‌

قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین: درباره گفت‌وگو با این مصادیق گفت:‌ ما وارد مذاکره با مصداق‌ها نشدیم اما درباره مصادیقی که در مظان بودند بررسی داشتیم.

به گزارش مشرق، علیرضا خجسته‌پور، قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین: آنچه که در حال حاضر در مجموعه جامعه اسلامی مهندسین صورت گرفت، بحث درباره ضرورت‌ها یا ویژگی‌های کاندیداهای مقبول ریاست جمهوری بوده و دوم بررسی وضعیت افرادی که ثبت نام کردند یا در مظان حضور هستند.

در ادامه گفتگو علیرضا خجسته‌پور با وب‌سیت وب‌سایت ایلنا را می‌خوانید:

** به گفته علیرضا خجسته‌پور، آخرین فعالیت‌ها و برنامه‌های این تشکل سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری، حاکی از آن است که همچون سایر احزاب و گروه‌هایی که انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری برایشان حائز اهمیت است، جلسات خودش را شروع کرده است.

خجسته‌پور در این رابطه توضیح داد: ما یک جلسه فوق‌العاده‌ای داشتیم، نشست شورای مرکزی و نشست شورای سیاسی جامعه اسلامی مهندسین و نشست فوق‌العاده اعضای شورای مرکزی و انشاء‌لله می‌خواهیم به جمع‌بندی‌هایی برسیم.

** وی افزود: آنچه که مجموعه جامعه اسلامی مهندسین به دنبال آن است، این بود که اولا مشارکت در انتخابات بالا برود. سرمایه اجتماعی که پس از شهادت آیت‌الله رئیسی در مراسم‌های مختلف ایشان تشکیل شد و مردم از سلیقه‌های مختلف آمدند و به رئیس‌جمهور فقیدشان ادای احترام کردند؛ پاسداشت شود و بتوان از آن سرمایه اجتماعی در انتخابات ریاست جمهوری هم استفاده کرد و بتوانیم آن مشارکت بالا را در انتخابات داشته باشیم.

** قائم مقام دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین یادآور شد: امیدواریم با بررسی گزینه‌ها، گزینه‌ای را معرفی کرده و مورد حمایت جامعه قرار دهیم که بتواند در چند جهت فعالیت کند. اول اینکه بتواند در روابط بین قوا از درگیری‌های بی‌ربط و بی‌ارزش جلوگیری کند و بتواند فضای کشور را به سوی کار و تولید در جهت پیشرفت کشور جلو ببرد.

** خجسته‌پور موضوع معیشت و اقتصاد مردم را موضوع بسیار مهمی توصیف کرد و تاکید کرد: حتما رئیس‌جمهور آینده باید برای آن برنامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما در بیانیه‌های آینده از کاندیداهای ریاست جمهوری می‌خواهیم که این‌بار خیلی جدی و به عنوان یک مطالبه حرفه‌ای و فنی، کادر اصلی خودشان را معرفی کنند. به عبارت دیگر حداقل معاون اول خودشان را معرفی کرده تا جامعه و نخبگان متوجه شوند که پس از انتخابات ریاست جمهوری با چه تیم اجرایی طرف هستند.

** خجسته پور مسأله مهم دیگر را موضوع سیاست خارجی عنوان کرد و گفت: بالاخره تلاش‌هایی در دولت سیزدهم انجام شده و ارتباط‌ ما با همسایگان‌مان بهبود و ارتقا پیدا کرد. در برخی از مجامع بین‌المللی، عضویت ایران پذیرفته و حضور پیدا کرد است. در جریان شهادت آیت‌الله رئیسی قریب به ۱۰۰ کشور و مجمع جهانی پیام تسلیت دادند یا حضور پیدا کردند. بنابراین حوزه سیاست خارجی، حوزه مهمی است که باید حتما به آن توجه کرد و رئیس‌جمهور آینده برای این موضوع برنامه داشته باشد.

** خجسته‌پور توضیحاتی هم درباره چهره‌های مطرح شده از جمله فتاح، مخبر، لاریجانی یا احمدی‌نژاد و اینکه آیا مدنظر جامعه اسلامی مهندسین هست یا نه توضیح داد و گفت: آنچه که در حال حاضر در مجموعه جامعه اسلامی مهندسین صورت گرفت، بحث درباره ضرورت‌ها یا ویژگی‌های کاندیداهای مقبول ریاست جمهوری بوده و دوم بررسی وضعیت افرادی که در مظان حضور هستند. بالاخره برخی ثبت نام کردند یا اسم‌های مختلفی مطرح شد و اسامی دیگری که از نحله‌های مختلف وجود دارند. تا الان این بحث‌ها صورت گرفته و ادامه رایزنی‌ها را به پس از ثبت‌نام‌ها موکول کردیم که فضای حضور افراد، فضای روشن‌تری می‌شود.

** وی درباره گفت‌وگو با این مصادیق گفت:‌ ما وارد مذاکره با مصداق‌ها نشدیم اما درباره مصادیقی که در مظان بودند بررسی داشتیم. لیست بلندبالایی از اسامی است که ممکن است تایید صلاحیت شوند. اما به صورت کلی این لیست بلندبالایی که وجود دارد ممکن است خودشان در انتخابات ثبت نام نکنند و بعد از ثبت‌نام‌ها این لیست روشن‌تر و بعد از تایید صلاحیت می‌توان درباره لیست اصلی به صورت دقیق آن را بررسی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ترقه IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
    0 0
    تو خودت مصداقی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس