیمت بالایی مواجه شوند. ازاین‌رو نمی‌توان گفت بالابودن هزینه حمل‌ونقل، نوعی کلاهبرداری در علی‌بابا محسوب می‌شود. به‌طورکلی برای پیشگیری از هر گونه کلاهبرداری، باید مراقب باشید که با یک تأمین‌کننده معتبر سروکار داشته باشید.

در پایان

اگر قصد خرید از علی‌بابا(alibaba) را دارید، شرکت بازرگانی سپاهان همراه با داشتن تجربه ۲۵ساله در خرید تجهیزات و خطوط تولید و قطعات از کشور چین، ترخیص، حمل‌ونقل از کشور چین به ایران و به دلیل داشتن شعبه دفتر مرکزی در کشور چین می‌تواند اقدام به اعتبارسنجی کالای مدنظر شما تجار یا بازرگان گرامی را حضوراً اعتبارسنجی کند یا اصالت شرکت‌های چینی و کالاهای آنها را از نزدیک مورد بررسی قرار دهد. این تیم مطمئن با اعتبارسنجی تأمین‌کنندگان و فروشندگان علی‌بابا صلاحیت برخی آنها را تأیید خواهد کرد و شما را از ضرر و زیان‌های احتمالی که با کلاهبرداری برخی از تأمین‌کنندگان و فروشندگان نامعتبر پیش خواهد آمد بازمی‌دارد. در نتیجه اگر می‌خواهید یک تجارت پر سود را از سایت علی‌بابا و شرکت‌های چینی تجربه کنید بهتر است معاملات خود را به مجموعه بزرگ و باتجربه و کاردان سپاهان همراه بسپارید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس